Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Demontaż listw ozdobnych wewnetrznych


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcja zaporzyczona z innego zagrancznicznego forum

Potrzebne narzedzia

- Mały śrubokręt krzyżakowy

- Klucze nasadowe z 10 i 8 mm gniazda z rozszerzeniem

- Śrubokręty długie, cienkie płaskie

- Nóż używany jako narzędzie do podważania

1. Rozpoczyna się od drzwi. Są one łatwiejsze do demontazu

- Odkręć trzy śruby jak na fotce

Door screws.jpg

- odkręć 2 śruby ukryte za plastkiem w rączce

Door handle brass bolts.jpg

- zdejmij powoli boczek drzwi podnosząc go delikatnie do góry odłaczajac wszystkie kostki

IMG_1106.jpg

- listwy ozdobne zamocowane są na 5 mocowań w przednich drzwiach i 4 w tylnych. Łatwo jest przeoczyć środku większość klipsów, ponieważ są one trudne do zobaczenia naprawdę bez wkładania tam głowy , ale uwierzcie mi, że one istnieją.

Tak wygladają

IMG_0377.JPG

clip pushdown.jpg

Podczas demontązu mozna uszkodzić klipsy, wiec przy ponownym składaniu mozna sie pofatygowac o nowe, bądź naprawe istniejacych, mozna również załozyc spowrotem bez brakujacej sztuki

2. Demontaz ramki nad radiem

Najlepiej zdemontowac ją wysuwajac troche radio za pomocą wyjmaków oraz ramke konsoli. Ten element trzyma sie na 6 zatrzaskach, bez większych problemów powinien dac sie zdemontowac

IMG_0383.JPG

3. Usuwanie plastików kolumny kierowniczej

- zdjać osłone bezpieczników, ukażą sie dwie sruby

fuse panel screws.jpg

- w desce pod plastikami zaznaczonymi na fotcer są ukryte 2 sruby, trzeba delikatnie podważyć nozem te listewki

Left side knee bolster pry points.jpg

Right side pry points.jpg

4. Demontaz listwy ozdobnej krótkiej przy kierownicy

Left dash piece points.jpg

- zamocowane są na takie elementy

IMG_0379.JPG

- Dłuzsza listwa zamocowana jest na 6 klipsów

Center Dash Piece Points.jpg

- trzeba zdemontowac schowek, odkręcamy 2 śruby mocujace zza osłonki bocznej, w schowku są kolejne 3 śruby

IMG_1118.jpg

dash.jpg

Przy demontazu schowka, mamy dostęp do 4 mocowań listwy, 5 mocowanie nad konsolą niestety ułamiemy przy demontązu, ale to nie szkodzi w dalszym użytkowaniu :gwizdanie:

Center Dash Piece Points.jpg

teraz najgorsza częsc zabawy, demontaz środkowego zaczepu

W miejscu zazanaczonym strzałkami nizej na fotce nalezy delikatnie podwazac nozem listwe aż do skutku

Center dash piece pry positions.jpg

Jeślii przesadzisz to bedzie tak

IMG_0097.JPG

Jeśłi obyło sie bez połamania, to przy skąłdaniu pomijasz ten punkt mocujacy

Center Dash Piece Points With Cross out.jpg

Po załozeniu tych listw, skręc wszystko w odwrotnej kolejnosci

Efekt końcowy mozę być taki

IMG_0320.JPG

Tutorial pochodzi z tej strony

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/316487-KNaudiA4-**-gt-S4

Duzo osób u nas na forum juz to robiło, wiec mogli by co nieco dodac wskazówek dokąłdniejszych na co zwrócić uwage i jak do czego podchodzic żeby nie połamać :notworthy:

Wrazie skasowania którejs fotki tu są po kolei kopie

http://img43.imageshack.us/gal.php?g=doorscrews6969698.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wszystkie listwy, drzwiowe też są na tych zapinkach :gwizdanie:

IMG_0379.JPG

zastanawiam się czy tego mocowania nad konsolą, nie dało by się odratować, jakby sciągnął całą konsole, powinien być do tego dostęp :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, kowi kawal dobrej roboty :kox: :kox:

W sobote jak pogoda i czas pozwoli to sie za to zabiore :gwizdanie:

to opiszesz dokładniej demontaż dekora z konsoli co dokładnie trzeba zrobic gdzie paluchy włożyc, bo ja sie też do tego przygotowuje powoli, z listw chce zrobic alu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy tego mocowania nad konsolą, nie dało by się odratować

ale po co ??? u mnie tez nie było w parówie tego mocowania , carbony tez nie miały tego mocowania, jest zbędne :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręciłem konsole i wszystko dało się zdemontować.dojście przy samej konsoli nawet po jej odkręceniu jest słabe, ale trochą gimnastyki i da się tam dojść.

Też mam takie spinki jak wyżej na fotce i oto sposób na demontaż- trzeba z 2 stron je ładnie podważyć(najlepiej cienkim płaskim śrubokrętem) i wszystko ładnie schodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za instrukcje bardzo mi się przyda jutro :):good:

Jak ogarniesz to możęsz dodać jakieś szczegóły nie zawarte :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Mocowanie środkowe nad konsolą jest zbedne. Założyłem bez niego i wszystko super trzyma. Dzieki za opis :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zapinki czym najlepiej potraktować? Płaskim wkrętakiem, tępym twardym nożem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płaski i ogień.

Swoją drogą, najlepszą metoda na ściągnięcie tego jednego uciążliwego mocowania jest taki o to sposób

Kiedy zostanie nam listwa, na tym jednym mocowaniu, bierzemy dwie szmatki, jedną przekładamy przez listewkę od spodu i chwytamy w rękę, druga strona tak samo. Teraz z wyczuciem używamy tyle samo siły na każdą stronę, ciągnąc za szmatki i mocowanie pięknie zeskakuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego ten poradnik pojawił się jak już rozwaliłem listwe od drzwi :decayed: ale będzie wiedza na przyszłość, dzięki:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego ten poradnik pojawił się jak już rozwaliłem listwe od drzwi :decayed: ale będzie wiedza na przyszłość, dzięki:wink:

Pojawił sie wczesniej niz zarejstrowałes sie na forum:polew::polew:

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego ten poradnik pojawił się jak już rozwaliłem listwe od drzwi :decayed: ale będzie wiedza na przyszłość, dzięki:wink:

Pojawił sie wczesniej niz zarejstrowałes sie na forum:polew::polew:

:decayed:

BEKA, nie widziałem go wcześniej:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem u siebie dekory i wyciągając carbonowe od "dawcy" były zatrzaski okragłe, które trzymają plastikowe bolce

i tutaj jest problem bo te bolce w dekorach sie baaardzo łatwo łamią, trzeba z wyczuciem podważać środkowe blaszki śrubokretem.

natomiast dekory drewniane które wyciągałem od siebie sa na zatrzaskach z pierwszego zdjęcia i tutaj w zasadzie nie ma żadnego problemu z wyciąganiem

a najlepsze jest to że obydwa samochody rok 1996 i jest pare różnic np. sposób zamocowania schowka, zatrzask po prawej stronie kierownicy, długość śrubek trzymających poszycie drzwi itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje bolce od dekorów były tak kruche że nawet dobrze nie zdążyłem włożyć śrubokręcika a one już pękały. I teraz jak zamocować spowrotem dekory np na drzwiach kierowcy gdzie z 5 bolców został się raptem jeden?? Klejem do szy nie bardzo bo chciałbym moeć możliwość ściągnięcia dekoru w razie czego. Sylikon??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może gdzieś te fotki zgrane albo link do innego poradnika (może być też zagraniczny). Bo szukam szukam i nie mogę znaleźć nic w sieci a chciałbym się za to zabrać tak żeby nie nie uszkodzić i później nie wk***iać się za przeproszeniem na siebie samego przez kolejne pół dnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...