Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 03/19/24 uwzględniając wszystkie działy

  1. Hej Jeżeli ktoś chce poznać wyposażenie swojego auta to możecie wrzucać tutaj VIN-y. Zazwyczaj robione jest to w wolnych chwilach, więc proszę o cierpliwość. Proszę nie pisać komentarzy, zapytań, podziękowań itd. itp. Wpisujemy tylko dokładny nr nadwozia (VIN) i nic więcej!!! Nie wrzucamy zdjęć numeru VIN!!! W ramach podziękowania można kliknąć plusik pod postem. Można wrzucać też VIN-y innych marek, niekoniecznie grypy VAG. Jeżeli w Twojej historii konta na forum są tylko prośby o rozkodowywanie numerów VIN, to Twoje posty nie będą się pojawiały w tym temacie. Przykładowe rozkodowanie wyposażenia: WAUDGAFL1CA116680
    1 punkt
  2. Tak, tylko numer serii zmień .
    1 punkt
  3. Wrzuć VIN do poniższego tematu i poproś o rozkodowanie. Będzie tam widoczne jaki akumulator był fabrycznie zamontowany. https://a4-klub.pl/topic/444535-dekoder-vin-audi-grupy-vag-oraz-innych-marek-dane-techniczne-oraz-wyposażenie/page/484/#comment-5778617
    1 punkt
  4. Po VINie. Z resztą 110 Ah wcale nie jest za duży do Diesla.Jest moim zdaniem taki, jaki powinien być.
    1 punkt
  5. meyle ma piastę razem z łożyskiem Meyle 100 653 0034
    1 punkt
  6. Silniki z Anglii to jeszcze większe śmietniki jak z Polski. Angole w ogóle nie dbają o auta, jeżdżą aż padnie. 1.8T dzisiaj dobrego nie znajdziesz, chyba że ktoś sprzedaje po dzwonie.
    1 punkt
  7. Dziś auto odebrane po pierwszej od 3,5 roku droższej naprawie. Standardowo jak w każdym silniku 3.0 TDI generacji VW EA 897evo, nieszczelność i wyciek płynu chłodniczego zaworem regulacyjnym 059121737AR, siedzącym w "V" między głowicami na bloku silnika. Dostęp kiepski, trzeba demontować kolektor ssący, następnie pod nim egr i dopiero jest dostęp do zaworu. Usterka znana i pytanie tutaj było nie "czy", tylko "kiedy" się pojawi. U mnie przy przebiegu 86 kkm. Z resztą w poprzedniej generacji było podobnie i w CDUC też miałem nieszczelność w "V". Tak to właśnie jest z tymi plastikowymi częściami, nie są wieczne. Tak więc posiadacze B9 3.0 TDI, jak będziecie mieli ubytek płynu chłodniczego, to na 99% winny jest ten zawór. Problem znany w Audi i występuje w bazie damych pod numerem TPI 2047044/8 Płyn chłodniczy gromadzi się w "V" i przy niewielkiej nieszczelności odparowywuje lub przy nieco większych nieszczelnościach spływa z przodu silnika i pozostawia smugę, widoczną na przodzie misy olejowej. Oto ten nieszczęsny zawór i widoczne miejsce na misce olejowej.
    1 punkt
  8. Myślę, że zrobił bo w '22 przeszedł bez problemu, a CVN sprawdzają w DE, z tego co wiem od '19.
    1 punkt
  9. Gdzie kupiłeś membranę do zaklejenia dziury
    1 punkt
  10. Używka? Gość z Allegro sprzedał Ci uwalony sterownik. Sterowniki z indexem D pasują do zbiorników pierwszej generacji. Jeżeli masz taki błąd to sterownik jest uwalony.
    1 punkt
  11. Albo sonda lambda do wymiany, albo mieszanka jest za bogata. W tym przypadku myślę, że raczej to pierwsze.
    1 punkt
  12. Kredyty zawsze musisz mieć, tym się charakteryzuje OBDEleven jako całość. Czytaj uważnie opis co dają poszczególne wersję następnym razem.
    1 punkt
  13. Powinno napełniać się podciśnieniowo, ułatwia to później odpowietrzanie.
    1 punkt
  14. Wyłączacze AdBlue manipulują mapki i wskazania sond nox, tak że nie sprawdzisz w ten sposób. Jedyny wiarygodny sposób to sprawdzenie pracy wtryskiwacza, pompy, oraz ubytku AdBlue.
