Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mrugająca lampka świec żarowych i spadek mocy.


jarrrol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj wracałem z urlopu,jechałem 160 km i miałem włączony tempomat i w pewnym momencie tempomat się wyłączył prędkość mi spadła do 90 km zaświeciła mi się kontrolka świec żarowych i straciłem moc bo auto nie potrafiło jechać szybciej niż 90 km zjechałem na parking odczekałem chwile i spróbowałem jechać dalej i kontrolka zgasła moc mi wróciła ale po 15 km znowu to samo i zjechałem na parking i podróż skończła się na lawecie co myślicie o tym bo nie mam na razie kasy żeby to naprawić ? dodam jeszcze ze jak odpalę teraz auto to nic się nie zapala dopiero po paru km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podłączenia kompa nie dowiesz się nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem jak wszyscy, u mnie jest dziwny objaw, auto jeździ normalnie kilka dni, jednak raz na jakiś czas przestaje dmuchać turbo do 3-tyś, powyżej zaczyna dmuchać, po ponownym uruchomieniu silnika jest ok. Ale zdarza się że auto wawala się w "tryb serwisowy" tzn. miga ikonka od świec, turbo nie wstaje i maksymalne obroty to 3 tyś. Po podpięciu VCDSa wywala błąd "za małe ciśnienie doładowania" (nie mam niestety skopiowanego tego błędu, nie wiem jak dokładnie brzmiał).

Wydaje mi się że problem się pojawia gdy komputer chce wypalić DPFa, kilku "fachowców" mi doradza go poprostu wyciąć, ale nie jestem pewien czy to rozwiąrze problem. Silnik to 2.0 TDI BRD 170KM, przebieg około 210 tyś więc zbliża się już czas na wywalenie DPFa. Około 30 tyś temu samochód miał wymieniany komplet wtrysków w ASO na akcji serwisowej, więc myślę że nie ma się co czepiać wtrysków.

Czy ktoś mi podpowie jakie logi zrobić żebym mogł coś samemu zdziałać i nie wpierdzielić się w koszty u "fachowców" którzy wymieniom mi pół silnika bez potrzeby?

Edytowane przez pijey88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , podpinam się pod temat i od razu do rzeczy...., kilka dni temu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka świec i auto standardowo wpadło w tryb awaryjny. Auto nie kopciło ani wcześniej ani po tym zajściu, nie miało żadnych objawow spadków mocy , nie brało oleju, paliło normalnie o kazdej porze. Ale stało mi się to zaraz po wypalaniu się dpd-a, (zaznacze ze dpf wypala mi się co 250 km, Po podłączeniu do kompa, nie wyskakuje żaden błąd oprócz błędu ciśnienie doładowania. Zaznacze ze kpl. nie ma turbo, Jak zgasze auto i zaraz po ponownym odpaleniu kontrolka znika ..ale turbo nie ma w ogóle. Na kompie nie ma w ogóle doładowania ani podczas jazdy ani zaraz po skasowaniu kontrolki. Turbinke mam roczną -tak dla wiadomości. I przed ta usterka nie było zadnych objawow niedoładowania ect...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Diagnostyka zapełnienia DPF-a.

2. Jeśli w normie czyli poniżej 60% czytaj dalej

3. I teraz się zacznie - do sprawdzenia; EGR, przepływka, gruszka, czujnik ciśnienia doładowania, przewody do czujnika różnicy ciśnień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł czy jakby byl ;egr;przeplywka ; gruszka to wywalił by oprócz błędu doładowania jakiś inny błąd. Mam pytanko czy jak zapiekają się kierownice w turbo to jaki blad wywalił oprócz bledu doladowania?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam problem ze sprężynką,do tej pory wymieniłem przepustnice czujnik turbo i czyściłem zmienne fazy w turbinie i przepływomierz, został błąd ciśnienia doładowania "nie osiągnięta dolna granica ",Dpf-u nie robiłem bo nic nie pokazuje FIS na ten temat. Pomóżcie o co mu chodzi bo wymienić można wszystko ale za dużo to i świnka nie zje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł czy jakby byl ;egr;przeplywka ; gruszka to wywalił by oprócz błędu doładowania jakiś inny błąd. Mam pytanko czy jak zapiekają się kierownice w turbo to jaki blad wywalił oprócz bledu doladowania?

