Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Czujnik stopu wymiana


Paszczak

Rekomendowane odpowiedzi

zle to chyba nie da sie go zalozyc... wszystko dokladnie jak we wskazowkach. podlacze pod vag jutro jak kabel mi dojdzie bo cos kurier wali w ch...

Wlasnie da sie zle wlozyc. MUSI ZASKOCZYC. pisalem juz o tym wczesniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zaskoczyl normalnie... ale swiatel stopu w lampach nadal nie ma tylko jest to trzecie na szybie... a po skasowaniu bledu nie wydaje mi sie zeby zaczely swiecic wszystkie;/ jutro mam nadzieje ze interfejs dojdzie i podlacze pod vag i wtedy wkleje bledy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zaskoczyl normalnie... ale swiatel stopu w lampach nadal nie ma tylko jest to trzecie na szybie... a po skasowaniu bledu nie wydaje mi sie zeby zaczely swiecic wszystkie;/ jutro mam nadzieje ze interfejs dojdzie i podlacze pod vag i wtedy wkleje bledy

to się zdziwisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srawdzalem i na pierwszy rzut oka nie sa przepalone.... ale dla pewnosci jutro jade kupic nowe bo moze te jakies trefne sa bo juz mnie to wku... [br]Dopisany: 18 Grudzień 2010, 21:06_________________________________________________Jednak to byly zarowki wymienilem i jest ok. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie odgrzeje trochę kotleta,

jestem obecnie na etapie wymiany tego czujnika i chcę się upewnić czy dobrze wszystko rozumiem, a więc:

1. odłączyć wtyczkę od starego czujnika

2. przekręcić czujnik w lewo i go wyjąć

3. wcisnąć pedał hamulca, włożyć nowy czujnik przekręcając go lekko w prawo

4. puścić pedał hamulca, przekręcić go max w prawo puki nie zaskoczy

5. podpiąć kostkę i koniec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie czujnika na nowy dość późno zapala się stop. Musze jakiś 1cm-1,5cm wcisnąć pedał żeby się stop zapalił. Przy starym czujniku tak nie było. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale wydaje mi się ze po zmianie automat trochę inaczej też ruszał.

Więc na pewno nie mają regulacji te czujniki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie byla wogole jazda z tym czujnikiem..., w koncu wyladowalem nawet w serwisie i tam tez nie dali rady. A sprawa wygladala tak - oryginalny wlacznik ktory mam jest koloru czarnego, jak kupilem auto non stop zapalal mi sie esp, poczytalem na forach ze to np. moze byc wlasnie wina wlacznika swiatel stopu lub tez czujnika cisnienia plynu hamulcowego w abs (G201) lub czujnika kąta polozenia kiery (G85). Zrobilem wiec kalibracje czujnika polozenia kąta kiery (posiadam w razie co instrukcje jak to zrobic), ale nic nie pomoglo. Kupilem wiec nowy (w salonie) wlacznik swiatel stopu (bialy), zamontowalem i nic, jeszcze gorzej bo lampka od esp i abs sie zaswiecala wiec wlozylem stary, czarny wlacznik stopu. Pojechalem do serwisu (nie mowilem co grzebalem) - diagnoza - uszkodzony wlcznik stopu lub czujnik cisnienia plynu hamulcowego (tyle to ja tez wiedzialem), wymienili tanszy element - wlacznik stopu i nic - znowu lampki od abs i esp sie zaswiecaly. Nie probowalem juz wymiany czujnika cisnienia plynu bo zbyt drogie to bylo. Skupilem sie na wlaczniku swiatel stopu- rozebralem go i nic ciekawego... Pojechalem wiec na szrot, kupilem wlacznik koloru czarnego i zalozylem (zreszta wszystkie w ten sposob zakladem) w nastepujacy sposob: wyciagnalem czpien wlacznika na maxa, nacisnalem pedal hamulca reka ile szlo, przylozylem wlacznik do blachy mocujacej (nie przekrecajac go ani milimetr!!!!), przyciskajac wlacznik do blachy mocujacej puscilem pedal hamulca i po puszczeniu hamulca przekrecilem wlacznik w celu zablokowania i wszystko zaczelo chodzic jak trza.

Wrocilem wiec do serwisu i opowiedzialem swoja historie, nie potrafili wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje. Zrobilem dokladnie to samo z wlacznikiem bialym i nic, zapalaly sie kontrolka abs i esp.

Wniosek:

Uszkodzony wlacznik swiatel stopu (mimo rozebrania i obejrzenia nie wiadomo czemu)

Pomogla wymiana na czarny wlacznik swiatel stopu i prawidlowe zamontowanie go!!!!!!!

Lukasz_mk2 proponuje wiec abys na poczatek wymontowal wlacznik i zamontowal w sposob w jaki opisalem, jesli nie pomoze to wymiana

---------- Post dopisany at 01:28 ---------- Poprzedni post napisany at 01:23 ----------

wazne jest wyciagniecie trzpienia wlacznika - jak go kiedys rozbierzecie to zrozumiecie czemu :)

---------- Post dopisany at 01:30 ---------- Poprzedni post napisany at 01:28 ----------

i nie przekrecanie wlacznika przed puszczeniem pedalu hamulca!!! tylko trzymanie przycisnietego do blachy - jak rozbierzecie zrozumiecie dlaczego :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trochę pogrzebałem przy tym czujniku światła stop no i udało mi się go ustawić tak jak ma się załączać.

Dla tych którym stop zapala się za późno proponuje zrobić tak jak ja zrobiłem. Wyciągamy czujnik, potem miedzy pedał (miejsce styku z bolcem czujnika) a czujnik wkładamy coś cienkiego, ja przyłożyłem szczelinomierz 1mm, po tym wkładamy normalnie czujnik bez naciskania pedału i przekręcamy go.

Jak to zrobimy światło stopu zapala się od razu po naciśnięciu pedału stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd te ustawianie czujnika - fabrycznie nowy jak się przyjrzymy ma trzpień wysunięty mocniej niż zdemontowany, przykładamy czujnik pod wycięcia dociskamy czujnik przez otwór do pedału (nie wolno naciskać pedału, lub wkładać przekładek, szczelinomierzy itp) czujnik się automatycznie dopasuje i przekręcamy w prawo o 45 st.

Czujnik już w sam w sobie ma niewielki skok "jałowy" pedału hamulca zanim zaświeci światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten skok jałowy jak to nazwałeś był za duży i strasznie mnie to denerwowało. Jak był zamontowany stary czujnik skok ten był dużo mniejszy, dlatego starałem sie ten nowy jakoś ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik montuje sie gdy dzwignia hamulca noznego

jest maksymalnie podniesiona do gory

czujnik ma autoregulacje, nie ma wowczas zwloki

w dzialaniu swiatla stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na wile sposobów montować czujnik, w ten co opisałeś także i zawsze była jakaś zwłoka. Możliwe że dostałem jakieś badziewny czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie można wykluczyc

ale pamietaj najważniejszy jest pierwszy montaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem u siebie ten "skok jałowy" i dotknięcie noga pedału nie zapala świateł ale jakiekolwiek lekkie naciśnięcie od razu zapala światła.

ELSA wspomina coś bodajże o jednokrotnym dopasowaniu czujnika, możliwe że przy pierwszej próbie montażu miałeś trzpień czujnika za mocno wciśnięty, wówczas miał on luz pomiędzy pedałem a trzpieniem ... w starym można na pewno było wysuwać ten trzpień (na zdemontowanym czujniku) w nowym myślę że tez można bo on się nastawia dopiero kiedy zakręcimy czujnik w prawo w mocowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...