Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

komfort odgrzebałem i mam z literką CH

pełna elektryka,fis,kontrola żarówek alarm z wnętrzem ,xenon,czujniki cofania,tempomat,spryskiwacze lamp.

Wszystko mam takie jak trzeba tylko nie mam pakietu oświetlenia i żadnych fajerwerków.Wcześniej miałem pakiet oświetleniowy i go nie doceniałem.Teraz mieszkam za miastem jeżdżę po budowach i brakuje mi światła.

Czasem nie zapala się światło w klapie i też cierpię.

Czyli muszę kupić lusterko foto z czujnikiem z przodu,clh z drl i włącznik z auto do b7 bo z mojego nie będzie pożytku ?

Sprawdź jeśli masz taką możliwość czy lusterka w A6 i Q7 mają te same symbole bo na oko pasują.Pozdrawiam

znalazłem lusterko od mojego modelu i rocznika na alle...Facet ma wiazkę .Czy warto ją kupić dla tych czterech kabelków czy samą wtyczką brać ?[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 10:58_________________________________________________po bobrowałem pod deską i moduł mocy 907 279 N

tak jak prosiłeś podaje kolory przewodów we wł. świateł

1 niebiesko czarny

2 żółto czarny

3 fiolet

8 biało zielony

9 czarno biały

10 brąz

11 szary

12 żółty

13 szary

15czerwony albo czarny nie wyraźnie zapisałem

17 dwa szaro niebieskie[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 12:07_________________________________________________pokombinuj czy może da się podłączyć pod któryś przewód i nie będę musiał kupować wł. świateł z auto[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 12:10_________________________________________________od Q7 lusterko ma symbol .........K38 foto + czujnik zmierzchu z przodu i jest najtańsze. 89zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wszystko masz przygotowane - moduł w wersji HIGH, wiązka też (wymaga tylko delikatnych przeróbek). Tak jak napisałeś - potrzebujesz włącznika auto, lusterka (szukaj konkretnych numerów i nie patrz na to z jakiego nadwozia bo sprzedający często nie wiedzą co mają) oraz włącznika CLH.

Przy włączniku świateł (kostka) do zrobienia mostek między pinami 7 i 16, oprócz tego z 7 prowadzisz kabelek do MCE (pin 29 w kostce 32-pin)

DLR już masz? Potrzebuję potwierdzenia aby opisać wiązkę włącznika CLH.

Na koniec zostanie pociągnięcie 4 przewodów (lub może od razu 6, może w przyszłości będziesz chciał odpalić fotochrom na zewnątrz) z podsufitki na lewy dolny słupek A - no chyba że dostaniesz wiązke w wersji full. Tyle...

[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 12:50_________________________________________________Uważaj na lusterka z wyższych modeli - mają więcej funkcji niż się wydaje, mogą też różnić się przypisaniem pinów w wiązce. Tak jak napisałem, najlepiej poszukać konkretnego numeru - jeśli nie allegro to ebay.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

THANKS Bart za temat, bede rezal to na bank. Ale tak to czytajac to na pewno chce zalozyc fotochromatyczne lusterko wewnetrzne z czujnikiem zmierzchu (czujnika deszczu nie potrzebuje), ale opcjonalnie potrzebuje sterowanie fotochromami w lusterkach zewn. ktore zaloze w pozniejszym czasie.

Ten czujnik zmierzchu jest w lusterku "z tylu" i "z przodu" tak? Jest to ta dziurka w obudowie oraz ta lewa "dioda" obok wlacznika? Mam rozumiec ze w nozce lusterka znajduje sie tylko czujnik deszczu? Jezeli tak, to moge do mojej nozki zalozyc lusterko fotochromatyczne z czujnikiem zmierzchu?

Czyli potrzebuje na razie :

-przelacznik swiatel z funkcja AUTO

-wlacznik CH/LH, DRL

-Lusterko z czujnikiem

-Wiazke

....i twoja rade... :)

Zgadza sie? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Bart za utwierdzenie mnie w tym co przeczytałem.