Jak EGR uszkodzony to błędy może (wcale nie musi) wywalić różne np. związane z dynamiką spalin, ciśnienie w kolektorze ssącym czyli ciśnienie doładowania, błąd w efekcie braku regeneracji DPF-a

Jak przepływka to przede wszystkim za mały lub za duży przepływ w stosunku do żądanego lub nieregularne skoki przepływu bez przyczyny.

Jak gruszka to nie osiągnięta dolna lub górna granica, za małe lub za duże ciśnienie doładowania, czarny dym za samochodem, brak mocy, notlaufy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem taki sam problem jak inni koledzy. Autko często wchodziło w tryb awaryjny [bRD]. Wymieniłem przepływkę, EGR i wywaliłem DPFa. Problem zniknął. Minął już rok od tej operacji i autko tylko dwa razy weszło w tryb awaryjny. Pierwszy raz w momencie kiedy jadąc na 5-tym biegu wcisnąłem gaz do dechy przy 1200 obrotach. Drugi raz kiedy jechałem obciążony na Chorwację i chciałem przyspieszyć na 5 biegu w okolicach 2000 obrotów.

Póki co jeżdżę. Na pewno jak depnę mocniej, to auto potrafi zakopcić, a i apetyt na olej wzrósł, ale to chyba wynika z mojego ciężkiego buta :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał byś sprawdzić wartość ciśnienia doładowania żądaną i uzyskaną podczas takiego przyśpieszania od 1200obr/min.

Pewnie wyjdą lagi na turbinie. Jeśli tak to jeszcze kwestia czy ten ubywający olej nie wylatuje turbiną - w BRD dość częsty przypadek.

Często objawia się to jak to niektórzy mówią "szuraniem" podczas zmiany biegów, szczególnie z 1 na 2 lub 2 na 3 oczywiście przy dynamicznej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam mały problem auto dziś straciło moc i miga kontrolka świeć

oto błąd jaki się pokazał

008825 - 18711/P2279/008825 - Leak in Air Intake System

a to jego polskie tłumaczenie przez wujka google

Wyciek w systemie wlotu powietrza

ewentualne objawy

Lampka kontrolna awarii (MIL) aktywnych

Możliwe przyczyny

Przeciek próżniowe
Kolektor Runner dolotowy Pozycja na Specyfikacji
Uszkodzony Pozytywna wentylacji skrzyni korbowej (PCV) system lub element grzewczy (N79)

Możliwe rozwiązania

Sprawdzić szczelność systemu zasysania
Sprawdź, kolektor dolotowy Runner
Sprawdzić (PCV) systemu i / lub element grzejny jeśli dotyczy

Uwagi specjalne

Gdy znalazł się w NAR 2.0T (BPY) RVUTB wyboru: 01-09-03 lub 2018919 w zaktualizowanym karteru zawór odpowietrzający
Jeśli zawór odpowietrzający jest uszkodzony, próżnia pełne silnika zwykle znajduje się przy usuwaniu wlewu oleju na biegu jałowym.

i teraz mi powiedzcie gdzie szukać usterki

Edytowane przez oprych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź podciśnienie

