Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mrugająca lampka świec żarowych i spadek mocy.


jarrrol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miałem taki sam problem auto padło, okazało się, że to wstryski poszły, na szczęscie audi wymienia je za darmo ponieważ jest to wada fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris332: Generalnie słaba diagnostyka u twojego mechanika.

Wszystko wskazuje na turbo lub czujnik doładowania, ale to tylko domysły nie widząc auta.

Trzeba sprawdzić sterowanie gruszką, test turbiny - statyczny, EGR - test, przepływomierz - test itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym sie podpiąć pod temat bo jeżdzę po różnych warsztatach, ale jak na razie z marnym skutkiem. Otóż jakiś czas temu moje auto zaczęło szarpać i kopcić białym dymem podczas jazdy. Po wnikliwej analizie Panowie mechanicy osądzili, że to przez turbinę, która ma bardzo słaby dół. Polecili mi kupic nową część, albo starą zregenerować. Skorzystałem z tej drugiej opcji. Po zamontowaniu tejże czesci samochód o mały włos nie wyleciał w powietrze, a więc okazało się, że problemy nie ustały, lecz się nasiliły. Moi wspaniali fachowcy zabrali się ponownie do roboty, przez co sprawdzili kąt wtrysku pompek, coś tam mierzyli, aż w końcu okazało się, że mam szalejącą przepustnice powietrza (wartości przez nia podawane są znaczaco za wysokie), niesprawną gruszkę oraz niesprawny egr. Panowie zapewnili, że objawy wszystkie ustąpia jak kupię nowy egr, więc kupiłem. Po wymianie egr, faktycznie samochód zaczął jezdzić. Niestety nie za długo bezproblemowo, ponieważ dzien po odebraniu samochodu wyskoczyła kontrolka silnika, która wyświetliła kod błędu ozn. zbyt małą dawkę spalin przechodzacą przez egr. Tym się jednak nie przejmowałem , bo różnicy w jeździe nie było widać, oczywiscie od czasu. Okzało bowiem się, że po 3 tygodniach jazdy filtr dpf totalnie mi się zapchał, z czym sobie na autostradzie poradziłem. Niestety po kolejnych 2 tygodniach znowu mi się zapchał, i po jego wypaleniu znowu po 3 tygodniach mi się zapchał. tego było za duzo pojechałem na diagnozę z ktorej wynikało, że przez egr nie ida żadne spaliny. Jakby był wyłączony, probowałem się dowiadywac na temat adaptacji tego elementu, ale kazdy mnie zapewniał, że ten element nie adaptuje się, więc albo sam egr jest zepsuty, albo cos mi padło z elektroniką, skoro przepływomierz powietrza mi tak wariuje. Ponadto niewiadomo dlaczego tak dpf mi się zapycha (wcześniej przed naprawą ani razu nie pojawiła mi się kontrolka dpf, teraz mam ją niemalże non stop) skoro egr nie ma wpływu na zapychanie dpfa, to skad u licha takie atrakcje ???? na razie nikt mi nie umie pomóc, chociaż ten syf ciągnie sie juz od prawie 3 miesięcy. nie wiem co mam mysleć na ten temat, może na tym forum znajdzie się jakiś mądrzejszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłes egr nowy -jestes pewny ze nowy zamontowali a nie wypucowany uzywany... moze wymienili go - ok jest nowy, tylko to tak wyglada jakby najprawdopodobniej łosie go zaślepili całkowicie(wymienimy i zaslepimy go w piździec)tylko bezmyślnie- jeśli na pokładzie jest DPF- nie można zalepiać całkowicie egru ponieważ to grozi zbyt częstym zapychaniem się dpfu, przez co dpf sie zbyt często wypala, przez co ulega stopieniu co powoduje niedrożność układu wydechowego...

jeśli zaślepia się EGR to trzeba zrobić w zaślepce otwór aby jakiś tam przepływ spalin było dostarczany do dopalenia.dlatego przepływka melduje o złej masie powietrza. i tak jak napisałes - zbyt mała ilosc przepływu spalin przez EGR. miałem to samo po zaslepieniu EGRu tyle ze mi kontrolek nie zapalało.

po wymianie EGRu nie robi sie adaptacji zadnej wkładasz nowy podpinasz i ma działac.- vagiem mozna zrobic zasterowanie egru -zamknij/otwórz.

naprawdopodobnie zregenerowałes sobie turbine dobra na nową... a wine ponosił EGR wystarczyła tylko dokładna spokojna diagnostyka. egr czesta usterka jest nie otwieranie sie przepustnicy?grzybka (nie wiadomo jaki kod silnika masz bo nie podałes) - takze napisz kod silnika- otwórz maske i porób zdjecia połaczen rur EGRu zobaczymy czy zaslepka jest bo to widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki SotoM za podpowiedź. Bo tak to też trochę wygląda, jakby egr był zaślepiony. Ten egr kupiłem jako nowy, vdo siemensa, do modelu 2.0tdi brd. Są na nim plomby sklepu oraz dostałem od nich gwarancje. Prędzej podejrzewałbym tych mechaników od siedmiu boleści o taki numer. Ponieważ po tej akcji z turbiną, nie zapłaciłem im za wymianę tej części, skoro już mnie naciągnęli na naprawę tej turbiny za jedyne 500 zł samej robocizny. Na marginesie dodam, ze zgodzili się na takie rozwiązanie bez zająknięcia. Jutro ponownie jadę do warsztatu z tą bolączką, powtórzę mechanikowi to co powiedziałeś i postaram się porobić te zdjęcia na miejscu. Szkoda, że nie mieszkasz chociaż w pobliżu Wrocławia, miałbym w końcu namiar na jakiegoś solidnego mechanika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedz niech sprawdzą bo to tak wyglada jak napisalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że "na szybko" podłączę się pod temat. Przedwczoraj, po krótkiej jeździe autostradą zapaliła się (i migała) kontrolka świec żarowych - prędkość miałem ok. 120-140 km/h, nie odczułem żadnego spadku mocy, brak oznak wejścia auta/skrzyni w tryb awaryjny. Zaniepokojony zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik, odczekałem chwilę, włączyłem - kontrolka już nie świeciła i kontynuowałem jazdę. Wieczorem zrobiłem analizę błędów - wyszedł sławetny błąd P0299. Ostatnio dość często załącza się regeneracja DPFa. Wczoraj po sprawdzeniu stanu zapchania - 58%. Większość moich tras to autostrada, ew. szybkie drogi lokalne. Czy stan DPFa może mieć wpływ na ten błąd?

