Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 DIVISION


Nosb

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, turzol napisał:

Nie sądzę, że to będzie dobre połączenie, silnik  będzie za słaby do tej budy. Jeżdże dosyć często rocznym Suberb III 2.0TDI 190PS 4x4 i tam jest mocy na styk. Tak poza tym to dość kłopotiwe auto - częste nieplanowane wizyty w ASO...

Kłopotliwe jako Superb, czy z racji silnika 1.5?

Znajomy ma 2.0 tdi 190 i już drugi rok mu leci bezawaryjnej jazdy - tylko bierzące serwisy, a około 70k już ma na blacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • jozek726

    5819

  • Wandej

    4739

  • wladi

    3820

  • kaju

    3330

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj siedziałem w Sportline, wiadomo nie jest to Audi, ale porównując stosunek jakości, wyposażenia, przestrzeni wewnątrz i ceny, to Superb nie ma konkurencji. Wszyscy sa daleko w tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Superbem 2.0 150KM w dieslu w automacie i kombi i było słabo , szczególnie, jak siadły 4 osoby. Auto jest mega ciężkie, porównywalnie do nowego Passata. Passatem jeździłem w manualu i też bieda, ale za to równie komfortowa :D Nie wyobrażam sobie jazdy z mniejszym momentem niż ma ten diesel (340nm) a 1.4 ma max 250nm. Mam Golfa 7 2.0 150KM w dieslu, 320nm i to się jakoś super nie odpycha a waży co najmniej 150kg mniej. Jest też kwestia spalania , diesel mniej wciągnie, obawiał bym się też o żywotność tego silnika. Cena generalnie kosmos ale i tak lepiej niż Audi  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportline na prawie fullu z silnikiem 1.5 po rabatach wychodzi 130k.....golfa VII za taką kasę w golasie dostaniesz, paska moze comforta też. O A4 w górę to już nie wspomnę.

Co do żywotności 1.5 150km, to przy moich 12-15 tysiącach rocznie, to podejrzewam, że przez 10 lat palcem nie kiwnę ?

Golfa VII też brałem pod uwagę, ale ciężko się przesiąść z A6 na coś znacznie mniejszego. Być może to kwestia kilku dni jazdy, aby się przestawić.

Jak się zdecydujemy i sprzedam A6, to na kilka miesięcy wezmę pod nogę żony astrę, wówczas będę miał czas, aby się przestawić na mniejszy gabaryt i manual:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, grzes283 napisał:

Kłopotliwe jako Superb, czy z racji silnika 1.5?

Znajomy ma 2.0 tdi 190 i już drugi rok mu leci bezawaryjnej jazdy - tylko bierzące serwisy, a około 70k już ma na blacie.

Auto praktycznie od nowości wciągało olej i również płyn chłodniczy (sic!). Początkowo serwis bagatelizował sprawę i kazał dolewać we własnym zakresie, przy pierwszym dużym serwisie przyznali że tak duże ubytki nie są normalne i wymienili na gwarancji turbinę bo podobno ona przepuszczała olej. Teraz faktycznie jest spokój.

Największe problemy są jednak z elektryką - auto ma najwyższą navi dotykową Columbus, która żyje własnym życiem. Same wybierają się kontakty i wykonuje do nich połączenia,  wciskają sie samoistnie różne funkcje jakieś dziwne trasy a także ostatnio zaczęła sie restartować podczas jazdy. Zgłaszane wielokrotnie na serwis - akurat jak to zwykle bywa, oni nie widzą tych problemów i wgrali jedynie nowy soft, który nie rozwiązał problemów. W Superb na gwarancji wymieniane już  były sterowniki AFS czyli dynamicznego systemu świateł. Co chwila mechaniczne przesłony w lampach się zacinają i auta z naprzeciwka nam mrugają. Od początku nie działa otwieranie klapy na "kopa" i w sumie wymieniać mógłbym więcej gdybym go użytkował codziennie, a tak jeżdże Skoda od czasu do czasu.