Znalazłem lusterko z czujnikiem deszczu i gość dorzuca mi całą wiązkę ale podobno nie pasuję na uchwyt szyby?Czy to możliwa że jest inne mocowanie?

Czujniki ma z szybami.Jeśli da się go odpalić u mnie to odetnie z szyby i mi wyślę.Pewnie podobnie jak w bmw można kupić przylepiec żelek w ASO i przykleić.

Tak się zastanawiałem czy konieczny jest włącznik auto.Można zainicjować auto na stałe z pozycji czy innego plusa.

Wiązkę mam tylko do drl.Nie mam nic więcej .Chyba że jest coś głębiej.Może nie jest potrzebna inna wiązka i wtyczka od drl załatwia wszystko w co szczerze wątpię.

Dla tego kupił bym lusterko z wiązką ale jeśli nie da sie zamocować do szyby na standardowy uchwyt to klapa.Może ktoś ma taką wiedzę?

[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 20:48_________________________________________________Mam tylko wiązkę drl.Opisz co mnie czeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od kolegi alexigor2000...

Lusterko z czujnikiem deszczu ma inne mocowanie - podobnie jak standardowe mocowanie jest ono przyklejane do szyby i tylko z nią dostępne fabrycznie. Czaki i Siemian próbując usunąć ori uchwyt rozwalili swoje szyby - jeśli chcesz się tego podjąć, lepiej poszukaj dobrego "szybiarza".

Poza uchwytem jest jeszcze przylepiec o którym wspomniałeś oraz sprężyna mocująca (do prawidłowego zamocowania czujnika deszczu).

Z tego co mi wiadomo, włącznik auto jest konieczny (włączniki auto i zwykły różnią się budową, inaczej rozporządzone WE i WY). Pytanie co jest dla Ciebie priorytetem bo jeśli tylko automatyczne włączanie świateł to przecież możesz to zrealizować bez czujnika światła - włączając w MCE tryb skandynawski (światła włączą automatycznie się po przekręceniu zapłonu).

Jeśli chodzi o włącznik DLR/CLH - to nie problem. Dobrze, że masz ori DLR, wystarczy teraz dołożyć kabelek i CLH zacznie śmigać.

Teraz Tygrys...

U Ciebie siedzi moduł z końcowką N czyli pełna opcja.

Przy okazji - rozpiska modułów MCE dla B7: H, K i M to moduły LOW - J, L i N to moduły HIGH. Przy czym LOW i HIGH to w B7 coś innego niż w B6. Różnice są bardziej kosmetyczne - w LOW B7 kierunki oraz światła przeciwmgielne mają zasilanie bezpośrednie, oprócz tego nie ma pinów do CLH i czujnika światła. W B7 HIGH w/w światła są zasilane za pośrednictwem MCE - oczywiście dodano też brakujące piny.

Diody fotooptyczne w obudowie lusterka (przód i tył) służą do sterowania fotochromem. Czujnik światła to otwór pod mocowaniem lusterka - Grzesiek zaznaczył go na zdjęciu poniżej...

1ffa1adc5189e296.jpg

Lusterko z czujnikiem deszczu ma inne mocowanie niż to, które pokazałem na fotce w pierwszym poście (zaraz poszukam gdzieś fotek). Zatem potrzebujesz lusterka 8E0 857 511 lub 8E0 857 511 B. Oprócz tego włącznik auto 8E0 941 531 D oraz włącznik DLR/CLH 8E1 919 094 D. Możesz także postarać się o wiązkę dachową w pełnej opcji lub samemu dołożyć te 6 kabelków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli lusterko bez deszczu,auto konieczne a clh mogę nie szukać bo załączę je na stałe tak?.Jeśli tak to kupuję wszystko u czaki i zabieram się do rezałki.Dzięki za cierpliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To obniży Ci koszty ale... tutaj kryje się jeszcze jedna pułapka. Dla B7 nie było przewidzianego lusterka tylko z czujnikiem światła - jedynie wariant czujnik światła + czujnik deszczu. W związku z tym kodowanie MCE też jest specyficzne - a mianowicie, oba czujniki załącza się tym samym bitem :confused4:

