Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Maxiiiii napisał:

Dziś rano odpaliłem po 12 godzinach postoju, dymienia zero. Z dwojga złego wolałbym uszczelniacze niż pierścienie. Dzwoniłem nawet kilka dni temu do firmy zajmującej się regeneracją głowic, wałów itp. Kiedyś robili mi głowicę od innego auta po tym jak strzelił rozrząd i byłem zadowolony. Pytałem czy mają jakiś patent na tego alt powiedział że przetaczają tłoki pod lepsze pierścienie, bo temat znany i niby pomaga. przetoczenie plus nowe pierścienie w okolicach 700zł. 

Tak, u mnie na wypiz*owie wielkim niektórzy mechanicy też znają ten problem. Pomagają też nowe kanały olejowe w tłoku, bo seria dała ich za mało.

Kusi mnie aby przełożyć silnik tak jak kolega Pawełp112 pisał na AGN. Z alt sprzedanie tego auta graniczy z cudem :D Mam wiele wątpliwości co do tej operacji, no ale będę myśleć o tym bo agny są tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1 godzinę temu, Maxiiiii napisał:

Dziś rano odpaliłem po 12 godzinach postoju, dymienia zero. Z dwojga złego wolałbym uszczelniacze niż pierścienie. Dzwoniłem nawet kilka dni temu do firmy zajmującej się regeneracją głowic, wałów itp. Kiedyś robili mi głowicę od innego auta po tym jak strzelił rozrząd i byłem zadowolony. Pytałem czy mają jakiś patent na tego alt powiedział że przetaczają tłoki pod lepsze pierścienie, bo temat znany i niby pomaga. przetoczenie plus nowe pierścienie w okolicach 700zł. 

Tak, u mnie na wypiz*owie wielkim niektórzy mechanicy również znają ten problem. Pomagają też nowe kanały olejowe w tłoku, bo seria dała ich za mało.

Kusi mnie aby przełożyć silnik tak jak kolega Pawełp112 pisał na AGN. Z alt sprzedanie tego auta graniczy z cudem :D Mam wiele wątpliwości co do tej operacji, no ale będę myśleć o tym bo agny są tanie.

W dniu 21.07.2019 o 22:31, PawelP112 napisał:

Wymieniać na AGN i się nie bać :D ja juz prawie 40k nalatałem i smiga ;D 

tak rózni się to własnie wysokością tłoka bo długość korby jest taka sama ;)

Można by jeszcze zastosować blok od AQY 2.08v tłoki z ALT oczywiście z nawierconymi dziurami (tłoki od alt Fi 82,50 i mają wycięcie pod zawór 

ewentualnie włozyć całego 2.0 8v  AZM był taki w passat b5 fl także też podejdzie bez przeróbek ;) 

porównująć korby:

2.0 8v = 159mm 

2,0 alt 144mm 

1.8 agn 144mm ale srednica tłoka 81,00

 

Mógłbyś wrzucić zdjęcie Twojej komory silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie powiedzcie mi czy ten czwornik odpowietrzenia skrzyni pasuje z B7 do B6 jezeli nie to czy jest jakis sposob na poprawne zamontowanie tego ustrojstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rosomak91 napisał:

Silniki te same to i czwornik ten sam

na zdj widac ze czesc z b6 wchodzaca w pokrywe jest dluzsza od tej z b7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MaTeo85 napisał:

Mam ten czwornik z literka Q i na pewno pasuje do B6

tamuje ten.olej troche ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje subiektywne odczucia wskazują że tak chociaż miałem uszkodzoną odmę więc też ciężko powiedzieć dokładnie.

od jakiegoś tygodnia mam nową odmę i wszystko jest szczelne więc będę dopiero testował jak to działa tak naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaTeo85 napisał:

moje subiektywne odczucia wskazują że tak chociaż miałem uszkodzoną odmę więc też ciężko powiedzieć dokładnie.

od jakiegoś tygodnia mam nową odmę i wszystko jest szczelne więc będę dopiero testował jak to działa tak naprawdę.

daj znac jak cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie pomogło.