Wkurza mnie też hałas przy wyższych prędkościach, mimo że to 4-cyl klekocie to mogliby się postarać bardziej z wyciszeniem kabiny. To samo z szumem wiatru, przy 160km/h nagram kiedyś film bo to się w pale nie mieści jak szumi. Moze akurat mam nieco spaczone odczucia bo porównuje do prywatnego Phaetona gdzie jest topowe wyciszenie, ale jak się użytkuje VAGi od lat tak jak ja to czuć, że Skoda to taka biedniejsza siostra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, żeby nie było że tylko krytykuje  - Superb ma świetny komfort prowadzenia dzięki aktywnemu zawieszeniu, co nie jest niespodzianką - rewelacyjną skrzynię DSG, bardzo podoba mi się ilość światła przy opcji z bixenonem, dobrze przemyślane wnętrze i ta pakowność (!), chyba mistrz w swojej klasie. I jakby nie patrzeć wizualnie, szczególnie Sportline wygląda rewelacyjnie jak na mój gust (nie lubie obłych samochodów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jeździł ktoś octavia 3 bo też tak się przymierzam i się zastanawiam nad zmianą paska. Trochę się napaliłem na superb 2 po liftingu ale jak się przejechałem tym 1.6 to trochę ochłonołem pozatym środek bardzo zbliżony do Passata . Octavia 3 już na bardziej nowocześniejszy środk z dużą nawigacja i innymi bajerami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grzes283 Golfa w dieslu pod siebie to tak 130-140k trzeba mieć fakt i uważam, że to jest dużo. Oczywiście po rabatach można coś z tego urwać.  Przesiadka Superb/Passat  na Golfa szczerze mówiąc widoczna była jak się siedziało z tyłu , jako kierowca to nie czułem różnicy w ogóle, prawie ten sam samochód. No i bagażnik oczywiście jest większy w tych pierwszych. A6 jest duże w środku, ale tak na prawdę jako kierowcy, o ile nie masz 2m wzrostu to w sumie na ile Ci to potrzebne?  Na pewno będzie Ci mało mocy po przesiadce :P Jak się tak zastanawiasz to ja bym w ogóle nie brał nowego... No chyba, że chcesz go na 10 lat.  Kupiłem niespełna 3 latka i po roku za dużo stracił na wartości, AC też dużo wychodzi, a gdzie tam nówka ? 

@pajda Octavia 3 to taki tańszy Golf  7:P Oglądałem, coś tam się przejechałem i szczerze mówiąc nie widziałem większej różnicy w prowadzeniu. Cena bardzo przemawia za Octavią bo będzie o wiele lepiej wyposażona niż Golf. A z Golfa jestem mega zadowolony, a chciałem kupić właśnie Octavię ( achhh te ledy w przednich lampach  ? ). Nawigacja jest delikatnie przereklamowana, po Polsce wolę Google, ale już obsługa kart SD, Audio BT, telefonu,  radia bajka, jedyna wada, że nie można zmieniać katalogów z kierownicy. Polecam w miarę możliwości pół-skóry, chyba, że lubisz pełne. Szukał bym też ze skrętnym biksenonem, zwykły daję radę , ale jest niedosyt :D  Silnik minimum 2.0 TDI 150KM, 1.6 nawet jedzie ale zaczyna hałasować przy prędkości autostradowej, spalanie 5.5 w trasie to dla mnie coś pięknego. Ze złych doświadczeń to napinacz paska rozrządu potrafi się rozsypać,  w moim przypadku przy ponad 80tyś km , VW się oficjalnie nie przyznaje, ale generalnie problem istnieje patrząc po internecie.   Audi na pierwszy samochód mi tylko otworzyło oczy ? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, turzol napisał:

Auto praktycznie od nowości wciągało olej i również płyn chłodniczy (sic!). Początkowo serwis bagatelizował sprawę i kazał dolewać we własnym zakresie, przy pierwszym dużym serwisie przyznali że tak duże ubytki nie są normalne i wymienili na gwarancji turbinę bo podobno ona przepuszczała olej. Teraz faktycznie jest spokój.

Największe problemy są jednak z elektryką - auto ma najwyższą navi dotykową Columbus, która żyje własnym życiem. Same wybierają się kontakty i wykonuje do nich połączenia,  wciskają sie samoistnie różne funkcje jakieś dziwne trasy a także ostatnio zaczęła sie restartować podczas jazdy. Zgłaszane wielokrotnie na serwis - akurat jak to zwykle bywa, oni nie widzą tych problemów i wgrali jedynie nowy soft, który nie rozwiązał problemów. W Superb na gwarancji wymieniane już  były sterowniki AFS czyli dynamicznego systemu świateł. Co chwila mechaniczne przesłony w lampach się zacinają i auta z naprzeciwka nam mrugają. Od początku nie działa otwieranie klapy na "kopa" i w sumie wymieniać mógłbym więcej gdybym go użytkował codziennie, a tak jeżdże Skoda od czasu do czasu.

Wkurza mnie też hałas przy wyższych prędkościach, mimo że to 4-cyl klekocie to mogliby się postarać bardziej z wyciszeniem kabiny. To samo z szumem wiatru, przy 160km/h nagram kiedyś film bo to się w pale nie mieści jak szumi. Moze akurat mam nieco spaczone odczucia bo porównuje do prywatnego Phaetona gdzie jest topowe wyciszenie, ale jak się użytkuje VAGi od lat tak jak ja to czuć, że Skoda to taka biedniejsza siostra.

Ale może to problem diesela z olejem i płynem. Chociaż znajomy, jak wcześniej wpsomniałem jest bardzo zadowolony. Nigdy nie wspominał o przycinających się klapkach, awaryjnym radiu, czy braniu oleju - może wstydzi się przyznać ?

Jaki jest rok Superba, o którym piszesz? Może to problemy "wieku dziecięcego"?

Ja miłem przez moment Passata B7 2.0 TDI 140KM - jakoś tam jeździł, trasa i 140 wzwyż to jakaś masakra - jeden wielki szum, podobnie jak opisujesz w Superbie. Tyle, że w tym drugim za 600 zł można zakupić szyby z lepszym wyciszeniem;-) Co do klapy " z kopa" - mój szef ma nowe Q7 w pakiecie RS i  też czasami macha girą, żeby otworzyć klapę, żadko udaje mu się to za pierwszym razem. Według mnie zbędny bajer ? Ale o to w tym wszystkim chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rade napisał:

@grzes283 Golfa w dieslu pod siebie to tak 130-140k trzeba mieć fakt i uważam, że to jest dużo. Oczywiście po rabatach można coś z tego urwać.  Przesiadka Superb/Passat  na Golfa szczerze mówiąc widoczna była jak się siedziało z tyłu , jako kierowca to nie czułem różnicy w ogóle, prawie ten sam samochód. No i bagażnik oczywiście jest większy w tych pierwszych. A6 jest duże w środku, ale tak na prawdę jako kierowcy, o ile nie masz 2m wzrostu to w sumie na ile Ci to potrzebne?  Na pewno będzie Ci mało mocy po przesiadce :P Jak się tak zastanawiasz to ja bym w ogóle nie brał nowego... No chyba, że chcesz go na 10 lat.  Kupiłem niespełna 3 latka i po roku za dużo stracił na wartości, AC też dużo wychodzi, a gdzie tam nówka ? 

@pajda Octavia 3 to taki tańszy Golf  7:P Oglądałem, coś tam się przejechałem i szczerze mówiąc nie widziałem większej różnicy w prowadzeniu. Cena bardzo przemawia za Octavią bo będzie o wiele lepiej wyposażona niż Golf. A z Golfa jestem mega zadowolony, a chciałem kupić właśnie Octavię ( achhh te ledy w przednich lampach  ? ). Nawigacja jest delikatnie przereklamowana, po Polsce wolę Google, ale już obsługa kart SD, Audio BT, telefonu,  radia bajka, jedyna wada, że nie można zmieniać katalogów z kierownicy. Polecam w miarę możliwości pół-skóry, chyba, że lubisz pełne. Szukał bym też ze skrętnym biksenonem, zwykły daję radę , ale jest niedosyt :D  Silnik minimum 2.0 TDI 150KM, 1.6 nawet jedzie ale zaczyna hałasować przy prędkości autostradowej, spalanie 5.5 w trasie to dla mnie coś pięknego. Ze złych doświadczeń to napinacz paska rozrządu potrafi się rozsypać,  w moim przypadku przy ponad 80tyś km , VW się oficjalnie nie przyznaje, ale generalnie problem istnieje patrząc po internecie.   Audi na pierwszy samochód mi tylko otworzyło oczy ? 