Kodowanie MCE w nadwoziu B7:

?xxxx: Nadwozie

0 - Sedan

1 - Avant

2 - Cabrio

x?xxx: Czujnik światła i deszczu

0 – brak

1 – zainstalowany

xx?xx: Moduł haka

0 – brak

1 – zainstalowany

xxx?x: Reflektory

0 – Halogenowe bez DLR

1 – Halogenowe z DLR

2 - Bi-ksenon z DLR

3 - Bi-ksenon bez DLR

4 - Bi-ksenon z DLR (oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatycznie)

xxxx?: Kraj

1 – Reszta Świata / kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (Bi-ksenon)

2 – Kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (bez Bi-ksenonu)

3 – USA/Kanada (Bi-ksenon)

4 – Canada (bez Bi-ksenonu)

5 - Specjalne pojazdy

Dążę do tego, że lusterko wyposażone tylko w czujnik światła owszem da rade zainstalować ale uruchamiając je w MCE odpalisz także czujnik deszczu. Nie wiem czy FIS nie wywali czasem jakiegoś błędu - jeśli nie to spoko, błąd zapisze się jedynie w buforze MCE a to żaden problem. Może któryś z kolegów dysponujący podręcznikiem użytkownika dla B7 podpowie nam czy komputer pokładowy monitoruje czujnik deszczu.

Wracając do Twojego pytania - poza lusterkiem, potrzebujesz włącznika auto (z końcówką D) oraz włącznika CLH/DLR (też z końcówką D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK kompletuje to wszystko i do dzieła.W razie problemów będę męczył .

Przez moment myślałem że clh nie potrzeba ale nawet wolę żeby było jak ori.Czekam na odpis czaki22 i do dzieła.

Chciałbym podziękować za tak wyczerpujący i profesjonalny opis Są jeszcze ludzie na świecie którym się jeszcze chce pomagać. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dla ludzi którzy doceniają Twoją pracę, warto jest poświęcić swój czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barti,

Trzy rzeczy. Po pierwsze, ten temat jest tak istotny, że zasługuje na podczepienie. Więc albo to zrób, albo daj sobie kropka, za to że tego nie zrobiłeś. :decayed:

Po drugie, i być może ja dostanę teraz kropka za off-topic. Do MCE są przyczepione od spodu, takie jakieś kostki aluminiowe w różnych kolorach ( wsunięte w szyny i zatrzaśnięte ) za kabelkami od tyłu. Czy to są jakieś przekaźniki, czy jakieś moduły mocy, czy co....? Doszedłeś już? Zauważyłem, że czasem jest ich więcej, a czasem mniej.

Trzecia rzecz. Myślę, że we właściwym miejscu. MCE w jakimś tam stopniu zarządza modułem haka, bo w MCE się go koduje. W B6 i w B7( ale tylko do 2005) był specjalny wyłącznik w gnieżdzie haka, który podawal sygnał o zapięciu wtyczki do haka do modułu tegoż i wyłączał światło przeciwmgielne z tyłu i pozwalał poinformować PDC ( dodatkowy kablelek ze sterownika haka do sterownika PDC),aby nie głupiał, wykrywając przyczepę. W schemacie po 2005 nie ma tego wyłącznika. Czy w tym przypadku moduł mocy po prostu wykrywa pobór dodatkowego prądu i wysyła sygnał po CANie do PDC, aby nie wariował. Potrafisz coś na ten temat powiedzieć?

