Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno ta blaszka nie ma wpływu, ale jest coś co sprawia, że olej chętniej leci w dolot.

Ruszłem swojego dupowoza ostatnio nad morze, spalił litr na 500 km. Kombinuje co z tym zrobić. Oczywiście po kosztach. Tego auta po prostu nie da się sprzedać, chyba, że za śmieszne pieniądze. 

Odkręciłem ostatnio gruchę i... uwaga! Wylał się olej - oczywiście w ilościach mililitrowych, ale jest go już na tyle dużo, że sobie pływa. Koszt remontu nawet we własnym zakresie z wymianą panewek, uszczelniaczy zaworowych itp. to około 1000-1500 zł - bez planowania głowicy. Myślałem poważnie o wymianie na 1.8 z B5, bo mogę mieć kompletny silnik za mniej niż tysiaczka, ale boję się, że nie podejdzie. Rozmyślam jeszcze o przerobieniu odmy, żeby olej nie leciał w dolot. Swoją drogą demontował ktoś dolot? Sprawia to dużo problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

6 minut temu, Maxiiiii napisał:

U mnie min-max to 300ml, a to co widać pod korkiem to ułamek tego czego nie widać na całej powierzchni tej blachy, nie mówię że jest tego 300ml ale 100 może się tam uzbierać.

Myślę, że mamy takie same bagnety. Od minimum do maksimum jest około 700-800 ml. Jeśli mam ~2mm poniżej minimum, wleje cały litr i mam idealnie fula. Czarny bagnet.

\Przed sprawdzeniem oleju poskacz po zderzaku, wszystko spłynie. Sprawdzaj 5-10 minut po zgaszeniu silnika w tym samym miejscu. Inny pomiar w tym silniku jest bezsensowny. Lejąc Castrola po prostu nie dało się stwierdzić ile oleju jest w silniku. Tylko po długim postoju było widać jego linie na bagnecie.

Edytowane przez Rosomak91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maxiiiii napisał:

U mnie min-max to 300ml,

 

Godzinę temu, Rosomak91 napisał:

Myślę, że mamy takie same bagnety. Od minimum do maksimum jest około 700-800 ml.

No niezły macie "rozrzut".... Uśredniając wyszło by około 500ml ( taka teza humorystyczna...). Ja jak pisałem powyżej nie wypowiem się, bo po prostu nie wiem.

 

Godzinę temu, Rosomak91 napisał:

Lejąc Castrola po prostu nie dało się stwierdzić ile oleju jest w silniku.

Z czego to wynikało, taki przezroczysty?

Ja od zawsze leję Valvoline i widać idealnie stan jak na dłoni.

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rosomak91 napisał:

Myślę, że mamy takie same bagnety. Od minimum do maksimum jest około 700-800 ml. Jeśli mam ~2mm poniżej minimum, wleje cały litr i mam idealnie fula. Czarny bagnet.

\Przed sprawdzeniem oleju poskacz po zderzaku, wszystko spłynie. Sprawdzaj 5-10 minut po zgaszeniu silnika w tym samym miejscu. Inny pomiar w tym silniku jest bezsensowny. Lejąc Castrola po prostu nie dało się stwierdzić ile oleju jest w silniku. Tylko po długim postoju było widać jego linie na bagnecie.

Może masz jakiś inny bagnet, u mnie max 300ml wchodzi od min. do max. jak ktoś nie wierzy to zapraszam na demonstracje. Do morza mam 200km, gdy wyruszam uzupełniam do max i zawsze w drodze powrotnej zaświeca się Oli min. Średnio na samym bagnecie robię 300km i dolewka. Dzisiaj wymieniałem świece i każda wygląda tak jakby pokryta była szronem, wrzucam fotkę 

946C6012-EB3A-47C8-A16E-2A64BC2B4831.jpeg

Edytowane przez Maxiiiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alt to wielka zagadka :D Nawet twórca nie wie co poszło nie tak. Ile km przejechane na tej świecy? Na moje oko masz za ubogą mieszankę, ale ze mnie mechanik jak z koziej d*py trąba :D

 

Jeśli chodzi o sprawdzanie castrola - nie mam pojęcia dlaczego, ale przez pierwsze ~3 godziny po prostu nie dało się go sprawdzić. Robiła się z niego woda. Wlewałem mobila, było lepiej, wlałem valvo i jest najlepiej. A i kontrolka zapala się poniżej minimum w momencie gdy brakuje litra do maksimum :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rosomak91 napisał:

Alt to wielka zagadka :D Nawet twórca nie wie co poszło nie tak. Ile km przejechane na tej świecy? Na moje oko masz za ubogą mieszankę, ale ze mnie mechanik jak z koziej d*py trąba :D

 

Jeśli chodzi o sprawdzanie castrola - nie mam pojęcia dlaczego, ale przez pierwsze ~3 godziny po prostu nie dało się go sprawdzić. Robiła się z niego woda. Wlewałem mobila, było lepiej, wlałem valvo i jest najlepiej. A i kontrolka zapala się poniżej minimum w momencie gdy brakuje litra do maksimum :D

 

Świece zmieniam regularnie co rok i mają coś między 12-13tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maxiiiii napisał:

Świece zmieniam regularnie co rok i mają coś między 12-13tys. 

