Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie układu samo poziomowania xenon-ów A4 B6


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

MONTAŻ I DZIAŁANIE UKŁADU SAMOPOZIOMOWANIA XENON A4 B6 2001-2004


Na pewno wielu forumowiczow zmienialo lampy ze zwyklych na xenon lub xenon plus i do tych ja tez sie zaliczam :naughty: . Aby wszysto bylo prawie jak w orginale czyli xenon plus uklad samopoziomwania i spryski reflektorow postanowilem ( juz chwile temu tylko tak to mi dlugo zeszlo ) zalozyc ten MOD i zrobic DIYA :).
Kilka slow na poczatek na temat dzialania ukladu samopoziomowania xenon.

Samochody z lampami xenon posiadają montowaną seryjnie automatyczną regulację zasięgu reflektorów.
Aby automatyczna regulacja zasięgu reflektorów mogła działać potrzebne są informacje o przemieszczeniu pionowym zarówno z przedniej jak i z tylnej osi.
W tym celu położenie lewego dolnego wahacza w stosunku do nadwozia jest przekazywane poprzez drążek łączący do czujnika poziomu zawieszenia z przodu z lewej strony . Ten podaje dalej elektryczne sygnały do sterownika regulacji zasięgu reflektorów . Te sygnały na tylnej osi są przekazywane z czujnika poziomu samochodu do sterownika . Sygnały te będą potrzebne do ustalenia poziomu zawieszenia. Automatyczna regulacja zasięgu reflektorów reaguje samoistnie na zmiany poziomu zawieszenia.
Poziom zawieszenia może się zmienić w następujących sytuacjach:

- Holowanie przyczepy
- Różne stany załadowania; samochód pusty, samochód częściowo lub w pełni załadowany
- Wolna lub szybka jazda

a4b6slinewrclaguna.jpg

POMOCNE TEMATY DO MODA UKŁADU SAMOPOZIOMOWANIA XENON :

:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119469-all-b6-montaz-ukladu-mycia-spryskiwaczy-lamp/
:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/127763-all-regulacja-swiatel-reflektorow/
:arrow2:SCHEMAT BEZPIECZNIKOW
:arrow2:DEMONTAZ TAPICEREK I OSŁON
:arrow2:DEMONTAZ SCHOWKA PASAZERA
:arrow2:DEMONTAZ ZEGAROW LICZNIKA
:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/159337-all-b6-parowanie-bi-xenon/
:arrow2:WYMIANA CZUJNIKA SAMOPOZIOMU
:arrow2:NAPRAWA CZUJNIKA SAMOPOZIOMU
:arrow2:CZYSZCZENIE I REGENERACJA ODBŁYŚNIKA


SPIS CZĘŚCI DO MONTAŻU :

4Z7 907 357 - Sterownik automatycznej reg. zasiegu swiatel ( ceny od 50 -150 PLN )
N 100 173 04- Nakretka szescokatna kolnierzowa 2 szt. ASO
8E0 941 285 J lub C - Czujnik poziomu przod uzywka ( ceny od 100-200 PLN )
N 902 631 04 - Nit mocujacy 2 szt. ASO
N 101 148 02 - Sruba imbusowa 2 szt. ASO
8E0 616 571D- Czujnik poziomu tyl Uzywka ( ceny od 100-200 PLN )
N 019 287 3- Sruba z lbem szesciokatnym 1 szt. ASO
N 011 547 7- Podkladka
4D0 972 623 - Wtyka 2 szt. ASO
4D0 972 643 - Wtyka 2 szt. ASO
7M0 973 119 - Wtyka 2 szt. ASO
000 979 009 E - Piny 6 szt. do czujników czyli 3 kabelki AS0
8E0 972 420 C - Wtyka do sterownika 1 szt. ASO
000 979 009 E - Piny 14 szt. do sterownika czyli 7 kabelkow AS0
000 979 021 E - Piny do wtyki lamp 4 szt. 2 kabelki AS0
Bezpiecznik
Przewody 0.35 mm , 0.5 mm dopasaowac odpowiednie długości
Cyna , lutownica , taśma izolacyjna , Torx 30 , 25 , 20 , srubokret mały i duzy ,

Tutaj mozna sprawdzic aktualne ceny czesci sklep.gajos.com.pl

KOSZT jaki ponioslem to okolo 600 PLN

Tańsze Piny kupujemy najlepiej jak zawsze na ALLEGRO u sprzedajacego o nicku OptoGlob lub radiofabric




Kilka fotek czesci



sterownikswiateliwtyka.jpg
wtyka1.jpg
wtyka2.jpg

wtyka.jpg

przodczujniksamopoziomu.jpg

czujniksamopoziomutyl.jpg


Czujnik poziomu zawieszenia dostępny jest jako część zamienna tylko w komplecie z drążkiem łączącym oraz górną i dolną blachą mocującą. W celu wymontowania go w komplecie, wymontować wspornik zespołu napędowego.


