Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymagane wartości w blokach pomiarowych dla 1.9 TDI PD


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Może komuś się przyda, spolszczyłem plik 038-906-019-AVF.lbl do VAG/VCDS (tylko VCDS wspiera podpowiedzi).
Dorzuciłem przydatne informacje odnośnie oczekiwanych wartości...

Tutaj jeszcze paczka z opisem dla poszczególnych grup pomiarowych: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjOWFVSVFLYmM3X0U

Wystarczy zastąpić poniższym kodem (rozwiń ukrytą zawartość) dane w waszym pliku 038-906-019-AVF.lbl
(lub tym, z którego VCDS czyta etykietę, wystarczy wejść w bloki pomiarowe i w górnym lewym rogu jest napis Label: XXX-XXX-XXX-XXX.lbl i widać z jakiej etykiety są czytane bloki pomiarowe, potem tego pliku szukacie w folderze Label w katalogu programu i otwieracie za pomocą notatnika)
Kiedyś robiłem takie coś do 2.4 ALF:

fcb7418889006ee0.png

Opis grup silnika dla 1.9 TDI PD

Spoiler

;
0,0,Bloki pomiarowe - Bieg jałowy, Temperatura > 80°C
0,1,Obroty Silnika,36-42 (790-870rpm)
0,2,Kąt Początku Wtrysku,113-133 (4°BTDC-2°ATDC)
0,3,Położenie pedału przyśpieszenia,0 (0%)
0,4,Dawka wtryskiwanego paliwa,11-33 (3.0-9.0 mg/skok)
0,5,Ciśnienie w kolektorze ssącym,88-113 (900-1150mbar)
0,6,Ciśnienie atmosferyczne,181-222(900-1110mbar)
0,7,Temperatura Płynu Chłodzącego,80 - 35 (80 - 110°C)
0,8,Temperatura Zasysanego Powietrza,189-51 (5-100°C)
0,9,Temperatura Paliwa,85-170 (20-80°C)
0,10,Masa Zasysanego Powietrza,63-105 (210-350 mg/skok)
;
001,0,Dawki paliwa
001,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
001,2,Dawka Paliwa,,Dawka Wtryskiwanego Paliwa\nBieg jałowy: 3.0...9.0mg/Str.\nPełne obciążenie: 50.0...60.0 mg/Str.
001,3,Czas Wtrysku,,Czas Trwania Początku Wtrysku\nBieg jałowy: 3.0...8.0°CF\nPełne obciążenie: 20.0...25.0°CF
001,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),80 - 110°C
;
002,0,Obroty Biegu Jałowego
002,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
002,2,Położenie Pedału,Przyśpieszenia,Bieg jałowy: 0.0 %\nPełne obciążenie: 99...100.0%/nCzujnik G79
002,3,Stan,Pracy,xx1 = Klimatyzacja WŁ\nx1x = Przełącznik Biegu Jałowego Aktywny\n1xx = Ignoruj
002,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),80 - 110°C
;
003,0,Układ Recyrkulacji Spalin (EGR)
003,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
003,2,MAF (G70),(Wymagany),Wartość Oczekiwanego Przepływu Powietrza
003,3,MAF (G70),(Aktualny),Wartość Rzeczywistego Przepływu Powietrza\nBieg jałowy: 220.0...350.0 mg/Str.\nPełne obciążenie: 900.0...1200.0 mg/Str.
003,4,Współczynnik,Wypełnienia,Współczynnik Otwarcia Zaworu Recyrkulacji Spalin - N18\n75% - Zawór otwarty\n4,8 - Zawór zamknięty
;
B003,0,Układ Recyrkulacji Spalin (EGR) - Nastawy Podstawowe
B003,1,Obroty Silnika,(G28),W czasie testu: 1350...1450 RPM
B003,2,MAF (G70),(Wymagany),Masa Zasysanego Powietrza