Strzała

Bartas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad modułem MCE znajduje się panel dla przekaźników. Pod MCE masz szyny mocujące dla bezpieczników (w zasadzie jeszcze dwa bezpieczniki są na panelu przekaźników). Poniżej rysunek na którym zaznaczyłem rozmieszczenie poszczególnych elementów (rzut z przodu). Kolorem żółtym i cyframi oznaczyłem przekaźniki – kolorem niebieskim i literami, bezpieczniki. Poniższy opis jest przeznaczony dla nadwozia B6.

MCE_przek_bezp.JPG

Przekaźniki:

1 – przekaźnik pompy paliwa (R4: 191 906 383 C, ozn. 167, V6: 8E0 951 253, ozn. 614)

2 – przekaźnik układu servotronic (A4: 8E0 907 307, ozn. 629, S4: 8E0 907 307 A, ozn. 638)

3 – przekaźnik klaksonu (8K0 951 253, ozn. 643 – 373)

4 – przekaźnik serwa hamulcowego (8K0 951 253, ozn. 643 – 373)

5 – przekaźnik dla pojazdów specjalnych (taxi, L-ki)

6 – przekaźnik odciążeniowy X-contact pompki sprysków i wycieraczek (7M0 951 253 A, ozn. 100 – 370)

7 – x

8 – x

9 – x

Bezpieczniki:

A – Bezpiecznik dla pojazdów specjalnych S184 (czerwony 10A)

B – Bezpiecznik silniczków tylnych szyb S280 (jasnozielony 30A)

C – Bezpiecznik termiczny elektrycznej regulacji foteli S45 (30A)

C – Bezpiecznik elektrycznego sterowania odcinkiem lędźwiowym foteli S45 (czerwony 10A)

D – Bezpiecznik silniczków przednich szyb S37 (jasnozielony 30A)

E – Bezpiecznik termiczny modułu haka S87 (30A)

F – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A)

G – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A)

Jeśli chodzi o powiązanie między modułem haka a MCE – sterowniki te komunikują się między sobą przez magistralę CAN. MCE koduje się pod moduł haka po to aby nawiązać komunikację między tymi sterownikami. MCE zależnie od aktualnie włączonych świateł (pozycyjne, stopu, przeciwmgielne, kierunkowskazy) wysyła odpowiedni komunikat do sterownika haka – ten z kolei podaje + na odpowiednie wyjścia, zasilając tym samym odpowiednie światło (w samym haku masz 13-pinowe okrągłe gniazdo służące do podłączenia elektryki doczepianego elementu).

W B6 w haku znajduje się przełącznik, który rozłącza tylne prawe światła przeciwmgielne – zasilanie większości świateł w przyczepkach masz mostkowane (lewa i prawa strona). Przełącznik jest po to aby wyłączyć prawe światło przeciwmgielne (nie mam pojęcia jak to jest realizowane). W B6 świeci tylko lewe tylne przeciwmgielne – natomiast w B7 świecą oba (stąd nie uświadczysz tam przełącznika, ponieważ stał się zbędny). W B6 przełącznik daje także sygnał do PDC (rozłącza tylne czujniki jeśli auto jest w nie wyposażone). W B7 jest to realizowana bez dodatkowego sygnału – wymagane informacje są dostarczane do PDC przez szynę CAN (podobnie jak np. sygnał prędkości który rozłącza PDC po osiągnięciu 15km/h – w B6 był od tego osobny kabelek przeciągnięty z zegarów).

Schemat instalacji modułu haka w nadwoziu B6 (MCE w wersji HIGH):

hak.JPG

Różnica w przypadku instalacji z MCE LOW to zamiast masy na pinie 1 przełącznika odcinającego tylne przeciwmgielne jest podany + dla prawego światła przeciwmgielnego. Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł.

Do sterownika haka podłączone są dwie kostki – 14-pinowa i 6-pinowa. W haku znajduje się gniazdo zawierające okrągły wtyk 13-pinowy oraz płaski wtyk 3-pinowy.