Masz lpg? Świece wyglądają tragicznie jak na taki przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, przem8 napisał:

Masz lpg? Świece wyglądają tragicznie jak na taki przebieg.

Tak instalacja BRC, dlatego co roku wymiana świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wychodzi na to, że masz ubogą mieszankę i stąd te białe świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem dzisiaj czwórnik, oczywiście nie mogło tam zabraknąć oleju. I ciekawostka. Przewód odmy praktycznie suchy, olej zbiera się przed i za membraną w czwórniku. Nie zakładałem czwórnika, odpaliłem maszynę, dmuchało z odmy i spod pokrywy i tłusto zrobiło się właśnie  na wylocie spod pokrywy, na wężu od odmy sucho... (odtłuściłem przed testem).

Popatrzyłem trochę pod pokrywę i znalazłem tam całkiem sporo "gnoju" taka maź. Chyba zmodyfikuje ten cały układ trochę :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Maxiiiii napisał:

Do morza mam 200km, gdy wyruszam uzupełniam do max i zawsze w drodze powrotnej zaświeca się Oli min. Średnio na samym bagnecie robię 300km i dolewka.

To ten Twój silnik nie zużywa oleju tylko go "pije"....

Długo tak już jezdzisz, jakieś negatywne skutki uboczne obserwujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, AndrzejK. napisał:

To ten Twój silnik nie zużywa oleju tylko go "pije"....

Długo tak już jezdzisz, jakieś negatywne skutki uboczne obserwujesz?

Pije różnie, od 0.5 do 1 litra na 1000, ale na trasie najwięcej. 

Mówicie że mam ubogą mieszankę, co zrobić by była ok? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Maxiiiii napisał:

Mówicie że mam ubogą mieszankę, co zrobić by była ok?  

Wystroić podczas jazdy na podstawie korekt sondy szerokopasmowej, którą posiadasz w samochodzie. Przy brc w ogóle będzie problem znaleźć kogoś co się za to zabierze z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przem8 napisał:

Wystroić podczas jazdy na podstawie korekt sondy szerokopasmowej, którą posiadasz w samochodzie. Przy brc w ogóle będzie problem znaleźć kogoś co się za to zabierze z głową.

Gaz montowali rok temu w czakramie, już drugi mój samochód, ale nigdy nie robili strojenia podczas jazdy, tylko na warsztacie, gaz do odcięcia i tam coś grzebali w ustawieniach. Ogólnie to przed montażem gazu, palił mi zadziwiająco mało bo na zbiorniku benzyny robiłem spokojnie 1000km. Wiec spalanie w okolicach 6.5-7L/100km, niestety gazu łyka 4-5L więcej i twierdzą że tak będzie palić. Gdybym wiedział zostałbym przy benzynie ale trudno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 -12 litrow gazu to norma dla tego silnika w zaleznosci od stylu jazdy i tego czy miasto czy trasa.

ALT jest dosyć trudnym silnikiem do strojenia na lpg. Jak kolega wyżej napisał najlepiej w drodze z wykorzystaniem informacji z sondy szerokipasmowej która jest w silniku.

Często też do twgo silnika montuje się zbyt małe wtryskiwacze gazu przez co później są problemy z prawidłowym działaniem instalacji.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maxiiiii napisał:

ale nigdy nie robili strojenia podczas jazdy,

Tak nie da się wystroić dobrze żadnej instalacji. Zamiast tego wynalazku brc było zamontować np. staga, gdzie przeciętny kowalski potrafi wszystko sam w nim poustawiać w przeciwieństwie do brc.

 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W profilu masz ze jestes z Gorzowa... jak jezdzisz przypadkiem do szczecina to do brc polecam dretan w tanowie. Chlopaki wiedzą co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2019 o 11:15, MaTeo85 napisał:

W profilu masz ze jestes z Gorzowa... jak jezdzisz przypadkiem do szczecina to do brc polecam dretan w tanowie. Chlopaki wiedzą co i jak.

Dasz jakieś namiary? Często jestem w Szczecinie. Co z gwarancją jeśli zrobię strojenie u nich? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maxiiiii napisał:

Dasz jakieś namiary? Często jestem w Szczecinie. Co z gwarancją jeśli zrobię strojenie u nich? 

Z tego co kojarzę to mają autoryzację brc (a na pewno kiedyś mieli) więc gwarancja powinna zostać ale to najlepiej ich dopytać.

Link do ich strony: 

DRETAN.PL

w szczecinie mają bardzo dobrą opinie, a ładnych parę lat temu brat u nich montował lpg w vw bora i było wszystko OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...