Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż Licht Pakietu i elektrycznych podnośników w tylnych drzwiach


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po przewertowaniu całego wątku  spory mętlik w głowie i takie pytanie :

1. Czy jak mam b7 2007 rok i kupię wiązki od słupka do modułu od rocznika 2001 (takie akurat mam w okolicy) to jak wezmę jeszcze złącza ze słupka od tego samego auta 2001 - to będzie grało?

2. Czy wiązka od boczka 8E0 971 693 L  czyli po 2002 roku zgra się wtedy z silniczkiem z koncówką A lub E ?

3. Czy wyżej wymieniona wiązka ma podświetlanie klamek (mam teraz w aucie na korbach) - czy musi być inny numer??

Z góry dzięki za odpowiedź , pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A lampki w tylnych drzwiach masz czerwona i biała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , lampki mam czerwona i biała na dole i jeszcze ledy w klamkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co chcesz dołożyć.Poprzednie pytanie dotyczyło działających lampek

Edytowane przez salamon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.10.2010 o 01:25, Bart-S napisał:

I tej informacji mi brakowało :decayed::good:

Potrzebne graty....

Sterowniki/silniczki szyb:

8E0 959 801 A ---> (od 01.01.2006) 8E0 959 801 E

8E0 959 802 A ---> (od 01.01.2006) 8E0 959 802 E

Gotowe wiązki elektryczne:

8E0 971 687 C - wiązka słupek B - drzwi dla korb (do 31.05.2003)

8E0 971 687 J - wiązka słupek B - drzwi dla korb (od 01.06.2003)

8E0 971 687 E - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (do 31.05.2003)

8E0 971 687 L - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (od 01.06.2003)

8E0 971 693 B - wiązka tapicerki drzwi dla korb

8E0 971 693 F - wiązka tapicerki drzwi dla elektrycznych szyb (do 30.06.2002)

8E0 971 693 L - wiązka tapicerki drzwi dla elektrycznych szyb (od 01.07.2002)

Tapicerka drzwi kierowcy:

8Z0 959 851 B 5PR - zespół 4 przełączników dla B6 (do 10.2002)

8Z0 959 851 F 5PR - zespół 4 przełączników dla B6 (od 11.2002)

8E0 959 851 B 5PR – zespół 4 przełączników dla B7 (do 06.2008)

8E0 959 851 D 5PR – zespół 4 przełączników dla B7 (od 06.2008)

8E1 867 171 B - panel dla 4x elektryczne szyby

8E1 867 171 C - panel dla 4x elektryczne szyby, lusterka składane elektrycznie

W przypadku panelu – mamy dostępnych 5 kolorów dla nadwozia B6:

- szary E82

- niebieski „maritime” 2XE

- ciemnoszary „swing” 27X

- beżowy „twist” 5QQ

- czarny „soul” 7PE

Z kolei dla nadwozia B7 są to:

- szary E82

- niebieski „indygo” 7A2

- czarny „soul” 7PE

- beżowy „torrone” 8Q9

...najprościej i najtaniej będzie poszukać kompletnych boczków tylnych drzwi na allegro (odchodzi koszt zakupu lampek pakietu oświetlenie i wiązki tapicerki a może i rolet). Tylna tapicerka to najczęściej wydatek od 50 do 150zł (za 1szt.)

…odnośnie instalacji – jednak nie obejdzie się bez ściągania podłogi. Zapomniałem, że przewody CAN LOW i HIGH muszą być skręcone ze sobą aby wyeliminować zakłócenia. No chyba, że jakimś cudem fabryka wyposażyła nas w full wiązkę gratis…

Obiecany schemat instalacji z elektrycznymi podnośnikami szyb…

ele.jpg

Witam

Postanowiłem wrzuć elektryczne szyby w tylnych drzwiach. Moje Audi jest z grudnia 2003 z modułem komfortu AR (dało się zakodować na 0 - elektryczne szyby tył). Po mniejszych i większych problemach z kompletowaniem sprzętu jestem obecnie po instalacji wszystkich elementów. Niestety elektryka szyb nie działa. To co wrzuciłem na tył:

8E0 971 693F - Wiązka tapicerki drzwi dla elektrycznych szyb do 30.06.2002

8E0 971 687E - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb do 31.05.2003

8E0 959 801A oraz 8E0 959 802A - silniczki tylnych drzwi oraz zespół 4 przełączników.

Podłączyłem instalację według rysunku powyżej. Czy w związku z tym, że położyłem instalację tapicerki tylnych drzwi i instalację od drzwi do słupka B to powyższy zapis nie zadziała? Obecnie mam full błędów w VAGu. 

