Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Podłączenie kabli pod wzmacniacz


mile_end

Rekomendowane odpowiedzi

Napewno to co zobaczyłem nie jest profesjonalne :rant:

Kable z akumulatora do wzmacniacza przeciagało sie przez podszybie w autkach typu golf 2

Wszystkie nowe auta maja zazwyczaj pod kierownica tablice rozdzielcza i z tamtad sie bierze zasilanie (+) oraz tam montuje sie dodatkowy bezpiecznik (ja mam 100 )amp. Jest on po to zeby nie doszło do zwarcia i zapłony tapicerki podczas wypadku .Jesli chodzi o bezpieczenstwo wzmacniacza to kazdy ma swoj bezpiecznik zalecany przez producenta.Napewno nie jest dobre montowania wzmacniacza pod kierownica poniewaz moze on podczas wypadku znalezc sie obok naszej sledziony.Podłaczajac wzmacniacz do fabrycznych bezpiecznikow mozemy sie spodziewac ze ktoregos dnia nasze autko ujdzie w atmosfere a nam zostanie tylko czarna plama na parkingu i troche złomu

Mase natoniast mozna znalezc w bagazniku tylko trzeba zwrocic uwage na połaczenie czy jest ta sruba lub nakretka przyspawana do nadwozia w przeciwnym razie przez słaba masie mozna upalic mase w radiu co bedzie sie objawiało trzaskiem w głosnikach przy właczaniu i wyłaczaniu.

Kable sygnałowe (RCA) sa wyposarzone czasem w dodatkowy kabelek po srodku ktory to powinien byc uzywany tylko do poprawienia masy miedzy jednostka sterującą a wzmacniaczem a nie do sterowania funkcja (włacz) we wzmacniaczu

Trzeba pamietac o tym zeby kable sygnałowe (chinch RCA) były poprowadzone po przeciwnej stronie od zasilania oraz fabryczej instalacji . :kox: ITD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno to co napisal kolega Cebulacbr tez nie jest profesjonalne. Po pierwsze dlatego ze autor tego watku nigdzie nie wspomina ze jest to profesjonalne wykonanie , wrecz przeciwnie, zaznacza ze jest to montaz prosty , domyslam sie ze "wykonywany" przed domowym garazem, wiec podejrzewanie go o profesjonalizm jest nie na miejscu. Swoja droga widzialem wiele instalacji wykonanych przez "profesjonalne" zaklady car audio ktore zagrazaly bezpieczenstwu uzytkownika, z podstawowymi bledami sztuki car audio.

Po drugie punkt wyjsciowy przewodu zasilajacego dodatniego powinien znajdowac sie na klemie akumulatora a nie na "tablicy rozdzielczej pod kierownica" (sic!) , m.in. z powodu tego, ze glowny przewod od akumulatora do tej tablicy rozdzielczej jest obliczony(w szczegolnosci jego srednica) dla fabrycznej instalacji w samochodzie a nie - fabryczna instalacja elektryczna + instalacja car audio. Bezpiecznik powinien znajdowac sie jak najblizej klemy akumulatora (idealnym rozwiazaniem jest klema z wbudowanym bezpiecznikiem) i (tutaj masz racje) - jest to bezpiecznik zabezpieczajacy przewod na odcinku od akumulatora do wmacniacza/rozdzielacza pradowego. Wartosc tego bezpiecznika zalezy od srednicy przewodu.

Po trzecie pobieranie masy z karoserii samochodu wiaze sie z dolozeniem identycznego przewodu z akumulatora do karoserii bo musimy "zwrocic" mase odebrana karoserii tak aby roznica potencjalow miedzy "+" a "-" rownala sie zero (czesto brak owego dolozonego przewodu masowego jest powodem pojawiania sie roznych zaklocen slyszalnych w glosnikach).

Po czwarte znajdujacy sie czasami miedzy przewodami sygnalowymi sluzy raczej do ukierunkowania sygnalu a tym samym zniwelowaniu ryzyka pojawienia sie zaklocen na tych przewodach , niz do "poprawiania masy miedzy jednostka sterujaca a wzmacniaczem" i (tutaj znowu masz racje) "do sterowania funkcja (wlacz) we wzmacniaczu " - czyli REMOTE.

Po piate przewody sygnalowe powinny byc poprowadzone jak najdalej od wszelkich przewodow zasilajacych a nie tylko "po przeciwnej stronie od zasilania oraz fabrycznej instalacji".

Po szoste chetnie dowiem sie w jaki inny/lepszy spososb mozna przeciagnac przewod zasilajacy od akumulatora do kabiny bo nie widze nic zlego w tym zeby przeprowadzic go przez podszybie lub sciane grodziowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i nie wspominał o tym ,ale napewno odwalił kiche ,a co sie z tym wiaze nastempstwem sa rozne usterki np woda w samochodzie,uszkodzenia instalacji elektrycznej pojazdu itp. Jesli chodzi o miejsce gdzie sie to robi to nie ma to znaczenia mozna to robic nawet i na autostradzie,jesli sie tylko wie jak ,a to ze wiekszosc zakładow Car Audio nie ma pojecia na ten temat i montuje sprzet na tak zwana ``skrętke``to tylko nasza wina bo sobie na to pozwalamy oraz na to zeby gosc ktory jest spawaczem alpinistą zacza prace w car audio. Po takim super montazu napewno nie chciał bym kupic takiego auta.Oczywiscie kiedy to montujemy kabel o srednicy 10 mm i wzmacniacz 500w rms to musimy podłaczyc to do akumulatora ktory to jest przeznaczony do systemow audio oraz jest przeniesiony np w miejsce koła zapasowego .Kabel o ktory sie sprzeczamy ma zapewne srednice 2-4 mm a wzmacniacz moc 25 w rms (na obudowie zapewne ma opis High-Power 3000w) i moze z pewnoscia zostac podłaczony do tablicy rozdzielczej ,ale nie o to tu chodzi ja chciałem dac tylko wyobrazenie najprostrzego sposobu a zarazem profi i bezpiecznego. Jesli chodzi o profesjonalne podłaczenie audio-video to moglibysmy polemizowac godzinami na ten temat :dance: Poprostu nie lubie kiedy ktos nie wie co robi i stara sie taka błedna wiedze przekazac innym czego wynikiem sa ``za***iste`` systemy audio. Odpowiedziałem na ten post dlatego zeby dac takiej osobie lepsze wyobrazenie na temat prosto i dobrze ,a nie szybko i fatalnie