Kostka 6-pin: (8E0 971 636)

Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony)

Pin 2 – Masa sterownika (brązowy)

Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony)

Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy)

Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny)

Pin 6 – Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Kostka 14-pin: (8E0 973 714)

Pin 1 – Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)

Pin 2 – Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)

Pin 3 – Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)

Pin 4 – Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)

Pin 5 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)

Pin 6 – x

Pin 7 – Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)

Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny)

Pin 9 – x

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – Zasilanie włącznika odcięcia prawego światła przeciwmgielnego przyczepki i czujników PDC (czerwono/biały)

Pin 13 – x

Pin 14 – x

Gniazdo 13-pin w haku: (8A0 971 978)

Pin 1 - Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)

Pin 2 - Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)

Pin 3 – Masa (brązowy)

Pin 4 - Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)

Pin 5 - Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)

Pin 6 - Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Pin 7 - Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)

Pin 8 - Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)

Pin 9 – Zasilanie z bezpiecznika 77 (30A) (czerwono/zielony)

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – x

Pin 13 – Masa (brązowy)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE HIGH) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)

Pin 1 – Masa (brązowy)

Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)

Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego ze sterownika haka (czerwono/biały)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE LOW) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)

Pin 1 – Przekazanie zasilania do prawego światła przeciwmgielnego przyczepki (szaro/biały)

Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)

Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego z włącznika świateł (czerwono/biały)

W B7 jest praktycznie tak samo – gniazdo w haku nie ma odcięcia prawego przeciwmgielnego i PDC. Inaczej rozwiązano też sprawę zasilania gniazda w haku (inne źródło i inne piny). Jeśli będzie potrzeba – przygotuję schemat.

Tyle danych chyba Ci wystarczy ;) Zgodnie z życzeniem - podwieszam...

...jutro postaram się skończyć i dodać MCE, czujnik światła, czujnik deszczu i DLR dla B7 :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, jesteś niemożliwy. I pomyśleć, że na razie chyba nie wykorzystam tego. Chyba, że dla sportu mi coś odbije i przerobie sterowanie moim hakiem z nie-Ori modułu na ori. Jak ja zakładałem u siebie hak, to skorzystałem z "gotowca"- znaczy nie -Ori modułu Plug&Play i chodzi toto. jednak minusy są takie, że gniazdo haka jest tylko 7-mio pinowe i wala mi się ta nieoryginalna instalacja po aucie( naprzykład dodatkowe dwa bezpieczniki wiszą na kabelkach( wprawdzie w estetycznych obudowach, ale jednak ). Jak przegryzałem się przez schematy, to wiekszość rzeczy już rozgryzłem:

- komunikacja przez CAN jest oczywista,

- To, ze poszczególne światelka w przyczepie otrzymują zasilanie po informacji z MCE to też, bo w końcu nawet ten nie-Ori sterownik nie ma połączeń do żadnych świateł( nawet po impuls na przekaźnik), z wyjątkiem światła stop- bo tu sygnał idzie bezpośrednio. Zastanawia mnie dlaczego? Czyżby w samochodzie też stopy nie przechodziły przez MCE?

- Funkcja tego mikroprzelącznika w gniezdzie haka względem PDC jest oczywista, Natomiast jak chodzi o B7 to potwierdziłeś moje przypuszczenia, że tam sygnał do PDC idzie po CANie. Dzięki. Za to nie bardzo rozumiem, po co wyłączenie tego prawego przeciwmgielnego? Chodzi Ci o to, ze wyłącza się prawe przeciwmgielne w przyczepce? Przecież niejednorkrotnie przyczepka w ogóle go nie ma, Dziwne..

