Skocz do zawartości

wadiz

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wadiz

Informacje

  • Imię
    Dawid
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    BPW
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wadiz

0

Reputacja

  1. wadiz

    Nośność opon w A4 B7

    Ja rozglądam się za Nexenem. Z tego co czytałem bardzo dobre opony. Tylko pierwsza generacja ma indeks 91 H i 94 V, natomiast druga generacja już tylko 94 V.
  2. wadiz

    Nośność opon w A4 B7

    Producent przewidzial pewien zakres, stosowanie opon z innym indeksem moze być w pewnym znaczeniu niebezpieczne. Pomijam fakt sztywności opony - szybsze zużycie zawieszenia. Tak samo jak z olejem, wlanie zlego moze przyspieszyć zuzycie np. pompa zrobiona jest pod dana lepkość tak jak pozostałe elementy silnika. Po przeliczeniu maksymalne obicazenie przedniej osi wynosi niecale 1200 kg, czyli H i V jest za duzo (jak wiadomo nośność opony musi być lekko ponad maksymalne obciążenie). Tylko 615 kg a 670 to chyba spora różnica?
  3. wadiz

    Nośność opon w A4 B7

    Hej, hej! Piszę na forum, gdyż szukam odpowiednich opon do Audi (homologowany indeks nośności). Wymiar opon 205/55/R16, pacjent: A4 B7 2007 r. Kombi, 2.0 diesel (140 km). Chciałbym dobrać odpowiednią nośność (homologowaną przez producenta). Wiadomo, niższa nie może być, za to większa i owszem. Po moich wyliczeniach (z instrukcji) wychodzi ze maksymalna masa przodu nie możne przekraczać 1200 kg, tylko trochę mniej. Idąc tym śladem 91 H jest idealne, nawet i niższy indeks nośności może i podejdzie. Najlepsze w tym wszystkim, że w instrukcji czy na nalepce nie ma informacji o oponach (indeksy) są tylko i wyłącznie rozmiary, skala ciśnień i na tym koniec. Planuje zakup całorocznych, tylko one... mają różne indeksy np. stara opona (generacja) jest dostępna w dwóch wariantach, natomiast nowsze generacje np. Nawigator 3 już tylko w wersji 94 V. Chodzi tylko i wyłącznie o opony całoroczne. Może wiecie na jakich oponach opuścił salon? Nie chce zmieniać felg (rozmiary) i samochód nie jest do jazdy wyczynowej, więc nie chce zmian. Indeks ma wpływ na prowadzenie i działanie rożnych systemów. Jakieś podpowiedzi może ktoś z Was ma tabliczkę co do rozmiaru 205/55/R16?
  4. wadiz