Pozdro Daniel :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable z akumulatora do wzmacniacza przeciagało sie przez podszybie w autkach typu golf 2
...
Wszystkie nowe auta maja zazwyczaj pod kierownica tablice rozdzielcza i z tamtad sie bierze zasilanie (+) oraz tam montuje sie dodatkowy bezpiecznik (ja mam 100 )amp. Jest on po to zeby nie doszło do zwarcia i zapłony tapicerki podczas wypadku
...
Mase natoniast mozna znalezc w bagazniku tylko trzeba zwrocic uwage na połaczenie czy jest ta sruba lub nakretka przyspawana do nadwozia
...
Kable sygnałowe (RCA) sa wyposarzone czasem w dodatkowy kabelek po srodku ktory to powinien byc uzywany tylko do poprawienia masy miedzy jednostka sterującą a wzmacniaczem a nie do sterowania funkcja (włacz) we wzmacniaczu
...
odwalił kiche
...
wiekszosc zakładow Car Audio nie ma pojecia na ten temat i montuje sprzet na tak zwana ``skrętke
...
kiedy to montujemy kabel o srednicy 10 mm i wzmacniacz 500w rms to musimy podłaczyc to do akumulatora ktory to jest przeznaczony do systemow audio

Bajerujesz!!! Kolego przyhamuj trochę !!!

Po takim super montazu napewno nie chciał bym kupic takiego auta.
kupujesz auto dla audio? (pytanie retoryczne!)

Potraktuj to jako ostrzeżenie słowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodzę się z wami że to co zrobiłem nie jest profesjonalne (robione w własnym garażu)

ale zrobiłem to prosto i tak żeby jak najmniej przerabiać

już długo trochę czasu jest i nie widzę narazie żadnych problemów

a zrobiłem to po to żeby nie męczyć seryjnych głośników jak czasami chce dać głośniej muzyke

jak bede chciał wyciągnąć sprzęt to poprostu odłanczam kable i je wyciągam nie pozostawiająć po nich śladu

mi osobiście to wystarcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge czytac tych waszych komentarzy klubowicze!!!

Macie troszke nie tak pod kopułom...Oczywiście nie wszyscy...

Jak gość zaklada zwykly wzmacniacz to po co mu nie wiadomo jaki kabel jak i tak roznicy nie odczuje czy on bedzie gruby czy cienki....Wiadomo nie mówie o strzalowym drucie odrazu zaznacze bo zaraz sie tu znajdzie jakis dowcipnis i napisze swoje!Rozumiem jesli gość ma profesjonalny sprzęt to kabel musi miec odpowiedni bo dostawa pradu musi byc jak w elektrowni...Ale nie przy jakims wzmacniaczu ktory ma 400 W czy tam w RMS jak tam już chcecie.Co to jest za wzmacnicz? Prosze was nie rancie uczuć!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pborus1, jeszcze jeden taki wyskok ("Macie troszke nie tak pod kopułom") i bedzie ostrzezenie...

Hamuj emocje i nie odgrzewaj starych tematow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę Cię z zmartwić ale nie "utrzyma". Przekrój tego przewodu został obliczony dla przepływu prądu , który pobierają fabryczne odbiorniki i nawet jeżeli pomyślano o pewnym zapasie dla dodatkowych odbiorników , to wzmacniacz ten zapas przekracza. Mimo ze model który wymieniłeś ma tylko 175W RMS to jednak pobiera na tyle dużo prądu , że fabryczny przewód o którym wspomniałeś jest zbyt cienki aby przepływał przez niego prąd do fabrycznych odbiorników i Twojego wzmacniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watson - racja, ale i tak dużo osób zaraz Ci odpowie "nieprawda, u mnie wszystko działa" :wallbash: Zależy, jakie kto ma wymagania - jeżeli to komuś wystarcza, to ok;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale niestety to są podstawowe zasady bezpieczeństwa car audio a ich nieprzestrzeganie skutkuje zwarciem lub pożarem. Obawiam się ze wtedy takie "rozwiązania" przestają działać. Możemy dywagować sobie na temat brzmienia, poprawność jednego lub drugiego sposobu aplikacji ale zasady bezpieczeństwa są niezmienne bez względu na to czy to komuś działa czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma w sumie co się rozwodzić bo już dawno zdemontowane i u żyda

nie mniej jednak przez rok nic się nie stało a po wyjęciu nie ma żadnych śladów (a o to główni mi chodziło)

co do pożaru to był bezpiecznik zaraz przy akumulatorze więc raczej mało prawdopodobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee bez przedady można dojść - jak nie to trochę plastyk podszybia trzeba podnieść lub pstatecznie zdemontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu więc czy może ktos dodac nowe zdjecia w któym miejscu przeprowadzić kable w podszybiu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...