Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

co z tego ile miał bym oleju? koledzy weźcie pod uwagę jedną istotną sprawę, że jeśli dolewacie olej to z czasem będziecie go dolewać coraz więcej i więcej. sprawdzone na mnie:) dziś odebrałem samochód, wszystko okej. Mam stare części. Ogólnie zaglądałem już tam podczas pracy nad silnikiem i powiem wam, że jeśli rozbierzecie swój silnik to zobaczycie co było przyczyną spalania oleju. W żadnym silniku spalanie oleju nie jest rzeczą normalną. Chyba że spali do 0,5l na zmianę. Na forum dużo osób zwala winę na ALT lub na odmę mówiąc, że ten typ tak ma. Odma sama w sobie nie pożera nam oleju:) Olej dostaje się do odmy z układu dolotowego. A czemu tak się dzieje? - Bo w silniku coś przepuszcza np. pierścienie. Według mnie osoby którym ALT bierze olej, nie powinny zwalać winy na ten silnik, tylko przyznać się. że kupiliśmy slaby egzemplarz:) Tak jak ja, a mój samochód prawdopodobnie mógl być przegrzany. Chociaż dokładnie już nigdy się nie dowiem bo nie wiem jak ktoś go użytkował przede mną:) Odezwę się za jakieś 2-3tygodnie to dam wam wszystko dokładnie znać:)

Pewnie jest sporo racji w tym co piszesz tzn o zakupie samochodu w słabej kondycji; jakby nie patrzeć nasze OOOO mają około 10 lat i spore przebiegi. Jestem świeży na forum i jeszcze wszytskiego nie zgłębiłem ale z tego co czytałem to jest tu chyba z 2 lub 3 użytkowników ALT których problem olejowy nie dotyczy; reszta w mniejszym lub wiekszym stopniu uskarża się na tą przypadłość- czyżby aż taki procent ALT-ków nadawał się już do remontu? Żebyśmy się dobrze zrozumieli- nie kwestionuję i nie podważam tego co piszesz. Audi to dość solidna marka i teoretycznie przebieg w okolicy 200tys km chyba nie powinien wywoływać takiego spustoszenia w silniku (tym bardzie że nie jest to silnik wyżyłowany mocą); biorąc po uwagę mniejsze lub wieksze zaniedbania poprzednich właścicieli naszych OOOO to i tak wydaje mi się że konstrukcyjnie coś z tym silnikiem jest nie teges tak do końca. Użytkownicy innych silników nie uskarżają się na taki problem a wśród nich na pewno też są silniki mocno zaniedbane; napewno jakiś procent z nich też kupił egzemplarze z nieciekawą przeszłością

Jestem bardzo ciekawy jak to będzie w Twoim przypadku? Szczerze życzę Ci aby ten remont pomógł Twojemu sprzętowi. Chciałbym abyś rzetelnie napisał czy ten remont rzeczywiście ucina zżeranie oleju; chodzi mi o taką szczerą opinię; nie na zasadzie że "wydałem 2tys zł na remont a auto dalej żre, wstyd się teraz przyznać na forum że 2 tysiaki poszły w błoto to napiszę że chodzi jak nowy z salonu". Jeżeli będzie wszystko w porządku to będę się bardzo cieszył; ponadto bedzie to cenną wskazówką dla reszty posiadaczy ALT. Natomiast jeżeli remont na niewiele się zda (oby tak nie było) to też o tym napisz, bedzie to jakiś drogowskaz dla innych żeby nie wydawać cięzko zarobionych pieniążków w tym kierunku.

Nie jestem fachowcem w tej kwestii więc jeżeli palnąłem jakąś głupotę to przepraszam i proszę o sprostowanie:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam ponawiam pytanie , myslal ktos albo moze juz zrobil swap silnika z 2,0 ALT na 3,0 lub 1,8 T ?

moim zdaniem nieopłacalne, lepiej zrobić swapa na inne auto. Chyba że masz już całego 1,8t na przekładki. Trzeba zmienić cały zespół napędowy, sterownik, wypadało by wydech to i zderzak na 2 rurki.

a czy wiazki elektryczne tez trzeba wymianieac i licznik ?

