Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


tomek533

Rekomendowane odpowiedzi

jakiego plynu uzyles ? Po uzupełnieniu płynu i wlaczeniu silnika pompa powinna sporo sciagnac, u mnie bylo widac filtr w zbiorniczku, chyba ze zalales caly zbiorniczek na full i wtedy wlaczyles silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyjac zbiorniczek i go wyplukac benzyna ekstrakcyjną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, dlugiacm napisał:

jakiego plynu uzyles ? Po uzupełnieniu płynu i wlaczeniu silnika pompa powinna sporo sciagnac, u mnie bylo widac filtr w zbiorniczku, chyba ze zalales caly zbiorniczek na full i wtedy wlaczyles silnik

Użyłem G00400M2.  Taki po nr VIN dobra mi pracownik Audi. Pokrywa się to z info na forum. Zbiornik wyciągnąłem i czyscilem. 

Zalalem zbiornik na full i odpaliłem auto wciągnęło tak że z pełnego zbiornika po korek zrobił się  max na bagnecie. To nie za mało wciągnęło? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie pacjent b7 1.8t, niedawno sprowadzone z DE, w zbiorniczku wspomagania płynu na dnie w kolorze brązowym,

postanowienie wymiany odrazu na LHM,

1. wyssanie tyle płynu ile się dało ze zbiornika i  zlanie do butelki,

2. odkręcenie zbiorniczka, ale okazało się że instalacja gazowa nie pozwala na wyjęcie przewodów przy zbiorniczku,

3. próba odkręcenia wężyka na dole pod silnikiem, ale nie udana bo opaski jednorazowe a brak nowych.

4. zakrecenie zbiorniczka spowrotem,

5. wlanie wyssanego płynu spowrotem, wiadomo troszke mniej, bo zawsze coś zostało na ściankach butelki

Problem:

Dziwne wycie silnika odrazu po operacji w zakresie obrotów 1,5-2k rpm,

na postoju przy skręcaniu kierownica lewo/prawo skakanie obrotów i wycie,

Panowie co się mogło stać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, sky2k napisał:

panowie pacjent b7 1.8t, niedawno sprowadzone z DE, w zbiorniczku wspomagania płynu na dnie w kolorze brązowym,

postanowienie wymiany odrazu na LHM,

1. wyssanie tyle płynu ile się dało ze zbiornika i  zlanie do butelki,

2. odkręcenie zbiorniczka, ale okazało się że instalacja gazowa nie pozwala na wyjęcie przewodów przy zbiorniczku,

3. próba odkręcenia wężyka na dole pod silnikiem, ale nie udana bo opaski jednorazowe a brak nowych.

4. zakrecenie zbiorniczka spowrotem,

5. wlanie wyssanego płynu spowrotem, wiadomo troszke mniej, bo zawsze coś zostało na ściankach butelki

Problem:

Dziwne wycie silnika odrazu po operacji w zakresie obrotów 1,5-2k rpm,

na postoju przy skręcaniu kierownica lewo/prawo skakanie obrotów i wycie,

Panowie co się mogło stać ?

Malo plynu albo uklad zapowietrzony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ raczej nie jest zapowietrzony, bo nie widać bombelków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do a4 b6 w której na korku jest g 002

Lepiej zmienić na płyn z ASO g 004 czy lepiej jakiś mineralny zamiennik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Qweer napisał:

Do a4 b6 w której na korku jest g 002

Lepiej zmienić na płyn z ASO g 004 czy lepiej jakiś mineralny zamiennik? 

Jak przeczytałeś wątek są zwolennicy płynu z ASO 'g004" jak i minerału.

Zawsze zalewam minerał i nie ma żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałem dzisiaj uzupełnić płyny. Jednak stwierdziłem białym papierkiem że w zbirniczku mam płyn koloru żółtego.

Czy jest możliwość aby Zielony płyn aż tak Wyblakł z biegiem czasu i przejechanych kilometrów ?

Jaki płyn dolać ?

Edytowane przez akj123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On nie wyblakł tylko wciąga rdze z maglownicy, jak był nowy to był zielony :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w Internecie takie zdjęcia z opisem że płyn Pentosin CHF11S to nic innego jak G002000. I że po przepracowaniu jakiegoś czasu zmienia kolor na żółty. Więc dlaczego by go nie stosować zamiast G004000.

