Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Wymiana klocków w b8


Kamciek

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś może orientuje się jak jest z wymianą klocków tylnej osi w modelu b8, chciałbym to zrobić sam ale slyszalem ze moze byc z tym problem ze wzgledu na elektromechaniczny hamulec reczny, wie ktoś moze jak sie za to zabrać czy pozostaje tylko serwis?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez VAG`a nie podchodź. Od siebie dodam tylko, że tłoczek jest wciskany.

Poniżej opis procedury

Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

* Włączony zapłon ( w pozycji ON )

* Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten fejs który podałes w linku jest ok, dla początkującego to az nadto

VCDS kosztuje 3 razy tyle, ale jak stać na krowe to powinno stać i na ciele

:polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie za pomoc, jeszcze zapytam dla pewnosci czy taki VAG bedzie pasowal do mojego auta?

http://allegro.pl/vag-can-pro-crafter-flasher-aktualizacje-f-v-i1290458039.html

chyba ze ma ktos dojscie do czegos tanszego?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=168664.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez VAG`a nie podchodź. Od siebie dodam tylko, że tłoczek jest wciskany.

Poniżej opis procedury

Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

* Włączony zapłon ( w pozycji ON )

* Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Czy ta procedura dotyczy też przednich klocków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez VAG`a nie podchodź. Od siebie dodam tylko, że tłoczek jest wciskany.

Poniżej opis procedury

Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

* Włączony zapłon ( w pozycji ON )

* Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Czy ta procedura dotyczy też przednich klocków?

nie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że z przodu do wymiany klocków nie jest potrzebny komputer tylko można to samemu zrobić w tradycyjny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem ale z zachowaniem kilku waznych zasad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale czy mógłbyś zdradzić o jakie zasady chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnych zasad kto ma jakies pojecie chociaz male o mechanice i robil kiedys cokolwiek w swojej poprzedniej AUDI z hamulcami poradzi sobie napewno, oczywiscie ostroznosci nigdy za wiele :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnych zasad

Jasne...:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odswieze troche watek. Bede niedlugo wymienial klocki i tarcze tyl. Widzialem kilka filmow n youtube i niektorzy zalecaja podlaczenie akumulatora do prostownika podczas operacji wymiany klockow, poniewaz spadek napiecia podczas cofania tloczkow VAGiem moze uszkodzic modul od EPB. Jak to jest w rzeczywistosci? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez macieek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem wczoraj z prostownikiem. Poszlo gladko wg opisu kolegi spetsnaz. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie odkopie troszkę temat.

Mianowicie dziś miałem okazję wymieniać osłon tłoczka tylnego lewego zacisku, zrobiłem wszystko tak jak wyżej, tzn:

W dniu 6.11.2010 o 23:11, spetsnaz napisał:

* Włączony zapłon ( w pozycji ON )

* Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

 

Wszystko poszło jak należy.

Następnie znów wykonałem

* Włączony zapłon ( w pozycji ON )

* Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

wyłączyłem zapłon, ale między czasie rozładował mi się laptop.

Po ponownym załączeniu i zrobieniu procedury:

Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Następnie chciałem zrobić test:

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

wyskoczył mi błąd (ERROR). Hamulec postojowy jest zaciągnięty, miga kontrolka  (P) i lampka na przełączniku hamulca postojowego i nie mogę nic zrobić.

Co mogę zrobić z tym fantem ?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...