Przy dwójce dzieci doceniasz miejsce za swoim fotelem - uwierz mi. Co do różnicy w ilości miejsca. U siebie siadam za sobą spokojnie, w Superbie to już nawet nie wspomnę, choć na szerokość jest zdecydowanie mniej miejsca pod kierownicą.  W Golfie i Octavii wcisnę się za siebie, ale jakoś komfortowo nie jest. Natomiast za kierownicą , tak jak piszesz w każdym z tych aut jest spoko.

Co do nowego auta, ciężki i sporny temat. Myślę, że do tego trzeba dojrzeć - o ile to właściwe słowo. Jak kupowałem A6, to nawet przez myśl mi by nie przeszesł pomysł na zakup nowego auta - lepiej markowe kilkuletnie. Teraz uważam inaczej, a co do utraty wartości i wywalonej kasy, to osobny temat. W każdym razie modzenie, doposażanie, ulepszanie i jak to tam jeszcze można nazwać również niesie za sobą olbrzymie koszty. Przerabiam to już w czwartym aucie i nawet nie chcę wiedzieć ile to mnie kosztowało kasy, nerwów i czasu przez ostatnie 15, czy więcej lat.....teraz zakup nowego będzie swego rodzaju emeryturą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio byłem w salonie Skody i przez przypadek oglądałem Karoq'a może troche inna gama niz superb czy passat ale bylem pozytywnie zaskoczony wnetrzem i nie najmniejszą iloscia miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MaTeo85 napisał:

Ja ostatnio byłem w salonie Skody i przez przypadek oglądałem Karoq'a może troche inna gama niz superb czy passat ale bylem pozytywnie zaskoczony wnetrzem i nie najmniejszą iloscia miejsca.

Dokładnie i cenowo jest coś pomiędzy Octavią a Superbem. Bardzo ciekawy samochód i rozsądny cenowo. Może to nie Kodiak, ale cena o 20k mniejsza. Ale Superb mam wrażenie, że dłużej będzie cieszył oko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grzes283 napisał:

Jaki jest rok Superba, o którym piszesz? Może to problemy "wieku dziecięcego"?

Ja miłem przez moment Passata B7 2.0 TDI 140KM - jakoś tam jeździł, trasa i 140 wzwyż to jakaś masakra - jeden wielki szum, podobnie jak opisujesz w Superbie. Tyle, że w tym drugim za 600 zł można zakupić szyby z lepszym wyciszeniem;-) Co do klapy " z kopa" - mój szef ma nowe Q7 w pakiecie RS i  też czasami macha girą, żeby otworzyć klapę, żadko udaje mu się to za pierwszym razem. Według mnie zbędny bajer ? Ale o to w tym wszystkim chodzi.

rocznik 2017, wersja L&K w kombi i wszystkie opcje na pokładzie. Nie ma w Superb opcji dźwiękochłonnych szyb - to nie Audi ;) 

Sąsiad kupił teraz w najmocniejszej benzynie tego Sportline'a i zobaczymy jakie będzie miał wrażenia.

@pajda - Octavia III w wersji bez wielowahacza ma koszmarnie niskiej jakości zawieszenie - poczytaj polskie albo niemieckie fora. Wielowahacz szedł tylko od 1.8TSI w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turzol w pasku też nie mam wielowahacza i nie narzekam, dla zwykłego Kowalskiego musi wystarczy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, turzol napisał:

rocznik 2017, wersja L&K w kombi i wszystkie opcje na pokładzie. Nie ma w Superb opcji dźwiękochłonnych szyb - to nie Audi ;) 

Sąsiad kupił teraz w najmocniejszej benzynie tego Sportline'a i zobaczymy jakie będzie miał wrażenia.

@pajda - Octavia III w wersji bez wielowahacza ma koszmarnie niskiej jakości zawieszenie - poczytaj polskie albo niemieckie fora. Wielowahacz szedł tylko od 1.8TSI w górę.

Jest opcja z dzwiękochłonnymi szybami bocznymi z przodu - 600 zł to kosztuje, ale jaka jest tego jakosć w porównaniu do Audi???? Chyba wszyscy wiemy ?

Z drugiej strony, patrząc jak Audi się ceni - to wg mnie lekka przesada. Niby jest różnica w materiałach, w wykonaniu itd itd, ale czy to jest warte az takiej różicy w cenie.

