Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Przyciemnianie szyb - polecane zakłady


neever

Rekomendowane odpowiedzi

miernika nie maja, za zdrogi interes, nawet na stacji diagnostycznej na nie wszystkich maja. zalezy od miska czy skor.... czy w miare

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę z całym sercem polecić zakład w Legnicy na Nowym Świecie...

www.tinter.pl

Przy okazji mierzenia przepuszczalności światła...

Mierzyłem ostatnio na przeglądzie folię o numerze 1 i wynik jest taki, że można mieć 70% min... Ta folia ma 37,5% a jest najjaśniejsza z gamy!

Oczywiście z przeglądem były problemy... Ale się udało...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyciemniałem przednie (bo tylnie już miałem po zakupie), w tym zakładzie w Łodzi.

http://www.folcar.pl/

Pełna profeska, wyjmowali szyby ale tak że śladu nie ma po ingerencji, przyszedłem na umówioną godzine i wszystko gitara, już nie pamiętam ile mnie to kosztowało ale chyba coś ok 200 za obie.

Na dniach planuje tam poprawić przyciemnienie tylnich bo poprzedni właściciel średniej jakości folią to zrobił.

Co do miśków to ze dwa razy zatrzymali mnie za jakieś inne przewinienie, ale wtedy od razu szyby w dół i problemów nie było..:-)

Jaki efekt: - prosze..;-)

oq9lr7.jpg

2hn43k0.jpg

PS. data jest błędem w aparacie..:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

A co z tą ściemą w Warszawie (i okolicy)...?

Gdzie podjechać, żeby roboty nie zpier**lili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie przyciemnić w Szczecinie? Jak na razie znalazłem 2 zakłady: Foltech- oni chcą 320 za cały tył i Skyline Solar Control. Coś ktoś o tych firmach słyszał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przyciemnianie szyb t jakby mój zawód, więc podzielę sie tym co wiem

- szyby czołowej nie wolno oklejać wcale a wcale

-przednie drzwi - po ofoliowaniu muszą mieć transparencję minmum 70%, mniejsza to już ryzyko właściciela. Z folii barwionych do montażu ISiC dopuścił NR Supreme 70 i UP75 - obie folie Bruxsafolu, poza tym dopuszczone są folie bezbarwne 4mil innych producentów.

- tylne drzwi i tył samochodu mogą mieć mniejszą przejrzystość niż 70%

- folie muszą być przebadane i dopuszczone przez ISiC

- warsztat który je instaluje musi być zarejestrowany w ISiC i posiadać swój nr homologacji

- szyby przyciemnione muszą zostać oznakowane nr-em homologacyjnym warsztatu (43RXXXXISiC) a właściciel musi otrzymać dokument identyfikacyjny folii z danymi zakładu i swojego samochodu dla przedstawiania odpowiednim organom kontroli (policja, diagnosta, rzeczoznawca itp)

- foli nie można zakładać sobie samemu

- na rynku dostępne są następujące folie:

--- zestawy do samodzielnego montażu dostępne w sklepach motoryzacyjnych, marketach - są barwione w kleju, nie posiadają zanezpieczenia antyzarysowaniowego (HC lub SR), mogą wydzielać zapachy, ogólnie uważam, że należy trzymać je zdala od samochodów

--- zestawy foliatecu - bardzo przyzwoite folie, bardzo drogie (za taką cenę znam lepsze). Ich zaletą jest bardzo duża gama kolorów i odcieni, marka dobrze znana. Wadą jest przede wszystkim cena.