Pentosin CHF-11S .jpg

Edytowane przez akj123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem ze swoim Audi. B6 Mianowicie przez pomyłkę wlałem płyn hamulcowy (dot4) do zbiorniczka na płyn do wspomagania. 2 dni później siadło całe wspomaganie, wyciekł cały płyn. (zbiorniczrk robi się pusty w 15 min po uzupełnieniu). Mechanik stwierdził, że siadła maglownica i naprawa ok 1000zł. I tu moje pytanie czy ten płyn jest na tyle szkodliwy że mógł podziurawić maglownice?? Czy to na pewno wlanie płynu hamulcowego było przyczyną że wspomaganie siadło? I czy jest szansa że to nie maglownica tylko z innego miejsca ucieka cały płyn wspomagania? Wiem że brzmi to śmiesznie, ale słabo znam się na mechanice i nie mam z kim o tym porozmawiać więc pytam was tutaj, bo sporo osób widzę że zna się na rzeczy. Mam lekkie wrażenie, że mechanik chce mnie trochę oszukać, bo widział, że się totalnie nie znam, a w internecie przeczytałem, że to niekoniecznie przez maglownice płyn wycieka, tylko np przez pompę(która jest chyba sporo tańsza), lub przez przewody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, TOMAJK napisał:

Witam. Mam problem ze swoim Audi. B6 Mianowicie przez pomyłkę wlałem płyn hamulcowy (dot4) do zbiorniczka na płyn do wspomagania. 2 dni później siadło całe wspomaganie, wyciekł cały płyn. (zbiorniczrk robi się pusty w 15 min po uzupełnieniu). Mechanik stwierdził, że siadła maglownica i naprawa ok 1000zł. I tu moje pytanie czy ten płyn jest na tyle szkodliwy że mógł podziurawić maglownice?? Czy to na pewno wlanie płynu hamulcowego było przyczyną że wspomaganie siadło? I czy jest szansa że to nie maglownica tylko z innego miejsca ucieka cały płyn wspomagania? Wiem że brzmi to śmiesznie, ale słabo znam się na mechanice i nie mam z kim o tym porozmawiać więc pytam was tutaj, bo sporo osób widzę że zna się na rzeczy. Mam lekkie wrażenie, że mechanik chce mnie trochę oszukać, bo widział, że się totalnie nie znam, a w internecie przeczytałem, że to niekoniecznie przez maglownice płyn wycieka, tylko np przez pompę(która jest chyba sporo tańsza), lub przez przewody. 

Płyn hamulcowy jest płynem agresywnym... wylany na lakier auta potrafi po czasie go zniszczyć. Mógł rozszczelnić lub uszkodzić wszystko a bez zajrzenia do auta nikt nie powie Ci co mogło strzelić... Jeśli nie wierzysz mechanikowi zawsze możesz podjechać do drugiego i zobaczysz co ci powie.

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomajk uszczelnienia na maglu pewnie poszły,otwórz maskę i sprawdź czy gumy magla są mokre,pompę będziesz widział bez problemu, ale ona pewnie będzie sucha, nie było smarowania ,zatarła się pompa i załatwiła magiel

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli takim tempem zlatuje to wyciek zobaczysz golym okiem..

Nie zostawia plamy??

Otwórz maskę i szukaj wycieku,Nie masz dużo do szukania.

Zdejmij koła  będziesz widział czy osłony drozkow są zapocone możesz zdjąć mniejsza opaskę z osłony dla pewnosci jak i samo wejście węży do magla też zobaczysz z nadkola.

Mechanik brał to na podnośnik czy jak??????

 

Pamiętam że po tym.czeka Cię płukania układu czyli wyjecie wszystkiego i umycie do czysta.

W ogóle ja bym chyba dla pewności wymienił węże bo mogą się rozwarstwic w środku przez co układ będzie działał dupowato.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zlokalizować przeciek.

Ile tego płynu hamulcowego wlałeś, on rzeczywiście jest dość agresywny dla metali ale uszczelki od niego raczej puchną.

Czasem udaje się po przepłukaniu układu i zalaniu nowego płynu reanimować układ wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlałem ok 200ml i jeździłem tak ze 2 dni. Nagle całe wspomaganie siadło i płyn ucieka w kilkanascie minut. Te 2 ogumione przewody, które idą od zbiorniczka są mokre, cieknie z lewej strony. Koła nie zdejmowalem, ale jak świeciłem latarka przez felge to wszystko tam było mokre ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz magiel do roboty , no chyba że przewód przy maglu puścił ,ale raczej uszczelniacz na maglu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego od przecieku po PIERWSZE to zlokalizuj przeciek.

Może to być prozaiczne rozszczelnienie układu.

200 ml płynu hamulcowego nie koniecznie musiało zaraz wszystko uszkodzić.

Płyn zadziałał trochę jak odrdzewiacz, uszczelnienia raczej nie puściły, gumy puchną od płynu hamulcowego.

Przyjdzie czas na szykowanie kasy po prawidłowej inspekcji.

Oczywiście każdy zawodowy mechanik aby udzielić gwarancji wymieni Ci magiel i pompę oraz wtedy jest kasa dla niego a nie drobne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...