Automatyczna regulacja zasięgu reflektorów - przegląd podzespołów

automatycznaregulacjaza.png


UMIEJSCOWIENIE I ZESTAWIENIE ELEMENTOW PRZEDNIEGO CZUJNIKA

czujnikprzodmocowanie.png

1- Sruba z lbem szesciokatnym
2- Uchwyt
3- Czujnik poziomu zawieszenia z przodu z lewej strony
4- Nakretka samozabezpieczajaca
5- Drazek laczacy czujnika poziomu zawieszenia
6- Klamra mocujaca
7- Sruba z gniazdem szesciokatnym
8- Nakretka jednostronnie zaslepiona


UMIEJSCOWIENIE I ZESTAWIENIE ELEMENTOW TYLNEGO CZUJNIKA


tylnyczujnik.png


1- Sruba specjalna ( nie musimy jej kupowac )
2- Czujnik poziomu zawieszenia
3- Sruba kolnierzowa
4- Wahacz trapezowy



tylczujka.png

Umiejscowienie sterownika

demontaimontasterownika.png

wyminaczujnika.png

Wymiana czujnika poziomu zawieszenia w samochodzie

– Zdemontować koło.
- Wykręcić śrubę 1 .
– Wykręcić śruby 2 za pomocą wygiętego klucza. Nie zgiąć przy tym górnej blachy mocującej.

W celu lepszego przedstawienia wahacz poprzeczny nie jest pokazany.
– Przygotować odpowiednio i zamontować część zamienną.

Na początek pasuje ten MOD zrobić w kilku ETAPACH :)

ETAP PIERWSZY

Przed montazem odkrecamy oczywiscie obydwa kola z lewej strony aby byl dostep do zamontowania czujnikow. Ja to robilem na podnosniku u kolegi :cool1: .
Zaczniemy od przedniego czujnika :naughty:
Na fotkach mamy zaznaczone poszczegolne czesci co musimy odkrecic ewentualni przykrecic do auta :)
Tutaj odkrecamy oslone od poloski ( taki plastik z gabka )
samopoziom.jpg
samopoziom1.jpg

Po omacku szukamy takich malych dwoch otworow w lozu sankach auta :decayed:
samopoziom2.jpg
Po znalezieniu ( oczywiscie w tym miejscu bedzie dosc zabrudzone ) ukazuje sie nam taki widok , w miejsce otworow wkladamy nity N 902 631 04 i przykrecamy caly czujnik za pomoca srub N 101 148 02 a zas dolne mocowanie zakladamy na wahacz
samopoziom3.jpg
samopoziom4.jpg
Tedy mamy tez wiazke od czujnika do srodka auta ( ja akurat puscilem poprzez obudowe ECU przewody ) oraz dodatkowe przewody od lampy lewje i prawej . Wiadomo ,ze w zwyklych lampach jest ich brak . ABY dostac sie do srodka auta w podszybiu sa takie fajne zaslepki, ktoredy doprowadzamy przewody do sterownika z prawej strony ( jest blizej ) i poprzez wspomnina obudowe ECU . Od alternatora idzie tez jeden przewod w ktorego sie wpinamy ( sygnal do sterownika ) . W slupku A z prawej strony widzimu kostke w ktora bierzemy przewody od lampy .
przodczujniksamopoziom.jpg
sterownikmiejscewpiecia.jpg
wejsciedosrodkaodlampui.jpg
slupeka.jpg



Teraz przechodzimy do tylnego czujnika ktory dal mi w kosc skurczybyk :wallbash: . Aby go zamocowac musimy odkrecic i popuscic tylne mocowania zawieszenia .Na fotkach widzimy co musimy mniej wiecej poodkrecac . Ta srube mocujaca ( widac ja z gwintem na zielono ) ) przykrecamy do zawieszenia :angry: ciezko ja bylo wsadzic ale udalo sie :wink4:

samopoziomtyl3.jpg
samopoziomtyl4.jpg

samopoziomtyl5.jpg

samopoziomtyl6.jpg


Dolne mocowanie czujnika znajduje sie na wahaczu trapezowym widocznym na fotkach .Przykrecamy tam srube z podkladka N 010 287 3 N 011 547 7


samopoziomtyl2.jpg
samopoziomtyl1.jpg
samopoziomtyl7.jpg
samopoziomtyl8.jpg
samopoziomtyl6.jpg
Teraz zajmiemy sie wiazka od tylnego czujnika.Ja ja przeprowadzilem przez zaslepke z tylu nadkola tam gdzie idzie wiazka od ABSu
przejscieztyluczujnikak.jpg


Sposob demontazu tapicerki po lewej stronie mozna zaczerpnac z DIYA Bart-S :gwizdanie:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=111331.45



Przeciagamy wiazke z tylu czujnika i mostkujemy ja z przednim czujnikiem a potem do sterownika ktory jest pod schowkiem pasżera :) .


