Skocz do zawartości

bobikos

Pasjonat
  • Postów

    2133
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bobikos

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    Inna
  • Nadwozie
    Inne
  • Rok produkcji
    2020
  • Silnik
    brak
  • Kod silnika
    INNY
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Inna
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

3228 wyświetleń profilu

Osiągnięcia bobikos

78

Reputacja

  1. Sterowanie zaworem idzie do ECU na pin 29 wtyczki 60 pinowej (czarnej). Jeśli problem nie jest w samej wiązce (sprawdź dokładnie, rozbierz wtyczkę komputera) to wina powinna być w samym ECU. W końcu pozycją zaworu steruje właśnie ECU. Jeśli chodzi o masy to wchodzą jak niżej, ale mało prawdopodobnym jest by zawór N75 miał swoje dedykowane wejście masy. Jeśli miałbyś problemy z masą do ECU to błędów byłoby więcej a nie tyko N75.
  2. Na początek możesz zatankować więcej i wrzucić wskazania tych grup. Generalnie ilość zatankowanego paliwa powinna się zgadzać z sumą ilości z dwóch kanałów a podczas pracy samochodu i pompy ilość ubywającego paliwa z jednego kanału powinna być doliczana w drugim kanale (oczywiście z czasem ilość będzie pomniejszana o to co spaliło auto - na postoju ok 1l/h) Odepnij wtyczkę od pływaka za kierowcą i zobacz co pokaże w błędach i blokach pomiarowych. Następnie wypadałoby sprawdzić mechanicznie pływak (może jest zablokowany, tj wyjąć i ręcznie ruszać oraz sprawdzać czy wartości w kanale się zmieniają. Kolega Langista pisze o drugiej pompie, chociaż na przykładzie zbiornika od diesla zakładam że pompa elektryczna jest tylko jedna po stronie pasażera, natomiast w zbiorniku jest cały układ przelewana paliwa z uwagi na podwyższenie między komorami w miejscu przejścia wału. Nie rozeznawałem jak to dokładnie działa ale jeśli okaże się że obecny problem nie jest spowodowany uszkodzeniem (bądź błędnym doborem) czujnika to będziesz musiał sprawdzić czy coś się tam nie rozpięło. Co do samego czujnika to jeśli będziesz go miał na wierzchu, spisz jego oznaczenie, w B6 było kilka rodzajów czujników i być może masz zamontowany nieodpowiedni model. Możesz też podać vin auta to sprawdzimy co powinieneś mieć zamontowane.
  3. W takim razie do przejrzenia bloki pomiarowe w klimatroniku, w których pokazuje temperaturę foteli, nastawę na pokrętle i chyba moc którą podaje na fotel (piszę z pamięci więc nie do końca może się zgadzać). Przejrzyj bloki pomiarowe i wrzuć tutaj odpowiednie. Wydaje się jednak że problem może być w samym klimatroniku.
  4. sprawdź bezpiecznik nr 44 w skrzynce bezpieczników - ostatni na dole po prawej stronie. Powinien to być 30A a nawet zamienili go na 35A w 2006 roku, Bezpiecznik pod MCE to termik od szyb przód a drugi dla szyb tył, ewentualnie może być tam trzeci termik jeśli miałbyś elektrycznie sterowane siedzenia.
  5. Ten niebieski jest od A4 B5 i nie będzie pasował. Ja kupiłem i wymieniłem na D2HW-A201D OMRON, podobny do tego z drugiego zdjęcia, tylko bez blaszki (jest zbędna). Cała zabawa przy wymianie to wylutowanie starego mikroprzełącznika po usunięciu kleju którym jest zalany a następnie bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie nowego mikroprzełącznika tak by w dobrym miejscu łapał. Następnie wypada to wszystko zalać np, klejem na gorąco. W moim przypadku podgrzanie oryginalnego switcha przedłużyło jego żywot o kolejne 8 lat, potem pozostała już tylko wymiana.
