Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kodowanie czujnika kąta skrętu G85


Kalileusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie potrzebuje pomocy w ponownym zaprogramowaniu kąta skrętu kół ponieważ wymieniałem całe manetki i przez odpięcie wtyczek wszystko sie rozkodowało próbuje tak jak to jest opisane tu ale nic z tego sie nie zapisuje nie wiem jak to ogarnąć.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/141848-b6-bex-czujnik-kata-skretu-wymiana/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja robiłem miałem ten sam problem. Przyczyna była banalna - bez odpowiedniego loginu nic nie zrobisz. Nie zapiszesz zmian w sterowniku. Sprawdź czy na pewno dobry login wpisujesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby zły wpisał to by mu nie weszło nawet. Mi wywalało bład od razu ze nieprawidłowy.

1. 03 ABS
2. 11 LOGIN 09555
3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie)
4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]
5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]
6. 06 wyjście

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklepałem kodowanie 04275 (bo 5 to chyba od diesla )

to przyjeło zapisało sie niby już nie piszczy i nie pojawia sie ten wykrzyknik ale świeci sie abs czyli dalej cos słabo

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :) mi świeciło ESP i zgasło po 100-200m jazdy zobacz czy z ABS będziesz miał to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak jechałem kawałek i nic nie zginęło tak jak zawsze się to dzieje. do tego jak wejdę w nastawy podstawowe kanał 001 lub 005 mam na czerwono error, mimo że kodowanie sie ładnie zapisuje.
taśma powinna być sprawna bo założyłem starą która jeździła przed zmianą.


okazało się że zanim wpisałem kodowanie włączyła się procedura kalibracji czegoś tam i trzeba było ją zakończyć wpisać ponownie kody i poszło abs zginął nic się świeci.

Edytowane przez Kalileusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Piszę z takim problemem, może ktoś miał podobny przypadek i może podrzucić jakąś radę. Sprawa wygląda tak:  Wstawiałem sobie tempomat + kierownica multifunkcyjna oryginalna  przewidziana do mojego modelu (a4 b6 ). Musiałem wymienić moduł kierownicy obsługujący tempomat i mf do tego doszła również taśma airbag (12 pin ) + modul tvr i wiązka tvr – Wszystko wymieniłem i podłączyłem metodą plug and play. Z zakodowanie tempomatu i MF nie było problemu – wszystko chodzi tak jak powinno, ale teraz przechodzę do sedna sprawy : Po całym zabiegu mam choinkę na stacyjce : pali się ESP\ABS\ i mruga hamulec- więc z informacji zacząłem od kalibracji modułu skrętu  Steering Angle Sensor (G85)

Wszystko wykonałem według schematu- najpierw odblokowałem kodowanie odpowiednim loginem do swojego auta, potem przeszedłem do kodowania – kod został zatwierdzony, przechodzę do bloków pomiarowych grupa 005 – i  czujnik G85 nie zmienia wartości – zatrzymało się na wartości  minus 2,5 stopnia.  – zakończyłem kodowanie , logowaniem (40168), przejechałem się problem nie zniknął, czy muszę coś jeszcze aktywować, czy taśma airbaga jest po prostu padnięta.

Pozdrawiam  

18110349_1292792004091570_45239448_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam dokładnie to co kolega wyżej co to może być ze te wartości skrętu się nie zmieniają... Dodam ze jeszcze odłączyłem akumulator na chwilę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, giemar napisał:

koledzy mam dokładnie to co kolega wyżej co to może być ze te wartości skrętu się nie zmieniają... Dodam ze jeszcze odłączyłem akumulator na chwilę...

 

trzeba wykonać adaptacje czujnika kąta skrętu G85 jeśli nie pomoże to możliwe że taśma pod kierownicą trafiona.

tu procedura z ross-tech'u:

Basic Setting

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]

[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]

[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]

 

Special Notes

  • Some of the Bosch 5.7 modules will not show live Steering Angle Sensor (G85) readings after the Login and Coding are performed. If this is the case -2.5 ° may be stuck in Measuring Block 005 and will not change when the wheel is turned. Make the wheels as straight as possible and continue with the Steering Angle Sensor (G85) Calibration.
  • After doing the G85 Calibration, you may get a 01486 - System Function Test Active, this is normal. Please see 01486.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem już co robić no niby wszystko robię jak w opisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wklej skan z vcdsa, bo może kodowanie sterownika abs się posypało? robiłeś coś w aucie czy po prostu nagle zapaliły się kontrolki i tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, giemar napisał:

wymieniałem kierownice a więc i moduł na literkę Q

To musisz na nowo programować pompę abs. Jest porada na forum.