---- folie profesjonalne dostępne zasadniczo tylko dla warsztatów. I tu podzieliłbym ja na trzy grupy

1- kiepskie - niewiadomego pochodzenia, dla których marka tworzona jest na miejscu w naszym kraju (w innych krajach nie występują). Ich jedyną zaletą jest niska cena, poza tym tylko kłopoty

2- dobre - produkowane głównie w USA. Średnia cena, duża trwałość, dobre parametry. Wadą jest niestabilność koloru

3 - ekstraliga- tu w zasadzie znam dwie marki dostępne na naszym rynku: Llumar i Bruxsafol (czyli SolarGard). Decydując się na te folie trzeba trochę więcej zapłaćić. Zalety to najlepsze parametry filtrów UV i IR, największa żywotność i stabilność koloru.

Stabilność koloru jest dość istotna. Czasami np po wymianie szyby trzeba ją ponownie ofoliować i dobrze, żeby folia wyglądała tak samo jak na pozostałych szybach. takie warunki spełnają tylko folie z grupy 3.

Szczególnie ciekawą folią jest UP75. Jest to folia typowo termoizolacyjna. Przy minimalnym przyciemnieniu niweluje ponad 85% IR. To ewenement wśród wszystkich znanych mi folii. niestety za tym idzie kosmiczna cena. Ale niektórych i ona nie zniechęca.

Podsumowując:

- dowiedz się jakimi foliami dysponuje wykonawca i zastanów się, czy daje ci to, czego oczekujesz

- dowiedz się, czy zakład ma uprawnienia do montażu i rządaj dokumentu identyfikacyjnego po montażu

- nie wybieraj ofert patrząc na cenę, prawda jest taka, że jakość ma swoją cenę

- pierwsze dni, miesiące po montażu wszystkie folie wyglądają dobrze, zastanó się jak długo chcesz się nimi cieszyć i czy jak szyby zaczną robić się fioletowe będziesz ciszyć sie dalej.

- nie ufaj w 100% zakładowi, zawsze sprawdź w internecie co wiadomo na temat folii, które ci proponuje i samego warsztatu

- uważam , że cena do do 100,- za szybę (za tylną do 200) jest do przyjęcia, poniżej 75,- oznacza, że zakład na czymś oszczędz (na materiale),

W razie jakiś pytań chętnie odpowiem (chociaż temat chyba tym postem wyczerpałem)

_________________

zabezpieczenia lakieru i przyciemnianie szyb

No no Kolego , ale post :good:

Ale mam kilka pytań- uwag :mysli:

Pracuję w podobnej branży ( folie okienne /kolorowe,antywłamaniowe - biura ,domy...) i mam styczność w hurtowni z foliami samochodowymi i po części zgadzam się z Tobą jak też mam inne zdanie :

-szyba przednia ( ok - nie powinno się foliować )

-70% Bruxafol (ok - ale nie tylko , są na rynku folie : 3M,Armorlite,Sun-Gard,Glass-Gard,Madico... i wiele innych )

-badania folii (ok - ale wszystkie w/w sprowadzane folie z zagranicy muszą mieć dokument dopuszczający produkt na nasz rynek )

-rejestracja warsztatu (ok )

-oznakowanie auta po wykonaniu usługi lub wydanie dokumentu (ok , ale moja opinia na to jest taka - ten papier czy też numerek to dodatkowy argument w ręku firmy która doprowadza do tego że klient więcej musi zapłacić za usługę ) mając w swoim życiu kilka aut "ściemnionych folią" jeszcze nikt podczas : kontroli (policja) badań technicznych (diagnosta) lub opisu szkody (rzeczoznawca) nie zapytał mnie o taki dukument ..... niby po co ????

Tak jak napisałeś " folia przód 70% i pozostałe tył mniej jak 70% przepuszczania światła ( tak mówią przepisy i nic nie jest potrzebne ) odpowiednie przyrządy ( mierniki ) mogą sprawdzić stopień przyciemnienia szyb pokrytych folią jeśli potrzebna jest weryfikacja .... jednym zdaniem (papier wszystko przyjmie .... :naughty: )

-kto mi lub innym użytkownikom zabroni montażu folii na aucie zgodnie z przepisami ???????

