Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


tomek533

Rekomendowane odpowiedzi

No i pupa blada... Kupiłem olej Total LHM Plus z zamiarem że w przyszłą sobotę wymienię olej bo teraz nie mam czasu. Wobec tego dolałem wczoraj żeby nie jeździć poniżej minium. Dolałem pomiędzy min a max. Wróciłem właśnie z parkingu gdzie po intensywnym kręceniu kierownicą (ciasno było) zaczęło hałasować wspomaganie - takie jakby tarcie. Zaglądam do zbiorniczka a olej jest spieniony i znów poniżej minimum :(. Dodam tylko że poci się ten wąż powrotny przy króćcu na zbiorniczku ale nawet przy takim poziomie oleju przed dolaniem nic sie nie działo takiego...

Proszę kogoś o podpowiedź i pomoc... Jestem w pracy aktualnie a do domu mam jakieś 9km. Chciałem podjechać kupić olej ale... Sprawdzam poziom oleju: grubo poniżej minimum - widać sitko:(. Odpalam i przy kreceniu kierownicą hałas (tarcie). W zbiorniczku sie spieniło i podskoczyło pod minimum. Jak dojechać te 9km żeby nie rozwalić magla?? Żona przywiezie mi litr Totala. Czy po dolaniu 50-100ml Totala do starego płynu mogło się coś stać??

Edytowane przez fireman tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem w 2007 roku. Nie wiem co było zalane. To co było w zbiorniczku miało kolor taki bursztynowy... Nie wiem co teraz robić. Pytanie gdzie ten olej uciekł?? Żadnej plamy pod spodem nie ma. Czyżby jakaś reakcja? Muszę wrócić do domu jakoś więc mam w planie dolać znów Totala a w domu wymienić cały płyn. Oby pompa i magiel to wytrzymały. Trzeba ukłąd odpowietrzyć, domyslam sie że jak zaleje olej to na odpalonym kręcić kierownicą w jedną i w drugą stronę...

Edytowane przez fireman tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mu unieść przód aby go nie męczyć nadto kręceniem kołami które stoją na ziemii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś się stanie jakbym jechał z zapowietrzonym układem?

sam się odpowietrzy bo to układ otwarty ale może to źle wpłynąć na pracę pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś się stanie jakbym jechał z zapowietrzonym układem?

sam się odpowietrzy bo to układ otwarty ale może to źle wpłynąć na pracę pompy

Panowie proszę o pomoc. Jak to dojechać do domu żeby było jak najmniej szkód? Mam litr oleju i pusty zbiorniczek:). Wlewam i próbować odpowietrzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęła wyć pompa od wspomagania więc pierwsze co sprawdziłem stan płynu wspomagania a tam ledwo bagnet siegał płynu. Jego kolor też byl ciemny i nie wiedziałem jaki kolor. Zdecydowałem na wymiane i płukanie płynem mineralnym Total LHM plus. Operacja bardzo łatwa. To co wypłynęło z układu to masakra.

wWTR9x.jpg

Edytowane przez Kornel1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęła wyć pompa od wspomagania więc pierwsze co sprawdziłem stan płynu wspomagania a tam ledwo bagnet siegał płynu. Jego kolor też byl ciemny i nie wiedziałem jaki kolor. Zdecydowałem na wymiane i płukanie płynem mineralnym Total LHM plus. Operacja bardzo łatwa. To co wypłynęło z układu to masakra.

Ostatnio miałem podobny przypadek, ale takiej "kawy" z płynu jeszcze nie widziałem.

Aby w zbiorniczku płyn obniżył się do minimum bez przecieków na instalacji potrzeba wielu lat.

Z ciekawości zapytam ile lat Tobie zajęło zauważenie ubytku?.

Jaki masz płyn dedykowany ? na pewno minerał ?.

Dobrze, że pompa i magiel nie ucierpiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od 1,5 roku i nie sprawdzałem stanu bo wszystko działało jak należy. Mam też od 5 lat A3 8l i tam stan płynu był ok i kolor płynu czysty to nawet nie myślałem że w młodszym aucie może tak ten płyn wyglądać...

Na korku zbiorniczka od płynu wspomagania jest napisane "only mineral", oraz czytając forum zdecydowałem że zaleje Mineral. Od razu nastała cisza w układzie. A kierownica pracowała bez zarzutu,po wymianie w pracy nic sie nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niedawno mialem te,,nieprzyjemnosc"posluchac,jak chrobocze pompa w mojej A4,wlasnie z powodu braku plynu wspomagania.