Tereaz uwagi i konkretne pytania:

- Nie jestem do końca pewien, że MCE trzeba koniecznie kodować pod moduł haka ( przynajmniej w B6 ). W instrukcji do mojego modułu nie-Ori była wprawdzie informacja o kodowaniu MCE, ale jakoś nie miałem wtedy pojęcia o VAG( miałem Audi zaledwie 2 miesiące ) i nic nie zrobiłem w tej kwestii, a chodzi wszystko i błędów nie wywala :>

- Modułu haka nie trzeba kodować w żaden sposób? Nie widze bowiem w ogóle lini diagnostycznej.

- Dzięki za schematy. Przydadza sie na pewno tym, którzy nie maja Elsy. Może przerobię u siebie na Ori i wtedy zrobie turtorial o zakladaniu haka. Przyznam sie, ze miałem juz wiele pytań an priv o instalacje haka. To jest dośc przydatny mod, a mozna obnizyć koszta w stosunku do ASO o jakieś 75 procent korzystając z uzywanych cześci i zakladając samemu. To nie jest trudne

Dięki wielkie za ten spisek bezpieczników termicznych termicznych i przekaźników. Na jakimś schemacie w ELSIE wcześniej widzialem juz określenie X-relay, teraz juz wiem, gdzie ewentualnie tego szukac. Tak samo bezpiecznik S87 sie pojawiał na schematach, ale nie wiedziałem, gdzie go przypiac. Teraz juz wiem. :>

Myślę, że wyjąsnienie kwestii tych "kosteczek" jest niezłym uzupelnieniem "opowieścio" o MCE.

.... i nie bedzie kropków...

Godzina nieludzka. Czyżbyś miał nockę. Dąj znać, jak śie obudzisz. Chciałabym pogadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..ja założyłem u siebie takie lusterko z A6 http://allegro.pl/lusterko-wewnetrzne-audi-a6-4f0-samosciemniajac-i1220566805.html(3 diody)

i teraz pytanko czy ono też posiada czujnik światła i czy będą działały na nim auto światła??? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..ja założyłem u siebie takie lusterko z A6 http://allegro.pl/lusterko-wewnetrzne-audi-a6-4f0-samosciemniajac-i1220566805.html(3 diody)

i teraz pytanko czy ono też posiada czujnik światła i czy będą działały na nim auto światła??? :mysli:

To jest lusterko pod czujnik deszczu - jak udało Ci się je zamontować w B6? Możesz odczytać z obudowy jego numer?

Jeśli zamontujesz w nim czujnik światła/deszczu to owszem będzie to działać.

Godzina nieludzka. Czyżbyś miał nockę. Dąj znać, jak śie obudzisz. Chciałabym pogadać.

Bartek dzwoń ok 15...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek na 100% takie jak na zdjęciu numer podam jak wróce do domu bo na wlepie z tyłu chyba był bo na lustrze nigdzie nie widze ale napewno 4F0

..a montaż no troche trza sie pomęczyć ucinasz mocowanie swojego starego lustra i przykręcasz do tego(troche przymiarek jest co by do szyby wszystko ładnie przylegało ale da sie zrobić) może potem wrzuce fote jak wyszło

troche mnie zasmuciłeś myślałem że to lustro odpali auto światła a tu jeszcze czujnik światła potrzebny eh :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Kerczi da radę dziś oblookać swoją wiązkę, po powrocie z pracy wrzucę info którego potrzebujes (montaż, numery cześci itd).

Czujnik deszczu/światła ma numer: 4E0 955 559 E - w ASO to koszt 600zł (Pepinowi udało się dorwać ostatnio na allegro za 200zł). Przy czym jest to numer dla lusterka z A4 B7, dla A6 C6 przewidziany jest inny numer (końcówki A i C, dlatego chciałbym abyś sprawdził dokładne oznaczenie lusterka). Do tego kostka 3-pin 1C0 973 119 B.