00457 - Control Module for network (J519) 49-10 - No communications - intermittent

01331 - Door control module; Driver side (J386) 49-10 - No communications - intermittent

01332  - Door control module; Passanger side (J387) - 49-10 - No communications - intermittent

01334 - door control module; Rear right (J398) - 49-10 - No communications

01333 - door control module; Rear left (J388) - 49-10 - No communications

01320 - control module for climatronic (J255) 49-10 - No communications - intermittent

01336 - data bus for comfort system - 80-00 - single wire operation

Po skasowaniu błędów w VAGu wracają te od drzwi. Przód wrócił do życia: działa centralny z kluczyka i z pilota, elektryka działa, czerwone światło w tapicerce drzwi działa (białego nie mam). Z tyłem nie mam w ogóle komunikacji - nie działa centralny więc auto nie jest zabezpieczone przed intruzami. 

Wracając do meritum sprawy - czy muszę zmienić piny w kostce z drzwi do słupka B czy w gnieździe słupka B powinienem zmienić piny w inny sposób. Jak pisałem wcześniej - te z powyższej rozpiski nie zadziałały. Proszę o pomoc/.

Jeszcze jedno - słyszę jak cyka mi bezpiecznik 30A ! Czyżby źle podłączone zasilanie w pinach? Przy podłączaniu uważałem żeby było okej.

Edytowane przez Araskam
Doprecyzowanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to wypnij wtyczkę od sterownika tylnych drzwi (tą od słubka B do sterownika) i sprawdź czy dochodzi napięcie.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, cysiek18 napisał:

Najprościej to wypnij wtyczkę od sterownika tylnych drzwi (tą od słubka B do sterownika) i sprawdź czy dochodzi napięcie.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Dziękuje za podpowiedź. Dzisiaj tego nie zweryfikowałem z uwagi na deszczowe popołudnie. A co z drugim pytaniem dotyczącym komunikacji CAN i instalacji elektrycznej drzwi do 2003? Fakt jest taki, że wymieniłem wewnętrzną elektrykę tapicerek we wszystkich drzwiach. Zmienione wiązki przednich drzwi mają czerwoną lampkę. Oryginalne obsługiwały tylko elektrykę szyb przednich. Przód działa poprawnie (Do słupka A instalacja przednich drzwi została stara - czyli nowsza).

Według tego co wyczytałem w forum gdyby fakt posiadania starszej wiązki miał znaczenie powinienem zmienić piny w słupku B

Obecnie mam 

pin 13 - bezpiecznik 15A
pin 11 - bezpiecznik 30A
pin 3 - CAN LOW
pin 20 - CAN HIGH
pin 14 - inklinacja

Z uwagi na instalację od słupka B do drzwi - 8E0 971 687E oraz instalację tapicerek drzwi 8E0 971 693F czy podłączenie powinno wyglądać następująco:

pin 3 - bezpiecznik 15A
pin 11 - bezpiecznik 30A
pin 4 - inklinacja którą trzeba połączyć w słupku A z pinem 14 
pin 5 - CAN HIGH połączony w słupku A z pinem 20
pin 6 - CAN LOW połączony w słupku A z pinem 3

dla obu wersji w pin 1 jest masa.

Jeżeli jutro pogoda będzie przyjaźniejsza to mógłbym to sprawdzić po potwierdzeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Araskam napisał:

Dziękuje za podpowiedź. Dzisiaj tego nie zweryfikowałem z uwagi na deszczowe popołudnie. A co z drugim pytaniem dotyczącym komunikacji CAN i instalacji elektrycznej drzwi do 2003? Fakt jest taki, że wymieniłem wewnętrzną elektrykę tapicerek we wszystkich drzwiach. Zmienione wiązki przednich drzwi mają czerwoną lampkę. Oryginalne obsługiwały tylko elektrykę szyb przednich. Przód działa poprawnie (Do słupka A instalacja przednich drzwi została stara - czyli nowsza).

Według tego co wyczytałem w forum gdyby fakt posiadania starszej wiązki miał znaczenie powinienem zmienić piny w słupku B

Obecnie mam 

pin 13 - bezpiecznik 15A
pin 11 - bezpiecznik 30A
pin 3 - CAN LOW
pin 20 - CAN HIGH
pin 14 - inklinacja

Z uwagi na instalację od słupka B do drzwi - 8E0 971 687E oraz instalację tapicerek drzwi 8E0 971 693F czy podłączenie powinno wyglądać następująco:

pin 3 - bezpiecznik 15A
pin 11 - bezpiecznik 30A
pin 4 - inklinacja którą trzeba połączyć w słupku A z pinem 14 
pin 5 - CAN HIGH połączony w słupku A z pinem 20
pin 6 - CAN LOW połączony w słupku A z pinem 3

dla obu wersji w pin 1 jest masa.

Jeżeli jutro pogoda będzie przyjaźniejsza to mógłbym to sprawdzić po potwierdzeniu.

 

Osadzenie pinów w słubku  B ma być takie same jak w wiązce którą masz. Nie ma tu żadnej filozofii, nie istotne jaką masz wiązkę starą czy nowszą, na jej podstawie obsadzasz piny w słupku B i tyle. Żadnych innych różnic.