    1 punkt
  15. Jest tak jak piszesz jedyne wiarygodne miarpdajne badanie jest na maszynie, ale jak już sprawdzam, to i tam zawsze zaglądam.
    1 punkt
  16. WAUZZZ8P76A103404.pdf WAUBNAF43JA206514.pdf WAUZZZ8K39A177086.pdf WAUZZZ8V5J1059118.pdf WAUZZZ8K4DA015671.pdf WAUB4CF55JA086612.pdf WAUZZZF44GA086975.pdf WAUZZZ8K5AA035097.pdf WAUZZZ8K9CA086301.pdf WAUZZZ8P7CA165011.pdf
    1 punkt
  17. Kup nową obudowę i zamontuj bez klejenia itp. Najpewniejszy sposób na pozbycie się problemu. Sprawdź też odpływy przy Aku czy są drożne.
    1 punkt
  18. Chyba wyborów więcej nie mamy - poleciłem Ci co i mi polecono . Skoro hepu to febi i ina ,a Ori to ina i febi 🤣. To sytuacja wygląda jak na zdjęciu 🤣. Z tym że opcja Hepu najtańsza.
    1 punkt
  19. Numer podkładek poz.3. Wszystko kupowałem w Inter Cars. Śruby dostałem ori te co w ASO, podkładki tak samo Za wszystko bez poz.6, po rabatach płaciłem 110zł
    1 punkt
  20. WHT007480A WHT000884 WHT004923B 059130216K x6szt
    1 punkt
  21. Wymień obudowę na nową i nie kombinuj z klejeniem. Nowa będzie szczelna.
    1 punkt
  22. 1 punkt
  23. Hehe . I prawdopodobnie to leci na pierwszy montaż bo nie ma nic innego dostępnego. No ale byle czego nie wkładają . Zestawy z pompą wody też mają bazowane na tym co idzie w fabryce jak ina/conti. 😀
    1 punkt
  24. Legalne H7, które bardzo dobrze świecą i są nieco bielsze to Osram Cool Blue Intense. https://allegro.pl/oferta/zarowki-h7-osram-cool-blue-intense-duo-box-12912222245
    1 punkt
  25. znajdziesz wiele, ale zadne ledy nie beda mialy homologacji... zmien na jakies dobre H7 z jasnym swiatlem i juz
    1 punkt
  26. Czyli mechanior wymienił sprawny wariator, klasyka 😅
    1 punkt
  27. Daj znać jak wygląda na pierwsze odczucia jak jest wykonany bo jestem ciekaw:) . Myślę że odczucia będą pozytywne i będzie to działało długo i szczęśliwie;) . O Hepu nie potrafię znaleźć negatywnej opinii 😃. Tam dają tylko 5 gwiazdek- krótka piłka 😁
    1 punkt
  28. Zrobiłem mały research. Febi/SWAG źle mi się kojarzył bo czytałem o tym jak awaryjne, czy jakkolwiek wadliwe te rozrządy były w silnikach 2.7/3.0TDi oraz 2.4 V6 jak kiedyś pierwotnie interesowałem się Audi A6 C6 - naczytałem się o wtopach, a i pakują te firmy zamiennie w pudełkach - wciąż jak poczytasz o ich zestawach w necie można niezłe rodzynki znaleźć. Stąd mój lekki niesmak na myśl o tych markach. Szedłbym w HEPU - firma ta naprawdę przykłada ogromną wagę do jakości i precyzji produktów. Na rynek łańcuchów/napinaczy dopiero wchodzą ale myślę, że warto. . Czytanka na podsumowanie. Oczywiście wybór należy do Ciebie. Wszystkie opcje tutaj są ok. Ja się wtrąciłem bo szukając kiedyś doszedłem do wniosku że nie ma lepszej opcji jak HEPU. A i w SNR-NTN się zakochałem. To takie marki co aż się uśmiech na twarzy pojawia na samą myśl o nich. Nie wierzę że te ich zestawy nie są dobre. Poprostu z doświadczeniami związanymi z tą marką. Ich pompy wody to mistrzostwo świata. /de-wAssets/img/technisches-publ-PL/Zrzut-ekranu-2020-11-24-o-12.26.42.png Prawdy i mity o łańcuchach w napędzie rozrządu - HEPU® Autoteile WWW.HEPU.DE
    1 punkt
