• Ogłoszenia

9 9
wodi87

[ALL B5] Wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimy firmy ZEXEL

    Rekomendowane odpowiedzi

    wodi87    0

    1.Na początku zaopatrujemy się w łożysko (num. widoczny na jednej z fotek) w hurtowni koszt około 35PLN.

    2.Następnie 3/4 piwa

    3.Wymagany kanał lub najazd.

    4.Demontażu płyty podłogowej, napinacza paska nie będę opisywał z wiadomych względów.

    5.Odkręcamy sprężarkę (4 śruby 8mm) dla laików klucz 13.

    6. Następnie w otwory widoczne na fotce wkręcamy dwie śrubki 5mm które blokujemy wkrętakiem i

    odkręcamy centralną śrubę 6mm. Klucz 10.

    eKl9J.jpg

    7.Następnym krokiem jest wykonanie ściągacza. Potrzebujemy do tego kawałka płaskownika, wiertarki, oraz wiertła 5,5mm. Wiercimy 3 otwory, które będą się pokrywały z otworami na sprzęgle.( zaoszczędzamy w ten sposób 380PLN na zakup ściągacza)

    eKF6S.jpg

    8.W miejsce wykręconej wcześniej śruby 6mm wkręcamy do oporu tej samej średnicy lecz dłuższą śrubę.

    eL5yr.jpg

    9.Przykręcamy ściągacz trzema śrubkami 5mm. Klucz 8

    eLn0r.jpg

    10. Wykręcamy śrubę centralną, do momentu, aż sprzęgło nam wyjdzie.

    eMjSS.jpg

    11.Ściągamy pierścień Segera (widoczny num. łożyska)

    eMIPi.jpg

    12. Nie mając ściągacza do koła pasowego pobijamy młotkiem przez kawałek drewna raz z jednej, raz z drugiej strony koło pasowe (schodzi bez większych problemów)

    eM_hi.jpg

    eN6LJ.jpg

    13.Tak wygląda nasza sprężarka po zdjęciu koła pasowego.

    eNodJ.jpg

    14.Wybijamy łożysko.

    eNAHr.jpg

    eNNa9.jpg

    15.Nabijamy nowe i składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności oczywiście nie używając ściągacza.

    16. Na sam koniec, aby koszty naprawy nie były zbyt wysokie udajemy się do sklepu po zwrot kaucji za butelki, nie zapominając oczywiście o zakupie następnej partii piwka, abyśmy mogli delektować się dobrze wykonaną robotą i zaoszczędzoną kasą.

    Moje łożysko podczas kręcenia ręcznie kołem pasowym wydawało takie dźwięki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    PiterA4    0

    Nareszcie cos ruszylo w tym dziale :polew: kolego super dziekuje w swoim imieniu bo napewno sie przyda :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gniady    0

    Właśnie czytam ten opis i zaczynam podwijać rękawy mi po zakręceniu strasznie szumi i wyje -dobra schodze do garażu robic ściągacz ,dzięki za opis.[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 17:31_________________________________________________Lożysko wyjęte ale czy jestem zadowolony w 100% tego nie wiem ponieważ nie chciało mi zejsć koło pasowe i musiałem je może nie dotkliwie ale troche pobić na przemian obracając,boje się że może być minimalnie zwichrowane ,cały zabieg robiłem bez wymontowywania sprężarki.[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 19:43_________________________________________________Lożysko wymienione wszystko w jak najlepszym porządku,to łożysko NSK we Wro kosztuje 80pln ja kupiłem innego japońca za 50pln -wymiary :35-55-20 dzięki za opis.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    marcin78    0

    Sprawa wygląda na prostą ale z braku kanału lub garażu sie nie podejmuje.

    Spróbuje opisać sprawę.

    W listopadzie w samochodzie taty a4 b5 wymieniał wszystkie płyny i paski od tego czasu zrobił ok 2tyś km.

    Niedawno zerwał a właściwie spalił lub stopił mu sie pasek od klimy ( drugi raz), wyglądało to tak jakby jedno z kół sie nie kręciło.

    Czy przyczyną może być sprężarka (łożysko)?.

    Próbowałem zakręcić kołem od sprężarki i sie obraca.

    I czy konieczne jest rozszczelnienie układu klimy, lub uzupełnienie czynnika?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    rikardo    0

    Sprawa wygląda na prostą ale z braku kanału lub garażu sie nie podejmuje.

    Spróbuje opisać sprawę.

    W listopadzie w samochodzie taty a4 b5 wymieniał wszystkie płyny i paski od tego czasu zrobił ok 2tyś km.

    Niedawno zerwał a właściwie spalił lub stopił mu sie pasek od klimy ( drugi raz), wyglądało to tak jakby jedno z kół sie nie kręciło.

    Czy przyczyną może być sprężarka (łożysko)?.

    Próbowałem zakręcić kołem od sprężarki i sie obraca.

    I czy konieczne jest rozszczelnienie układu klimy, lub uzupełnienie czynnika?