    DRL w A4 B7

    Hej Wszystkim Forumowiczom! Mam problem z żarówką do DRL, która po prostu przestała działać - przepaliła się. Posiadam wersję z Bi-ksenonami. Instrukcja nie mówi nic, jaka idzie tam żarówka oraz jak ją wymienić, jest tylko wzmianka, że w przednich lampach możliwa wymiana w "serwisie". Prosiłbym o radę jaka żarówka tam wchodzi, a także jak ją wymienić. Jest to lampa od strony kierowcy. Z tego co widziałem z boku jest takie kółko (na zaczepach) - przez ten otwór się wymienia?! Na YouTube jest filmik, na którym ktoś rozkręca zbiorniczek, wiązki etc., żeby dostać się do żarnika, lecz z tego co widziałem nie widać tam innych żarówek oprócz ksenonów.
  5. Cześć Wszystkim! Od pewnego czasu mam problem z kluczykiem, a do tej pory nie było z nim problemu. Kłopoty zaczęły się jakieś 2 tygodnie temu. Wszystko świadczyło, że to po prostu zużyta bateria - tak też uczyniłem tzn. wymieniłem ją na nową. Po wymianie baterii wszystko śmigało jak trzeba. Po paru dniach auto otworzył pilot, lecz już nie zamknął, kluczyk całkowicie się rozkodował (nie dało się go zaprogramować poprzez zapłon). Również wyjęcie baterii nie pomogło. Co ciekawe, drugi kluczyk, który leży od roku (przy wymianie akumulatora został zaprogramowany tez był rozkodowany, ale tutaj może być po prostu wina baterii i czasu, bo bateria na pewno ma parę lat). Kluczyk od razu udało się zaadaptować i otwiera-zamyka. W tym wszystkim najlepsze jest to, że po tej operacji drugi kluczyk dało się już zaprogramować i działał do następnego dnia (otwierał zamykał) po otwarciu drzwi i włączeniu radia (bez odpalania, zapłonu etc.) kluczyk już nie zamknął drzwi dosłownie po minucie i nie dało się go zaprogramować i sytuacja analogiczna jak wyżej: kluczyk działa po otwarciu kluczykiem zapasowym dało się zaprogramować i otwiera-zamyka. Tylko z taką różnicą, że drugi kluczyk nie był tym razem rozkodowany... Jakieś propozycję rozwiązania tegoż problemu?
  6. Witam, od pewnego czasu w 8/10 przypadkach (jak wskazówka pokazuje magiczne 90 C, a czasem nawet jak nie jest zagrzany płyn) załącza są wentylator chłodnicy, który podczas gaszenia daje się usłyszeć - po zgaszeniu chodzi pół sekundy. Od razu po odpaleniu auta, albo przekręcenia na zapłon nie słychać, żeby już się załączał. Auto jest wyposażone w DPF, wiem o tym, że podczas procedury wypalania może się załączyć wentylator, ale oprócz tego zmienia się dźwięk silnika, momentalne spalanie etc. Co do stanu chłodnicy nie jest jakaś zabrudzona, sam płyn (w całości był wymieniony w zeszłym roku) i od tamtej pory znajduje się blisko pola "max" (bez dolewek). Rozumiem w lecie, ale w zimę, żeby wentylatory chodziły kiedy płyn osiągnął dopiero 90 C, a olej w silniku nie osiągnął temperatury roboczej? Olej w silniku lany zalecany prze producenta (jest stan). Również w zeszłym roku był wymieniony termostat (od nowości był Audi). Dodam również, że silnik też był po remoncie (głownie po czyszczeniu z nagaru i zapierścieniowaniu). Nigdy temperatura nie wyszła za środek przedziałki (90C) zero komunikatów komputera dźwiękowych czy wizualnych typu: wysoka temperatura. Dodam również, że był nie raz podłączany do komputera ale błędów nie było - tym bardziej w lecie normalna sprawa, że wentylator się załącza... Tak powinno być w tym modelu, czy to jakaś usterka?