B003,3,MAF (G70),(Aktualny),Wymagane:\nON 160…340 mg/suw\nOFF 440…600 mg/suw
B003,4,Współczynnik,Wypełnienia,Współczynnik Otwarcia Zaworu Recyrkulacji Spalin - N18\n18…22 % OFF\n63…67 % ON
;
004,0,Sterowanie zaworu PD
004,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
004,2,Kąt Początku,Wtrysku,Bieg jałowy: 4.0°BTDC ... 2.0°ATDC\nPełne obciążenie: 13.0...21.0°BDTC
004,3,Czas,Wtrysku,Bieg jałowy:3.0...8.0 °KW\nPełne obciążenie: 19.0...22.0 °KW
004,4,Kąt,Synchronizacji,Wymagany: -3...+3 °CF\nNajlepiej jak najbliżej 0.0°CF
;
005,0,Uruchomienie silnika (Ostatni Start)
005,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
005,2,Dawka,Startowa,7.0...19.0 mg/Str.
005,3,Synchro. przy,uruchomieniu,Zobacz plik etykiet
; 001 = Self-Synchronisation Camshaft active
; 002 = Self-Synchronisation Crankshaft active
; 004 = Engine running
; 008 = Engine Synchronisation validated
; 016 = Engine Synchronisation completed successfully
; 032 = Self-Synchronisation Camshaft Sensor successful
; 064 = Self-Synchronisation Crankshaft Sensor successful
; 128 = First valid Cog/Tooth detected
005,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),80 - 110°C
;
006,0,Utrzymywanie Zadanej Predkości Jazdy (GRA)
006,1,Prędkość,Aktualna
006,2,Pozycja,Przełącznika,xx1 = Przełącznik F świateł hamowania\nx1x = Przełącznik F47 pedału hamulca\n1xx = Przełącznik F36 pedału sprzęgla
006,3,Położenie Pedału,Przyśpieszenia,Bieg jałowy: 0.0 %\nPełne obciążenie: 99...100.0%/nCzujnik G79
006,4,Układ GRA,Wł/Wył,1 - Wł\n0 - Wył\n255 - bez GRA
;
007,0,Temperatury G81/G42/G62
007,1,Temperatura,Paliwa (G81)
007,2,Chłodzenie,Paliwa,WŁ - 100%\nWYŁ - 0%
007,3,Temperatura Zasys,Powietrza (G42)
007,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62)
;
008,0,Ograniczenie dawki wtrysk. paliwa I
008,1,Obroty Silnika,(G28),Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM
008,2,Dawka Paliwa,Życzenie Kierowcy,Pełne obciążenie: 65...70 mg/suw
008,3,Dawka Paliwa,Ograniczenie RPM,Pełne obciążenie: 47...51 mg/suw\nOgraniczenie momentu obrotowego
008,4,Dwaka paliwa,Ograniczenie MAF,Pełne obciążenie: 47...60 mg/suw Nm\nOgraniczenie zadymienia spalin
;
009,0,Ograniczenie dawki wtrysk. paliwa II
009,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
009,2,Dawka Paliwa,GRA WŁ,Przy Włączonym Tempomacie
009,3,Dawka paliwa,Ograniczenie ASB,Automatyczna Skrzynia Biegów\nBieg jałowy: 100.0...200.0 Nm
009,4,Ograniczenie,Momentu,Bieg jałowy: 100.0...200.0 Nm
;
010,0,Ilości Powietrza
010,1,Masa,Powietrza (Aktual.),Bieg jałowy: 210.0...370.0 mg/suw\nPełne obciążenie: 800...1100 mg/Str.
010,2,Ciśnienie,Atmosfer.,Ciśnienie Atmosferyczne 900.0...1100.0 mbar
010,3,Ciśnienie,Doładowania,Bieg jałowy: 900.0...1150.0 mbar\nPełne obciążenie: 1850.0...2500.0 mbar
010,4,Poł. Pedału,Przyśpieszenia,Bieg jałowy: 0.0 %\nPełne obciążenie: 99...100.0 %
;
011,0,Regulacja Ciśnienia Doładowania
011,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
