Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa czujnika od samopoziomowania świateł


kkam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem niedawno audi A4 B6, niestety po pewnym czasie przestało działać samopoziomowanie ksenonów.
Po skanowaniu vagiem okazało się, że coś jest nie tak z czujnikiem G78 (znajduje się on na wahaczu przy przednim lewym kole).

Control Module Part Number: 4B0 907 357 C
Component and/or Version: dynamische LWR D06
Software Coding: 00060
Work Shop Code: WSC 63351
1 Fault Found:
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground

Napięcie na wyjściu czujnika wynosiło 0.02V.

Po wymontowaniu czujnika zauważyłem, że w kostce z kablami jest dużo zielonego nalotu, czyszczenie styków nie pomogło....postanowiłem rozebrać czujnik i sprawdzić czy wilgoć nie dostała się do środka. Wewnątrz czujnika było sporo wilgoci, część lutów była skorodowana, jedna z przelotek na płytce drukowanej nie przewodziła. Po oczyszczeniu płytki, przelutowaniu zimnych lutów i naprawie przelotki czujnik zaczął działać(do tej pory zrobiłem 3500 km i wszystko jest ok)

Do dzieła - foto story.

Czujnik G78 - nożem do tapet delikatnie odcinamy białą osłonę
avpe9.jpg


Wnętrze czujnika - płytkę drukowana podważamy śrubokrętem i wyciągamy.
axWSi.jpg


Po wyjęciu płytki dokładnie czyścimy wnętrze czujnika. Strzałka pokazuje otwór przez który dostaje się wilgoć do środka,należy go zakleić silikonem.
ayCgJ.jpg

5434904384d7030318d34ad52d8e8b66.jpg8c1f6a30e12d1afa4ee747fc440b8099.jpg745609a9b47b13b4bcc8cb9abfdba5d2.jpgbb351c664c82870203b446de77cc6a91.jpg01d74e03a53884c3ec628bb31d97f1f8.jpg8af61eb6f8907398eefabeb9144a8d06.jpg9ae42cb57d60af65bf2798a58f22e9ac.jpgce9901b6962d3d94567573073b36ba3a.jpg

 



Przystępujemy do czyszczenia płytki. Najlepiej wykąpać ją w izopropanolu. Jeżeli jest już czysta oglądamy pod szkłem powiększającym, sprawdzamy stan lutów i przelotek. Wszystkie zimne luty należy przelutować. Jeżeli jakaś przelotka nie wygląda za dobrze to sprawdzamy za pomocą multimetru,czy ma przejście, jeżeli nie, to oczyszczamy, wkładamy cienki drucik i zalewamy cyną.

W moim przypadku przelutowania wymagał cały obszar zaznaczony na zdjęciu na czerwono, jedna przelotka(w samym rogu płytki) była tak bardzo skorodowana, że nie miała przejścia.

odY3S.jpg

Całość składamy w odwrotnej kolejności. Białą pokrywę przyklejamy za pomocą kleju bądz silikonu(bardzo dokładnie, aby do wnętrza nie dostawała się wilgoć). Ja dodatkowo owinąłem czujnik czarna taśmą pcv.

Po całym zabiegu czujnik zaczął działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a vario kiedyś pisał że się nie da .. to muszę rozebrać mój :)

jeszcze gdzieś mam w piwnicy

układ też przelutowywałeś .. jest w czerwonym polu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, układ też przelutowałem. Robiłem to w pracy pod specjalnym mikroskopem, ale pod zwykła lupa też się da:) wystarczy odrobina wprawy w lutowaniu. Najltwiej wylutować cały układ gorącym powietrzem, oczyścić pady a potem ponownie wlutować. Przelotkę(tą która nie miała przejścia i w która włożyłem drucik) pomalowałem zielonym lakierem do regeneracji soldermaski na płytkach drukowanych. Nie było to konieczne, ale zrobilem to z przyzwyczajenia, na codzień zajmuję się naprawą płyt z różnych układów elektronicznych:) jakbyś miał jakieś problemy bądź pytania to służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, układ też przelutowałem. Robiłem to w pracy pod specjalnym mikroskopem, ale pod zwykła lupa też się da:) wystarczy odrobina wprawy w lutowaniu. Najltwiej wylutować cały układ gorącym powietrzem, oczyścić pady a potem ponownie wlutować. Przelotkę(tą która nie miała przejścia i w która włożyłem drucik) pomalowałem zielonym lakierem do regeneracji soldermaski na płytkach drukowanych. Nie było to konieczne, ale zrobilem to z przyzwyczajenia, na codzień zajmuję się naprawą płyt z różnych układów elektronicznych:) jakbyś miał jakieś problemy bądź pytania to służę pomocą.

dziękuję, jak kiedyś padnie to się wezmę ..

mam kumpla z serwisem GSM to dostęp do sprzętu z gorącym powietrzem będe miał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie :mysli: czy mozna kupic sam ten czujnik bo w ETCE brak czesci :confused4:

A tak wogole jestem po rezaniu calego ukladu samopoziomowania i mam ten sam problem Napięcie na wyjściu czujnika wynosi tez u mnie 0.02V i mozemy nic zakodowac :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik na pewno można kupić, nie dzwoniłem osobiście do ASO, ale byłem się pytać w sklepie z częściami i mówili, że nie ma problemu, że mogą zamówić. Sprawdzałeś czy czujnik jest sprawny? Na przednim i tylnym czujniku masz takie napięcie, czy tylko na jednym? Jeżeli jeden jest sprawny to można zamienić czujniki miejscami i po podłączeniu do kompa można sprawdzić czy jest ok. Jeżeli oba czujniki pokazują złe wartości to najłatwiej sprawdzić czujnik poza samochodem w następujący sposób:

- do pinu 1 podłączamy masę(piny są opisane małymi literkami obok pinów)

- do pinu 5 należy podłączyć +5V

- pin 4 to wyjście czujnika (nie sprawdzałem w jakim zakresie jest napięcie na wyjściu, ale się zmienia po obróceniu ramieniem) na tym pinie mierzymy napięcie.

