Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Brak ładowania


Gość DiM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Problem zaczął się wczoraj wieczorem --> jeździłem dośc dużo przez cały dzień i pod wieczór zauważyłem że świeci kontrolka ładowania swieci a wskaźnik spadł na 12V czyli definitywnie nie ładuje ;(

Dziś rano odpaliłem auto które od wczoraj odpoczywało w garażu i kontrolka nie świeciła i dojechałem spokojnie do pracy. Skończyłem po południu robotę --> odpalam auto i co? dooooooopaaa świeci ładowanie.....ale jak go lekko przegazuje to od 2700obr/min kontrolka gaśnie a jak spadno ponizej tego pułapu to znów się świeci

:wtf:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator do regeneracji

szczotki, regulator, pierscien slizgowy

tutaj jest gdzies zonk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tamtym tygodniu sam robiłem swój alternator, potem był on sprawdzany w zakładzie bo miał jakiś problem, został założony tylko jest problem z tym wzbudzaniem, wczoraj ta sama operacja była u brata w 1Z tylko całość robiona u mechanika, po założeniu pojawił się ten sam problem. Nie możliwe, że 2 alternatory mają ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i sam napisałeś sobie rozwiązanie - masz problem z wzbódzeniem, czyli 3 kabelek musisz sprawdzić od alternatora. Nie jestem pewny ale ma tu też prawdopodobnie duże znaczenie czy świeci się dioda od braku ładowania na zegarach (jest połączona szeregowo z układem) - jeżeli nie świeci to jej wymiana powinna rozwiązać problem - w przeciwnym wypadku to tak jak wyżej czyli przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam ten sam problem w AHU, po odpaleniu najczęsciej zimnego silnika kontrolka od ładowania sie świeci i nie ładuję, wystarczy jednak dać gazu nawet do 1200 rpm i już wszystko jest OK, na niskich tez jest ładowanie idealne po przegazowaniu. Nie dzieje się to za każdym razem, czasem odrazu jest ładne ładowanie po odpaleniu. Ja sprawdzałem już kabelki dochodzące do altka i wsyzstko wygląda ok. Co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam ten sam problem w AHU, po odpaleniu najczęsciej zimnego silnika kontrolka od ładowania sie świeci i nie ładuję, wystarczy jednak dać gazu nawet do 1200 rpm i już wszystko jest OK, na niskich tez jest ładowanie idealne po przegazowaniu. Nie dzieje się to za każdym razem, czasem odrazu jest ładne ładowanie po odpaleniu. Ja sprawdzałem już kabelki dochodzące do altka i wsyzstko wygląda ok. Co może być tego przyczyną?

przyczyna to niewzbudzenie - czyli kabelek albo przewodzi albo nie - u Ciebie przewód jeste pewnie na wykończeniu. Z resztą napisze nam to tchorzo - no chyba że alternator u Ciebie zregenerowany przez super fachowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktyczni, przewód może się kończyć, przed wczoraj musiałem wymienić kabel od prawego przedniego głośnika bo jedna żyła zmieniła stan skupienia :> i z podobnym efektem już w kilku miejscach się spotkałem, jutro wieczorem się do tego dobiorę i przedstawię moje wnioski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem, szarpałem i nic, kabel wydaje się OK. Jeśli dobry sprawdzałem, chodzi o ten drugi cienki, nie ten który dochodzi do szczotek? bo ten od szczotek odłączyłem i nie było różnicy w ładowaniu :blink:

Dokąd idzie od altka ten drugi kabel, może podłączę go na krótko i sprawdzę, ale nie mogłem dojść dokąd on prowadzi.[br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 11:35_________________________________________________Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie masz ładowania czy tylko pobudzania na zimnym silniku?

na zimnym silniku tylko pobudzenia nie ma. ja już podniose na chwilę obroty do 1200 to łądowanie jest miód malina :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę znaleźć na schematach tego kabelka, ale może przyda się ten link:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=24611.0;highlight=wzbudz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi na 99% w zużytych , nierównych pierścieniach ślizgowych na wirniku, szczotki podskakują lub na pewnej części obwodu pierścieni tracą z nimi kontakt :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...