  6. Czy problem masz od początku czy np. od wymiany pompy? Czy przy wymianie pompy założyłeś swój pływak czy jakiś inny? Czy go dobrze zamocowałeś na swoim miejscu?
  7. np tu https://allegro.pl/oferta/audi-a4-b6-1-9tdi-130km-03r-miska-oleju-misa-12426823265 musisz szukać od 1.9 tdi z mocowaniami od boku a nie z przodu. Do 2003 roku mocowanie odboju było inne.
  8. wg mnie to będzie 06B103601CF których jest pełno - i używek i nowych zamienników. Dokup sobie również odbój (8E0199339) bo ten wygląda fatalnie. Kolejne pytanie to dlaczego pękło mocowanie. Ze zdjęć wynika że pomimo ustawienia ogranicznika na belce maksymalnie do dołu, odbój opiera się o prawy dolny róg, coś tu się nie schodzi, albo silnik krzywo siedzi więc do sprawdzenia pozostałe poduszki (silnika i w szczególności skrzyni) albo wzmocnienie przodu gdzie mocowany jest ogranicznik. Na forum znajdziesz instrukcję jak poprawnie ustawić ten ogranicznik. Tu masz wątek o poduszkach
  9. odczytaj kanały w liczniku które pokazują ilość paliwa z każdego z czujników. Może być jeden uszkodzony, zakładam jedna że masz dokładane quattro i wypadałoby zrobić adaptacje w odpowiednich kanałach w liczniku Audi A4 (8E) Instrument Cluster (8EC/8ED/8HE) - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM Generalnie jak zaczyna działać pompa w baku to ona część paliwa przepompowuje między komorami, dlatego jeśli jeden pływak jest nieskalibrowany z drugim pływakiem to wskazówka będzie zmieniała swoje położenie w trakcie jazdy. Na postoju przy pracującej pompie sumaryczna ilość paliwa z obydwu komór nie powinna się zmieniać.
  10. Może źle zapiąłeś kostkę od liczka, bądź z samym licznikiem jest problem?
  11. masz zwarcie lub jakieś uszkodzenie na szynie can. Przeszukaj wiązkę, w szczególności w okolicach gdzie robiłeś jakieś prace - splecione przewody pomarańczowo-czarny z pomarańczowo-brązowym. Ewentualnie sprawdź czy komputer nie pływa w wodzie w obudowie na podszybiu. Jeśli są to błędy z silnika to widać że z niczym się nie komunikuje po tej szynie.
  12. 8e9 jest dedykowany do avanta. Podłączenie w kostce powinno być identyczne.
  13. Z Vin faktycznie wynika że powinieneś mieć AR. Ktoś musiał coś zmieniać wcześniej (np sprężarkę i skraplacz) Między AR a BD o ile pamiętam jest różnica w średnicach przyłączy, kształt będą miały praktycznie identyczny. Po przewodzenie widać ze masz sprężarkę z prawej strony na osobnym pasku. Możesz spróbować kupić używany przewód ale w Twojej sytuacji chyba lepiej będzie naprawić istniejący Jeśli masz dostęp możesz podać oznaczenie sprężarki i skraplacza. W linku poniżej masz przewód w odpowiednim kształcie ale nie wiadomo czy ma dobre przyłącza allegro.pl ALLEGRO.PL
  14. masz problem z podciśnieniem. Spadające podciśnienie ze wzrostem obrotów nie jest poprawnym objawem, powinno iść w stronę -1 bar bo pompa ma większą wydajność. Również wartości -0,7 i -0,5 nie są zbyt dobre, przy dobrej pompie powinno schodzić niżej. Poodłączaj i pozaślepiaj inne odbiorniki (na odejściu od linii podciśnienia do zaworu) - egr oraz klapę gaszącą a następnie sprawdź czy podciśnienie się poprawia, w tych elementach siadają membrany i wtedy układ nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...