Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


tomek533

Rekomendowane odpowiedzi

ori też jest zielony więc w czym problem

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak panowie, ostatnio wymieniałem płyn Febi 6161 w zielonej butelce norma G004000M2, wszystko się zgadza, ale to jest syntetyk. Po wymianie pompa popiskuje na max skręcie i teraz mam takie pytanie. Zakupiłem teraz oryg płyn VW/AUDI i chciał bym się całkowicie pozbyć tego syntetyka i wlać mineralny. Mogę wypłukać układ płynem Febiego, ale 6162? Czy płyn z ASO jest mineralny czy syntetyczny bo sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aso sprzedaje też syntetyk, wypłucz i zalej swagiem 6162 albo pentosinem mineralnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać to dużo ludzi stosuje oryg z aso

Edytowane przez Redus23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aso też sprzedaje z normą G004, jak dużo ludzi stosuje to po co się pytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe Pentosin CHF11S wg jego producenta jest olejem syntetycznym.. 

Tak czy inaczej G004000 (Pentosin CHF202) to jest ulepszona wersja G002000 (Pentosin CHF11S).. Podejrzewam, że baza jest ta sama tylko dodatkami się różnią, bo parametry mają oba bardzo zbliżone.. Także można je zamiennie stosować.. A4B7 mam zalane G004000 i wspomaganie pracuje jak należy..

Można też zastosować Total LHM+, który ma bardzo podobne parametry do oryginału.. Stosowałem w A4B5 jak jeszcze miałem i wspomaganie działało bez zarzutu..

Z Febi nie miałem do czynienia to nie wiem..

Najważniejsze aby nie zalać układu czerwonym ATFem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tobias napisał:

aso sprzedaje też syntetyk, wypłucz i zalej swagiem 6162 albo pentosinem mineralnym

swag 6162 nie spełnia norm audi tylko bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, tobias napisał:

pokaż kartę charakterystyki

poszukaj sobie

swag 6161 spełnia normę G00200 I G00400M2

 

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2017 o 10:54, wyzyk83 napisał:

poszukaj sobie

swag 6161 spełnia normę G00200 I G00400M2

 

ja? przecież to Ty rzucasz tezy to je udowodnij tu i teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, tobias napisał:

ja? przecież to Ty rzucasz tezy to je udowodnij tu i teraz

prędzej było pisane każdy kto sprzedaje taki płyn ma napisane w opisie jakie spełnia normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeździłem 6 lat na Ravenol SSF i nic innego nie leje. Dwa że to złoty środek pół syntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem nieco informacji na temat Swag/Febi.

Wychodzi na to, że Swag/Febi 6162 to jest zamiennik starego Pentosina CHF7.1 (norma A0E04102010) czyli OEM dla Audi <1990 roku. CHF7.1 to był olej w pełni mineralny. Niby można by to zalać do B6/B7 tylko pytanie po co, skoro parametry ma gorsze od oryginału?

Natomiast Swag/Febi 6161 to zamiennik Pentosina CHF11S (OEM Audi 1990-2005) i CHF202 (OEM Audi >2005).

Pytanie po co kombinować? Jak ma być dobrze to stosować OEM/Pentosin.. a jak dobrze i o połowę taniej to Total LHM+, który tutaj wszyscy co go używają, chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ori wyebało mi juz 3 pompy.

dziękuję postoję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4B7? Co im się konkretnie stało? Jaki miały przebieg i na czym i jak często zmienianym pracowały przed wymianą oleju?

Pytam, bo nie mam powodu Ci nie wierzyć jednakowoż ciężko przyjąć, że olej którym w fabryce zalewane są wszystkie Audi >2005 może mieć wpływ na awarię..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystko to działo się w B7kach 

tydzień po wymianie płynu na ori, pompy zaczęły hałasować, wszystkie się przytarły

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakaś wadliwa/podrobiona partia oleju?

Bo zakładam, że w/w awarie nie wystąpiły po prostu przypadkowo..

Niemniej jednak jest też mało prawdopodobne, żeby wymiana przepracowanego OEM oleju na taki sam nowy OEM olej spowodowała zacieranie się pompy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gdzieś gdybanie na ten temat

I nie uważam że to przypadek, za dużo tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...