Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


tomek533

Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie pół roku temu profilaktycznie wymieniłem płyn na revenoil ssf. Szczerze nic to za wiele nie poprawiło. Jak kiera ciężko chodziła tak chodzi w stosunku do innych aut. A że ktos kiedyś wumienił kolumne na taką z servotronikiem to sobie pomyślałem jak by tak podać napięcie po zapłonie na elektrozawór w przekładni to powinna zacząć lekko pracować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, roger18sx napisał:

Ja u siebie pół roku temu profilaktycznie wymieniłem płyn na revenoil ssf. Szczerze nic to za wiele nie poprawiło. Jak kiera ciężko chodziła tak chodzi w stosunku do innych aut. A że ktos kiedyś wumienił kolumne na taką z servotronikiem to sobie pomyślałem jak by tak podać napięcie po zapłonie na elektrozawór w przekładni to powinna zacząć lekko pracować. 

I dopiero po czasie o tym pomyślałeś? I nie, tak się nie robi, to nie jest takie proste jak podłączenie jednego kabelka, jest tutorial na forum jak to z głową zrobić aby działało jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2020 o 14:24, darayus napisał:

Idąc za radą @Dev , zalałem  przepłukałem w moim a4 b7 1.8t zielonym total lhm plus.

Nic nie buczy, nic nie piszczy. Po wyjechaniu z garażu mam subiektywne odczucie, że odrobine ciężej chodzi kiera, ale jest zalane nieco ponad stan i pewnie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wszystko będzie ok. A nawet jeśli nie, to i tak cieszę się, że nie muszę naprawiać pompy ani magla, jak niektórzy po wymianie na OE płyn. 

Zużyłem 1.5 L

Polecam,

D.

leje ori płyn G004000M2 do b5 b6 b7 b8 i jeszcze żaden magiel ani pompa nie padła. kiera pracuje o wiele lżej niż na lhm total

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lać Pentosin CHF 11S (G002000) i to jest najlepsze. Przetestowane. Wspomaganie chodzi jakby wyjechal z fabryki.koniec.kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2020 o 22:53, wyzyk83 napisał:

leje ori płyn G004000M2 do b5 b6 b7 b8 i jeszcze żaden magiel ani pompa nie padła. kiera pracuje o wiele lżej niż na lhm total

Kolego, spróbuję zrobić tak jak Ty, bo ten total sprawił, że kierą steruje się jak w zetorze. Układ tym przepłukałem, z kilkaset km zrobiłem i nie ma poprawy. Także kupiłem teraz G004000M2 i czekam na dostawę. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż sobie magiel z servotronikiem bo tutaj zmiana na jakikolwiek olej niczego nie poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2020 o 22:53, wyzyk83 napisał:

leje ori płyn G004000M2 do b5 b6 b7 b8 i jeszcze żaden magiel ani pompa nie padła. kiera pracuje o wiele lżej niż na lhm total

właśnie u siebie wymieniłem płyn z totala na ori (zalany  ~~2tyg temu zrobione na nim ~~500km, dwie poprzednie wymiany również lany był total), dziś wskoczył ori i faktycznie - czuć na nim, że kiera lżej chodzi. Pzd

Edytowane przez M@rcin
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2020 o 18:55, M@rcin napisał:

właśnie u siebie wymieniłem płyn z totala na ori (zalany  ~~2tyg temu zrobione na nim ~~500km, dwie poprzednie wymiany również lany był total), dziś wskoczył ori i faktycznie - czuć na nim, że kiera lżej chodzi. Pzd

Ori jest lepszy. Ze 2 tyg jeździłem na total lhm plus i już nigdy więcej takich wynalazków. Były takie opory, że mi aż strzelało w łokciu (celowo przesadzam). Plus jednak tego taki, że układ przepłukany wzorowo tym zielonym rzygiem. 

Edytowane przez darayus
Litery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem rok temu na zielonego febiego ale kierownica za ciezko chodzila wiec zmienilem na Fuchsa CHF 11s i chodzi troche lzej ale nadal jest ciężko. Bylem u goscia co geometrie kół ustawiał i mowi, że zdecydowanie za ciężko chodzi. Moze dlatego, że wymienialem samą strzykawką i tak kilka razy po jazdach az plyny sie skończą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Julkos napisał:

Zmienilem rok temu na zielonego febiego ale kierownica za ciezko chodzila wiec zmienilem na Fuchsa CHF 11s i chodzi troche lzej ale nadal jest ciężko. Bylem u goscia co geometrie kół ustawiał i mowi, że zdecydowanie za ciężko chodzi. Moze dlatego, że wymienialem samą strzykawką i tak kilka razy po jazdach az plyny sie skończą?