Odkręć korek oleju na odpalonym silniku, jak będzie go zaciągać to i olej do dolotu będzie ssać.

Edytowane przez Rosomak91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze jedno dodam, co mnie zdziwiło ostatnio. Gdy miałem rozebrany dolot, wyjęty odpowietrznik z pokrywy i odłączony od odmy, chcąc sprawdzić czy odma nie jest przypadkiem zapchana dmuchnąłem w nią jak w trąbkę i moją grzywkę powiało z pokrywy zaworów z otworu w który wchodzi odpowietrznik. Czy to jest normalne? Żadnych oporów nie czułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maxiiiii napisał:

To ja jeszcze jedno dodam, co mnie zdziwiło ostatnio. Gdy miałem rozebrany dolot, wyjęty odpowietrznik z pokrywy i odłączony od odmy, chcąc sprawdzić czy odma nie jest przypadkiem zapchana dmuchnąłem w nią jak w trąbkę i moją grzywkę powiało z pokrywy zaworów z otworu w który wchodzi odpowietrznik. Czy to jest normalne? Żadnych oporów nie czułem.

Chyba tak powinno być, odma jest drożna, więc dmuchasz w skrzynie korbową, ze skrzyni korbowej kanałami olejowymi leci pod pokrywę zaworów i przez odpowietrznik dmucha w grzywkę :D tak to widzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rosomak91 napisał:

Chyba tak powinno być, odma jest drożna, więc dmuchasz w skrzynie korbową, ze skrzyni korbowej kanałami olejowymi leci pod pokrywę zaworów i przez odpowietrznik dmucha w grzywkę :D tak to widzę :D

No fakt, kanały olejowe gdy silnik stoi są puste. Ja się jeszcze zastanawiam czy mi nie pali oleju przez uszczelkę pod głowicą, ale z drugiej strony tamtędy szło by grubo tego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Maxiiiii napisał:

No fakt, kanały olejowe gdy silnik stoi są puste. Ja się jeszcze zastanawiam czy mi nie pali oleju przez uszczelkę pod głowicą, ale z drugiej strony tamtędy szło by grubo tego oleju.

Małe prawdopodobieństwo. Pierścienie, tak bym to widział :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Rosomak91 napisał:

Małe prawdopodobieństwo. Pierścienie, tak bym to widział :D

Pewnie tak, ale gdybym chciał je wymienić z tym przetoczeniem to pewnie po drodze tyle by wyszło innych problemów że mogłoby się nie opłacać. Panewki, a jak panewki to pewnie też wał do regeneracji itp. Chyba wrócę do oleju 10W, wtedy połowę mniej pił.

Edytowane przez Maxiiiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maxiiiii napisał:

Pewnie tak, ale gdybym chciał je wymienić z tym przetoczeniem to pewnie po drodze tyle by wyszło innych problemów że mogłoby się nie opłacać. Panewki, a jak panewki to pewnie też wał do regeneracji itp. Chyba wrócę do oleju 10W, wtedy połowę mniej pił.

Tak to już jest, remont swoje pociągnie, średnio opłacalny zabieg. Można na upartego wymienić same pierścienie, ale mija się to trochę z celem, bo jak już tam jesteś to dlaczego nie wymienić tego wszystkiego ? brata sąsiad za przetoczenie, pierścienie i robocizne  dal 1500 u znajomego. Robił tylko to i nie pali oleju i silnik hula aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2019 o 22:31, PawelP112 napisał:

Wymieniać na AGN i się nie bać :D ja juz prawie 40k nalatałem i smiga ;D 

tak rózni się to własnie wysokością tłoka bo długość korby jest taka sama ;)

Można by jeszcze zastosować blok od AQY 2.08v tłoki z ALT oczywiście z nawierconymi dziurami (tłoki od alt Fi 82,50 i mają wycięcie pod zawór 

ewentualnie włozyć całego 2.0 8v  AZM był taki w passat b5 fl także też podejdzie bez przeróbek ;) 

porównująć korby:

2.0 8v = 159mm 

2,0 alt 144mm 

1.8 agn 144mm ale srednica tłoka 81,00

 

Przypadkiem nie chodzi Ci o silnik ADR? Na moje oko AGN ma inną konstrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2019 o 19:36, Rosomak91 napisał:

Tak to już jest, remont swoje pociągnie, średnio opłacalny zabieg. Można na upartego wymienić same pierścienie, ale mija się to trochę z celem, bo jak już tam jesteś to dlaczego nie wymienić tego wszystkiego ? brata sąsiad za przetoczenie, pierścienie i robocizne  dal 1500 u znajomego. Robił tylko to i nie pali oleju i silnik hula aż miło.

Myślę że 1500zł to nie jest kosmos i warto coś takiego zrobić, szczególnie że potem problem z głowy. 

Pisałem wcześniej o uszczelce pod pokrywą zaworów. Jest ona z taką mosiężną lub miedzianą blachą i czasem gdy sprawdzam bagnet i jest oleju mało na nim i gdy odkręcę korek wlewu oleju to widzę że na tej blasze stoi sporo oleju, gdy go tam nie ma to na bagnecie zazwyczaj ok. Nie wydaje się wam że ta blacha może być powodem brania oleju przez ten silnik? Ta blacha podchodzi pod sam otwór odpowietrznika, który zasysa ten olej jak z tacki. W necie widziałem tą uszczelki również bez tej blachy. Wiem chroni ona przed bryzganiem oleju przez wałki, ale raczej szkodzi oba bardziej niż pomaga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na własnym przykładzie powiem Ci, że ta blaszka o której wspominasz nie ma wpływu na branie oleju, bo..... mnie silnik nie zużywa oleju, a blaszka u mnie również jest.

Z drugiej strony mówiąc faktycznie tam po odkręceniu korka wlewu oleju jest "zalegający" olej, ale ile go tam jest 5, no może 10ml jeżeli nie zawyżyłem, więc nie za bardzo chce mi się wierzyć, że jak oleju tam nie ma to masz właściwy stan, a jak jest to na miarce brakuje.... Zakres od min do max na miarce to ponoć 0,5l (nigdy nie sprawdziłem u siebie, bo nie miałem takiej potrzeby), więc jak ta ilość z blaszki miałaby mieć wpływ na końcowy stan oleju?? No chyba,że u Ciebie jest inaczej (masz auto z początku produkcji tego silnika)

To wg mnie ślepy trop i musisz szukać przyczyny zużywania oleju gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AndrzejK. napisał:

Na własnym przykładzie powiem Ci, że ta blaszka o której wspominasz nie ma wpływu na branie oleju, bo..... mnie silnik nie zużywa oleju, a blaszka u mnie również jest.

Z drugiej strony mówiąc faktycznie tam po odkręceniu korka wlewu oleju jest "zalegający" olej, ale ile go tam jest 5, no może 10ml jeżeli nie zawyżyłem, więc nie za bardzo chce mi się wierzyć, że jak oleju tam nie ma to masz właściwy stan, a jak jest to na miarce brakuje.... Zakres od min do max na miarce to ponoć 0,5l (nigdy nie sprawdziłem u siebie, bo nie miałem takiej potrzeby), więc jak ta ilość z blaszki miałaby mieć wpływ na końcowy stan oleju?? No chyba,że u Ciebie jest inaczej (masz auto z początku produkcji tego silnika)

To wg mnie ślepy trop i musisz szukać przyczyny zużywania oleju gdzie indziej.

U mnie min-max to 300ml, a to co widać pod korkiem to ułamek tego czego nie widać na całej powierzchni tej blachy, nie mówię że jest tego 300ml ale 100 może się tam uzbierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...