Z resztą Passat niby lepszy od Superba, ale jak wsiadłem w golasa, to nie widziałem żadnej różnicy w materiałach użytych. A w Sportlinie wszystko miłe, jak i w Highlinie......no w Audi nowym żadnym nie siedziałem, ale podejrzewam że w golasie odczucia też by były słabawe......wszystko kwestia gustów ?

Przeglądam rynek od kilku tygodni i Superb nie ma sobie równych, taka jest prawda. 1.4 150KM Style z lekkimi dodatkami wychodzi po rabatach ok. 112000.....a jak trochę nas fantazja poniesie, to za spoko Sportline zapłacimy 132000 - czyli cena słabego Passata, bądź golfa w ciekawym wyposażeniem. Także jak kto woli.

Odbijając trochę od vagów.....w połowie lipca na salony wjeżdża nowa Mazda 6, nie wiem czy ktoś z Was widział, ale całkiem ciekwa fura. Do obecnej wsiadłem w najbogatszej wersji i siedzi się na prawdę super. Ale trzeba było położyć 128000 - za taką samą, po lifcie trzeba będzie dać ok 132000, ale różni się wieloma detalami.

To tak odnośnie czegoś innego motoryzacyjnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grzes283 napisał:

...teraz zakup nowego będzie swego rodzaju emeryturą

No to co innego ;) Inna sprawa, że ja mam jeszcze długą drogę do dzieci, więc nie myślę tymi kategoriami :P Z drugiej strony też ani myślę o ładowaniu kasy w modzenie, auto jest po to by jeździć ? Dbać owszem dbam ,ale nic więcej. 

Ja chciałem kupić nowe, konkretnie to patrzyłem nowe VW Polo, ale cena kosmos no i nie kombi a po a4b6 w sedanie to musiało być kombi. Potem Toyotę Auris, ale poczytałem trochę i ani to wyposażone, ani mocne, ani niezawodne a w tych samych pieniądzach, a nawet sporo taniej 3 letni VW czy Skoda.  Ten pierwszy trafił się z wystarczającym wyposażeniem i niskim przebiegiem, no i z Polski. Po przeliczeniu kosztów nie miałem wątpliwości... Teraz myślę, że jak nie będzie z nim problemów to 5 lat bym chciał pojeździć a jak będą to raczej powrót do czegoś starszego i w gazie. Po roku posiadania 3 letniego auta, koszta utrzymania równają się albo nawet przebijają utrzymanie starego Audi biorąc pod uwagę wszelakie naprawy. Słaby biznes generalnie, bo strasznie dużo nowe auta tracą na wartości, jedynie znaczny plus to niezawodność, no i może to trochę niweluje tę stratę wartości.

 

Powodzenia w szukaniu ;)  Pozdro

Edytowane przez rade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, Panowie mam pytanie do Was zmienilem w swoim aucie kpl sprzegla docisk sachs ,tarcza kevlar od makland i lozysko ,teraz od czasu zmiany tego kitu mam podszarpywanie na 1 i wstecznym na polsprzegle, pytanie czy to sie jakos dotrze czy raczej zajrzec do tego sprzegla? 

Dwumas  zostal stary byl jeszcze w dobrym stanie, przed wymiana zestawu nie bylo szarpniec   , sprzeglo jedynie sie mocno slizgalo na 4 i 5  biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MichałA4 napisał:

Siemanko, Panowie mam pytanie do Was zmienilem w swoim aucie kpl sprzegla docisk sachs ,tarcza kevlar od makland i lozysko ,teraz od czasu zmiany tego kitu mam podszarpywanie na 1 i wstecznym na polsprzegle, pytanie czy to sie jakos dotrze czy raczej zajrzec do tego sprzegla? 

Dwumas  zostal stary byl jeszcze w dobrym stanie, przed wymiana zestawu nie bylo szarpniec   , sprzeglo jedynie sie mocno slizgalo na 4 i 5  biegu.

Spróbuj przepalić sprzęgło trochę, jak nie to do maklandu na reklamację. Czasami z ich sprzęgłami dzieją się cuda, w większości przepalenie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitac panowie, czy ktoś może potwierdzić taka kwestię:

Czy schowki z foteli b6, wysuwane, z wersji sport z elektrycznymi lędźwiami pasują do foteli też sport ale z full elektryką? Wolę sie upewnić zanim wybebeszą auto na parkingu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...