Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Zużycie oleju


lexpar

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety we wcześniej poruszanych tematach nie znalazłem wyczerpującej (temat łatwo zamknąć) informacji.

Jaka jest norma zużycia oleju.

Ale zaznaczam przy silnikach z PD.

Są różne opinie na ten temat, ale wole uzyskać informację od klubowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam co jest napisane w książce (postaram się sprawdzić jak wrócę do domu), ale to chyba również jest 1L/10.000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norma (jak dla więksozści samochodów nowych - bez zdziwienia tutaj) jest 1l/1000km. (+- 0,1 litra w zal od producenta).

Benzyniaki (wolnossące) potraifią spalić 0,1/10000 ale jeżeli są w dobrym stanie.

Nie sądzie żeby TDI sie w tym kiedykolwiek zmieściło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norma (jak dla więksozści samochodów nowych - bez zdziwienia tutaj) jest 1l/1000km. (+- 0,1 litra w zal od producenta).

Nie sądzie żeby TDI sie w tym kiedykolwiek zmieściło.

Chcesz powiedzieć , że każde TDI bierze więcej niż 1 litr oleju na 1000km ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam co jest napisane w książce (postaram się sprawdzić jak wrócę do domu), ale to chyba również jest 1L/10.000km

1l/1000 km ...

[osobiscie wydaje mi sie ze dotyczy to samochodów nowych podczas ich pierwszych kilometrów]

w przypadku samochodów z wiekszym przebiegiem motorownia nadaje sie na smietnik .... :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze pisze - wielu producentów podaje 1l na 1000km. Jest to okrutne ale prawdziwe - marni producenci w ten sposób bronią sie przez reklamacjami klientów w czasie okresu gwarancyjnego.

Na zużycie oleju nie tylko ma wpływ stan silnika ale warunki jazdy, np. jazda w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie do tematu :decayed: Wymieniałem olej 4 tyś. km temu i na stalce widzę że trochę oleju ubyło nie dużo ale trochę tak z 2-3 milimetry od tego co było zaraz po wymianie( dodam że nie ma żadnych wycieków). Chciałem sie tylko dowiedzieć czy to normalne w TDI czy coś jest nie tak :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie do tematu :decayed: Wymieniałem olej 4 tyś. km temu i na stalce widzę że trochę oleju ubyło nie dużo ale trochę tak z 2-3 milimetry od tego co było zaraz po wymianie( dodam że nie ma żadnych wycieków). Chciałem sie tylko dowiedzieć czy to normalne w TDI czy coś jest nie tak :mysli:

spozycie oleju na poziomie 1l/10 000 km w takich starych kondonach jest jeszcze akceptowalne .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze pisze - wielu producentów podaje 1l na 1000km. Jest to okrutne ale prawdziwe - marni producenci w ten sposób bronią sie przez reklamacjami klientów w czasie okresu gwarancyjnego.

Marni producenci - np. audi :D.

Wcześniej mi brał ok 1L na 15kkm, teraz jakby przestał.

Spotkałem się z twierdzeniem, że jak nowoczesny silnik nie bierze oleju to jest zepsuty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze pisze - wielu producentów podaje 1l na 1000km. Jest to okrutne ale prawdziwe - marni producenci w ten sposób bronią sie przez reklamacjami klientów w czasie okresu gwarancyjnego.

Marni producenci - np. audi :D.

Wcześniej mi brał ok 1L na 15kkm, teraz jakby przestał.

Spotkałem się z twierdzeniem, że jak nowoczesny silnik nie bierze oleju to jest zepsuty...

Ale twierdzenie.. :blink:

Silniki PD cech ują się większym zużyciem oleju w trakcie exploatacji niż w VP , do czego koncern VW przyznaje się od dawna :D

Dają tolerancje zużycia 1l oleju na 1000km :bicz3: i te silniczki w większości wciągają ten olej 1l na 10000km i więcej litrów :thumbdown:

Jedyne zabezpieczenie utrzymujące poziom oleju min-max jakie Koncern VW zrobił to montaż czujników w miskach olejowych po 1999 roku.jak zaczęto montować PDeki.

Zaobserwowałem ,że najwięcej wciągają oliwe te 1,9 TDI PD o najmniejszej mocy...100KM :mysli: Czy to passatB6 czy to Octavia czy Golfina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, znalazłem w książce od AWXa; Audi napisało, że "w zależności od stylu jazdy oraz warunków pracy, silnik może zużyć do 0,5l/1000km oleju".

Tak jest w książce obsługi.

:>

acha, chciałbym dodać że mój się mieści w tej normie 1l/10000 (ale powiedzmy ma cięższe warunki pracy :decayed: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuje Pana z serwisu ASO: Przy ostrej jeździe silnik może spalić 1l na 1000km...Pan jeździ bardzo spokojnie jeżeli spalił Panu 1 l na 10000km :D chyba firmowe wozy tam są większością na serwisie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nawet najnowoczesniejsze silniki chlipia sobie olej, niektore nawet calkiem calkiem (TDV6 koncernu PSA). Silnik niestety musi troche oleju chlipkac, film olejowy, mgla olejowa - smarowanie, idealnie oddzielic od gazow sie tego nie da, idealnych uszczelnien tez nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne zabezpieczenie utrzymujące poziom oleju min-max jakie Koncern VW zrobił to montaż czujników w miskach olejowych po 1999 roku.jak zaczęto montować PDeki.

w naszych kondonach na VP [po drugim fejsie] tez to jest .... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co piszą to piszą ale mój stary 1Z od wymiany do wymiany czyli u mnie (co 10.000) obejdzie sie bez dolewki oleju :decayed: ale na miarce delikatnie poziom jest niższy tuż przed wymianą (a warunki pracy też ma niełatwe szczególnie jak się do pracy spiesze :naughty:). Dla porównania powiem że słuzbowe Kangoo spala 2litry oleju na 5.000km a VW T4 2.5TDI ma 370tys i spali 2litry na 15tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież tak naprawdę to nie chodzi o to ile silnik zużywa oleju ważne jest by się mieścił w normie - u mnie na 8-9 tyś wciągnął prawie 2/3 z miarki (0,6-0,7 litra) wiec teoretycznie do 15 tyś wymagał by małej dolewki ale ja już dolałem pod max. by miał troszkę świeżej oliwy i wyższy stan. Pozatym zapewne w większości wypadków może nawet 80% zużycia oleju jest wynikiem nieszczelności turbo wiec też trudno ocenić ile śilnik "bierze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ksiazce napraw jest 1.0 dm3/1000km tyle moze max.wziasc nieliczac zadnych wyciekow,zwiazane jest to z eksploatacja i spalaniem oraz konstrukcja auta tak tu pisza....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj AFN ma 207tys przebiegu sprawdzalem stan oleju przy 202tys i teraz przy 207 i nawet mm nie ma roznicy na miarce. a wy piszecie ze litr/10 000 km kurde to moj wychodzi na to ze nic nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...