  29. Jeden napinacz+ łańcuch - chyba warto byłoby zajrzeć do wariatora tam, zaworu ciśnienia i tych rzeczy wokół skoro będzie na wierzchu. Popychacze widzę robi borsehung - więc w niego bym celował . Nigdy się nie zastanawiam nad różnicami cenowymi. Ufam danym markom i się nie zawiodłem do tej pory. Febi/SWAG z niczym genialnym mi się nie kojarzy. HEPU natomiast robi wszystko naprawdę solidnie i jest to produkcja niemiecka jak analizowałem temat dawno temu. Fajnie że mają swój zestaw. Dużo słyszałem różnych opinii. Jedni mówią że łańcuch można jakikolwiek w miarę dobry, a założyć obligatoryjnie napinacz z ASO ten drogi. Ja napisałem co ja bym założył. . Nie wiem czy jest lepsze czy gorsze od oryginał bądź febi/swaga. Ostatnio za500 zl kupiłem snr/ntn półoś która wyglądała rewelacyjnie - czym ona jakościowo różnic się ma od drogiego SKFa chociażby. Nie wiem:) . Są takie ceny to trzeba się cieszyć. Nie widziałem jakiejkolwiek osoby zawiedzionej firmą HEPU - febi/swagiem już owszem. A OE przestałem ufać odkąd na chińskich częściach widzę wybite Audi/VW jak kupuję dekielki z chin lub nie wiem uchwyt trójkąta ostrzegawczego. A no i czujniki temperatur w moim odczuciu lepsze robi borsehung poza ASO. U mnie 327 tyś łańcuch z tyłu i napinacz wciąż oryginalny. Mimo iż naprawdę miałem ochotę zmieniać zwyczajnie nie było i nie ma takiej potrzeby. Pewnie to pochodna nadmiernego wymieniania oleju i testowania co lepszych produktów oraz filtrów od wielu lat. Od wielu wymian oleju stosuje Meguin 5w40 i wyciszyl mi wariator na zimnym silniku. Ogólnie na te wszystkie podzespoły ma największy wpływ właśnie olej jego jakość + jakość filtra:) . Tym dłuższa żywotność im większa dbałość o te podzespoły użytkownika .
    1 punkt
  30. Hej . Osobiście gdybym miał zmieniać kupiłbym zestaw HEPU napinacza i łańcucha. allegro.pl ALLEGRO.PL
    1 punkt
  31. usunąć zawleczkę i rozłącz... oczywiście trzeba to robić umiejętnie... tak aby nic nie połamać... z niektórymi połaczeniami trzeba trochę "powalczyć" bo oring uszczelniający jest "suchy" i nie ma lekko... ale dasz radę... usuń zabezpieczenie i powoli rozłączaj...
    1 punkt
  32. Do stronika wchodzi 7.5l oleju, spuszczasz 6.8-7 l. Wiec.... Poza tym nie rozumiesz jednej ważnej rzeczy, olej w stroniku nie jest elementem ukladu przeniesienia napedu, służy tylko i wyłącznie do smarowania i chlodzenia sprzegiel oraz mechatroniki , to samo tyczy się przekładni CVT. Co innego jest w TIPie, tam olej stanowi jeden z elementów przeniesienia napedu i można pokusić się o dynamikę ale ogarnięty w temacie mechanik wie jak zrobić to bez dynamiki i z takim samym skutkiem.
    1 punkt
  33. Musisz się pogodzić z tym, że Cię wydymali, a nie wrzucać skopiowanych tekstów.
    1 punkt
  34. Normalne przy dieslu.
    1 punkt
  35. Mimo wszystko należy manualnie zmierzyć panujące ciśnienie aby wykluczyć błąd wskazania czujnika.
    1 punkt
  36. Trzeba się wpiąć w magistralę olejową i zmierzyć jakie panuje rzeczywiste ciśnienie oleju.
    1 punkt
  37. u mnie tego boxa dodają do kierownicy... sprzedawcy którzy to oferują mają już rozkminione - moduł do CANa, żeby rozumiał te przyciski dodatkowe montuje się w bagażniku bo tam jest najłatwiejszy dostęp. na żywo ta biała nitka nie rzucac się aż tak w oczy, nie mniej nie pomyślałem, żeby ją zamówić szarą - już zszarzała i nie jest tak widoczna, o ile nie zaczyna się bawić kontrastem w ligthroomie. Kiera jako taka jest genialna. Pełna funkcjonalność przycisków w C7.5 poza tym przyciskiem VIEW, który nic nie robi bo nie ma bardzo ma co robić...
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Cześć. Kupiłem przycisk 8k1927225d.
    1 punkt
  40. AUDI HOLD ASSIST ( AHA) Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Co to jest za System W zależności od modelu samochód wyposażony jest w funkcję Audi Hold Assist (AHA). Pierwszą rzeczą aby zrobić tego MODA musimy sprawdzić jaki posiadamy sterownik ABS Sprawdzamy to we wlepie bagaznika z kodami wyposazenia albo w ksiazce serwisowej . Kod jaki musi być to 1AT Podaje tutaj linka ktore numery sterownikow ABS będa wspolpracować ( te ktore znam i sa potwierdzone). Numery Sterownikow ABS quattro - 8K0 614 517 BA - 8K0 907 379 N - 8K0 614 517 BG - 8K0 907 379 S - 8K0 614 517 BJ - 8K0 907 379 S - 8K0 614 517 CC - 8K0 907 379 AD - 8K0 614 517 CL - 8K0 907 379 AH - 8K0 614 517 DC - 8K0 907 379 - 8K0 614 517 WE - 8K0 907 379 BE - 8K0 614 517 FN - 8K0 907 379 CA Numery Sterownikow ABS Napęd na Przód - 8K0 614 517 AT - 8K0 907 379 M - 8K0 614 517 BH - 8K0 907 379 R - 8K0 614 517 CB - 8K0 907 379 AC - 8K0 614 517 CK - 8K0 907 379 AG - 8K0 614 517 DM - 8K0 907 379 AM - 8K0 614 517 EB - 8K0 907 379 BD - 8K0 614 517 FM - 8K0 907 379 BT Ważne !!!! - Zawsze sprawdzamy czy nam przyjmuje kodowanie sterownik ABS ( bo było kilka dziwnych sytuacji ) ABS 03 ---> CODING 07 --->Long Coding Helper ----> BYTE 1 ---> Bit 6 zmiana z 0 na 1 AudiEnthusiasts Hill Hold Assist Install Pare słow na temat działania oraz uruchamiania systemu Działanie Funkcja pomaga kierowcy w sytuacji, gdy samochód ma być często lub przez dłuższy czas utrzymany w bezruchu przy pracującym silniku. Po zatrzymaniu samochodu i uaktywnieniu funkcji samochód będzie utrzymywany w bezruchu przez Audi Hold Assist (AHA). Kierowca może zwolnić pedał hamulca. Najpierw poprzez utrzymywanie ciśnienia w ESP wszystkie koła samochodu pozostają w bezruchu. Aby podczas dłuższego postoju zapobiec przegrzaniu zaworów elektromagnetycznych ESP, od temperatury zaworów elektromagnetycznych 200°C siła hamująca przekazywana jest automatycznie do elektronicznego hamulca postojowego z tyłu. Czas automatycznego zwolnienia hamulca zależy od następujących danych: - Moment obrotowy silnika - Kąt pochylenia - Włączony bieg - W samochodach z ręczną skrzynią biegów, droga pedału sprzęgła za pośrednictwem czujnika sprzęgła - W samochodach z automatyczną skrzynią biegów – zamknięcie przekładnika Aby zapobiec stoczeniu się samochodu, hamulec jest jednak zwalniany dopiero wtedy, gdy dostępny jest wystarczający moment obrotowy silnika. Aktywacja Aby włączyć funkcję stand by muszą być spełnione następujące warunki: - Kierowca ma zapięty pas - Silnik pracuje - Drzwi kierowcy zamknięte - System ESP i elektroniczny hamulec postojowy nie wykazują usterek. Uaktywnienie następuje po uruchomieniu przełącznika 2 w konsoli środkowej. Przełącznik wskazuje tryby pracy - nieaktywny, dioda świetlna w przełączniku nie świeci się. - stand by, dioda świetlna w przełączniku świeci się. - aktywny, świeci się dioda świetlna w przełączniku i wskazanie w zestawie wskaźników tablicy przyrządów, zielone P. przekazanie funkcji hamowania z ESP do elektronicznego hamulca postojowego odbywa się tylko, gdy w zestawie wskaźników widoczne jest zielone P i gdy: - zawory elektromagnetyczne w systemie ESP uzyskały temperaturę 200°C - drzwi kierowcy zostaną otwarte - pas kierowcy zostanie odpięty - silnik zostanie wyłączony - zapłon zostanie wyłączony - przełącznik zostanie uruchomiony - pedał hamulca lub pedał przyspieszenia zostanie naciśnięty. - uruchomiony zostanie przełącznik funkcji Audi Hold Assist (AHA) , bez naciskania hamulca nożnego. Asystent podjazdu utrzymuje pojazd w miejscu zatrzymania, zapobiegając jego stoczeniu ze wzniesienia. Podczas ruszania urządzenie nie wymaga użycia hamulca ręcznego, zapewniając bardziej komfortową obsługę manewru. Asystent podjazdu utrzymuje pojazd na wzniesieniu przez czas