Wymien na magiel z servotronikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Julkos napisał:

Zmienilem rok temu na zielonego febiego ale kierownica za ciezko chodzila wiec zmienilem na Fuchsa CHF 11s i chodzi troche lzej ale nadal jest ciężko. Bylem u goscia co geometrie kół ustawiał i mowi, że zdecydowanie za ciężko chodzi. Moze dlatego, że wymienialem samą strzykawką i tak kilka razy po jazdach az plyny sie skończą?

pompa wspomagania doje&^*%, pasek juz moze prosi o wymianę ... obstawiałbym pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, planuję przepłukać układ wspomagania i wymienić cały płyn. Czy mogę najpierw opróżnić cały układ i dopiero jak wszystko zleci zacząć płukanie? nie będzie później problemu z odpowietrzeniem? chodzi o to, że nie chciałbym, żeby w układzie zostało cokolwiek ze starego płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Arek8888 napisał:

Panowie, planuję przepłukać układ wspomagania i wymienić cały płyn. Czy mogę najpierw opróżnić cały układ i dopiero jak wszystko zleci zacząć płukanie? nie będzie później problemu z odpowietrzeniem? chodzi o to, że nie chciałbym, żeby w układzie zostało cokolwiek ze starego płynu.

dobrze jakbys miał wysysarkę 

podnosisz przód i wysyszasz cały płyn a druga osoba kreci kierownicą od lewej do prawej

potem zalewasz pod korek i odpalasz auto na 3 sekundy, jak zgasisz dolewasz na maxa, odpalasz na 3 sekundy i gasisz, uzupełniasz stan

nastepnie krecisz kierownica od lewej do prawej kilkanascie razy, cały czas pilnujac stanu płynu

gasisz motor i powtarzasz procedure, dobrze jakbys kupił 2 litry płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dev za porady. Zamówiłem u dzika 2 litry, więc wystarczy. Niestety nie mam wysysarki :/ Czy będzie dobrze jeśli najpierw opróżnię cały układ poprzez zdjęcie węża powrotnego i kręcenie kierownicą na zgaszonym silniku, a następnie (jak już przestanie wypływać płyn z węża) zaleję zbiorniczek na full i będę cyklicznie odpalał na 3 sekundy i uzupełniał płyn w zbiorniczku aż do przelania litra płynu? Zastanawiam się po prostu, czy po takim całkowitym radykalnym opróżnieniu układu nie będę miał problemów z odpowietrzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Arek8888 napisał:

czy po takim całkowitym radykalnym opróżnieniu układu nie będę miał problemów z odpowietrzeniem.

sam sie odpowietrzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dev napisał:

sam sie odpowietrzy

a no właśnie, to dobra wiadomość. Ale jeszcze jedno pytanie - czy zbiorniczek musi być otwarty w trakcie odpowietrzania? wiem, że korek ma w sobie mały otworek, ale czy tym otworkiem układ się odpowietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Arek8888 napisał:

a no właśnie, to dobra wiadomość. Ale jeszcze jedno pytanie - czy zbiorniczek musi być otwarty w trakcie odpowietrzania? wiem, że korek ma w sobie mały otworek, ale czy tym otworkiem układ się odpowietrza?

układ odpowietrza sie natychmiast

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie śmiejcie się ze mnie, ale mam pytanie, jak prawidłowo wyregulować poziom płynu wspomagania? Czy na zimnym silniku (np. po nocy) ma być w okolicach minimum, a po rozgrzaniu między min. a max? Wczoraj wymieniłem płyn, pojeździłem trochę, a dzisiaj rano po mroźnej nocy (przed odpaleniem silnika) sprawdziłem i jest poziom równo na maxa. Powinienem trochę odessać czy zostawić jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jestem po płukaniu układu i wymianie płynu na Ravenol SSF. Już od razu po wymianie miałem wrażenie, że kierownica trochę ciężej chodzi, zaraz potem wspomaganie niemal całkowicie znikło. Nic nie wyje, nic nie piszczy, nic nie cieknie i się nie poci, ale kiera chodzi jak w Ursusie. Ten Ravenol wydawał mi się dziwnie gęsty, prawie tak  gęsty jak olej silnikowy. Czy taki powinien być czy trafiłem na jakąś trefną partię? Porównywałem do Febiego 6161, który wiadomo że jest nieporównywalnie gorszy od Ravenola, ale Febi jest niemal wodnisty a Ravenol gęsty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...