-zestawy folii 1;2;3; (ok - ale co do niestabilności koloru-nasycenia grupy 2-giej nic mylnego , chyba że Bruxafol ma z tym problemy ) lub też co ważne to towar jest przechowywany w złych warunkach - wilgoć,brak ogrzewania zimą i takie tam ....w/w folie są z poliestru i do tego napylane więc nie lubią wilgoci ....

Ale kuźwa dałem do myślenia :kox: a tak na poważnie ,to moje zdanie i jak zwykle Ktoś będzie na pewno miał inne ( bo gdzie Polaków trzech tam cztery opinie )

Pzdr PIXI :good::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przyciemnianie szyb t jakby mój zawód, więc podzielę sie tym co wiem

- szyby czołowej nie wolno oklejać wcale a wcale

-przednie drzwi - po ofoliowaniu muszą mieć transparencję minmum 70%, mniejsza to już ryzyko właściciela. Z folii barwionych do montażu ISiC dopuścił NR Supreme 70 i UP75 - obie folie Bruxsafolu, poza tym dopuszczone są folie bezbarwne 4mil innych producentów.

- tylne drzwi i tył samochodu mogą mieć mniejszą przejrzystość niż 70%

- folie muszą być przebadane i dopuszczone przez ISiC

- warsztat który je instaluje musi być zarejestrowany w ISiC i posiadać swój nr homologacji

- szyby przyciemnione muszą zostać oznakowane nr-em homologacyjnym warsztatu (43RXXXXISiC) a właściciel musi otrzymać dokument identyfikacyjny folii z danymi zakładu i swojego samochodu dla przedstawiania odpowiednim organom kontroli (policja, diagnosta, rzeczoznawca itp)

- foli nie można zakładać sobie samemu

- na rynku dostępne są następujące folie:

--- zestawy do samodzielnego montażu dostępne w sklepach motoryzacyjnych, marketach - są barwione w kleju, nie posiadają zanezpieczenia antyzarysowaniowego (HC lub SR), mogą wydzielać zapachy, ogólnie uważam, że należy trzymać je zdala od samochodów

--- zestawy foliatecu - bardzo przyzwoite folie, bardzo drogie (za taką cenę znam lepsze). Ich zaletą jest bardzo duża gama kolorów i odcieni, marka dobrze znana. Wadą jest przede wszystkim cena.

---- folie profesjonalne dostępne zasadniczo tylko dla warsztatów. I tu podzieliłbym ja na trzy grupy

1- kiepskie - niewiadomego pochodzenia, dla których marka tworzona jest na miejscu w naszym kraju (w innych krajach nie występują). Ich jedyną zaletą jest niska cena, poza tym tylko kłopoty

2- dobre - produkowane głównie w USA. Średnia cena, duża trwałość, dobre parametry. Wadą jest niestabilność koloru

3 - ekstraliga- tu w zasadzie znam dwie marki dostępne na naszym rynku: Llumar i Bruxsafol (czyli SolarGard). Decydując się na te folie trzeba trochę więcej zapłaćić. Zalety to najlepsze parametry filtrów UV i IR, największa żywotność i stabilność koloru.

Stabilność koloru jest dość istotna. Czasami np po wymianie szyby trzeba ją ponownie ofoliować i dobrze, żeby folia wyglądała tak samo jak na pozostałych szybach. takie warunki spełnają tylko folie z grupy 3.

Szczególnie ciekawą folią jest UP75. Jest to folia typowo termoizolacyjna. Przy minimalnym przyciemnieniu niweluje ponad 85% IR. To ewenement wśród wszystkich znanych mi folii. niestety za tym idzie kosmiczna cena. Ale niektórych i ona nie zniechęca.