011,2,Ciśnienie,Zadane,Bieg jałowy: 900.0...1100.0 mbar\nPełne obciążenie: 2200.0...2400.0 mbar
011,3,Ciśnienie,Aktualne,Bieg jałowy: 900.0...1150.0 mbar\nPełne obciążenie: 2100.0...2600.0 mbar
011,4,Wysterowanie,Zaworu N75,Współczynnik otwarcia zaworu ograniczenia ciśnienia doładowania\nBieg jałowy: 20.0...50.0 %\nPełne obciążenie: 35.0...80.0 %
;
B011,0,Regulacja Ciśnienia Doładowania - Nastawy Podstawowe
B011,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM
B011,2,Regulacja,Ciśnienia, ON/OFF - WŁ/WYŁ
B011,3,Ciśnienie,Aktualne,Różnica min. 80.0 mbar pomiędzy WŁ/WYŁ
B011,4,Wysterowanie,Zaworu N75,WYŁ: 0.0...10.0 %\nWŁ: 90.0...100.0 %
;
012,0,Układ Rozgrzewania (11111111 - WYŁ)
012,1,Stan Układu,,00000000 = Waiting for Coolant Temperature\n00000001 = Waiting for ECO Start Request\n00010000 = Pre-Glow\n01010000 = No Pre-Glow\n10110000 = Post-Glow\n11000000 = No Post-Glow\n11110000 = Interim Glow\n00110000 = Readiness Glowing\n01110000 = Glow Start\n10110001 = Waiting for Post-Glow\n11010000 = No Post-Glow\n11110001 = Waiting for Interim Glow\n11111111 = Glowing OFF
012,2,Czas żarzenia,Świec w sek.,
012,3,Napięcie,Zasilania,13.0...15.0 V
012,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62)
;
013,0,Regulator równomiernej pracy silnika
013,1,Korekcja,Cylinder 1,Bieg jałowy: -2.8...+2.8 mg/Str.
013,2,Korekcja,Cylinder 2,Bieg jałowy: -2.8...+2.8 mg/Str.
013,3,Korekcja,Cylinder 3,Bieg jałowy: -2.8...+2.8 mg/Str.
;
015,0,Zużycie Paliwa
015,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
015,2,Dawka Paliwa,,Dawka Wtryskiwanego Paliwa\nBieg jałowy: 3.0...9.0mg/Str.\nPełne obciążenie: 50.0...60.0 mg/Str.
015,3,Zużycie,Paliwa l/h,Bieg jałowy: 0.4...1.0 l/h
015,4,Dawka Paliwa,Życzenie Kierowcy,Pełne obciążenie: 65...70 mg/suw
;
016,0,Zasilanie i dodatkowe ogrzewanie
016,1,Alternator,Obciążenie,5.0...95.0 %
016,2,Ogrzewanie,Dodatkowe,xxxxxxx1 = Temp. silnika > 75.0 °C\nxxxxxx1x = Uszkodzony Alternator\nxxxxx1xx = Napięcie < 9V\nxxxx1xxx = Obroty < 800 obr/min\nxxx1xxxx = Rozruch silnika w ostatnich 10 s\nxx1xxxxx = Uszkodzony G62 lub G72\nx1xxxxxx = Ignoruj\n1xxxxxxx = Ignoruj
016,3,Sterowanie,,X1 - Przekażnik małej mocy grzewczej J359\n1X - Przekaźnik dużej mocy grzewczej J360
016,4,Napięcie,Zasilania,13.5...14.5 V
;
017,0,Kody Gotowości (EOBD)
017,1,CARB,Mode 01 DATA A,x---0000 = No Fault Codes stored\n0---xxxx = MIL OFF\n1---xxxx = MIL ON
017,2,CARB,Mode 01 DATA B,-xxx-xx1 = Activation Misfire Recognition OIN\n-xxx-x1x = Activation Fuel Supply System ON\n-xxx-1xx = Activation Whole System ON\n-xxx-xxx = EOBD-Test Misfire Recognition finished\n-x0x-xxx = EOBD-Test Fuel Supply System finished\n-0xx-xxx = EOBD-Test Whole System finished
017,3,CARB,Mode 01 DATA C,See Label File,xx1----- = Activation Lambda Sensor ON\nx1x----- = Activation Lambda Sensor Heating ON\n1xx----- = Activation EGR ON