  7. Hello wszystkim Forumowiczom! Od pewnego czasu głowie się i troje jak sprawdzić (poprawnie) olej w Audi a4b7. Posiadam bagnet typu : (patrz link) ten po prawej stronie po środku strony internetowej. Bagnet jest oryginalny audi z tego co zauważyłem. Instrukcja poddaje, żeby sprawdzić olej na rozgrzanym silniku, tylko na rozgrzanym (5-10 minut po zgaszeniu) jest lekko ponad minimum a po nocy prawie maksimum (zimny silnik). Jak wiadomo niski stan szkodzi i wysoki również. Na miarce nie ma miary dla rozgrzanego czy dla zimnego motoru. Ostatnio parę razy sprawdziłem w rożnych odstępach czasowych po zgaszeniu 5,7, 10 i 15 minut, a poziom był lekko ponad minimum, więc dodałem 300-400 ml oleju. Po rozgrzaniu motoru i sprawdzeniu stanu po 5 minutach stan był na maks, po 7-8 ponad maks... Teraz moje pytanie jak sprawdzać, może miarkę mam nie tą co trzeba? Ktoś prowadził jakieś szersze badania naukowe co inżynierowie Audi mieli na myśli?! Miarka / bagnet oleju - Silnik, skrzynia biegów - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Mam bardzo prozaiczne pytanie, na które odpowiedzi nie znalazłem, ani na forum, ani w instrukcji... Instrukcja onosi się tylko do min-max poziomu oleju silnikowego. Na obrazku jest trochę inny bagnet niz w...
  8. Forumowicze, otóż mam problem dotyczący akumulatora. Przyszła pora na jego wymianę, lecz nie mogę nigdzie znaleźć rzetelnych informacji na jego temat (parametrów). Ponoć minimalna pojemność to 74 ah a maks 77 ah dla tego modelu i silnika. Tylko mam pewne ale, obecnie zamontowany mam akumulator 95ah 780A (albo 760). Jakiej pojemności zamontować nowy akumulator? Dodam jeszcze, że jest to silnik BPW, automat, dodatkowo dochodzą podgrzewane fotele przód, szyberdach, nagłośnienie Bose z nawigacją, czyli prąd ma co zjadać. P.S. Akumulator trzyma napięcie (po paru dniach stania 12.1-12.2V), ale niestety z prądem rozruchowym ma już problem. Ostatnio po przejechaniu około 30-35 km auto po godzinie stania nie miało siły odpalić (otwarte drzwi[zapalone oświetlenie wewnętrzne]plus zamknięty szyberdach podczas postoju). Problem z odpaleniem pojawia się już przy napięciu lekko powyżej 12 V. Ładowanie sprawdzone. Proszę o radę, czy inwestować aż w taki potężny akumulator czy nie ma sensu i wybrać coś 77-85ah?
  9. Witam wszystkich! Mam pytanie odnośnie swapa, w Internetach można znaleźć sporo informacji na ten temat, ale większość dotyczy B6. Pacjenta : Audi A4 B7 Avant 2007 rok wersja z DPF, pełny fis kolor, multitronic (JZU 7 lameli i z wirtualnymi biegami - zachowuje sie na D jak tiptronic) silnik 8V 2.0 ropa. Mam zamiar wymienić skrzynie na manualną (automat sprawny więc pójdzie w świat). Chciałbym się zapytać osób które robiły swapa jak to śmiga w B7, jaki jest koszt (mniej więcej). Również ciekawi mnie jak to jest z ECU - jak sprawdzić , czy komputer można przeprogramować? Rozumiem, że taniej kupić samochód z manualem, ale zaznaczam, że skrzynie mam sprawną wiec.. mogę ja sprzedać a dopłacić do interesu tysiąca to mogę i mieć święty spokój...
  10. Znaczy silnik już rozebrany (prawie ukończony). Mechanik był zdziwiony ze ten samochód trzymał kompresie etc. Pierścienie do wymiany itd. na szczęście nie było rys i progów. Mechanik podejrzewał, że ktoś dolał Moto Doctora, czy jak się zwie ten cudowny środek albo olej nie był wymieniany wieki czasu. Turbina była regenerowana rok temu, ale na szczęście ten szlam nie dostał się do łopatek.
  11. Hello wszystkim, postanowiłem zlikwidować przyczynę oleju w dolocie (odma była już regenerowana w niefachowy sposób). Po rozkręceniu mechanikowi pojawił się widok (patrz na zdjęcia). Turbina jest na 99% sprawna - zrobiona w tamtym roku. Dodam, że po miesiącu jazdy w dolocie jest około pół szklanki oleju. Zastanawiam się, czy wymiana odmy pomoże coś czy tylko i wyłącznie w grę wchodzi naprawa silnika? Wtryski sprawdzane komputerowo, oprócz tego silnik normalnie pracuje, odpala, tylko jak jest zimny troszkę kopci na biało... Co do odmy, to ponoć fachowce rozebrali i poszerzyli kanaliki w odmie (coś takiego) i skleili to na silikon. Takie zapocenie/nagar może być przyczyną niesprawnej odmy od dłuższego czasu, czy raczej pierścienie!? Wiem, że to w pewnym sensie gdybanie, ale chciałbym wiedzieć co o tym myślicie, może ktoś miał podobny problem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...