Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z odpowietrzeniem baku


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wszyscy się już uporali, a mnie to właśnie spotkało.

Osobiście, przy wlewaniu paliwa nie mam problemu, ale zasysa powietrze przez korek, jak dokręcę do końca to głośno chodzi pompa, no i wariuje wskaźnik paliwa.

Jak doczytałem to pewnie wina tego zaworka.

Mam kilka technicznych pytań.

1. Czy ten zaworek jak podłączy się pod niego zasilanie powinien być drożny? (mi się wydaje że tak, ale może ona tylko pod dużym ciśnieniem przepuszcza)

2. Musi on być podłączony w kierunku do silnika? (może głupie pytanie ale jakoś dziwnie jest założony)

Muszę zamówić sobie taki zaworek, bo jak czytałem powinien cykać, mój niestety nie wydaje żadnych dźwięków.

Jak by ktoś miał czas i chęci to mógł by pokrótce napisać jak to działa, bo zaworek nie drożny to zasysa przez bak, a sam zaworek też jest ustawiony w kierunku od baku więc przepuszcza z baku do silnika i jakoś jedno do drugiego nie pasuje na logikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ekipe:) u mnie takze zaczelo syczec,ale dziwnie jakos.dzis przyjechalem z pracy 20 km zrobilem wychodze przed domem brame otworzyc slysze psss z korka,odkrecilem korek nadal syczy po chwilili przestalo i znow zaczelo, zakrecilem go.wjechalem odkrecilem drugi raz korek i auto zaczelo jakos dziwnie chodzic,obroty falowaly ale nie przekraczaly 1000 obr i po chwili sie uspokoilo wraz z syczeniem wiecie o co chodzi?[br]Dopisany: 21 Grudzień 2009, 17:32_________________________________________________jest szpec znajacy te bolesci?:) jak tak prosze o nakierowanie mnie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie bylo to samo,syczenie w baku,ciezko odpalal rano. Wymienilem zawor termo z weglem aktywnym(obok filtra) i wszystko zniklo. Nadal mam problem z odpalaniem ale jest lepiej niz bylo i nie ma syczenia,silnik rowniej chodzi.Dluzszy czas jezdzilem z tym syczeniem i zalatwilem sobie pompe paliwa wiec polecam wymienic jak najszybciej.Zawor ten jest odpowiedzialny za odpowietrzenie gazow ktore powstaja w baku,jak on nie dziala gazy te wracaja do baku i powoduje nadcisnienie w baku,syczenie.Mozna poznac ze dziala jak slyszymy klikanie z okolic filtra powietrza.Mam nadziej ze pomoge,mi zajelo to 3 dni szperania na forum,wiec oszczedze wam tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

sprawdźcie zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa.

koszt takiego zaworu marki bosch to 162 zł (nowy)a wymienić go można samemu w silniku 1.6 ADP znajduje się na filtrze powietrza, kształtem przypomina spławik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy on musi klikać cały czas?? :hi: bo niewiem czy od tego to jest spowodowane ale na benzynie nie moge kręcić powyżej 3500-4000 tys or

świece mają 10 000 tys km filtr paliwa wymieniany w wakacje na gazie auto chodzi normalnie wkręca się bardzo ładnie na benzynie powyżej 3500 dusi się niechce jechać :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek znajdujący się na filtrze powietrza powinien załączać sie co jakiś czas, chodzić przez kilkanaście sekund po czym cichnie. Sekwencja ta powtarza się .

Jeśli go nie słychać nie znaczy to że nie działa. Ja wymieniłem na używke i używka tak ciocho działa ,że jak przystawie ucho do niego to dopiero słycha ,lub dotykiem można wyczuć.

Jeśli syczy z baku po odkręceniu korka , NALEŻY PRZYJRZEC SIĘ KORKOWI .

Znajduje się w nim zaworek którego zadaniem jest dopuszczanie powietrza z zewnątrz.

Jeśli on się przybrudzi , a odpowietrzanie zbiornika działa poprawnie ( wspomniany elektrozaworek)

będzie następowało zasysanie zbiornika.

Objawy : zmniejszenie pojemności zbiornika :decayed:

dziwne odgłosy z obszarów zbiornika :) , oraz ...jak było u mnie heh , zrywanie czujnika poziomu paliwa z uchwytów.

Nie mogłem zajarzyć co sie dziej , do momentu obejrzenia korka . po czyszczeniu i przedmuchaniu zero problemów :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że odgrzewam kotleta (toteż "Złotych kilofów" na PW mi nie wysyłajcie :decayed: ) ale w tym temacie brakuje jednej istotnej rzeczy. Sam zaworek odpowietrzenia zbiornika paliwa nie zawsze rozwiązuje problem zasysania baku "do środka" i nie jest to też wina korka zbiornika.

Takie objawy to oznaka zapchanego filtra węglowego, odpowietrzajacego zbiornik. Filtr jest połączony z tymże zaworem. Trzeba taki filtr zdemontowac rozkręcić jego dolną część (łączenie rurek do puszki filtra) i ukaże się plastikowa kratka z wkładką filcową. Wycinamy tą kratkę w piz.....u, wkładamy nowy kawałek filcu, oczywiście większy od średnicy otworu, żeby po przechyleniu filtra w normalne położenie - węgiel się z niego nie wysypał. Skręcamy wszystko do kupy i po robocie. To jest również bardzo częstą przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...,a miał ktoś problem w drugą stronę. Zalewam do pełna, a wskazówka stoi i dopiero po jakimś czasie od ruszenia że stacji delikatnie rusza do góry. Dodatkowo mam utratę mocy przy większych obciążeniach i błąd z vag o niskim ciśnieniu na szynie paliwowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...