[ALL B8] Wymiana klocków w b8

    25 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    czy ktoś może orientuje się jak jest z wymianą klocków tylnej osi w modelu b8, chciałbym to zrobić sam ale slyszalem ze moze byc z tym problem ze wzgledu na elektromechaniczny hamulec reczny, wie ktoś moze jak sie za to zabrać czy pozostaje tylko serwis?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    chyba trzeba przez kompa przy wymianie odblokowac elektromechaniczny hamulec reczny :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Bez VAG`a nie podchodź. Od siebie dodam tylko, że tłoczek jest wciskany.

    Poniżej opis procedury

    Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

    * Włączony zapłon ( w pozycji ON )

    * Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

    Otwieranie zacisków hamulcowych:

    Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "007"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    ...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

    Zamykanie zacisków hamulcowych:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "006"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Końcowy test funkcjonowania hamulca:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "010"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    masz moze jakiegos linka zebym zobaczyl jak to wyglada najlepiej allegro bo przyznam ze jestem w tym temacie troche nie kumaty :kox: i na tym VCDS mozna robic wszystko to co na tym VAGu ktory podalem w linku?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ten fejs który podałes w linku jest ok, dla początkującego to az nadto

    VCDS kosztuje 3 razy tyle, ale jak stać na krowe to powinno stać i na ciele

    :polew: :polew: :polew:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dzieki wielkie za pomoc, jeszcze zapytam dla pewnosci czy taki VAG bedzie pasowal do mojego auta?

    http://allegro.pl/vag-can-pro-crafter-flasher-aktualizacje-f-v-i1290458039.html

    chyba ze ma ktos dojscie do czegos tanszego?

    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=168664.0

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Bez VAG`a nie podchodź. Od siebie dodam tylko, że tłoczek jest wciskany.

    Poniżej opis procedury

    Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

    * Włączony zapłon ( w pozycji ON )

    * Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

    Otwieranie zacisków hamulcowych:

    Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "007"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    ...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

    Zamykanie zacisków hamulcowych:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "006"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Końcowy test funkcjonowania hamulca:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "010"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Czy ta procedura dotyczy też przednich klocków?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Bez VAG`a nie podchodź. Od siebie dodam tylko, że tłoczek jest wciskany.

    Poniżej opis procedury

    Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

    * Włączony zapłon ( w pozycji ON )

    * Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

    Otwieranie zacisków hamulcowych:

    Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "007"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    ...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

    Zamykanie zacisków hamulcowych:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "006"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Końcowy test funkcjonowania hamulca:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "010"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Czy ta procedura dotyczy też przednich klocków?

    nie :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Rozumiem że z przodu do wymiany klocków nie jest potrzebny komputer tylko można to samemu zrobić w tradycyjny sposób?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    owszem ale z zachowaniem kilku waznych zasad

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ok ale czy mógłbyś zdradzić o jakie zasady chodzi?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie ma zadnych zasad kto ma jakies pojecie chociaz male o mechanice i robil kiedys cokolwiek w swojej poprzedniej AUDI z hamulcami poradzi sobie napewno, oczywiscie ostroznosci nigdy za wiele :) :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    nie ma zadnych zasad

    Jasne...:facepalm:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie odswieze troche watek. Bede niedlugo wymienial klocki i tarcze tyl. Widzialem kilka filmow n youtube i niektorzy zalecaja podlaczenie akumulatora do prostownika podczas operacji wymiany klockow, poniewaz spadek napiecia podczas cofania tloczkow VAGiem moze uszkodzic modul od EPB. Jak to jest w rzeczywistosci? :)

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Edytowane przez macieek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie ma potrzeby

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wymienilem wczoraj z prostownikiem. Poszlo gladko wg opisu kolegi spetsnaz. :)

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, panowie odkopie troszkę temat.

    Mianowicie dziś miałem okazję wymieniać osłon tłoczka tylnego lewego zacisku, zrobiłem wszystko tak jak wyżej, tzn:

    W dniu 6.11.2010 o 23:11, spetsnaz napisał:

    * Włączony zapłon ( w pozycji ON )

    * Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

    Otwieranie zacisków hamulcowych:

    Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "007"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    ...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

    Zamykanie zacisków hamulcowych:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "006"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Końcowy test funkcjonowania hamulca:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "010"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

     

    Wszystko poszło jak należy.

    Następnie znów wykonałem

    * Włączony zapłon ( w pozycji ON )

    * Hamulec postojowy WYŁĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)

    Otwieranie zacisków hamulcowych:

    Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "007"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    wyłączyłem zapłon, ale między czasie rozładował mi się laptop.

    Po ponownym załączeniu i zrobieniu procedury:

    Zamykanie zacisków hamulcowych:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "006"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Następnie chciałem zrobić test:

    Końcowy test funkcjonowania hamulca:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "010"

    [idź!]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    wyskoczył mi błąd (ERROR). Hamulec postojowy jest zaciągnięty, miga kontrolka  (P) i lampka na przełączniku hamulca postojowego i nie mogę nic zrobić.

    Co mogę zrobić z tym fantem ?

    Pozdrawiam.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 11.09.2017 o 22:43, tomek 1880 napisał:

    Witam, problem rozwiązany.

    Kilkukrotne załączenie i wyłączenie hamulca postojowego rozwiązało problem.

    Pozdrawiam.

     

    Edytowane przez tomek 1880

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,

    czy przy wymianie klocków hamulcowych z przodu jest możliwość (trudność) przełożenia czujnika zużycia okładzin ze starych klocków na nowe?

    Wiem, że w nowym zestawie klocków powinien być nowy czujnik ale dostawca się pomylił :angry: i wysłał mi zestaw o innym numerze, gdzie klocki są te same ale brak nowego czujnika i śrub. Poprostu są same klocki.

    Powinno być: 24743.190.2

    Otrzymałem: 24743.190.1

    Powinienem to reklamować, ale wymianę zaplanowałem na ten weekend i niekoniecznie znajdę czas w następny :angry:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    6 godzin temu, grzesq_19 napisał:

    Witam,

    czy przy wymianie klocków hamulcowych z przodu jest możliwość (trudność) przełożenia czujnika zużycia okładzin ze starych klocków na nowe?

    Wiem, że w nowym zestawie klocków powinien być nowy czujnik ale dostawca się pomylił :angry: i wysłał mi zestaw o innym numerze, gdzie klocki są te same ale brak nowego czujnika i śrub. Poprostu są same klocki.

    Powinno być: 24743.190.2

    Otrzymałem: 24743.190.1

    Powinienem to reklamować, ale wymianę zaplanowałem na ten weekend i niekoniecznie znajdę czas w następny :angry:

    tylko w zacisku TRW

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    50 minut temu, AdrianA napisał:

    Jest aktualna instrukcja bo ta nie działa :(

    do czego ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy