Skocz do zawartości

chudy92

Pasjonat
  • Postów

    94
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O chudy92

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Łódzkie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

1790 wyświetleń profilu

Osiągnięcia chudy92

7

Reputacja

  1. 01.06.2020 - auto sprzedane, wróciło z powrotem na Pomorze https://www.youtube.com/watch?v=hdWJ8s5iBnM
  2. chudy92

    B6 DIVISION

    Wygląda na to samo, tylko numer części się zmienił. D raczej już niedostępne w ASO,. R pokazuje jeszcze 4 szt u importera, cena ok 190zł.
  3. chudy92

    B6 DIVISION

    B jest do benzyny R4. R i D do diesla R4
  4. chudy92

    B6 DIVISION

    ja mam pompę z 2.0tdi z metalowym króćcem i jest spokój a co do tego węża, to wymieniałem króciec o którym mówisz ale i tak później jeszcze z niego leciało w miejscu łączenia węża z tą zapinką plastikową, która wchodzi do króćca . ale pomogła wymiana obejmy na nową.
  5. chudy92

    B6 DIVISION

    widzę, że nie tylko ja to przerabiałem
  6. W kwietniu przyszedł czas na wrzucenie letnich kół i przy okazji wymieniłem przednie tarcze i klocki. Tarcze nie były ruszane odkąd mam auto, czyli już ponad 50tys km, jedynie klocki wymieniane 35tys km temu w czerwcu 2017. Tył był zakładany nowy 28tys km temu w grudniu 2017. Stan przednich tarcz był już średni, od wewnątrz rant, korozja w otworach wentylaycjnych i grubość na pewno poniżej dopuszczalnych 28mm. Można było jeszcze dojechać klocki ale wolałem założyć nowy komplet na lato. Nowy zestaw to tarcze Zimmermann 100.1249.20 i klocki Ferodo FDB1629. Kupiłem też lewą osłonę tarczy, której brak zauważyłem jakiś czas temu + nowe śruby do niej. Zostało mi trochę sprayu do zacisków i postanowiłem je lekko odświeżyć po 3 latach. Jeszcze na starych tarczach żeby nie popryskać nowych. Bałem się jedynie, że nie ruszę śrub od osłony tarczy, które zostały w zwrotnicy, a osłony nie było niewiadomo czemu. Na szczęście 3 odkręciły się bez problemów, a 1 trzeba było ruszyć szczypcami. Stare vs nowe Lewa strona gotowa Prawa poszła sprawniej Tylne zaciski oczywiście też zostały odświeżone I na koniec letnie koła, a zimowe umyte i czekają na stojaku do zimy Podczas wymiany hamulców zauważyłem po obu stronach brak wtyczki do czujnika zużycia klocków, zostały jedynie zaizolowane przewody. Postanowiłem, że przywrócę je do oryginalnego stanu i założę wtyczki 1J0973702, które miałem akurat na stanie. Kupiłem jedynie nowe konektory, ponieważ przewody były wystarczająco długie i nie było potrzeby bawić się w lutowanie, izolowanie itd.
  7. Niestety nie byłem nigdy na 'swińskim targu' ale widzę, że nie tolerują tam synonimów, a ja będę nazywał rzeczy tak jak mi się podoba EOT.
  8. Dobry, też się po woli zbieram do zakupu takiego kompletu
  9. Udało mi się naprawić ostatnią już rzecz, która była niesprawna w aucie - regulacja pochylenia siedziska fotela kierowcy. Jak tylko zrobiło się cieplej, wyjąłem fotel z auta aby mieć lepszy dostęp do silniczka z przekładnią i sprawdzić co jest grane. Silniczek działał dobrze więc wina leżała w przekładni, jak się okazało metalowy ślimak zmielił kilka zębów zębatki. Wymierzyłem zębatkę i znajomy wykonał jej model w pliku STL do druku z PET-G. Niestety nie wiedziałem jak wygląda frez na wałku, byłem przekonany, że będzie on wystawał i zębatkę z otworem 8mm da się spokojnie na niego wprasować. Natomiast uszkodzona zębatka nie chciała wyjść za chiny i przy większej sile uderzenia pękła. Wtedy dowiedziałem się, że można tylko pomarzyć o wybiciu zębatki, ponieważ między frezami jest rowek i zębatka prawdopodobnie była zgrzewana na wałku. Summa summarum nowa zębatka weszła ładnie na wałek lecz ruszała się ponieważ frez jej nie trzymał i musiałem wspomóc się klejem dwuskładnikowym by wypełnić luz. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wydrukowanie zębatki z fi 7mm i stoczenie początku wałka również do 7mm by można było ją wprasować na frez 8mm. Ale na razie o tym nie myślę, bo wszystko działa elegancko i o wiele wygodniej jeździ się z podpartymi udami https://www.youtube.com/watch?v=5geFjDL2pNs https://www.youtube.com/watch?v=40KeZFMFU3k Jeżeli ktoś miałby podobny problem to mogę pożyczyć model w pliku STL do wydruku, koszt jednej zębatki to 7zł. Roboty nie ma dużo, potrzebujemy jedynie Spline M10 do odkręcenia fotela, torx T30 i T40 do odkręcenia przekładni oraz T20 do odkręcenia klapki przekładni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...