Jak juz jestesmy po prawej stronie zdejmujemy schowek pasazera oto przykladowy link z sposobu demontazu Malika :wink4:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=32362.0


Po odkreceniu schowka mocujemy sterownik nakretkami N 100 173 04

sterownikswiatel.jpg

samopoziom.jpg


Oto schemat z czujnikami, mysle ze nie bedzie klopotu z odczytaniem bo jest w jezyku Polskim


schematautopoziom.jpg


Rozpiska pinów od czujnikow do sterownika przedstawia się następująco:

Pin 1 fioletow-brazowy ( mostkujemy je ) i wpinamy w sterownik Pin 20
Pin 5 fioletowo-czerwony ( mostkujemy zasilanie ) i wpinamy w sterownik Pin 19
Pin 4 bialo-filoetowy czujnik lewy tyl wpinamy w sterownik Pin 16
Pin 4 filetowo-zolty czujnik lewy przod wpinamy w steownik Pin 15

Pin 13 w sterowniku wpinamy niebiesko-bialy , mostkujemy sygnal z ABS
Pin 14 w sterowniku wpinamy zielono-niebieski robimy mostek w 16 pinowej czarnej kostce zlacza diagnostycznego


ETAP DRUGI

Wtyka 10 PIN w lampie

1 - + światła długiego i przesłonki bix
3 - silniczek (biały kabelek)
5 - + światła mijania
7 - + postojówki
9 - + kierunku
2 - silniczek (czarny przewód)
4 - silniczek (niebieski)
6 - silniczek (brązowy)
8 - masa kierunku , długich i postojówek
10 - masa świateł mijania i przesłonki bix




Lewa strona to kostka od sterownika zasięgu reflektorów a prawa to jak widać.

pin 2 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 2
pin 3 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 4
pin 4 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 3
pin 5 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 6

pin 1 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 4
pin 6 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 3
pin 7 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 6
pin 8 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 2

pin 9 - bezpiecznik S10 (można podłączyć pod ręczną regulację świateł, bo pewnie tutaj wolne miejsce będzie)
pin 10 - masa
pin 11 - sygnalizacja na FIS, zielona kostja w liczniku pin 29
pin 13 - sterownik ABS (niebiesko-biały) (czarna kostka 17 pinowa w słupku A, taki cieniutki przewodzik)
pin 14 - złącze diagnostyczne (zielono-niebieski) mostek z pin 15
pin 15 - czujnik przód pin 4
pin 16 - czujnik tył pin 4
pin 17 - mostek z włącznikiem świateł (żółty) pin 11 (instalacja HIGH)
pin 18 - alternator (niebieski) mostek pod przykrywą ECU czarna 10 pinowa kostka (bardziej w stronę kabiny) pin 1
pin 19 - czujnik przód + tył pin 5
pin 20 - czujnik przód + tył pin 1



samopoziom2.jpg

samopoziom1.jpg






wtyka.jpg
img6992f.jpg

lapa21.jpg

lampy123.jpg

lampy124.jpg

wiazkaodlamp.jpg

img6993r.jpg





******************************************************************************************************************************************


lampaxenon.png


Reflektor xenon plus - przegląd podzespołów tzw. BIXENON :wink4:

1 - Osłona szczelinowa
2 - Obudowa reflektora
3 - Żarówka światła kierunkowskazu 12 V 21 W
4 - Oprawa żarówki światła kierunkowskazu
5 - Silnik nastawczy regulacji zasięgu reflektorów
6 - Lampa wyładowcza światła mijania 35 W D1S
7- 1,5 Nm
8 - Przewód pośredni
9 - Sterownik lampy wyładowczej
10 - 1,5 Nm
11 - Pokrywa obudowy
12 - Osłona z pokrętłem
13 - 1,5 Nm
14 - Drążek uruchamiający
15 - Oprawa żarówki żarówki świateł postojowych
16 - Żarówka świateł pozycyjnych 12 V 6 W H6W
17 - Żarówka świateł drogowych H7 - 12 V, 55 W
18 - Element wentylacji 1 szt.
19 - 6 Nm
20 - Śruba oporowa
- do wypozycjonowania obudowy reflektora względem konturu nadwozia
- musi przylegać do poprzecznego pasa nadwozia

