Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Źle ustawione światła czyli oślepianie przez innych kierowców...


Skyliner89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:.

Czy zdarzyło się Wam Panie i Panowie zostać oślepionym przez innych kierowców w nocy? Jak myślicie policja powinna karać za źle ustawione światła? Czy rząd powinien wprowadzić jakiś przepis walczący, ze źle ustawionymi światłami? Czekam na Wasze opinie :).

Ja się często spotykam z takimi kierowcami, którzy mają źle ustawione światła, w dodatku jak pada deszcz to jest tragedia :disgust::angry:. Tak święcą po oczach, że przez moment się nic nie widzi... :wallbash:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi:.

Czy zdarzyło się Wam Panie i Panowie zostać oślepionym przez innych kierowców w nocy? Jak myślicie policja powinna karać za źle ustawione światła? Czy rząd powinien wprowadzić jakiś przepis walczący, ze źle ustawionymi światłami? Czekam na Wasze opinie :).

Ja się często spotykam z takimi kierowcami, którzy mają źle ustawione światła, w dodatku jak pada deszcz to jest tragedia :disgust::angry:. Tak święcą po oczach, że przez moment się nic nie widzi... :wallbash:.

Ja zawsze daje długimi. Parę osób tak da długimi po oczach i delikwent wie że oślepia (albo jest tłukiem) :decayed:

Tak samo z tymi co jeżdżą z włączonymi halogenami, tak dla szpanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie tylko o HIDy chodzi, ale też o zwykłe halogeny, które tak świecą po oczach, że szkoda gadać... Wczoraj jadąc wieczorem spotkałem się z żółtymi światłami mijania... :blink::rolleyes::angry:. Walczy, ale nie skutecznie...

Większość kierowców ma tak ustawione światła mijania, że świecą tak jak światła drogowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Hidy + źle ustawione zwykłe lampy + halogeny w deszczową noc dają najlepszy efekt :decayed: Liście na drzewach więdną :polew:

Policja może walczyć tylko z przeciwmgielnymi no i z hid-ami.

Co do ustawienia to stacje kontroli pojazdów powinny to kontrolować na każdym przeglądzie- a często tego nie robią :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzes1150, ludzi jeżdżących z Hidami w zwykłych lampach też trzeba częstować długimi albo poinformować o tym na cb :decayed:

Ciekawe jak jest w przypadku kolizji z takim typem- mówisz np. oślepił mnie.

Policja sprawdza lampę a tam reflektor lustrzany i hid. Co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam HID-y, pojechałem na ustawienie świateł i tylko zapytali czy mam nowe lampy czy żarówki, a ja na to że to i to :kox: W każdym razie bez problemu ustawili w cenie 14 zł, sprzęt mieli dobry, mysle że dobrzy fachowcy, bo dobrą opinię mają i kiedyś u nich juz coś robiłem i byłem zadowolony. Ale światła ustawili... za wysoko... Jak to w soczewkach widać dokładnie odcięcie, no i nie powiem bo mi je wyrównali i tak że promienie ładnie sie schodzą, ale musiałem sam je trochę obniżyć, bo widziałem że świecą po lusterkach innym samochodom, a na każdym wzniesieniu błyskały po oczach samochodom z naprzeciwka, aż mi się siostra pytała czemu długimi mrugałem :naughty: Także wiele osób może jeździć z przeświadczeniem że ma idealnie ustawione światła, a tu się może okazać z niejego winy że jednak nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak jest w przypadku kolizji z takim typem- mówisz np. oślepił mnie.

Policja sprawdza lampę a tam reflektor lustrzany i hid. Co wtedy?

i wtedy tamten pan jest sprawca :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogą sobie dać rady z pijakami to o lampach nie ma co dyskutować .Ja raz między wioskami mrugnąłem ciężarówce bo troche raził to jak mi włączył wszystko co miał na swoim przodzie to myślałem że mnie w polu kukurydzy będą szukać.Ale odnosnie hidów w zwykłych lampach to jest to wkurzające albo jazda na jednym oku jakby nie było na CPNie żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam HID-y, pojechałem na ustawienie świateł i tylko zapytali czy mam nowe lampy czy żarówki, a ja na to że to i to :kox: W każdym razie bez problemu ustawili w cenie 14 zł, sprzęt mieli dobry, mysle że dobrzy fachowcy, bo dobrą opinię mają i kiedyś u nich juz coś robiłem i byłem zadowolony. Ale światła ustawili... za wysoko... Jak to w soczewkach widać dokładnie odcięcie, no i nie powiem bo mi je wyrównali i tak że promienie ładnie sie schodzą, ale musiałem sam je trochę obniżyć, bo widziałem że świecą po lusterkach innym samochodom, a na każdym wzniesieniu błyskały po oczach samochodom z naprzeciwka, aż mi się siostra pytała czemu długimi mrugałem :naughty: Także wiele osób może jeździć z przeświadczeniem że ma idealnie ustawione światła, a tu się może okazać z niejego winy że jednak nie...

Polecam sciagnac dostepne w sieci instrukcje obslugi starszych samochodow, np. opla kadeta... tam jest opisane jak ustawic samemu prawidlowo swiatla. Ja ustawilem jak w instrukcji obslugi samochodu, mam hid w soczewce i od tamtej pory nikt mi nie mignal ze oslepiam. Dodam ze swiatla wiecej oswietlaja drogi niz przed ustawieniem a musialem je jeszcze opuscic... dlatego ze lewe swiecilo na pobocze i nie oswietlalo drogi (przed ustawieniem) przez co zeby bylo widac cos na drodze byly podniesione. W tej chwili jest bajka. Nisko a daleko... do tego elekt. regulacja wysokosci i mozna bezpiecznie jezdzic a nie oslepiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie teraz też jest miód malina :>

Sam bym sobie ustawił, instrukcje miałem, ale równego odcinka drogi przed ścianą nie mogłem znaleźć, bo to zdajsie potrzeba było 10 metrów. A tez ciekaw byłem jak to zrobią fachowcy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam bym sobie ustawił, instrukcje miałem, ale równego odcinka drogi przed ścianą nie mogłem znaleźć, bo to zdajsie potrzeba było 10 metrów.

bo tak właśnie jest. na lampie masz oznaczenie w % (1%, 1,3% itp). 1% oznacza że w odległości 10m od pojazdu obniżenie powinno być 10cm, 1.3% oznacza obniżenie 13cm.

mierzysz odległość od podłoża do środka lampy jako jeden wymiar i na ścianie oddalonej o 10m od auta jako wymiar drugi. wysokość od podłoża do granicy światła i cienia widocznego na ścianie powinna być 10cm niżej od wymiaru mierzonego od podłoża do środka lampy. oczywiście pomiar wykonujemy na płaskiej wypoziomowanej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają ustawione tak wysoko lampy, lub mają zapakowany bagażnik, że jak odmrugują mi długimi, to przestają oślepiać (w przypadku lamp z H4 :decayed:) :tongue4:

Druga rzecz która mnie wkurza to pseudo światła dzienne z allegro... Jedzie taki na tych niby dziennych i zadowolony, a nie wie, że prawie wcale ich nie widać z daleka, szczególnie w mocno słoneczne dni lub deszczowe...

Także ze skrajności w skrajność :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...