Jeżeli czujnik jest sprawny to może być przerwa w instalacji, jeżeli na wyjściu czujnika nie zmienia się napięcie to najlepiej rozebrać czujnik i spróbować naprawić:)

Poniżej schemat podłączenia czujnika.

kErqS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat znam bo go przerabialem :decayed:

a wiec z przodu jest napiecie teraz okolo 4 V a tyl 0,02 V . Po zamontowaniu wszystkiego na poczatku byl blad przedniego czujnika tzn. zapomnielismy go podlaczyc :gwizdanie: a zas w tylnym bylo napiecie 3,5 V .

Po zalozeniu przedniego czujnika wartosci zmienily sie na te wlasnie przod 4 V a zas tyl 0,02 V .

Oczywiscie czyscilismy wszystkie piny sprayem :wink4:

Obstaje za rozebraniem tego czujnika i sprawdzeniem go :) moze gdzies ta wilgoc tam sie dostala

aha ...... jeszcze jeden boniek jest jak to mowi Bart-S :decayed: u mnie jest zawiecha -50 mm i mam info od kolegi z ASO o przypadku A4 z bledem czujnika i obnizonym zawiszeniu.

Dopiero po podnoszeniu auta na klockach :kox: udalo sie skasowac blad i zakodowac :>

umieszcze fotke czujnika czy ramie jest w odpowiednim kierunku ( mam tylko taka fotke :confused4: )

img5603v.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na klockach jest ok, to czujniki są dobre. Jutro rano, bo teraz jest za ciemno to zobaczę jak u siebie mam ustawione ramiona, te ramiona da się zamontować odwrotnie. Wydaję mi się, że winna jest zawiecha... przy takim obniżeniu czujnik może przyjmować graniczne wartości i wywala błąd. Czyli to taka sytuacja że np mamy seryjne zawieszenie i tak mocno załadujemy autko ze siądzie parę cm, takie obniżenie może być za duże dla czujnika. Mam nadzieję, że nie będziesz musiał skracać/wydłużać ramion. [br]Dopisany: 06 Październik 2010, 20:48_________________________________________________Czujnik przód - zdjęcie robione od przodu samochodu - koła skręcone maksymalnie w prawo

OfLEJ.jpg

Czujnik tył- zdjęcie robione od strony zderzaka

OfQE0.jpg

W obu czujnikach ramię jest ustawione w kierunku wtyczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aOvdA.jpg

Ja mialem takie objawy ze blad pojawial mi sie co jakis czas w czasie jazdy i znikal, rozebralem ten przedni czujnik wg instrukcji, zakleilem ten otworek, wody co prawda nie bylo (tylko troche smaru zapewne poprawiajacego styk) ale za to wszystkie styki byly zaśniedziałe (pojawil sie na nich taki czarny nalot, niestety nie zrobilem zdjecia..) oczyscilem styki i zakleilem wg instrukcji i puki co blad sie nie pojawia wiec chyba wszystko gra;) jedna tylko uwaga do instrukcji ze przy odcinaniu tego bialego plastiku w miejscach ktore zaznaczylem sa takie jakby plastikowe odnogi dystansowe po to zeby ten plastik za mocno ani za slabo nie dociskal plytki, ja o tym nie wiedzialem i ucialem nozykiem te odnogi przy odcinaniu tej oslony.. jakos dziala ale warto w tym miejscu byc troche ostroznym i tego nie poucinac bo te odnogi nie sa wklejone tam dalej w srodku czujnika, klej jest tylko na krawedzi styku obudowy czujnika i tej plastikowej bialej oslonki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już rok jeżdżę na błędzie o awarii przedniego czujnika.

Wymieniałem wtyczkę na nową, nowe przewody, najpierw używany czujnik za 200zł, później z ASO za 420zł :confused4: i padł po miesiącu...

We wszystkich miałem wodę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a probowales rozebrac czujnik i zakleic otwor o ktorym wczesniej pisalem? ja od naprawy nie mialem problemu z czujnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nigdy nie zastanawiałem się nad naprawą tegoż ustrojstwa :)

Skorzystam pewnie.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.I mnie niestety dotknol niedawno problem czujnika samopoziomowania,objawy jak u wszystkich blad czujnika oraz napiecie 0.02v,ale dzieki koledze kkam i jego pomocy udalo mi sie zaoszczedzic troche kasy,wyslalem mu czujnik i juz smiga spowrotem w autku a co najwazniejsze dziala jak nowka.Moge smialo polecic kolege jezeli komus przytrafi sie awaria czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanika, demontaż, rozbiórka i montaż to pikuś.Dla mnie nadal wiedzą tajemną jest usunięcie tego błędu. Próbowałem kilka razy, wymieniłem nawet ten czujnik myśląc że źle go naprawiłem. poddałem się i w serwisie mi skasowali i przy okazji wyregulowali xenon'a jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...