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - po dwóch stronach słupka B po prostu funkcjonalność pinów musi się zgadzać po stronie kostki i wtyczki (wystarczy że upewnisz się że kabelki mają ten sam kolor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za potwierdzenie moich przypuszczeń. Nie chciałem niczego sknocić, stąd "głupie" pytania. Dzisiaj udało się wszystko sprawdzić i podłączyć jak trzeba. Zostały mi jeszcze dwa błedy które po skasowaniu wracają:

01333 - Door Control Module; Rear Left (J388) 62-00 No or Incorrect Adjustment
01334 - Door Control Module; Rear Right (J398) 62-00 No or Incorrect Adjustment

Komunikaty mówią o nieprawidłowym ustawieniu? Czy trzeba zaprogramować szyby tylne (kodowanie opuszczenia i podnoszenia)? Póki co nie działa mi automatyczne opuszczanie i podnoszenie z kluczyka oraz z przycisku. Jutro postaram się zakodować. (Kodowanie w module komfortu nie zmieniło się). Kolejna sprawa - to nie mam zasilania na czerwonych lampkach - nie dociera napięcie. Kostki w silniczkach siedzą prawidłowo, instalacja jest oryginalna w drzwiach - nie klejona, więc powinny z automatu się włączyć? Szyby i centralny działa - czyli zasilanie jest prawidłowe.

Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły to chętnie je sprawdzę.

Pozdrawiam

 

-----------------------------------------------------------------------------

Panowie,  informuję że wszystko już śmiga jak trzeba. Ostatnie dwa błędy wynikały z błędnej adaptacji kanału 62 w grupie 46 - moduł komfortu. Po wrzuceniu w kodowaniu na 0 (elektryczne szyby przód i tył) na kanale 62 w adaptacji wpisało mi automatycznie wartość 95. Po wprowadzeniu prawidłowej wartości (15) błędy zniknęły i dało się zaprogramować szyby (automatyczne opuszczanie i podnoszenie). Od tej chwili nawet te funkcje działają z pilota. Lampki zaczęły poprawnie działać.

Dziękuję za cierpliwość i pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez Araskam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanie na szybko mam. 

Przeczytałem wątek i cóż szczerze nie wiele z niego rozumiem pomimo,  że z elektryką i elektroniką nie mam problemów. 

Mój moduł komfortu obsługuje tylko centralny zamek i przednie elektryczne szyby.  

Czy aby podłączyć światła w drzwiach (czerwone i białe) muszę wymienić MK? 

Czy istnieje jakaś inna metoda podłączenia oświetlenia w drzwi aby paliły się po otwarciu drzwi no i by błędów nie było? 

Pozdrawiam, 

Darek 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oświetlenia w drzwiach nie musisz zmieniać MK. Z przodu wpinasz się w sterownik, z tyłu ciągniesz przewody do MK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oświetlenia w drzwiach nie musisz zmieniać MK. Z przodu wpinasz się w sterownik, z tyłu ciągniesz przewody do MK.
Ale moim zdaniem szkoda zabawy ciągnąć przewody. Lepiej od razu robić szyby elektryczne z tyłu. Roboty nie wiele więcej a jaka satysfakcja i wygoda.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo tak szyby w tyle dobra rzecz,  ale chyba nie będzie mi się chciało szukać silniczków,  boczków itp.

Swoją drogą to smutne że w starej poczciwej b5 miałem wszystkie szyby elektryczne. 

No i do szyb w tyle to już inny MK musiałbym mieć.  

Ale o oświetleniu drzwi myślę bardzo intensywnie,  tylko znaleźć czas i bo chęci są :-) 

 

Ps.  To w takim wypadku muszę dokładnie poczytać gdzie się wpiąć do MK

 

Edytowane przez lewiatan1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu zasilanie obu lampek podpinasz do pinu nr 13, a masę do pinu 21 w gniazdku 32 pinowym. Tył musisz poszukać w temacie, bo nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, nitroo napisał:

Do oświetlenia w drzwiach nie musisz zmieniać MK. Z przodu wpinasz się w sterownik, z tyłu ciągniesz przewody do MK.

Wg jednego z pierwszych postów MK musi obsługiwać pakiet oświetlenie:

Dnia 8.10.2010 o 04:30, Bart-S napisał:

 

Dnia 8.10.2010 o 04:30, Bart-S napisał:

 

Jeszcze jedna sprawa - w przypadku korb będziesz potrzebował odpowiedniego modułu komfortu aby uruchomić dodatkowe oświetlenie. Zacznij od sprawdzenia czy Twój moduł obsługuje pakiet oświetlenie (Moduł komfortu 46 -> Adaptation 10 -> Kanał 61 -> zapisać wartość 3, jeśli jej nie przyjmie - będziesz musiał poszukać nowego modułu). Więcej szczegółów i częściowy wykaz modeli z opisem funkcji znajdziesz tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=129290.0

Więc wychodzi na to,  że muszę zmienić MK,  bo mój  nie chce przyjąć kodowania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...