Podsumowując:

- dowiedz się jakimi foliami dysponuje wykonawca i zastanów się, czy daje ci to, czego oczekujesz

- dowiedz się, czy zakład ma uprawnienia do montażu i rządaj dokumentu identyfikacyjnego po montażu

- nie wybieraj ofert patrząc na cenę, prawda jest taka, że jakość ma swoją cenę

- pierwsze dni, miesiące po montażu wszystkie folie wyglądają dobrze, zastanó się jak długo chcesz się nimi cieszyć i czy jak szyby zaczną robić się fioletowe będziesz ciszyć sie dalej.

- nie ufaj w 100% zakładowi, zawsze sprawdź w internecie co wiadomo na temat folii, które ci proponuje i samego warsztatu

- uważam , że cena do do 100,- za szybę (za tylną do 200) jest do przyjęcia, poniżej 75,- oznacza, że zakład na czymś oszczędz (na materiale),

W razie jakiś pytań chętnie odpowiem (chociaż temat chyba tym postem wyczerpałem)

_________________

zabezpieczenia lakieru i przyciemnianie szyb

No no Kolego , ale post :good:

Ale mam kilka pytań- uwag :mysli:

Pracuję w podobnej branży ( folie okienne /kolorowe,antywłamaniowe - biura ,domy...) i mam styczność w hurtowni z foliami samochodowymi i po części zgadzam się z Tobą jak też mam inne zdanie :

-szyba przednia ( ok - nie powinno się foliować )

-70% Bruxafol (ok - ale nie tylko , są na rynku folie : 3M,Armorlite,Sun-Gard,Glass-Gard,Madico... i wiele innych )

-badania folii (ok - ale wszystkie w/w sprowadzane folie z zagranicy muszą mieć dokument dopuszczający produkt na nasz rynek )

-rejestracja warsztatu (ok )

-oznakowanie auta po wykonaniu usługi lub wydanie dokumentu (ok , ale moja opinia na to jest taka - ten papier czy też numerek to dodatkowy argument w ręku firmy która doprowadza do tego że klient więcej musi zapłacić za usługę ) mając w swoim życiu kilka aut "ściemnionych folią" jeszcze nikt podczas : kontroli (policja) badań technicznych (diagnosta) lub opisu szkody (rzeczoznawca) nie zapytał mnie o taki dukument ..... niby po co ????

Tak jak napisałeś " folia przód 70% i pozostałe tył mniej jak 70% przepuszczania światła ( tak mówią przepisy i nic nie jest potrzebne ) odpowiednie przyrządy ( mierniki ) mogą sprawdzić stopień przyciemnienia szyb pokrytych folią jeśli potrzebna jest weryfikacja .... jednym zdaniem (papier wszystko przyjmie .... :naughty: )

-kto mi lub innym użytkownikom zabroni montażu folii na aucie zgodnie z przepisami ???????

-zestawy folii 1;2;3; (ok - ale co do niestabilności koloru-nasycenia grupy 2-giej nic mylnego , chyba że Bruxafol ma z tym problemy ) lub też co ważne to towar jest przechowywany w złych warunkach - wilgoć,brak ogrzewania zimą i takie tam ....w/w folie są z poliestru i do tego napylane więc nie lubią wilgoci ....

Ale kuźwa dałem do myślenia :kox: a tak na poważnie ,to moje zdanie i jak zwykle Ktoś będzie na pewno miał inne ( bo gdzie Polaków trzech tam cztery opinie )

Pzdr PIXI :good::hi:

SIE CHŁOPAKI ROZPISUJĄ :gwizdanie: - a ja pisze krótko, żeby nie przeciążać serwerów :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PARAF :rant: :ranting1: ............... :nabijasie: Ja tu się mało nie spuściłem :embarrassed: a Maciek sru :beksa:

Sory za OT ( bo mnie zdrażnił ) :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbijam temat... tyle ze prosilbym o jakis zaklad w glogowie z dolnoslaskie badz okolic. dobrze i za dobra cene. w jednej firmie juz bylem to za 4 boczne szyby z tylna biora 600zl...mysle ze torche za duzo patrzac i porownujac ceny o jakich koledzy tu pisza. Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...