Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I tak.

Zamówiliśmy nowe:

- cztery tłoki, w komplecie z pierścieniami, prawie 2tys.;

- wszystkie popychacze (szklanki), 20 jest ich bodajże, 500zł;

Do tego nowe sprzęgło, przedział 600zł (dwumas zostawiliśmy);

Razem jak na razie wychodzi 7.5tys


Rozrusznik też dałem do sprawdzenia. Myślę, że koszt nowych szczotek i jeszcze jakiegoś tam drobiazgu, wraz robocizną, czyszczeniem, sprawdzeniem, to: 150zł. Kwota ta już wliczona w cenę powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkrec tulejke

Ten kat jest jeszcze na granicy. Sprawdziłem na teście spalin :) Wymienię go, jeśli ostatecznie zdechnie, ale bestia jest oporna. Od ok 60.000 km się trzyma granicy mimo przepalenia na oko 15 litrów oleju.

Xsebo1 zdaje się wymienił kata i zajechał nowy spalonym olejem. Chciałbym tego uniknąć. Mam jeszcze jeden pomysł jak spróbować zmniejszyć zużycie oleju (podwójne płukanie silnika, żeby ruszyć pierścienie) i jeśli to nic nie zmieni - pewnie nie zmieni, ale to eksperyment - to zmienię kata na JMLa i niech łapie oliwę.

PS. Podziwiam zapał do remontu ALTka :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie mało, dobrze, że sprzedałem. u mnie te szklanki latają jak żyd po pustym sklepie, dodając wariator, napinacz, tłoki pierścienie to wyjdzie podobnie, ale trzymam kciuki, oby wszystko na plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje szklanki były do tej pory ok. Uwazam ze sa nadal ok. Nie mam zamiaru jednak drugi raz wyciągać silnika ani go bron boże otwierać, dlatego wymieniam. Wymieniam bo namawia mnie Wąski żeby był spokój. Jego i mój. Świetnie nam się dogaduje i każdy z Nas ma szacunek do siebie. Wariator robiłem u BenegoA4. Napinacz i łańcuszek wymienialem również wcześniej. Zawór wysokiego ciśnienia również swego czasu. Dużo wiec włożyłem wcześniej. Sam zawór 1.3tys. w ASO.

W tej kwocie jeszcze mam rozrząd zmieniany paski rolki napinacze.

Wcale wiec dużo nie kosztuje sama naprawa tylko te francowate części i uszczelki żeby czasem gdzieś później nie było wycieku gdyby pożałowania na starą uszczelkę. Same uszczelki to ogrom kasy.

Teraz po tej naprawie nie ma możliwości aby silnik łykał.

I nikt tu mi nie wmówi ze zmniejszy pobór przez mody np. odmy. Próbowałem wszystkich rzeczy. Wierzcie mi

Olej zmieniałem co 5tys.km. Olej zmieniałem na taki smaki i owak. Zostałem na Liquli Moli z Mos2. Tyle co wlałem oleju do tego skurw ... to głowa boli. No ale coz. Polak polaka wypier... Przecież od Polaka kupowałem maszynę, a ze oczami to inna sprawa. Teraz nie płacze i place. Jak będę sprzedawał to na pewno ze zdrowym motorem.

Robie pod siebie

Części które mi zostaną mogę sprzedac za pol darmo

Tłoki chyba na pamiątkę zostawię w garażu

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmon jestes moim bohaterem że się odważyłeś 7.5tys zł to kupa kasy oby nie poszło na marne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmon zazdraszczam podjęcia decyzji ☺ Ja się ciągle waham i...zbieram kasę na taki remont ☺ Powiedz jakie tłoki i pierścienie planujesz zamontować? Głównie pierścienie - czy jakieś szersze czy fabryka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się i rozumiem kolego Dajmon. Moją też zrobiłem 100 tyś, odwiedziłem 10 krajów + Polskę i auto spisywało się super. Dlatego też nie zalowalem grosza, gorzej z fachowcami. W gadce inżynier w robocie na szybko

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waski zamówił mi nowe tłoki z pierścieniami. Z Poznania i podobno ostatnie 4szt. w Polsce. Nie wiem co to za firma, itd. Prawdopodobnie jutro będą. Jak nie jutro to w poniedziałek.


Dzisiaj jeszcze zabrałem przedni zderzak i odkręciłem jeszcze lewy błotnik (ten od kierowcy). Jutro zaworze te dwa elementy do lakiernika. Niech zrobi z nimi porządek i pomaluje na glanc. Będę miał spokój z odpryskami po kamieniach. Zastanawiałem się jeszcze nad wymiana chłodnicy ale nie wiem. Za dużo wydanych na raz pieniędzy.


P.S. Prawy błotnik wymieniałem i lakierowałem pół roku temu. Maskę też lakierowałem dwa lata temu, bo maską wyszedł mi prostownik. Zapomniałem, że go tam zostawiłem i wyszedł górą. Heh. Tak więc przód będę miał polakierowany. Wszystko u tego samego lakiernika.


