Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 2.0 TFSI Quattro BWT 2007 by Petros


petrosdbz20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przedwczoraj (25.07.2016) kupiłem swoją długo oczekiwaną B7 :D

Ale póki co... Moja pierwsza Audica A4 B5:

safe_zpsbahecvfn.jpg

Aktualnie jeszcze ją trzymam i na razie nie wiem, co z nią zrobię ;)

A teraz czas na gwóźdź programu...

A4 B7 2.0 TFSI Quattro

Rok produkcji: 2007

Kod silnika: BWT

Skrzynia biegów: Tiptronic 6 biegowy

Przebieg: 150 000 km

Poprzedni właściciel sprowadził auto w 2012 r. z USA

Ciekawsze wyposażenie:

ABS

ASR

ESP

4x elektryczne szyby

Elektrochromatyczne wszystkie lusterka

Kompas w lusterku wstecznym

Elektrycznie ustawiane fotele

Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa

Podgrzewane przednie siedzenia

Szyberdach

Bi-xenony skrętne z systemem doświetlania zakrętów

Wielofunkcyjna kierownica

Elektrycznie ustawiane, składane, podgrzewane lusterka

Czujnik deszczu

Czujnik zmierzchu

Światła do jazdy dziennej

Tapicerka skórzana

5x alufelgi 17"

Tempomat

Servotronic

Radio Symphony III

Wbudowany pilot do bram garażowych

Coming/Leaving Home

Zdjęcia (robione na szybko, dodam więcej, jak pojadę na gospodarstwo i odwiedzę myjnię):

WP_20160727_18_16_22_Pro_zpsfhe5pwht.jpg

WP_20160727_18_16_29_Pro_zpshja6fzla.jpg

WP_20160727_18_13_50_Pro_zpsnc4zqy69.jpg

Planowany mody:

Siatka bagażnika 25.08.2016 :thumbup1:

Spryskiwacze mgłowe 24.09.2016 :thumbup1:

FIS kolorowy europejski

Listwy progowe i drzwiowe sline

Klapa bagażnika europejska sline

Kierownica 3-ramienna

RNS-E

Przedni zderzak sline

PDC tył

Spryskiwacze reflektorów

Wrażenia po dwóch dniach nie do opisania. Po przesiadce z B5 widać i przede wszystkim czuć różnicę. Przyśpieszenie niesamowite. Ilość udogodnień i elektroniki robi wrażenie. Nagłośnienie - wypas. Alufelgi 17" są obłędne. Zmianę FIS i klapy bagażnika na EU jeszcze rozważę, bo w sumie jakoś mi to nie przeszkadza. Generalnie podchodzę do modów ostrożnie i skupiam się na tych tańszych, ale jeśli zasobność portfela pozwoli, to chętnie zaszaleję. Mile widziane wszelkie sugestie na modyfikacje :)

Na koniec mam parę pytań nowicjusza:

1. Na dachu mam antenę "płetwę rekina". Podobno ma już wbudowaną antenę GPS, więc będzie łatwiej podłączyć RNS-E. Prawda to?

2. Po kodach wyposażenia wyczytałem, że mam "5SG - Lusterko zewnetrzne wypukle str. lewa" i rzeczywiście - w lewym lusterku jest jakoś inaczej. To jest standard, że lewe się różni od prawego?

3. Na kierownicy jest przycisk od komend głosowych (chyba). Jest on do czegoś przydatny, kiedy nie mam RNS-E?

4. Warto lać benzynę 98?

5. Zagłówki przednich foteli mogę podnosić i opuszczać po wciśnięciu przycisku. Da się regulować ich nachylenie? Nie byłem w stanie ich ruszyć w żaden sposób.

Na dniach wymieniam wszystkie płyny i inne pierdółki, a potem... Jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć :)

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna audi :) Polecam jeszcze obwód grila chromowany pomalować na czarno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam jeszcze obwód grila chromowany pomalować na czarno

Brałem to pod uwagę, ale przyznam, że całkiem nieźle wygląda chromowany. Zobaczy się jeszcze :D

Tak samo bardzo chciałem uniknąć chromu wokół szyb, ale jednak nie wygląda to tragicznie

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie pomalowałem plastidipem na czarny mat i sporo lepiej wyglada jak dla mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sztuka. Trochę się pomodzi i będzie git! :good:

RNSE wrzucaj, spryski aby to było tak jak trzeba! Reszta już poleci z górki! Zerknij na mój temat a zobaczysz, że to dopiero początek... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zerknij na mój temat a zobaczysz, że to dopiero początek

Oj widziałem widziałem :D Nawet nie będę próbować dogonić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlałem 98 i chyba na tym zostanę :D
Niesamowitą frajdę daje ta bryka. Z moją B5 na światłach udawało mi się brać mniej więcej połowę "konkurencji". Teraz nawet "niesforne" beemki się chowają :D

Zakupiłem sobie instrukcję i się zapoznaję z obsługą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prawie 1700 kg, 200KM szału nie robi po programie juz jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pb95 wg. producenta też jest dopuszczalna dla Twojego silnika, ale powoduje ona nieznaczne zmniejszenie jego mocy - ECU koryguje czas zapłonu (dodatkowo go opóźnia) by nie doszło do spalania stukowego. Czasem w instrukcjach obsługi piszą też by nie pałować silnika na takim warunkowym paliwie. Jeśli masz do niego oryginalnego, amerykańskiego manuala to spotkasz się tam z parametrem paliwa takim jak AKI tj. Anti Knox Index. Miej wtedy na uwadze, że bena AKI93-94 (zwana też Super Premium)=Pb98, AKI91 (Premium)=Pb95 a AKI87 (Normal?)=Pb92

Generalnie BWT powinien być karmiony Pb98

Rozważ zmianę tarcz zegarów na wersję EU, mnie irytowały km/h wydrukowane małą, czerwoną czcionką. Za dnia były ledwie widoczne.

Szpeca od tarcz powinieneś znaleźć na Allegro... niestety ori tarcza odpada, bo wersje EU mają nieliniowo wyskalowany prędkościomierz, tylko custom-tarcza wchodzi w grę.

U mnie wygląda to tak:

w nocy https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8bGpyd0xNUHVMVG8/view?usp=sharing

i za dnia https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8VDU5VHctUzFqRFk/view?usp=sharing

Z gościem co je robi możesz niemal wszystko dogadać - rozdzielczość skali, czcionkę, opisy, dodatkowe loga etc.

PS. Gratuluję zakupu, bezawaryjności życzę :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gratuluję zakupu, bezawaryjności życzę

Dzięki :)


niestety ori tarcza odpada, bo wersje EU mają nieliniowo wyskalowany prędkościomierz

Ale przy zmianie całego licznika chyba nie będzie znaczenia, jak skalowana jest tarcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia przy zmianie całego licznika na EU ;) od razu można wrzucić taki z s4/rs4 b7, który wyglada bardzo ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ale jeśli kolega nie planuje takiej operacji, to opcja którą zaproponowałem i którą sam mam jest ciekawą alternatywą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie pojeżdżę na tym, co mam. Potem się zastanowię nad rozwiązaniem, ale pewnie zmieniałbym cały FIS.

Na chwilę obecną priorytetem jest dla mnie montaż sprysków świateł, żeby nie mieć problemów na przeglądach. W tym celu muszę kupić nowy zderzak. I tu się zastanawiam, czy szukać zderzaka z takim samym lakierem, czy brać w dowolnym kolorze i malować? Druga opcja wymusi na mnie pewnie malowanie błotników i maski, żeby nie było widać przejścia :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W idealnym stanie nie znajdziesz zderzaka więc pewnie malowanie Cię nie minie . Co do malowania błotników to wydaje mi się ze dobry lakiernik dobierze tak lakier ze nie będzie trzeba tego robić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alledrogo ceny są trochę rozjechane. Czy kupię coś dobrego (bez uszkodzeń, do malowania) do 500zł (nie musi być sline)? Jeżeli nie, to jaka mniej więcej cena da mi trochę pewności, że produkt jest ok? Bo wiadomo, że zdjęcia wszystkiego nie pokażą i na zdjęciu zderzak za 100zł może wyglądać spoko.

No i wyczytałem gdzieś, że do samochodu z USA nie podsadzę zderzaka sline europejskiego. Prawda to? Aktualnie mam zwykły chyba europejski (bez odblasków po bokach), więc wydaje mi się, że nie będę mieć problemu z sline.

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No i wyczytałem gdzieś, że do samochodu z USA nie podsadzę zderzaka sline europejskiego. Prawda to?

Ładną ktoś bzdurę wpuścił w przestrzeń internetu... mógłbyś podać link skąd zaczerpnąłeś tej wiedzy? :P

Jak kolega wyżej już napisał - wszystko pasuje idealnie i wchodzi jak tata w mamę :wink:


Swoją drogą jeśli ktoś założył zderzak bez sprysków to czuję, że mógł iść po kosztach podczas naprawy przodu, że brał co popadnie, byle było... :whistling:

Nie mówcie mi, że w stanach nie ma obowiązku posiadania spryskiwaczy przy xenonie, bo naoglądałem się trochę Audi na tamten rynek i każde z xenonami miało układ mycia reflektorów.

Zresztą, VIN lub wlepka z kodami wyposażenia jest w tej sprawie wyrocznią... :whistling:

Jak jest tam 8X1 to moje obawy mogą być prawdziwe...

Zwracam honor jeśli jest 8X0 :hi:

Acz wtedy wypadałoby sprawdzić, dla przejrzystości sytuacji, czy auto ma ori xenon (kod 8JD) czy dokładany na szybko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko tez wiadomo ze auto z USA, nie maja samopoziomowania reflektorów bo nie jest to u nich wymagane. Jak jest u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim amerykańcu wszystko jest tak jak w wersji EU - czujniki w zawiasie, sterownik poziomowania ulokowany za schowkiem, spryski w zderzaku :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...