szkoda mi zmieniac niewiadomo na co trafie a tu auto jest super nski 100 % przebieg 120 tys super stan i tak pytam jak by kiedys w przyszlosci byly problemy z silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ciekawe co napisze. nie watpie ze moze i to pomoze ale tez watpie w to czy sie przyzna ze dalej mu bierze oliwe chodz wpakowal tyle kasy. sasiad ma od nowosci alta ma nawalone juz ponad 400tys i wpiernicza mu oleju gdzies 0.7l na tysiaka. moze jak by zrobil porzadek pod deklami bo troche oleju juz tam plywa to moze by i mniej wpierdzielal. kolego nie gadaj mi tu ze to od uzytkowania bierze olej przy 200tys km. bo jak by tak bylo to kazdy silnik by pil na potege. tak to juz jest z alt ze biora olej. i to głównie przez odme az plynie wszystko. remont ci moze pomoc na chwile a za 10-20tys moze znowu brac i co powiesz ze znowu trzeba robic remont?? jesli prawie kazdemu w alt bierze olej a jest to 95% przypadkow to chyba cos nie tak jest z konstrukcja silnika. bo to nie jest jeden dwa przypadki gdzie kogos to spotkalo i remont napewno nie zalatwi sprawy na zawsze. a juz byl taki co zrobil komplet i dalej to samo moze w mniejszej ilosci ale bierze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyjemy - zobaczymy. Odpowiedź na pewno będzie rzetelna. A jak ktoś się nie zgadza z tym co ja piszę lub w to nie wierzy, to tez nie mam zamiaru się sprzeczać. Tłoki były w porządku, reszta do remontu. Wszystko zapieczone olejem itd. Na pewno nie wszystkie ALT-ki nadają się do remontu, ale z drugiej strony - ci którzy nie mają z nimi problemów się nie ujawniają, bo nie mają przecież takiej potrzeby. Tak przypuszczam. Ktoś już robił komplet? A jak się pytałem 1,5 miesiąca przed to nikogo nie było słychać:) Z tego co się dowiedziałem przy odbiorze samochodu wszystko musi się dotrzeć, więc postaram się napisać jakąś porządną recenzję za jakieś 2tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo i wiecej. smialo bedziesz mogl stwierdzic co sie dzieje po 5 tys albo i lepiej. zobaczymy co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio jak miałem mazde 323f z 97 i udzielałem się na forum mazdowym też wszyscy robili te remonty i wychodziło że 1 na 4 remonty pomógł więc nie chcę zniechęcać ale tam to tak wyglądało , bardzo dużo od mechanika zależało czy dobrze wszystko zrobił i chyba tutaj był problem główny że nieraz nie wychodziło :) dla mnie branie to jest jakby proporcjonalne do zużycia auta im więcej km na trzaskanych tym więcej zużycia oleju , ale w alt dochodzą jakieś problemy konstrukcyjne no i ten nieszczęsny loglife :/

Gdzieś na forum zagranicznym pisali o a4 benzynowych z 2008 roku że ludzie mają problemy ze spalaniem oleju :P trochę to dziwne ale tych przypadków trochę tam było :) tylko tamci mogli liczyć chyba jeszcze na naprawę gwarancyjną w serwisie :P która polegała na wymianie silnika w aucie choć serwis im odpowiadał że do tysiąca litr mieści się ramach normalnego spalania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio jak miałem mazde 323f z 97 i udzielałem się na forum mazdowym też wszyscy robili te remonty i wychodziło że 1 na 4 remonty pomógł więc nie chcę zniechęcać ale tam to tak wyglądało , bardzo dużo od mechanika zależało czy dobrze wszystko zrobił i chyba tutaj był problem główny że nieraz nie wychodziło :) dla mnie branie to jest jakby proporcjonalne do zużycia auta im więcej km na trzaskanych tym więcej zużycia oleju , ale w alt dochodzą jakieś problemy konstrukcyjne no i ten nieszczęsny loglife :/

Gdzieś na forum zagranicznym pisali o a4 benzynowych z 2008 roku że ludzie mają problemy ze spalaniem oleju :P trochę to dziwne ale tych przypadków trochę tam było :) tylko tamci mogli liczyć chyba jeszcze na naprawę gwarancyjną w serwisie :P która polegała na wymianie silnika w aucie choć serwis im odpowiadał że do tysiąca litr mieści się ramach normalnego spalania :P

Jak masz dobrego mechanika który zna się na robocie to będzie dobrze i nie ma prawa brać oleju. Jeśli Ci się chce to znajdź co na ten tematu m.in ja już pisałem ale musisz się cofnąć do co najmniej 30 strony tego wątku:decayed: Jeśli Ci się uda to potwierdzisz moją opinię na temat powodów brania oleju przez ALT (i nie tylko)

---------- Post dopisany at 14:38 ---------- Poprzedni post napisany at 14:34 ----------