    W takim razie jeżeli wykluczyłeś pasek, napinacz nie można wykluczyć awarii kompresora. Kompresor może się zacierać w trakcie pracy i stawia opór. Miałem uszkodzone łożysko wewnątrz kompresora i objawy były takie, że po przejechaniu ok 30 km wyraźnie odczuwało się spadek mocy silnika. Łożysko miało uszkodzoną bieżnie i grzało się powodując głośniejszą prace kompresora.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    VR6    0

    kolego ciezko ci bylo wymontowac te sprezarke ?? mi stanela deba :/ jakis czas temu zaczela mi jakos swiergotac , pewnie lozysko i do wyplaty tak jezdzilem az do momentu kiedy zapalalem silnik i prawie mi zgasl ale swiergotanie ustalo , okazalo sie ze pasek sie zmielil a sprezarka a dokladniej to kolo pasowe na niej delikatnie sieprzestawilo xD ;( , zamiast wymiany pewnie lozyska czek amnie wymiana sprezarki :|

    i moje drugie pytanie czy jesli sprezarka jest wyciagnieta to mozna jezdzic samochodem normalnie ?? przynajmniej przez jakis czas? :kox:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    zdzis    0

    Można jeździć i jak słychać że coś nie tak to lepiej zdjąć pasek i tym odłączyć sprężarkę żeby do takich rzeczy nie dopuścić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    VR6    0

    Można jeździć i jak słychać że coś nie tak to lepiej zdjąć pasek i tym odłączyć sprężarkę żeby do takich rzeczy nie dopuścić.

    nawet o tym nie pomyslalem , ehhh sprezareczka zajechana ;/ trudno nastepna bedzie :kwasny:

    btw chodzilo mi o to czy jak ja wyjmniesz i fizycznie jej nie bedzie w silniku to czy nic sie nie stanie mozna jezdzic tak ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    marewel    0

    Pany mam takie kompletne sprzęgło z łożyskiem do sprzedania.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    VR6    0

    a sprezarareczki nie bedziesz mial ?? :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    marewel    0

    Nie :no:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    PG    0

    dzieki za opis, kawal dobrej roboty!! :hi:

    jakby ktos szukal lozyska to daje nr optimala: k1-100CL lub 0-K355520A. noi sam wymiar jak juz ktos podawal wczesniej 35x55x20

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    horny devil    0

    Odgrzeje kotleta.

    Czy na postoju (klima wyłączona) też słychać stuki? czy tylko jak jest włączona??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No ok, a jak odpalam klime i słychać takie mocne uderzenie ale tylko podczas zalanczania sprezarki, to winne też będzie łożysko?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    horny devil    0

    mam tak samo. Co wiecej jak dwa razt wcisne i puszcze sprzeglo to przestaje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    grippen    0

    pany da radę wymontować to koło bez wyciągania sprężarki bo szkoda by było czynnika puścić w atmosfere

    • :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To jak? da rade zmienić bez ściągania kompresora?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    majeczka9    0
    To jak? da rade zmienić bez ściągania kompresora?

    Kompresor odkrecasz tylko po to abys mial wieksze pole manewru.Nie musisz odkrecac przewodow i wypusczac czynnika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A ma ktoś może jakieś szkice tego ściągacz? jaki rozstaw mają mieć otwory?

    Majeczka, zgadza się, ale chyba gdy ma się kanał:wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    próbowałem ściągnąć sprzęgiełko
    1 wykręciłem środkową śrube
    2 wkręciłem równo trzy śrubki 5mm do końca
    3 mam dorobiony ściągacz kręcąc wygina tylko tą trójkątna blachę ,a sprzęgiełko nie schodzi

    dałem spokój coś robię źle jakaś podpowiedź ?
    u was zeszło bez problemów ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Razan    0

    Jaką grubość ma podkładka dystansowa sprzęgła kompresora ?, ewentualnie gdyby ktoś mógł zajrzeć do etki i podać numer , podczas wymiany łożyska wypadła i potoczyła się w nieznanym kierunku ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Tyrath    0

    Czy uszkodzone sprzęgło kompresora klimy może powodować wibracje na budzie i kierownicy nawet przy trybie "ECON"? Pytam, bo od dwóch lat walczę z wibracjami i nadal mnie prześladują, a wymieniłem już dosłownie wszystko co mogło je powodować

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ECON = wyłączona klima = sprzęgło klimy nie trzyma koła pasowego.

    No, ale przecież koło pasowe kręci się zawsze ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    The a4    0

    Czesc do autora tego tematu - dalo by rade te linki do zdjec poprawic zeby byly widoczne ? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    bialas14    0

    Trochę odgrzebię temat ale dla potomnych - łożysko OPITMALa po przebiegu 350km stanęło, całkowicie zatarte. Zamontowane SRT (w środku NTN - takie miałem w oryginale) po przebiegu kilkukrotnie większym cisza.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jakie są dokladne rozstawy tych otworw w sciagaczu? Chcialbym sobie wypalic w pracy gotowy sciagacz, i wszystko w jeden dzien zrobic ;) 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Skoro możesz wypalić to po co robić otwory skoro można fasole i mieć ściągacz do zadań różnych. ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Co do rozstawów to swój ściągacz robiłem na oko i wszystko oczywiście działa, ale oczywiście otwory były podłużne. 

    Do zestawu śruba M12 do odciągania ściągacza i 3 śruby M5, nie za długie, nie za krótkie, z podkładkami i nakrętkami do regulacji długości.

    Blacha, 10-20, przy gównianej klasie stali nawet 10 jest ok.

    36810077322_62a828a088_o.jpg

     

    Ściągacz koła klimy:

    36172388953_aa86e39f6e_o.jpg

     

    Ściągacz bardziej uniwersalny:

    36172385863_f8f2610f73_o.jpg

    Edytowane przez soulmaster3m

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    9 9

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy