Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 DIVISION


Nosb

Rekomendowane odpowiedzi

Dotychczas miałem 4 radia po jakości dźwięku tak się to ma:

bns 5.0 < chorus 2 <concert 2+ < rns-e led

Póki co rns-e led gra najbardziej czysto i nie brakuje w nim wysokich tonów czego brakowało w poprzednich radiach (myślałem ze mam cykacze uwalone).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • jozek726

    5819

  • Wandej

    4739

  • wladi

    3820

  • kaju

    3330

Top użytkownicy w tym temacie

6 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Panowie, czy da się podmienić ślizgi w napinaczu łańcuszka bez wyciągania całego tego ustrojstwa w silniku 1.8T, 2.4 i 2.7BiT? Robił to ktoś?
Górny na oko wydaje mi się względnie prosty do wymiany.... Jakby co mam ten specjalny klucz do ściskania mechanizmu, kupiłem w komplecie z nowymi ślizgami.

Potrzebujesz blokady wałków rozrządu do tej operacji,inaczej wałki przestawią się  (póki je łańcuch spina trzymają się sztywno). Może ten Twój klucz to właśnie blokada,poka na foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zestaw kupiłem: 

NOWE-SLIZGI-2SZT-NAPINACZA-ROZRZADU-AUDI
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 148,50 zł - NOWE SLIZGI 2SZT NAPINACZA...

To klucz do ściskania nastawnika, myślałem by dolny ślizg zwyczajnie wyłamać po ściśnięciu nastawnika by się zbytnio z tym nie brandzlować i wsadzić w jego miejsce nowy ślizg. Z górnym musiałbym pokombinować bez tego klucza ściskającego bo on się opiera właśnie o ów ślizg.

Pytanie czy to w ogóle realne, czy starczy miejsca na tę operację?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na yt instrukcje jak właśnie za pomocą tej blokady mechanik zablokował wałki i wyciągnął napinacz. Jest to jak najbardziej możliwe,musze poszukać tego filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć go proszę tutaj jak znajdziesz, ew. na PW,  bo wszystko co dotychczas obejrzałem lub przeczytałem opiera się na demontażu wałków, a chciałbym tego uniknąć. Tym bardziej, że oba napinacze (w 2.7BiT) wydają się być zdrowe, kąty zmierzone pod obciążeniem w gr. 090 osiągają wartość 21-22st. (minimum wymagane wg. ELSY to 16st.) a na biegu jałowym oscylują w okolicy 0st +/-1st. (dopuszczalne oscylacje to +/-6st.)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BeyerBrown napisał:

Wrzuć go proszę tutaj jak znajdziesz, ew. na PW,  bo wszystko co dotychczas obejrzałem lub przeczytałem opiera się na demontażu wałków, a chciałbym tego uniknąć. Tym bardziej, że oba napinacze (w 2.7BiT) wydają się być zdrowe, kąty zmierzone pod obciążeniem w gr. 090 osiągają wartość 21-22st. (minimum wymagane wg. ELSY to 16st.) a na biegu jałowym oscylują w okolicy 0st +/-1st. (dopuszczalne oscylacje to +/-6st.)

Niestety nie znalazłem tego kanału,to kobieta mechanik robiła robotę w passacie 2.8

Jak ustawisz wałki na znakach to markujesz łańcuch względem zębatek wałków i nie ma bata byś źle coś złożył. Ciężko ruszyć ten dolny ślizg bo tam nie ma miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno. Ze stroną pasażera na pewno można zrobić tak jak piszesz, a co ze stroną kierowcy, gdzie nastawnik i łańcuszek jest przy pasku rozrządu?

Dolny ślizg jak pisałem jestem gotów wyłamać... o ile nowy bezproblemowo da się założyć. Jeszcze nie otwierałem pokryw, nie chcę robić tego teraz by tylko popatrzeć, bo trochę zachodu jest by je zdjąć, stąd takie nieco dziwne pytania :wink: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, BeyerBrown napisał:

No trudno. Ze stroną pasażera na pewno można zrobić tak jak piszesz, a co ze stroną kierowcy, gdzie nastawnik i łańcuszek jest przy pasku rozrządu?

Dolny ślizg jak pisałem jestem gotów wyłamać... o ile nowy bezproblemowo da się założyć. Jeszcze nie otwierałem pokryw, nie chcę robić tego teraz by tylko popatrzeć, bo trochę zachodu jest by je zdjąć, stąd takie nieco dziwne pytania :wink: 

No właśnie, jak staniesz przed silnikiem i widzisz co i jak to łatwiej jest rozwiązać problem,teraz mi brakuje wizualizacji by wpaść na pomysł. Ogólnie szykuj blokadę kół i wału bo prawdopodobnie będziesz pasek rozrządu zrzucał a bez blokady nie naciagniesz ponownie prawidłowo paska(koła wałków będą obracały wałki i blokowały prawidłowe napięcie paska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pozostaje mi nic innego jak w końcu zdjąć te pokrywy i zobaczyć co gdzie i jak... w ogóle to jestem ciekaw stanu tych ślizgów. W nastawniku od strony kierowcy po rozgrzaniu oleju do 100st.C coś tam czasami delikatnie popiskuje... pomyślałem wpierw o ślizgach, ale może to łańcuszek się już rozciąga? :mysli: 
Przy odpalaniu i na zimnym cisza absolutna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 – już 20 659 szt  importowanych w 2019 r 

UAnktkpTURBXy82MjJiOTA1MmIyMWUxZDc5NjNlM
WWW.AUTO-SWIAT.PL

W pierwszym miesiącu wakacji ustanowiliśmy rekord importując do kraju 95 178 aut używanych. Średnia wieku samochodów osobowych sprowadzanych w 2019 roku wynosiła 11 lat i osiem miesięcy. Z kolei...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachód chce się zapewne pozbyć jak najszybciej aut z normą do Euro4, szczegolnie TDI, stąd pewnie niższa cena i wiecej aut na sprzedaż... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie łatwo. Dzisiaj byłem w mieście, w którym wymóg to norma euro4, co śmieszne miasto nie małe, samochody za kupę forsy a żaden z nich normy wyższej jak 4 nie miał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam mały problem no właśnie wydaje mi się że z czujnikiem poziomu/temperatury oleju, ogólnie błędów w sterowniku silnika nie ma , nie wyświetla mi się też błąd na liczniku odnośnie oleju , ale w samym liczniku zapisuje się błąd oil sensor level/temp  no i temperatura oleju wskazywana jest między 40 a  50 st C. 

I tu potrzebuje Waszej rady czy producentem ori czujnika jest Hella ? a jego nr to 1J0907660 B ?

Sprawdzałem wiązkę i wydaje się ok dlatego obstawiam ten czujnik w misce.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kamil za szybką odpowiedz, auto z końcówki roku 2004 więc pewnie ten drugi czujnik będzie potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli szukaj z końcówką C lub F

Ja u siebie też miałem błąd z tego czujnika, bo wsadziłem zegary od B7 a tam jest już czujnik o nr 06E907660. Na razie wykodowałem go, ale przy wymianie oleju będę chciał założyć czujnik z B7 właśnie o nr 06E907660

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji wymarcia tematów o ASN to zalinkuję tutaj. co myślicie? kojarzycie z czego w ogóle ten kolektor jest? Z innej beczki, jakie firmy zajmujące się tworzeniem wydechów polecacie jeżeli chodzi  o samą zmianę wydźwięku? Chciałbym same końcowe zmienić, ale nie wiem czy to coś da a wycięcie kata nie wchodzi w grę, drze się to niesamowicie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...