Znalazłem na allego czujnik deszczu - chyba do A4 B8 (nie wiem tylko pasuje do Twojego lusterka): http://allegro.pl/czujnik-sensor-deszczu-audi-a3-a4-a6-a8-8k0955559-i1220988824.html

...jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Dane z czujnika deszczu/światła są wysyłane do MCE jednym kablem - nie wiem czy nie będzie zonka z odpalniem tego w B6. Możliwe, że trzeba będzie wstawić MCE z B7 aby to zadziałało (MCE z B6 może spodziewać się inaczej wysterowanego sygnału). Za to fotochrom odpalisz bez większych problemów.

@ Madbar: MCE kodujesz pod moduł haka również po to aby odpalić diagnostykę sterownika haka (nie ma tam doprowadzonej linii K więc ewentualne problemy są zgłaszane do MCE przez CAN). Oprócz tego, adaptujesz jeszcze sterownik deski rozdzielczej (Instruments) na kanale 61 dodając do obecnej wartości 64 (tym samym podłączasz sterownik haka do szyny CAN komfort).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Kerczi da radę dziś oblookać swoją wiązkę, po powrocie z pracy wrzucę info którego potrzebujes (montaż, numery cześci itd).

Czujnik deszczu/światła ma numer: 4E0 955 559 E - w ASO to koszt 600zł (Pepinowi udało się dorwać ostatnio na allegro za 200zł). Przy czym jest to numer dla lusterka z A4 B7, dla A6 C6 przewidziany jest inny numer (końcówki A i C, dlatego chciałbym abyś sprawdził dokładne oznaczenie lusterka). Do tego kostka 3-pin 1C0 973 119 B.

Znalazłem na allego czujnik deszczu - chyba do A4 B8 (nie wiem tylko pasuje do Twojego lusterka): http://allegro.pl/czujnik-sensor-deszczu-audi-a3-a4-a6-a8-8k0955559-i1220988824.html

8K to B8 i nie pasuje .. ja kupiłem za 100+12za przesyłkę .. był wystawiony jako A8 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...fotochrom śmiga bez większych problemów zastanawia mnie jedna rzecz

do ściemniania lusterka również potrzebny jest sygnał z czujnika światła tej diody i jak by to samo dał np MCE?

numer lustra to 4F0 857 511F

....sie znajdzie chwila to zrobie jakieś fotki :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...fotochrom śmiga bez większych problemów zastanawia mnie jedna rzecz

do ściemniania lusterka również potrzebny jest sygnał z czujnika światła tej diody i jak by to samo dał np MCE?

numer lustra to 4F0 857 511F

daj jakies fotostory jak zmieniles mocowanie lusterka bo napewno duzo osob bedzie pytac :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Dominik - paten na mocowanie lusterka na pewno się przyda. Mógłbyś zrobić jakieś fotki ;)

Co do czujnika światła. Czujniki w samym lusterku są dla fotochromu. Po pierwsze to nie mają wyprowadzonego osobnego pinu sygnałowego, po drugie najprawdopodobniej różnią się od diody czujnika światła budową a tym samym sposobem wysyłania sygnału (MCE oczekuje konkretnego sygnału na odpowiednim wejściu, nie wiadomo czy sygnał wysyłany z diody fotochromu byłby dla niego zrozumiały). IMO - ciężkie do zrobienia. Gdyby czujniki były takie same to pewnie od początku zamiast dodawać nowy sensor w innym miejscu - czujnik światła podawałby sygnał z diody skierowanej na przednią szybę.

Skończyłem DIY dla B7, obrabiam i wrzucam ;)[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2010, 22:40_________________________________________________Orajt skończyłem. Późno już - mam nadzieję, że nie zrobiłem zbyt dużo błędów ;)

Kolejny krok to DIY swapa MCE z B7 do B6... W zasadzie rozpiska pinów już jest - wystarczy to sklecić to w całość + wymiana odpowiednich przekaźników i gotowe. Cele:

- odpalenie czujnika deszczu w nadwoziu B6

- modyfikacja seryjnych reflektorów na wersję z DLR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...