Demontaz lamp :)

demontaz1.png

demontaz2.png


– Wykręcić śruby patrz na strzałki.
– Wymontować prowadnicę powietrza 2 demontujemy takze górną obudowe filtra powietrza .
– W celu zabezpieczenia lakieru, zakleić taśmą klejącą obszar pod reflektorem.
– Wykręcić śruby 1 i 5 .
– Poluzować śruby 2 i 4 o kilka obrotów – nie wykręcać całkowicie.
– Przeciąć opaskę przewodów, jeżeli występuje.
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.
– Wyjąć reflektor z nadwozia do przodu.

demontaz3.png

demontaz4.png

Zamontowanie lamp

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

– Sprawdzić, czy osadzony jest element napowietrzający na spodzie reflektora.
– Popchnąć reflektor poziomo do oporu na dolnym jego zamocowaniu.
– Umieścić śrubę oporową 1 na poprzecznym pasie nadwozia do urządzenia.
– Ustawić reflektor za pomocą śruby oporowej do konturów nadwozia (wymiary szczelin).

Podczas pozycjonowania reflektora zwrócić uwagę na obszar w wycięciu błotnika.
– Dokręcić śruby 25 .
– Podłączyć akumulator
– Po zamontowaniu ustawić reflektory




Na koniec jeszcze procedura regulacji lamp .

Sprawdzanie nastaw podstawowych reflektora jest zasadniczo wymagane, gdy:
- Wymontowany i zamontowany lub wymieniony został wahacz nośny,
- Przeprowadzono prace związane z naprawą czujnika poziomu zawieszenia,
- Wymieniony został czujnik poziomu zawieszenia,
- Poluzowana została klamra mocująca drążka łączącego na wahaczu nośnym.

ustawieniereflektora.png

Śruby regulacyjne przy prawym reflektorze:

1 - Śruba regulacyjna służąca do regulacji wysokości
2- Śruba regulacyjna służąca do regulacji wysokości / regulacji poziomej

Przyporządkowanie przy lewym reflektorze jest odbiciem lustrzanym.
– Aby wyregulować wysokość, obracać śruby regulacyjne 1 i 2 o jednakową liczbę obrotów.
– W celu regulacji poziomej obracać tylko śrubę regulacyjną 2.

Kodowanie sterownika :)

55 Xenon Range --> 07 Coding --> 00060 Do It !

xenonk.png
xenon1.png
xenon2.png



Procedura regulacji xenonów

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.

Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.

Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
- Pojazd musi stać na równym podłożu
- Hamulec ręczny musi być zwolniony
- Zapłon musi być włączony
- Światła wyłączone
- Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów

Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:

[Wybór]

[55-Zasięg xenonów]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa 001

[Idż !]

Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

Teraz przejdź do grupy 002. W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.

[Gotowe, powrót]



W koszt regulacji na Stacji jest chyba 20 PLN , mechanik podjezdza z urzadzeniami i wszystko ustawia :) polecam :wink4:



Na koniec podziekowanie Bart-S za pomoc w schematach :notworthy:

  • Pomoc techniczna 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:oklaski: znowu kolejna swietna robota :good: ja na szczescie mam ori bo nie chcialoby mi sie tego rezac :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytan:

Czy te czujniki, a raczej nr nie zaleza przypadkiem od rodzaju zawieszenia

Czy nie powinno byc 4 szt tych czujnikow - na kazdy wahacz

Gratki za robote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytan:

Czy te czujniki, a raczej nr nie zaleza przypadkiem od rodzaju zawieszenia

Czy nie powinno byc 4 szt tych czujnikow - na kazdy wahacz

tylko takie wystepuja w B6 a nawet w B7 niezaleznie od zawieszenia :)

Sa tylko dwa czujniki po lewej stronie auta :decayed: tak przewidziala fabryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w koncu jest to czego szukałem :gwizdanie: :gwizdanie: [br]Dopisany: 18-10-2010, 13:16:24_________________________________________________seryjnie mam zwykle soczewki w aucie, wiec wsadze najpierw ksenon i przetwornice, a z czasem jak kaska pozwoli to wyrezam samopoziomowanie. czy kodowanie odnosi sie tylko do samopoziomowania czy do samych ksenonow tez jest oddzielne kodowanie?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jestem juz zamotany :decayed: moge to w ogole wywalic ten przelacznik, bo to on jest połaczony z silniczkami od regulacji poziomu reflektorow, tak?

Jeżeli juz masz załozone xenony, to możesz wywalić ten przełącznik bo i tak nie działa :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...