-sprawdź szczelność wszystkich rur i intercoolera

-sprawdź odpowietrzenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , migajaca kontrolka od swiec moze oznaczac wejscie w tryb awaryjny i odlaczenie turbiny . Mialem tak w passacie b-6 , zatarta kie sterowania i przy np wyprzedaniu pod gorke wywalalo blad i byl mocny spadek mocy . Bo lopatki nie zmienialy geometri a cisnienie bylo zbyt spore i komp reagowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, u mnie zaczęło się od zapalenia się jednocześnie kontrolki ESP i świec i brak świateł stopu - pomogła wymiana czujnika stopu, po paru dniach zapaliła się sama kontrolka świec żarowych i jednocześnie spadek mocy, po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym wszystko wraca do normy, przez ostatni miesiąc kontrolka zapaliła mi się około pięciu razy dodam, że od jakiegoś czasu samochód raz chodził lepiej raz gorzej to znaczy czasami nie było czuć załączenia turbiny ( charakterystycznego wzrostu mocy po przekroczeniu 2300 obr.), teraz auto jedzie cały czas jakby brakowało 40km jest trochę zmulone na wyższych obrotach. trochę posprawdzałem i jedno co mnie zaciekawiło to wężyk od podciśnienia który idzie od takiej gruszki przy kolektorze ssącym z przodu silnika do jakiegoś zaworu na dole koło turbiny jak w niego dmuchnę to powietrz bez żadnego oporu wylatuje przez ten zawór dopiero po odpaleniu silnika i przekroczeniu 2300obr czuć jak zasysa powietrze przez ten wężyk,czy tak ma być- proszę jakby ktoś mógł sprawdzić u siebie czy ma tak samo.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być a drugi zaworek taki sam steruje gruszka chłodnicy egru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Dzisiaj jadąc autostrada jechałem przez chwilę około 150. Po wyprzedzeniu i lekkim zwolnieniu do 120 zapalila się sprężynka i auto weszło w tryb serwisowy. Jechałem z 20 kilometrów z prędkością 100 km/h po zjechaniu z autostrady zgasilem silnik. Po chwili zapalilem błąd zniknął. Do domu miałem jeszcze 200 kilometrów. Auto jechało bezproblemowo, w różnych zakresach nawet 180 na autostradzie. Po dojechaniu do domu podpialem do vaga błąd P0299. Dodam że autem zrobiłem 30 tys i nigdy nie miałem żadnych błędów. Dpf zapelniony 27 gram.
Silnik 2.0 pbw

dzisiaj trochę pojeździłem , w rożnych prędkościach obrotowych od 1000 i pedał do końca tak do 3 tys, lub kręciłem auto do 5 tys na 2 lub 3 biegu lub normalna jazda. wszystko bylo ok , aczkolwiek mialem wrazenie ze turbo wstaje pozniej

zrobilem logi grupy 003,011 i 18. logi robilem sam , jutro bede mial pomoc ,

proszę o analizę i rady konkretnie, ktore grupy mam zrobic

http://vaglog.pl/log_276122.html

http://vaglog.pl/log_276125.html

Edytowane przez baxy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina pozno zaczyna ladowac i nie laduje oczekiwanej wartosci.

zrob BS003 i BS011

do sprawdzenia dzialanie N75 i szczelność dolotu.

Jeżeli jedno i drugie nie wykaże problemów, do sprawdzenia - MAP,

czesto uszkodzenie nie powoduje zapisu w pamięci usterek, poniewaz posiada komunikacje z EDC, ale mierzy nieprawidłowo, np. w wyższych temperaturach, co powoduje pojawienie się nie prawidłowych odczytów i objawów w stylu: wszystko jest prawidłowo ale nie działa jak trzeba. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

przesylam logi bs

BASIC SETTINGS:
dzisiaj trochę robiąc BS011 zauwazylem ze sztanga przesuwa sie okolo 1,5 - 1,8 cm. czy to oznacza ze zawor jest sprawny?
tutaj wkleilem wiecej logow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 wyglada na sprawny.

na poczatek sprobuj zaslepic EGR i zrob ponownie BS003.

jezeli nic sie zmieni, sprawdz szczelnosc dolotu. zwlaszcza rure gumowa za turbina. rownie wazne jest dociagniecie opasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o rurę do intercoolera? Co jest pod turbiną przy dolocie?

Jak ja złapie przy turbinie, to się rusza na kolnierzu . Tam jest jakaś dziwna opaska. Czy tak powinno być?

Edytowane przez baxy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...