Zostanie do zrobienia zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry boże... Chce ci się pchać tyle hajsu w remont, po którym i tak cholera wie co będzie? Z całym szacunkiem oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autem będziesz jeździł aż na złom trzeba będzie oddać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autem będziesz jeździł aż na złom trzeba będzie oddać :D

Tylko ile taki ALT może przejechać? Doprowadzi silnik do perfekcji i ma przed sobą 400-500 tysięcy trwałości?

Na otomoto jest w tej chwili 328 sztuk A4 B6 z ALT. Przy czym tylko 24 ma przebieg większy niż 250 tysięcy - no z pewnością, zwłaszcza te niemieckie po emerycie :). Rekordzista ma 419 tysięcy, potem dwie sztuki 290+.

Zrobi, to pojeździ długo, aż mu auto zbrzydnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to się wydaje worek pieniędzy, żeby jeździć do osranej śmierci samochodu za przeproszeniem :P

No chyba, że ktoś wyda 10k na remont połowy auta i sprzeda :D

Są ludzie i ludzie, do nikogo z was teraz nie piję, po prostu przykład :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe tłoki:

35p6dcz6.jpg wlq4korg.jpg 55lph6ai.jpg wrozw8lj.jpg 24uyprvy.jpg

Pomiary starego i nowego tłoka:

v8z4jsqw.jpg


Zregenerowany rozrusznik

l5cuwn9v.jpg

i alternator:

7cez8f63.jpg d5l9uswl.jpg


Nowe sprzęgło:

cbqfej9l.jpg zzelto3v.jpg 9s2gh6be.jpg 4zuq6dzy.jpg


Zrobiona głowica i blok:

ntrq2exk.jpg dk2wbuxg.jpg wcbhz9db.jpg jpt6xskp.jpg

Nowe prowadnice zaworów (świecące się na złoty kolor)

aby9ljvv.jpg

Widok zregenerowanej głowicy od strony zaworów

ur7b8sw8.jpg


Nowy napinacz i łańcuszek do pompy olejowej jak się nie myle:

6ajpzutc.jpg

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło panie, spóźniony mikołaj przyszedł :-D

Pięknie to wygląda, jakieś bliższe namiary na tłoki proszę dla potomnych, aż korci żeby moc podnieść. Po remoncie to coś więcej by się może dało

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek przymierzał mi dolot do głowicy z 1.8turbo

tzw mod silnika ALT

Poszperałem trochę na temat tych tłoków. Tutaj link do katalogu:

http://www.yenmak.com.tr/pdf/LigthCommercialVehiclesCatalogue.pdf

Według numeru na pudełku: 4327 000

to występuje on w trzech miejscach, przy czym dwa pierwsze odnoszą się do marki pojazdu, czyli do Audi i do VW, jednak oba do silnika ALT, A4 2.0i 20V

Powyższy numer odpowiada tłokom:

Ø 82,510

Moje mają wyryte:

Ø 82,465

Nie wiem w czym jest nieścisłość.

Ok. Znalazłem. Ten wymiar, to średnica cylindra.

Zatem te nowe tłoki o średnicy Ø 82,465 powinny wleźć do cylindrów o wymiarze Ø 82,510

Tak to rozumiem

Hm. Różnica powinna wynosić zatem: 0,045mm

Tutaj filmik z wyczyszczonym blokiem i wsadzonym starym tłokiem bez pierścieni.

Jeszcze dzisiaj analizowałem nowo zakupione przez Jurka tłoki z wymiarem tulei w moim bloku. Wszystko jest bardzo dobrze. Tuleje mają dokładnie 82.51mm. Nowe tłoki 82.465mm. Zatem wszystko jest jak należy.

Praktycznie wszystko pomyte i przygotowane do złożenia. Jurek zaczął składać. Jak widać skręcanie wału z blokiem. Wszystko wzorowo przy zastosowaniu klucza dynamometrycznego.

dsxdyg7k.jpg

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kolegi uturbił alta, odejście ma niezłe. Niestety brak kontaktu z gościem, wiem tylko że dolot na 100 % z 1.8t. Ciekawe czy portki pasują, do odważnych świat należy :-)

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy uszczelniacz wału:

4prrprsv.jpg

A tu wyczyszczona miska olejowa (i już wkręcony korek olejowy):

wfgp9alh.jpg yyrcdgqf.jpg


Myślę, że ponieważ mój temat będzie się dalej rozwijał, dlatego może będzie lepiej jeśli wstawie nowy temat tu na Forum, tuż pod "remontem Maćka W".

Co o tym sądzicie ?

Nie będą zaśmiecał tutejszego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Myślę, że ponieważ mój temat będzie się dalej rozwijał, dlatego może będzie lepiej jeśli wstawie nowy temat tu na Forum

Zakładaj , zakładaj :P Temat interesujący dla wielu osób. Nie wszystkich będzie stać na taki remont ale temat jest wart uwagi zwłaszcza jak będzie relacjonować Twoja osoba :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...