017,4,CARB,Mode 01 DATA D,xx0----- = EOBD-Test Lambda Sensor finished\nx0x----- = EOBD-Test Lambda Sensor Heating finished\n0xx----- = EOBD-Test EGR finished
;
018,0,Status zaworu PD
018,1,Zawór PD,Cylinder 1,000 = Prawidłowa Regulacja\n002 = Sterowanie Podczas Rozruchu\n004 = Małe Dawki Wtrysku\n008 = Maksymalna Wartość Prądu\n016 = BIP poza oknem regulacji\n032 = Zbyt Mała Liczba Próbkowania\n064 = Błąd Przetwarzania\n128 = Niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku
018,2,Zawór PD,Cylinder 2,000 = Prawidłowa Regulacja\n002 = Sterowanie Podczas Rozruchu\n004 = Małe Dawki Wtrysku\n008 = Maksymalna Wartość Prądu\n016 = BIP poza oknem regulacji\n032 = Zbyt Mała Liczba Próbkowania\n064 = Błąd Przetwarzania\n128 = Niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku
018,3,Zawór PD,Cylinder 3,000 = Prawidłowa Regulacja\n002 = Sterowanie Podczas Rozruchu\n004 = Małe Dawki Wtrysku\n008 = Maksymalna Wartość Prądu\n016 = BIP poza oknem regulacji\n032 = Zbyt Mała Liczba Próbkowania\n064 = Błąd Przetwarzania\n128 = Niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku
018,4,Zawór PD,Cylinder 4,000 = Prawidłowa Regulacja\n002 = Sterowanie Podczas Rozruchu\n004 = Małe Dawki Wtrysku\n008 = Maksymalna Wartość Prądu\n016 = BIP poza oknem regulacji\n032 = Zbyt Mała Liczba Próbkowania\n064 = Błąd Przetwarzania\n128 = Niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku
;
020,0,Ograniczenie dawki wtrysku (z ASB)
020,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\n Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM
020,2,Moment,Silnika
020,3,Ogranicznie,ASR,ASR-system optymalizacji przyczepności\npodczas przyśpieszania
020,4,Ograniczenie,MSR,MSR-system optymalizacji przyczepności\npodczas hamowania silnikiem
;
021,0,Status szyny CAN (Powertrain)
021,1,ECU
021,2,Skrzynia,Elektronika
021,3,ABS
021,4,ESP
;
022,0,Shut-Off Status
022,1,Stan pracy,Tempomat,0 - Niekatywny\n1 - Wyłączony\n9 - Włączony
022,2,Monitor,Przełączników,000011 - ON\n001011 - RES\n000111 - SET\n000000 - OFF\n010011 - Hamulec\n100011 - Sprzęgło
022,4,Stan pracy,Klimatyzacja,001 = Launch Condition\n002 = Shut-Off: Launch Condition\n004 = Acceleration Condition\n008 = Shut-Off: Acceleration Condition\n016 = Shut-Off: Start Condition\n032 = System Malfunction recognized\n064 = Shut-Off: System Malfunction recognized\n128 = Shut-Off: Idle Speed too Low
;
023,0,BIP = Begining of Injection Period
023,1,BIP,Cylinder 1,-30.0...30
023,2,BIP,Cylinder 2,-30.0...30
023,3,BIP,Cylinder 3,-30.0...30
023,3,BIP,Cylinder 3,-30.0...30;026,0,Suma Kontrolna
026,1,Checksum
;
027,0,Ogranicznik Prędkości Pojazdu
27,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
27,2,Prędkość,Pojazdu
27,4,Ograniczona,Prędkość
;
026,0,Suma Kontrolna
026,1,Checksum
;
027,0,Ogranicznik Prędkości Pojazdu
27,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
27,2,Prędkość,Pojazdu
27,4,Ograniczona,Prędkość
;

 

Dla wersji silnika z DPF można dołożyć jeszcze takie grupy, które przygotowałem do swojego Polo 1.4 TDI:

Spoiler

;
067,0,DPF (Emisja Spalin I)
067,1,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\nDo regeneracji min. 690.0 °C
067,2,Temperatura, Przed DPF,czujnik G506\n Do regeneracji min. 150.0 °C
067,3,Różnica,Ciśnień DPF,G450
067,4,Offset,Różnicy Ciśnień
;
068,0,DPF (Emisja Spalin II)
068,1,Zapełnienie,DPF w %,Max 40%, po przekroczeniu automatyczna próba regeneracji przez ECU
068,2,Masa Popiołu,Zmierzona w g,Max. 60.0 g
068,3,Masa Popiołu,Wyuczona
;
069,0,DPF (Regeneracja Status I) - 3Bieg - 3000 obr
069,1,Status 1,Regeneracji,xxxxxxx1 = Przerwanie regeneracji\nz powodu hamowania silnikiem, szybkiej zmiany prędkości itp.
069,4,Status 4,Regeneracji,xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja\nxxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja
;
070,0,DPF (Regeneracja Satus II)
070,1,Status 4,Regeneracji,xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja\nxxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja
070,2,Regeneracja,Timer,Licznik
070,3,Nieudana,Regeneracja,Max. 4 nieudane regeneracje
070,4,Udana,Regeneracja,Udana jeśli status wynosi 1
;
071,0,DPF (Wtrysk dodatkowy)
071,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 810...940 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
071,2,Dawka,Wtrysku,> 10.0 mg/Str.
071,3,Początek,Wtrysku,(Wtrysk dodatkowy),~ 30.4°ATDC
071,4,Czas,Wtrysku,(Wtrysk dodatkowy),
;
073,0,DPF (Informacje)
073,1,Konsumpcja od,regeneracji,Paliwo w litrach
073,2,Dystans od,regeneracji,Dystans w kilometrach
073,3,Czas od,regenearcji, Czas w godzinach
073,4,Zapełnienie,DPF w %,
;
074,0,DPF (Emisja Spalin III) - 3Bieg - 3000 obr
074,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 810...940 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
074,2,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\n690.0 °C
074,3,Wartość,Lambda,Czujnik G39\n1.000...2.0000
074,4,Dawka,Wtrysku,Offset wtrysku Lambda G39
;
075,0,DPF (Emisja Spalin IV)
075,1,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\n20s po uruchomieniu zimnego silnika 100.0 °C
075,2,Temperatura, Przed DPF,Czujnik G506\n20s po uruchomieniu zimnego silnika:60.0...100.0 °C
075,3,Zapelnienie,DPF w %, Max.40.0 %\nPo przekroczeniu 40% automatyczna regeneracja przez ECU
075,4,Temperatura,Za DPF,Czujnik G527\n20.0...60.0 °C
;

Przy okazji wrzucę paczkę z moimi plikami .lbl które tłumaczyłem (silniki 2.4 PB ALF, 1.9 TDI ALH, 1.4 TDI BMS/BWB, 1.9 TDI PD AVF/AWX): https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjRHBqQzQzUk0xc2M

Możecie sobie zobaczyć jak to się robi itp...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.12.2016 o 13:33, kamil-vag napisał:

; 0,0,Bloki pomiarowe - Bieg jałowy, Temperatura > 80°C 0,1,Obroty Silnika,36-42 (790-870rpm) 0,2,Kąt Początku Wtrysku,113-133 (4°BTDC-2°ATDC) 0,3,Położenie pedału przyśpieszenia,0 (0%) 0,4,Dawka wtryskiwanego paliwa,11-33 (3.0-9.0 mg/skok) 0,5,Ciśnienie w kolektorze ssącym,88-113 (900-1150mbar) 0,6,Ciśnienie atmosferyczne,181-222(900-1110mbar) 0,7,Temperatura Płynu Chłodzącego,80 - 35 (80 - 110°C) 0,8,Temperatura Zasysanego Powietrza,189-51 (5-100°C) 0,9,Temperatura Paliwa,85-170 (20-80°C) 0,10,Masa Zasysanego Powietrza,63-105 (210-350 mg/skok) ;........................................

Kamil czyli cała tą zawartość co podałeś podmieniamy w notatniku w którym otworzyliśmy swój plik 038-906-019-AVF.lbl  tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na dole posta masz też gotowy plik ;) a sprawdzałeś co VCDS wczytuje Ci jako etykiety ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie nie sprawdzałem  tylko na szybko sprawdziłem czy mam taki plik w Labels

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety u mnie jest końcówka 019.AJM czy coś w podobie napewno nie 019.AVF

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 11 minutes later

Kamil a czy moge podmienic w swoim pliku (019.AJM) tylko zawartości z twojego pliku 019.AVF? Bedzie to wtedy grać?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, będzie grało... Na próbę możesz też utworzyć plik 038-906-019-AVF.lbl - albo wrzuć ten który udostępniłem: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjRHBqQzQzUk0xc2M

Idzie to obejść przekierowaniem wszystko, ale to już trochę zabawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...