Dzieki opisowi z pierwszej strony tego watku wyczyscilem caly uklad przed zalaniem swierzego plynu i znow ciesze sie cisza przy skrecaniu![emoji3]

Kolorowo nie bylo (nie liczac naklejki na butelce):

eb8b8b38974179a4d4eed88dccf0a788.jpg

Po przestudiowaniu calego watku zdecydowalem sie na plyn FEBI mineralny zielony.

bd35927b5b3873bb8e12cc7a8f0d6587.jpg

Na przeplukanie i napelnienie calego ukladu wystarczyl mi 1l plynu+250ml.uszlachetniacza do ukladu wspomagania.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ... wyczyscilem caly uklad przed zalaniem swierzego plynu i znow ciesze sie cisza przy skrecaniu![emoji3]

2. Kolorowo nie bylo (nie liczac naklejki na butelce):

3. Po przestudiowaniu calego watku zdecydowalem sie na plyn FEBI mineralny zielony.

1. i oby tak pozostało jak najdłużej.

2. taka "kawa" zwykle źle wróży, czy to aby nie korozja układu.

3. mineralny zwykle używam LHM Total a syntetyczny Pentosin, Ravenol, FEBI jakoś się nie sprawdził w porównaniu z konkurencją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ... wyczyscilem caly uklad przed zalaniem swierzego plynu i znow ciesze sie cisza przy skrecaniu![emoji3]

2. Kolorowo nie bylo (nie liczac naklejki na butelce):

3. Po przestudiowaniu calego watku zdecydowalem sie na plyn FEBI mineralny zielony.

1. i oby tak pozostało jak najdłużej.

2. taka "kawa" zwykle źle wróży, czy to aby nie korozja układu.

3. mineralny zwykle używam LHM Total a syntetyczny Pentosin, Ravenol, FEBI jakoś się nie sprawdził w porównaniu z konkurencją.

1.Tez licze na to,ze taki stan utrzyma sie na dlugo. [emoji2]

2.Uklad przeplukiwalem 3x,gdzie za trzecim razem juz zaczelo mi wypluwac do butelki plyn zielonkawego koloru,ktory wlewalem,czyli Febi.

Za czwartym razem juz zalalem,,na gotowo",oczywiscie dolewka byla kilka razy,zanim pompa sie napila co swoje.Ostatnio (po ponad miesiacu od wymiany),z ciekawosci zajrzalem do zbiorniczka,sciagnalem troche plynu strzykawka i nadal jest zielony,wiec wydaje mi sie,ze korozje,,wyplukalem".

3.Wzialem Febiego,bo najwiecej sie o tym plynie w watku przewinelo.

Fakt,niektorzy pisali,ze jest tani,lipny i wodnisty,ale ze robilem taka operacje pierwszy raz,a w sklepie motoryzacyjnym niedaleko domu dziadek mial tylko Febiego,to nie wybrzydzalem.I tak lepsze to,niz jakis,,no name"ze stacji.Moze jak bardziej zglebie temat plynow do wspomagania,to za jakis czas profilaktycznie zmienie na cos bardziej markowego/profesjonalnego o lepszych parametrach.[emoji6]

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podobnie jak Wy z racji wskazań producenta ("nur mineral") zmieniłem na zielony FEBI.

Wspomaganie pięknie, lekko chodzi.

Fakt stary płyn wycieka czarny :D

FEBI jest bdb, Warunek żeby kupić ori FEBI a nie podróbę!!!

Wystarczyło Wam na przepłukanie i zalanie zaledwie 1L? w moim wlazło 1.5L

PS. Petrostar ma dobre ceny na FEBI,

Pozdrawiam!

Edytowane przez black4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie prawdopodobnie mam gdzieś wyciek plynu wspomagania bo mi ubywa czy przez to popma wyje bo miałem na min teraz dołem do max pompa czasem jeszcze zawyje ale już rzadziej

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie prawdopodobnie mam gdzieś wyciek plynu wspomagania bo mi ubywa czy przez to popma wyje bo miałem na min teraz dołem do max pompa czasem jeszcze zawyje ale już rzadziej

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

U mnie też powoli ubywało, a później magiel puścił całkowicie:(. Szykuj się na wymianę maglownicy i oby Ci się nie przytrafiło gdzieś w trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie widać wycieków a płynu obywa to szukajcie go w osłonach drążków :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...