nieograniczony. System aktywuje się przyciskiem bez użycia hamulca ręcznego. Gdy czas zatrzymania pojazdu z użyciem asystenta podjazdu się wydłuża, samochód automatycznie włącza elektromechaniczny hamulec postojowy. Dalsze pokonywanie wzniesienia nie wymaga już pracy hamulca ręcznego. Asystent pojazdu jest integralnym elementem systemu sterowania ABS i ESP. Po zdjęciu przez kierowcę nogi z pedału hamulca ciśnienie hydrauliczne zostaje utrzymane, tzn. szczęki hamulcowe z przodu i z tyłu pozostają w bezpośredniej bliskości tarcz hamulcowych. Proces ten nie wymaga aktywacji elektromechanicznego hamulca postojowego. Korzyści tego rozwiązania to szybszy czas reakcji, niższy poziom zakłóceń, większa skuteczność hamowania wszystkich czterech kół, a także większe bezpieczeństwo jazdy. Audi hold assist jest dostępny tylko w połączeniu z elektromechanicznym hamulcem postojowym. Spis poszczególnych części - 8K1 927 225 C przełącznik hamulca parkowania - 000 979 009 E Piny 3 szt. ( 1 kabelek zakonczony 2 Pinami ) do przełacznika AHA - 000 979 025 E Piny 2 szt. ( 1 kabelek zakonczony 2 Pinami ) wtyka 38 PIN sterownika ABS Uwaga: dla A4 B8 Allroad jest wtyka pin 36 - przewody elektryczne 0.35 mm i 0.5 mm ( dopasować wg. długości ) - tasma izolacyjna, cyna ,srubokręt - klucz 8 mm , 10 mm , 13 mm , torx 25 - wyjmaki do tapicerek Przegląd podzespołów ABS/ESP Bosch System Bosch ESP posiada następujące funkcje: - ABS - system przeciwblokujący - ASR - regulacja poślizgu napędu - EBV - elektroniczny podział siły hamowania - EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - ESP - elektroniczny program stabilizujący - FBS - fading brake support - HBA - hydrauliczne wspomaganie hamowania awaryjnego - MSR - regulacja hamowania silnikiem - Sygnał hamowania awaryjnego - Oczyszczanie tarcz hamulcowych - Układ stabilizacji samochód-przyczepa Układ hamulcowy jest podzielony po przekątnej. Siła hamowania jest wzmacniana pneumatycznie poprzez próżniowy wzmacniacz siły hamowania. Przez bezpośrednie połączenie wyszczególnionych elementów zredukowane zostają źródła błędów. Naprawy tych elementów dokonuje się poprzez wymianę. Zakłócenia w systemie ABS nie mają żadnego wpływu na układ hamulcowy i wzmocnienie. Zwykły układ hamulcowy działa także bez systemu ABS. Należy się liczyć ze zmienionym zachowaniem się hamulców. Po zaświeceniu się lampki kontrolnej systemu ABS tylne koła mogą się przedwcześnie zablokować podczas hamowania. 1- Czujnik liczby obrotów z tyłu po prawej stronie 2 - Czujnik liczby obrotów z tyłu po lewej stronie 3 - Zespół czujników ESP 4 - Czujnik świateł hamowania 5 - Pedał hamulca 6 - Lampka kontrolna elektromechanicznego hamulca postojowego - Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu. - Świeci się przy zamkniętym hamulcu postojowym i włączonym zapłonie, - Świeci się przez 20 sekund przy zamkniętym hamulcu postojowym i wyłączonym zapłonie, - Miga po zamknięciu hamulca postojowego, jeżeli siła hamowania nie wystarcza do zabezpieczenia samochodu przed stoczeniem. 7 - Lampka kontrolna usterki hamulców - Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu - Świeci się w przypadku awarii systemu ABS wraz z lampką kontrolną systemu ABS - Miga, gdy poziom płynu hamulcowego jest zbyt niski - Miga przy usterce układu hamulcowego Po naciśnięciu „przycisku SET“ usterka jest bliżej objaśniana w zestawie wskaźników. 8 - Lampka kontrolna systemu przeciwblokującego (ABS) Lampka kontrolna kontroluje system ABS oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS). Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu - Zapala się przy włączaniu zapłonu na kilka sekund i gaśnie po automatycznym teście własnym układu ABS, jeśli w układzie ABS nie występuje żadna usterka. - Nieprawidłowość w działaniu systemu ABS występuje wtedy, gdy lampka kontrolna: - Nie zapala się przy włączaniu zapłonu, - Nie gaśnie z powrotem po kilku sekundach, - Zapala się podczas jazdy. Zakłócenia w systemie ABS nie mają żadnego wpływu na układ hamulcowy. Należy liczyć się jednak ze zmienionym zachowaniem się hamulców. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) oraz system ABS współpracują ze sobą. Awarię systemu EDS sygnalizuje zapalenie się lampki kontrolnej ABS. 9 - Lampka kontrolna elektronicznego programu stabilizującego (ESP / ASR) - Miejsce zamontowania: w obrotomierzu - Miga podczas jazdy, jeśli ingeruje system ESP / ASR. - Świeci się przy włączaniu zapłonu i gaśnie po krótkim teście własnym. - Świeci się w przypadku nieprawidłowości w działaniu systemu ESP. - Świeci się w przypadku nieprawidłowości w działaniu systemu ABS, gdyż systemy ESP i ABS współpracują ze sobą. - Świeci się, gdy wyłączony jest system ASR. - Świeci się podczas programowania zespołu czujników, jeśli: - Odłączono i podłączono akumulator, - Samochód został uruchomiony za pomocą urządzenia wspomagającego rozruch, - Akumulator jest za słabo naładowany. Po zaprogramowaniu zespołu czujników lampka ESP gaśnie po przejechaniu krótkiego odcinka. 10 - Czujnik liczby obrotów z przodu z lewej strony 11 - Jednostka hydrauliczna N55 ze sterownikiem 12 - Pierscien slizgowy 13 - Czujnik kąta skrętu 14 - Czujnik liczby obrotów z przodu z prawej strony 15 - Przycisk systemu ASR/ESP - Miejsce zamontowania: w konsoli środkowej - Włącza i wyłącza system ASR 16 - Przełącznik ciśnieniowy funkcji Audi Hold Assist 17 - Przełącznik elektromechanicznego hamulca postojowego 18 - Przyłącze diagnostyczne - Miejsce zamontowania: osłona przestrzeni na nogi po stronie kierowcy Na poczatek demontujemy Panel MMI aby dostać sie do przełącznika Hamulca . Demontaz wszystkich czesci jest podany w Pomocne linki Po wyciągnięciu panelu sterujacego demontujemy stary przełacznik i zakładamy nowy . Na rysunku pokazano na przykładzie jednostki obsługi systemu Multimedia . Wymontowanie i zamontowanie przycisku elektromechanicznego hamulca postojowego , przycisku AUTO HOLD Odblokować klamry mocujące strzałki i wycisnąć przycisk elektromechanicznego hamulca postojowego /przycisk AUTO HOLD pozycja 2 z jednostki obsługi systemu Multimedia pozycja 1 . Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności . ****************************************************************************************************************************************** Nacisnąć w górę suwak bezpieczeństwa przy złączu wtykowym do sterownika 1 . Pociągnąć jarzmo blokujące zgodnie z kierunkiem strzałki i wyjąć wtyczkę. Dwa kabelki ciągniemy od sterownika pompy ABS wg schematu albo koło przewodow hamulcowych lub wzdłóż lewego błotnika do obudowy ECU . Demontaz schowka po stronie kierowcy Wyjmakiem odczepiamy boczną zaslepkę deski 1 – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wykręcić boczną śrubę 1. – Wykręcić dolne śruby 3. – Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów strzałki . – Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna). – Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Włożyć osłonę tablicy przyrządów 1 na dole w klamrę 3 przy wsporniku na nogi i klamrę 2 na klimatyzatorze strzałki . ****************************************************************************************************************************************** ****************************************************************************************************************************************** KODOWANIE : ABS 03 ---> CODING 07 --->Long Coding Helper ----> BYTE 1 ---> Bit 6 zmiana z 0 na 1 SCHEMAT PODŁĄCZENIA Wtyka przełacznika (czarna) 12 PINowa --> PIN 11 --> plus zasilanie łaczymy z przewodem (0.5 mm ) bezpiecznik po zapłonie --> PIN 12 --> do sterownika ABS (wtyka 38 PIN ) PIN 8 --> PIN 10 --> do sterownika ABS (wtyka 38 PIN ) PIN 16 MOD wykonany u kolegi _Gabriel_ oraz mojego znajomka Tomka
    1 punkt
  41. znowu teorie wyssane z palca....
    1 punkt
  42. Przekaźnik pompy może nie do końca działać jak należy.
    1 punkt
  43. Najbardziej typowa usterka w a4 B5 to uszkodzony silniczek temperatury wody, każdego kto ma licznik firmy Jeager to spotyka, a nawet czasami z VDO też się tak działo.
    1 punkt
  44. Przy okazji majówki w Lublinie też odwiedziłem forumowicza Daron7. Fakt C6 polift ale też 3,0 TDI Tip+Q. Soft silnika i skrzyni z całą ekologią na pokładzie, reszta seria. Poniżej wykres.
    1 punkt
  45. do cagc cagb caga caha pasuje p&p sprzęgło od cglc jest duzo mocniejsze od seryjnego
    1 punkt
  46. proponuje poczytac stare opracowania na temat silników spalinowych silnik 2-suwowy musi miec tlumienie na wydechu inaczej jest slaby (istotny jest rezonans spalin) (pierwsi ogarneli to Niemcy z DDR i dlatego MZ-ki w latach 60-ych ruchaly na wyscigach wszystkie hondy, suzuki i włoszczyzne) silnik 4-suwowy tez powinien miec lekkie tłumienie na wydechu (zwykłe auta pomijamy) (czesto widac to w motocyklach (EXUP) i nawet na wydechach szybkich aut) jedynym odstepstwem tutaj jest silnik diesla który powinien miec wolny wydech straty wynikajace z obciazenia silnika poprzez powolny przepływ gazów spalinowych znacznie obniza sprawnosc tego silnika czyli wniosek jest taki: im bardziej swobodny masz wydech tym lepsze parametry ma silnik o turbo nie ma sie co martwic, tym zajmuje sie ECU
    1 punkt
  47. Cześć, Udało się finalnie poskładać wnętrze, jestem bardzo zadowolony z efektu i tych modyfikacji. Czarna alkantara na podsufitce robi robotę, od razu lepiej to wygląda. Obszyte są też słupki A oraz uszczelki drzwi więc zrobiona jest całość. Plastiki, daszki i lampki udało się wyrwać ori S4 więc obyło się bez kombinacji i lakierowania. Co do aktualnego systemu audio - jest przepaść w porównaniu z ori sprzętem. Głośniki na samym radiu mają zadowalającą moc oraz bardzo czysto grają. W dodatku dzięki DSP które jest wbudowane w radio mamy bardzo dużo możliwości regulacji pasma dźwięku oraz podbijanie danych partii które nas interesują. Dodatkowy plus radia to oczywiście android auto oraz sterowanie głosowe i wbudowany zestaw głośnomówiący. Mikrofon został zainstalowany na słupku i nie rzuca się w oczy. Antena GPS przeczepiona jest pod deską, pod poduszką powietrzną pasażera, nie ma problemów z sygnałem. W weekend było trochę pogody więc udało się umyć auto pierwszy raz po zimie. Tutaj wrzucam kilka fotek jak to wyszło. Docelowo w środku planuje jeszcze i obić kierownice + mieszek oraz zmienić te drewniane dekory na black piano albo ori s4 carbonowe ale to z czasem... Na sezon planuje jeszcze trochę skręcić gwint z przodu bo wydaje mi się, że stoi wyżej niż wcześniej przed wymianą na KW.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...