Gdzieś na forum zagranicznym pisali o a4 benzynowych z 2008 roku że ludzie mają problemy ze spalaniem oleju :P trochę to dziwne ale tych przypadków trochę tam było :) tylko tamci mogli liczyć chyba jeszcze na naprawę gwarancyjną w serwisie :P która polegała na wymianie silnika w aucie choć serwis im odpowiadał że do tysiąca litr mieści się ramach normalnego spalania :P

W tym wątku już też pisałem o problemach z silnikami 2.0TFSI z serii CDNC i podobnych:wink: W ich przypadku pomagała wymiana kompletnych tłoków z pierścieniami, oczywiście na gwarancji i zużycie spadało poniżej 0,1l/1000km z powyżej 0,7l/1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benemua4 po przerobce wciagna jakis litr po 4-5tys co wczesniej robil po tysiacu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozysz sitka - dolot czysty, te sitka sa w kazdym sklepie z czesciami do skuterow, jesli chodzi o zmniejszenie zuzycia oleju bez remontu to mi najmniej wciagalo oleum po zastosowaniu shella 10w60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350km po REMONCIE:

przez pierwsze 100km ubyło trochę oleju, co już mnie przestraszyło. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział że na początku może znacznie pobrać olej, żeby dolać bo do maksymalnie 500km może łykać. Jednak, zrobiłem kolejne 250km i oleju już nie ubywa ani grama:) Więc przez te pierwsze kilometry po remoncie pobrał trochę oleju, teraz już spokój:) Piszę to wam dlatego, że jakbyś ktoś miał tak samo to żeby się nie wystraszył jak ja. Następnym razem napiszę za 1000km, chociaż już jestem dobrej myśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350km po REMONCIE:

przez pierwsze 100km ubyło trochę oleju, co już mnie przestraszyło. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział że na początku może znacznie pobrać olej, żeby dolać bo do maksymalnie 500km może łykać. Jednak, zrobiłem kolejne 250km i nie oleju już nie ubywa ani grama:) Więc przez te pierwsze kilometry po remoncie pobrał trochę oleju, teraz już spokój:) Piszę to wam dlatego, że jakbyś ktoś miał tak samo to żeby się nie wystraszył jak ja. Następnym razem napiszę za 1000km, chociaż już jestem dobrej myśli

Zrób tysiąc i zmień olej bo po planowaniu jakies opiłki mogą być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda co pisze wyżej kolega o nicku "darkle"

Jeśli ktoś się decyduje na remont to bardzo istotną sprawą jest zadbanie o dobrego doświadczonego w tego typu sprawach mechanika. Jeszcze jedną bardzo ważną sprawą są dobre części i nie oszczędzać na tym, z drugiej strony nie mówię też że muszą to być oryginały. Ja sam wam nie powiem dokładnie jakie części miałem bo nie pamiętam, jednak gdy chciałem jakieś tańsze to mechanik powiedział, że trzeba kupić dobre. Wiem że pierścienie to mam mahle czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350km po REMONCIE:

przez pierwsze 100km ubyło trochę oleju, co już mnie przestraszyło. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział że na początku może znacznie pobrać olej, żeby dolać bo do maksymalnie 500km może łykać. Jednak, zrobiłem kolejne 250km i oleju już nie ubywa ani grama:) Więc przez te pierwsze kilometry po remoncie pobrał trochę oleju, teraz już spokój:) Piszę to wam dlatego, że jakbyś ktoś miał tak samo to żeby się nie wystraszył jak ja. Następnym razem napiszę za 1000km, chociaż już jestem dobrej myśli

Trzymam kciuki :wink: Oby się udało i było wszystko OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mahle to to samo co ori. Przez pierwszy 1000km ma prawo brać olej zanim się dotrze nawet do litra na początku. Ale przez 1500km musisz jeździć delikatnie wg zasad poprawnego docierania. Mało zimnych startów, do 1000km nieprzekraczanie 3/4 obrotów i oczywiście delikatnie póki zimny. Po 1000 km można delikatnie kręcić go do wyższych obrotów i po 1500 ja wymieniłbym olej.

W nowych współczesnych silnikach wyjeżdżających z fabryki niby producenci twierdzą że nie trzeba docierać ze względu na wysoką dokładność obróbki części ale jednak w instrukcji piszą o delikatnym traktowaniu przez te 1500km.

Myślę że za 1000 km nie będzie brał już nic czyli bez dolewek od wymiany do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...