Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 DIVISION


Nosb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • jozek726

    5819

  • Wandej

    4739

  • wladi

    3820

  • kaju

    3330

Top użytkownicy w tym temacie

11 godzin temu, Dev napisał:

Tutaj chodzi o gniazda od PDków

Gość robił mi już  dwie glowice,  bez problemu auta jeżdżą do dzisiaj

bez wyciagania glowicy?

na silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

bede u niego robil taki zabieg to porobie zdjecia jesli pozwoli.

za wstawienie tuleji wola 500 zl plus drugie 500 za wyjecie i wlozenie pompek(ale to juz niechetnie robi poniewaz mowi ze przewaznie wstawia tylko tuleje a demontazem i montazem pompek najlepiej jakby sie zajol mumechanik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, temat dość nietypowy (chyba), postaram się go streścić jak najbardziej się da. Tak wiem, że są działy techniczne, ale mało kto tam już zagląda niestety.

Auto to b6 AVF, niedawno kupione, zrobione filtry, oleje, dodatkowo wywaliłem środkowy tłumik, bo był pordzewiały. Jako, że poprzedni właściciel ogarniał niedawno rozrządy, wałek, szklanki, sprzęgło to pojawił się pomysł chipa. Pojechałem do ecuproject we wrocławiu, auto wypluło 135km oraz 412nm w serii, tuner odmówił wykonania mapy ze wzgędu na to, że górą przeładowuje. Bije ~1.5b od 3500obr/ 3700obr, stwierdził, że nie jest w stanie zbić tego boostu, bo są to górne partie obrotów. Kazał sprawdzić turbo geometrie, bo może być zapieczona albo kat zawalony. Na drugi dzień ściągnąłem turbo, geometria pracuje dobrze, luzy na wirniku w normie, grucha ustawiona prawidłowo, oczywiście jak miałem już ją na stole to ją "doczyściłem". Przyszła pora na kata, stan również idealny, wszystkie otwory na przelot, nic nie zalepione nagarem, pomimo to wywaliłem go. Przyszedł teraz czas na poskładanie fury no i.... skoro wszystko było pikobelo, to pewnie poskładam i nadal będzie przeładowywać... za co mogę się teraz zabrać? Przy okazji chce wymienić przewód smarny do turbo, miałby ktoś jakieś wskazówki/ wymieniał go ktoś?

Z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Chuck Norris napisał:

auto wypluło 135km oraz 412nm w serii,

312 Nm czy 412 Nm? Jeżeli to pierwsze to zdrowa seria, to drugie to źle skalibrowana hamownia.

Przyjrzałbym się czujnikowi ciśnienia doładowania, jego błędne wskazania mogą robić zamieszanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Chuck Norris napisał:

Tak wiem, że są działy techniczne, ale mało kto tam już zagląda niestety.

Nie zgodzę się z tym. Gdybyś tam zajrzał, wiedziałbyś, co powinieneś zrobić zanim poprosisz o pomoc. Podstawą są logi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KoJ@K wężyki podciśnienia przy overbooscie to raczej nie, albo N75 jak piszesz, albo potrzebna regulacja sztangi/zderzaka...

"...można przyjąć, że śruba regulacyjna siłownika odpowiada analogicznie za "górę" pracy turbosprężarki. Określa ona maksymalne ciśnienie pracy turbosprężarki i uniemożliwia jej przeładowanie i zacięcie się zmiennej geometrii."

Także skrócić o pół obrotu i testy, najlepiej logi... Może być też że MAP przekłamuje jak @george napisał... @Chuck Norris masz jak logi zrobić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione zaraz po wizycie u tunera, żeby mieć odniesienie czy czyszczenie geometrii i wywalenie kata coś dało. Auto postaram się poskładać we wtorek i wtedy zrobie jeszcze raz logi, ale tak jak wcześniej pisałem, na 99% nic się nie zmieni, bo wszystko było ok i kat i turbo. Dzięki Kamil za sugestie ze sztangą, będę walczył we wtorek/ środe. Podciśnienia sprawdzane, wydaje się ok. Jakby map przekłamywał to byłby overboost tylko w jednych partiach obrotów?

12 godzin temu, R4xx napisał:

Nie zgodzę się z tym. Gdybyś tam zajrzał, wiedziałbyś, co powinieneś zrobić zanim poprosisz o pomoc. Podstawą są logi 

Twoje prawo się nie zgodzić. I o ile doczytałeś mój wpis do końca jest tam też info o wymianie przewodu olejowego do turbo- nie znalazłem nic o tym na forum. Jeśli jest to nieodpowiedni offtop w dziale, w którym przewijają się różne tematy to zgłoś to do moda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem przeładowanie ,wyjąłem turbo i było lekko zabrudzone ,ale po wyczyszczeniu turbo pracuje poprawnie,widocznie w którymś momencie jakoś blokowało geometrię mimo nie wielkiego zabrudzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria nie musi być nie wiadomo jak zasyfiona, ale wystarczy że będzie miała np w jednym miejscu jakieś wyczuwalne zadziorki i one podczas otwierania geometrii będą zatrzymywały łopatki w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto poskładane, wszystko działa prawidłowo. Z rurką olejową do turbo było troche zabawy, ale bez przesady, ułatwieniem było ściągnięte turbo oraz wydech- zrobiło się więcej miejsca.

Tak jak koledzy piszecie, geometria chodziła idealnie przed czyszczeniem, ale coś musiało jej chyba dolegać, bo różnica w logach jest (albo to kat, chociaż nie sądze). Po kontakcie z ecuproject i przesłaniu Danielowi logów stwierdził, że jest ok i we wtorek jade na program, mam nadzieje, że już wróce z wirusem w końcu ;)

Dwie pierwsze foty przed czyszczeniem turbo oraz z katem

 

logchujnia1.jpg

logchujnia2.jpg

logdecat.jpg

logdecat2.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kupiłem boczek, w którym jakaś bardzo mądra osoba odcięła kostkę idącą do silniczka szyby. Nowe boczki mają podświetlane klamki, moje nie . Mam zamiar swojej starej wiązki użyć ale nie wiem do których pinów mam wpiąć te podświetlanie klamek, czy te same co z drugiej strony, czy lustrzane odbicie?

 

 

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Langista napisał:

Panowie, kupiłem boczek, w którym jakaś bardzo mądra osoba odcięła kostkę idącą do silniczka szyby. Nowe boczki mają podświetlane klamki, moje nie . Mam zamiar swojej starej wiązki użyć ale nie wiem do których pinów mam wpiąć te podświetlanie klamek, czy te same co z drugiej strony, czy lustrzane odbicie?

 

 

Która kostka który boczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Langista napisał:

Główna kostka (brązowa) łącząca elektrykę drzwi, boczek prawy tylny.

 

 

 

A4 B6 -Türsteuergerät hinten rechts.pdf

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest w sumie ciekawe bo kostki w odwrotny sposób się wkłada no ale już mniejsza z tym. Dzięki wielkie za pomoc :hi:

Tak w ogóle jakby ktoś chciał oszczędzać na kołkach mocujących przy demontażu tapicerki, wcześniej należy je posmarować czymś, ja użyłem wazeliny technicznej i jak wcześniej z 5 cało wyszły maks 2, tak teraz tylko jeden się urwał, przy czym na pewno temperatura na zewnątrz (5°C) w tym pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...