Wczoraj podjechałem do znajomego serwisanta, który diagnozuje awarię turbosprężarki.

Co o tym sądzicie? Co mogę sprawdzić, aby mieć pewność stanu faktycznego? W jaki sposób ewentualnie można "przepalić" DPF? Czy chemiczne czyszczenie jest skuteczne?

Przepraszam za wielowątkowość, ale chcę przedstawić jak najwięcej szczegółów, otrzymać konkretne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miganie kontrolki świec żarowych u mnie wiązało się z informacją o zapchanym dpf-ie. Twój wynik 58% również wskazuje na zapchanie tej części. Jak powiedział mi mechanik dpf jako tako jest sprawny do 40 %. Przypalanie dpf-a na trasie to nic innego jak jazda samochodem, po uzyskaniu odpowiedniej temperatury, pomiędzy obrotami 2600-3300 do momentu wypalenia sadzy nagromadzonej w/w filtrze. Jeśli ten zabieg nie pomoże na dłużej to moim zdaniem oznacza to, że czas na wymianę dpf, jego regeneracje lub wycięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój problem - Auto w trakcie jazdy przy wciskaniu sprzęgła zwiększało samoczynnie obroty. Po zjechaniu na stację i ponownym odpaleniu samoczynnie przy zapłonie zwiększało na chwilę obroty. W trakcie jazdy zapaliła się kontrolka świec żarowych i zaczęła mrugać. Aktualnie silnik sam gaśnie i nie ma mocy. Ktos ma jakiś pomysł, co może być tego przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój problem - Auto w trakcie jazdy przy wciskaniu sprzęgła zwiększało samoczynnie obroty. Po zjechaniu na stację i ponownym odpaleniu samoczynnie przy zapłonie zwiększało na chwilę obroty. W trakcie jazdy zapaliła się kontrolka świec żarowych i zaczęła mrugać. Aktualnie silnik sam gaśnie i nie ma mocy. Ktos ma jakiś pomysł, co może być tego przyczyną ?

Jakiś błąd w sterowniku silnika jest zapisany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka komputerowa ?

Co Ci pokazuje ?

Jaki błąd ?

Pomysłów mam dużo ale przyczyny bez podstawowej rzeczy jaką jest diagnostyka za 50 zeta ??? Sorry takie mamy samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również podepnę się pod temat ,od kilku jak się pojawiły mrozy zaczęła mi mrygać kontrolka świec żarowych, włącza się przy ok - 8 stopni,moc i praca silnika ok.Rano odpala bez trudu dziś podłączyłem kompa i wyskoczył następujący błąd:

- układ bezpośredniego wtrysku i rozgrzewania świec żarowych.

12546 P3102 006.

Czy to wskazuje na uszkodzenie świec żarowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google o tym błędzi pisze że :

012546 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)

P3102 - 000 - brak sygnału - Sporadyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to to najważniejsze - gdyby to było coś związane ze świecami żarowymi nie napisałbyś -

Rano odpala bez trudu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to może i ja napisze co się u mnie dzieje. Od początku zaczynając mam A4 2007 rok 2.0 TDi 140km. przebieg ok 190 tys. Zaczęło sie od kontrolki DPF, następnie migające świece a na koniec kontrolka od silnika. No i jeszcze auto po chwili straciło moc. Problem tym większy, że jestem w Austrii 1300 km od domu. Nie było wyjścia musiałem pojechać na Serwis Audi. Podpięli pod komputer i okazało się, że czujnik różnicy ciśnień G450 do wymiany. Koszt 200 euro. Ale jak mus to mus. Do domu jakoś trzeba wrócić. Jestem umówiony na następny poniedziałek dopiero na wymiane bo nie mają czasu. Do tego czasu kazali zminimalizować jazdę samochodem. Jak się wszystko zakończy opisze za kilka dni, ale aż sie boje, żeby jeszcze coś nie wyszło przy okazji bo cała pensje będę musiał u nich zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjdzie to dobrze ale to nie znaczy że masz obowiązek w aso wszystko robić.

Trzeba było poprosić o wydruk z diagnozy lub pełny opis błedu-błedów od czujnika może być kilka różnych ale to nie znaczy ze dany element jest do wymiany.

może kwestia spr.drożności przewodów spalin, w czujniku też potrafi się zbierać tzw jodo-metan- w postaci wody wystarczy tą wodę usunąć i funkcjonalność czujnika może wrócić...no ale kontrolka sama nie zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... opiszę krótko swój przypadek... Audi A4 B7 silnik 2.0 BRD i często powtarzająca się dolegliwość - mrugająca kontrolka świec żarowych i notlauf spadek mocy. VAG informował - nie osiągnięta górna granica doładowania - wymieniłem zawór N75, EGR, przepustnice, w między czasie regeneracja turbo i wciąż to samo. Winowajcą okazał się siłownik klapy w kolektorze ssącym. Po wymianie wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...