Skocz do zawartości

h0ld

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O h0ld

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Tarnów

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

322 wyświetleń profilu

Osiągnięcia h0ld

  1. Planuję zakup czujnika Master. Aktualny czujnik w moim aucie ma nr części 8K0 907 566 H ( pod nim jest drugi, mniejszy nr 4L0 907 566 B ). Czujnik, który znalazłem ma nr części 8K0 907 566 J - a drugi, mniejszy nr 4L0 907 566 B. Czyli te drugie numery są takie same. Wersje softu są takie same. Czy te sterowniki są zamienne?
  2. Witam. Proszę o radę w sprawie problemu z Side Assist w A4 B8 2010r. Od kilku miesięcy po zapaleniu auta domyślnie ASS jest wyłączony. Po włączeniu przyciskiem czerwona dioda zapala się (diody żółte również na chwilę) i po kilku sekundach na wyświetlaczu pojawia się "Side Assist sensors blocked" i system się wyłącza. W sterowniku błąd: Numer VAG: 8K0 907 566 H Komponent: J0769_SWA_MasterH01 0010 Kody błędów: 02855 - Ograniczony zasięg pomiarowy czujnika 1 (ADAKO - zwykle przez śnieg, błoto.......) 000 --- Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 254 Wew. licznik błędów: 40 Przebieg: 247678 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2021.10.03 Czas: 20:21:31 Nic nie znajdowało się pomiędzy zderzakiem a czujnikami, czysto i sucho. Wtyczki, styki ładne, dla pewności potraktowane preparatem, tak samo kostki po drodze (w prawym błotniku) oraz w centralce (module parkowania). Czysto również w kostkach czujników parkowania. I moje pytanie: Moje czujniki ASS to PRAWY:8K0 907 566 H LEWY:8K0 907 568 H Wnioskuję, że PRAWY czujnik (pierwszy na drodze wiązki) to MASTER bo VCDS łączy się bezpośrednio z nim. Czy ten właśnie czujnik to "czujnik 1" patrząc na opis błędu vcds? Czy wystarczy że wymienię tylko jego? Czy możliwe że ten drugi LEWY robi problemy, ale vcds go nie pokaże?
  3. Problem rozwiązany. Winny okazał się sterownik/komputer silnika! Uszkodzony sterownik powodował błędy: sterownika ABS, czujnika prędkości lewego przedniego koła, linii zasilającej A czujników w sterowniku, czujnika neutralnego biegu, prawego silnika hamulca ręcznego, lewego kanału zasilającego sterownik hamulca ręcznego. Całkowity koszt naprawy to 350zł (200 sterownik + 150 elektronik).
  4. Auto było w serwisie prawie miesiąc. Niby coś tam znaleziono, poprawiono, ale problem pozostał bez zmian - wręcz zaczął pojawiać się częściej. W pewnym momencie pojawiły się jeszcze takie błędy: Hamulec ręczny: 02434 - Supply voltage for control module for left channel - open or short to ground - intermittent (przy tym od razu poniżej: brak zasilania prawego silnika zacisku hamulca ręcznego) Engine: 5619 - Engine off timer performance - mechanical failure - ma to związek z wolniejszym obrotem rozrusznika - wolniejszym odpalaniem Engine: 10093 - Neutral gear sensor: short to ground ABS: 00473 Control module for elektr park/hand brake j540 - check dtc memory ABS: 00283 - ABS wheel speed sensor, front left G47 - electrocal fault in circuit - intermittent - mil on Sprawdziłem wtedy połączenia wszystkich czujników kół i wszystko jest ok - po ponownym odpaleniu auta błędy już nie występowały. Testowałem silniki hamulca(w vcds - siła nacisku) i oba poprawnie działają. Postanowiłem sam poszukać problemu. Zdjąłem wszystkie osłony wnętrza, które zakrywają wiązki: plastiki progów, tylną kanapę, boczki i podłogę bagażnika. Sprawdziłem wszystkie wtyczki modułów w bagażniku (stabilizator, akumulator, sterownik hamulca ręcznego, moduł komfortu, bezpieczniki itp), z przodu pod kierownicą (bezpieczniki, przekaźniki, przedni moduł komfortu itd) oraz w podszybiu (przekaźniki, sterownik silnika itd). Wszystkie wtyczki/piny sa w stanie idealnym. Wymacałem wiązki od bagażnika do zespołu urządzeń pod kierownicą aby zlokalizować jakieś łączenia, które mogą nie mieć styku. Nie rozbierałem tylko kanału środkowego oraz nie sprawdzałem połączeń pod fotelem kierowcy i pasażera. Jedyne łączenia jakie znalazłem(łączenia przewodów sprasowane) to te między akumulatorem a bezpiecznikami w bagażniku z prawej strony(przewody +). Oraz z przodu na słupku A pod bezpiecznikami (też przewody +) Łączenia te były w dobrym stanie. Wszystkie punkty masy łączone na śrubach do karoserii w stanie idealnym. Po tym "ruszaniu" wiązek od 4 dni usterka nie występuje. To najgorsze rozwiązanie jakiego się spodziewałem ponieważ dowodzi, że problem jest w połączeniach przewodów, a nie uszkodzonym konkretnym urządzeniu. Kupiłem na zamianę sterownik hamulca i czekam aż usterka wystąpi na starym zanim zamontuję na próbę nowy a tu lipa. Na logikę problem jest w spadku napięcia w początkowej fazie zasilenia sterowników ABS i Hamulca ręcznego po włączeniu zapłonu. Co by wskazywało na słabe połączenie. Stąd pewnie błędy sporadyczne czujnika prędkości w przednim kole i prawego silnika hamulca czy czujnika biegu neutralnego. Szukam informacji gdzie dokładnie znajdują się łączenia przewodów + i - w wiązkach. Chodzi o łączenia prasowane. Nie punkty masy czy inne łączenia których schematy podawał WRCLaguna. Łączenia o które mi chodzi w elsie podane są w kółkach np B273 czy 249 (na schemacie sterownika elektromechanicznego hamulca postojowego). Oczywiście chodzi mi o takie łączenia w obwodach ABS i hamulca ręcznego.
  5. Auto mam od 2 lat. Nie ma i nie mialo nigdy haka. Dlaczego o to pytasz? Chodzi Ci o ewentualne zwarcie w gnieździe przyczepy?
  6. Witam, Przeszukałem fora, tematy o tym zagadnieniu jednak nigdzie nie ma dokładnie takiego przypadku jak mój. Co kilka, kilkanaście odpaleń (co kilka dni), tuż przed zadziałaniem rozrusznika miga kontrolka świec żarowych oraz pojawia się na wyświetlaczu „ESP fault”. Silnik następnie wtedy ciężej odpala – rozrusznik kręci trochę dłużej i trochę wolniej. Kiedy silnik już odpali pojawia się czasem Awaria elektrycznego hamulca postojowego. Zawsze po tej serii silnik jest w trybie awaryjnym (max 2tys obrotów). Wystarczy zgasić i odpalić ponownie żeby wszystko wróciło do normy. Wymusiło to na mnie zmianę sposobu odpalania auta: Wciskam kluczyk bez wciśniętego sprzęgła (załączam sam zapłon). - jeśli kontrolka świec zapali się ciągłym światłem i zgaśnie to wciskam ponownie kluczyk ze sprzęgłem – auto normalnie odpala i jedzie. - jeśli kontrolka świec zaczyna migać i pojawia się ESP Fault, wyłączam zapłon i włączam ponownie – za drugim razem zawsze jest już poprawnie więc odpalam auto. Jeśli kontrolka miga, jest ESP fault i następnie zapalę silnik to mam tryb awaryjny. Problem występuje najczęściej po długim postoju pojazdu(kilka godz), rzadziej po krótkim (ciepły silnik). Tylko raz wystąpił podczas jazdy, ale nie podczas przyśpieszania lecz z tego co pamiętam podczas dojeżdżania do skrzyżowania. Oto błędy: Address 01: Engine Labels: 03L-906-019-CAG.clb Control Module Part Number: 03L 906 022 NN HW: 03L 906 019 AL Component and/or Version: R4 2,0L EDC H21 5070 Software Coding: 12194012232403080000 Work Shop Code: WSC 06325 000 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022NN A02002 (AU48) VCID: 7EF7FACB5067 2 Faults Found: 4698 - Function Restriction due to Received Malfunction Value U1113 00 [032] - Open or Short to Plus Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Mileage: 230962 km Date: 2019.02.21 Time: 15:08:15 4123 - Sensor Reference Voltage A: Open Circuit P0641 00 [032] - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 230962 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 Readiness: 0 0 0 0 0 Podałem tylko błędy z modułu silnika ponieważ wszystkie inne błędy występujące po tym zdarzeniu w innych modułach mają treść w stylu „Sprawdź błędy w module silnika” Innych błędów brak. Podejrzewałem akumulator. W sklepie/serwisie akumulatorów zostawiłem swój w celu naładowania do pełna i możliwie pełnego testu. Otrzymałem na kilka dni zastępczy o identycznych parametrach (też AGM) w pełni naładowany – po czym zakodowałem go w vcds. Na zastępczym problem również raz się pojawił. Mój aku okazał się w pełni sprawny – z 950A prądu rozruchowego posiada 915A czyli ledwie 4% degradacji. Zawsze przy migającej kontrolce pojawia się ESP fault, a rzadziej również błąd przycisku hamulca ręcznego. Kilka miesięcy temu jeden raz zdarzyło się, że nie mogłem zwolnić hamulca ręcznego. Wtedy jeszcze nie występował problem z migająca kontrolką – zaczął się znacznie później. Pomogło wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. Nigdy się to nie powtórzyło. Przycisk ręcznego za każdym razem działa nawet po wystąpieniu błędu. Jak do tej pory po lekturze zagranicznych for wynika, że błąd 4123 wskazuje na problem z wiązkami lub czujnikami które są w obwodzie napięciowym "Czujnika napięcia odniesienia A" znajdującego się w sterowniku silnika. Tych czujników jest trochę (DPF, ciśnienie doładowania, temp powietrza zasysanego, MAF, nastawnik turbiny itp). Zapewne komunikat ESP fault sugeruje, że chodzi o jakiś czujnik/wiązkę w układzie ABS. Ale co wspólnego ma z tym sporadycznie pojawiający się błąd elektrycznego hamulca ręcznego? Będę wdzięczny za jakieś sugestie. Pomocne byłoby wskazanie dobrego elektronika samochodowego w okolicy Tarnowa (małopolskie).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...