Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Prośba o analizę logów (zapowietrza się)


krystian_lech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem z zapowietrzeniem po raz pierwszy pojawił się kilka miesięcy temu - auto zgasło przy dojeździe do świateł i nie udało mi sie go już odpalić. Wizyta u mechanika pomogła, diagnoza - rozszczelniony układ paliwowy. Panowie przy okazji wymienili filtr paliwa, który podobno wyglądał na 30 tys. km a w rzeczywistości przejechał ok 10 tys. na paliwie BP. Problem powrócił ostatnio, ale tym razem wymiana filtra (8 tys. km) i wizyta u mechanika nie pomogła - auto zapowietrza się średnio co 1-2 tys km. Mechanik po pomiarze stwierdził że ciśnienie jakie daje pompa paliwa jest prawidłowe, nie znalazł także żadnych wycieków paliwa. Dodam, że auto gaśnie zawsze w tej samej sytuacji -tj w momencie ujęcia gazu i nie ma znaczenia ilość paliwa (raz zgasł przy pełnym baku, ostatnio przy 1/4) Odpala po 2-3 10cio sekundowych próbach kręcenia rozrusznikiem i jeździ przez kolejne 2-3 tygodnie bez żadnego problemu. Nie mam też problemów z odpalaniem rano na zimnym ani na ciepłym silniku. Auto zdaje się jest po chipie bo nie jeździ na 74kW...

W czym może być problem? Może ktoś z forumowiczów znajdzie coś niepokojącego (oprócz termostatu który wiem że zdechł) w logach... Oczywiście z chęcią dowiem się również czegoś na temat ogólnego stanu mojej niuni :)

Grupy normalne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22353.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22358.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22359.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22357.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22354.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22356.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22360.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22355.html

BS

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22362.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22363.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22361.html

Dynamiczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22365.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22366.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22367.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22369.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22368.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22370.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22364.html

Z góry dziękuje za pomoc!

Pozdrawiam,

Krystian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes pewny ze masz silnik AVB ?

Komputer jest ori z tego samochodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że był to AVB po wyjeździe z fabryki - wklejka z kodami wyposazenia tak twierdzi (u mnie dla odmiany pod tylnymi siedzeniami a nie w bagażniku) ETKA tez jest tego zdania, no i w dowodzie 74kW. Czy komputer jest oryginalny nie wiem, coś tam pewnie było grzebane bo był pękniety plastik od pokrywy komputera.

W takim razie na co to wyglada i jak to zweryfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że był to AVB po wyjeździe z fabryki - wklejka z kodami wyposazenia tak twierdzi (u mnie dla odmiany pod tylnymi siedzeniami a nie w bagażniku) ETKA tez jest tego zdania, no i w dowodzie 74kW. Czy komputer jest oryginalny nie wiem, coś tam pewnie było grzebane bo był pękniety plastik od pokrywy komputera.

W takim razie na co to wyglada i jak to zweryfikować?

038 906 019 FP Twoj sterownik jest od silnika AWX ...

teraz tylko pytanie czy silnik to AVB czy AWX ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038 906 019 FP Twoj sterownik jest od silnika AWX ...

Stąd moje wątpliwosci - dodatkowo mapy sa jak od AVF/AWX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto jest pytanie... Czy AVB od AWXa rozni sie czyms jeszcze poza sterownikiem i turbo? Jakis czas temu miałem jeszcze problem z mikro szarpnięciami przy przyspieszaniu w okolicy 2k obrotów, ale po wyczyszczeniu EGRa przy okazji wymiany rozrzadu problem ustąpił, także sądzę że poprzedni właściciel nie wysilił się na zmianę silnika, ale kto wie...

Wracając do problemu zapowietrzania, czy widać coś niepokojącego w logach? Ostatnio jeżdżę z komputerem w samochodzie żeby podłączyć się po tym jak zgaśnie. Czy jest sens logować podczas odpalania/opowietrzania? Jeśli tak to które grupy najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam kotleta :)

Otóż poprawiłem kąt synchronizacji - auto zdecydowanie równiej pracuje na biegu jałowym (wcześniej zdarzyły się lekkie drgawki przy wyłączonej klimie), natomiast po zabiegu zdecydowanie pogorszyły sie korekcje i BIPy. Było:

-0,61 -0,87 0,64 0,85

-0,64 -0,85 0,61 0,85

i:

-3 4 -6 -11

-5 5 -6 -10

a teraz jest:

-1,36 -1,36 0,94 1,74

-1,36 -1,34 0,94 1,74

-7 -1 -12 -12

-12 0 -11 -12

W którymś z postów przeczytałem że słabe korekcje można korygować kątem synchronizacji, czy w takim razie lepiej mieć odchyłkę kąta i lepsze korekcje czy odwrotnie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...