 

Edytowane przez Grzyb01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem ale nadal bez zmian- rozmawiałem z kolegą z forum który też robił wszystko według opisu, i też nie poradził...Wizyta a raczej podłączenie pod inny interface pomogło..

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, giemar napisał:

Robiłem ale nadal bez zmian- rozmawiałem z kolegą z forum który też robił wszystko według opisu, i też nie poradził...Wizyta a raczej podłączenie pod inny interface pomogło..

Ja u siebie robilem to co ty w sobotę. Vcds-lite odarnol kodowanie pompy itd choc nie powiem tez bylo ciężko. Też za pierwszym razem nie poszło. Nie kiedy trzeba kilka razy przeprowadzić procedurę. Vcds-lite nie dał rady tylko przypisać tempomatu w silniku. To musiskem zrobić pelna wersja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istotne jest to że wszystkie rzeczy w sterowniku abs musisz zrobić podczas jednej sesji połączenia ze sterownikiem czyli wszystko za jednym razem bez wychodzenia ze sterownika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MaTeo85 napisał:

istotne jest to że wszystkie rzeczy w sterowniku abs musisz zrobić podczas jednej sesji połączenia ze sterownikiem czyli wszystko za jednym razem bez wychodzenia ze sterownika

 

Dokładnie. To też jest ważne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam problem co koledzy powyżej w mojej A4 B6 1.8T AVJ, że po wymianie modułu kolumny kierownicy ABS nie kodował się, a czujnik kąta skrętu zatrzymał się na -2,5. W VCDS po wpisaniu kodów ABS, które wstępnie przyjął wpisałem kod zerownia 40168 i w grupie pierwszej miałem komunikat "ZABLOKOWANY", a po ponownym połączeniu ABS miał wartości nadal 00000.

Jeden mechanik stwierdził, że czujnik jest walnięty i go wymieniłem. Po wymianie nadal wyświetlał 2,5 i nie ruszał się. Czyli bardzo możliwe że był dobry ten poprzedni, albo nie :)

W necie znalazłem, w sytuacji gdy czujnik nie reaguje to 50% oznacza uszkodzenie mechaniczne, a 50% oprogramowanie, które mogło zostać utracone.

Rozwiązaniem była adaptacja kąta skrętu w najprostszy możliwy sposób, który podsunął mi kolega mechanik:

Pojechałem na duży pusty równy plac:

  1. zgasiłem i ponownie uruchomiłem na prostych kołach
  2. ruszyłem powoli i na jedynce około 10km/h dałem obrót kierownicą w prawo
  3. po 3 sekundach taki sam obrót w lewo
  4. po 3 sekundach wyrównałem i podjechałem parę metrów na wprost
  5. zatrzymałem się na zapalonym silniku połączyłem VCDSa
  6. wpisałem kodowanie dla mojej Audi to:
  • logowanie 09575
  • kodowanie 04275
  • logowanie 40168

Czujnik kata skrętu w grupie 001 dawał komunikat "OK"

Oczywiście po całej procedurze znikła dioda z licznika o hamulcach i została od ABS i ESP jakieś 10 km przejechałem i wszystko zgasło. 

Cała zabawa zaczęła się od wymiany modułu kierownicy z powodu poboru prądu. Zaczęła mrygać cyklicznie co kilka sekund dioda od awaryjnych po zamknięciu auta. W momencie zapalenia pobór sięgał średnio 0,86mA. Gdy gasła spadał do około 0,26mA. Wyjmowałem wtedy bezpiecznik nr 13 "Moduł kolumny kierownicy" bo wtedy pobór nie miał miejsca a dioda nie mrygała. Oczywiście sprawdzaliśmy wszystkie zamki szyby itp.

Obecnie po wymianie modułu dioda od awaryjnych nie zapala się, ale nadal będę to monitorować, bo kupiłem nowy akumulator :-)

Dodatkowo mogę dodać, że przed wymianą czegokolwiek często zapalała mi się często dioda od ESP i gasła nieregularnie. Nie można było również połączyć się z ABS różnymi testerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...