Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Webasto nie działa jako dogrzewacz


jaca

Rekomendowane odpowiedzi

Webasto działa bez problemu czy jest załączane pilotem czy z zegara, zawsze wyłącza się po uruchomieniu

silnika bez względu na osiągniętą temperaturę silnika czy powietrza.

Piec z podzespołami dokładałem sam,

kodowania próbowalem już różnego 1 i 2 żadnej różnicy zawsze wyłacza się po załaczeniu silnika.

0- no auxiliary heating instaled

1- auxiliary heating instaled

2- auxiliary heating installed and goes out when turning engine off

3- only auxiliary ventilation

4- only auxiliary ventilation and goes out when turning engine off

Może ktoś wie czy trzeba jeszcze przekodować coś w zegarach może w sterowniku pieca.

A może jeszcze coś czego nie wiem :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj w kanale dopasowania 03 :)

– Wartość dopasowania 01 ogrzewania postojowe nie wyłącza się po wyłączenia silnika.

– Wartość dopasowania 02 ogrzewania postojowe wyłącza się po pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj w kanale dopasowania 03 :)

– Wartość dopasowania 01 ogrzewania postojowe nie wyłącza się po wyłączenia silnika.

– Wartość dopasowania 02 ogrzewania postojowe wyłącza się po pracy silnika.

Dzięki wrclaguna, wieczorkiem spróbuję.

Masz na myśli

18-aux. heat. =>

czy

17-instruments =>

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nie wiem który sterownik miałeś na mysli ale ani w sterowniku pieca ani w licznikach nie mam mozliwości zmiany w kanale 03

kodowanie sterownika pieca mam 00011 czyli powinno działać

wszystko działa i jest ok, ale jak uruchomię silnik webasto wyłącza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrclaguna niestety w kanale 03 mam okno nieaktywne

w pierwszej chwili myślałem że zależy to od wersji softu sterownika pieca ale widzę, że są

takie same

u siebie masz możliwość zmiany tego kanału ?

Screen_Shot.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze się umówić z kumplem, który ma VASA 5052 może da radę, próbowałem stosunkowo nowym KTS-em,

ale ten nie widzi wogóle sterownika pieca

wrclaguna ja to rozwiązałeś u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest VAG 704 PL i nie zakoduje tego :confused4:

Kolego jaca w adaptacji przewidziane są tylko kanały dopasowania 01 do 09 i kanał dopasowania 81 :)

A kanał dopasowania 87 jest dla zablokowany ale w przypadku reklamacji tylko ASO :cool1:Ogrzewanie postojowe dymi w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004, w celu usunięcia przyczyny reklamacji w tym kanale dopasowania może zostać zmienione dopasowanie.

Kanal 01

Wartość napięcia dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia (w zależności od kodowania komputera sterującego ogrzewania dodatkowego

Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje w zależności od temperatury

– Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX1“ (kodowanie fabryczne).

– Ustawienie fabryczne 12,17 V ( ustawiona wartość zakodowana 9138 i taka jest u mnie :wink4: ponizej masz wartosci napisane ).

– Zakres dopasowania 10,0 V do 12,65 V

Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia

9106 9,98 V

9110 10,25 V

9120 10,90 V

9130 11,60 V

9138 12,17 V

9145 12,65 V

Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje przy stałej podanej wartości napięcia

– Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX2“ (może nastąpić na życzenie klienta) i przy kodowaniu „XXXX1“, jeżeli ogrzewanie postojowe zostanie wysterowane jako ogrzewanie dodatkowe.

– Ustawienie fabryczne 9,5 V

– Zakres dopasowania 8,0 V do 13,0 V

Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia

9077 8,00 V

9090 9,00 V

9097 9,50 V

9100 9,60 V

9110 10,25 V

9120 10,90 V

9130 11,60 V

9140 12,30 V

9150 12.99 V

Kanal 02

Zmiana wysterowania pompy dozującej w celu regulacji zawartości CO2 w spalinach . Regulacja zawartości CO2 spalinach następuje poprzez zmianę częstotliwości taktowania. Jeżeli emitowanych jest więcej impulsów na sek., to tłoczona jest większa ilość paliwa i tym samym wzrasta zawartość CO2 w spalinach .

Samochody z silnikiem benzynowym

– Ustawienie fabryczne np. 147 ms (147/1000 sek.), odpowiada ok. 6,8 Hz (impulsów na sek.)

Samochody z silnikiem wysokoprężnym

– Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), odpowiada ok. 5,7 Hz (impulsów na sek.)

Kanal 03 :cool1:

Warunek wyłączenia ogrzewania postojowego po wyłączeniu silnika :naughty:

Dopasowanie 1

– Ogrzewanie postojowe ma po wyłączeniu silnika pracować dalej (do upłynięcia nastawionego czasu pracy)

– Ustawienie fabryczne

Dopasowanie 2

– Ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika ma się wyłączyć samoczynnie (niezależnie od pozostałego ustawionego czasu pracy oraz jeżeli w dalszym ciągu występuje sygnał włączający z komputera sterującego w zestawie wskaźników.

– To dopasowanie może być przeprowadzone w ASO .

Kanal 04

Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego . Poprzez ten kanał dopasowania do ogrzewania postojowego można dopasować maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe :gwizdanie:

Kanal 05

Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do rodzaju paliwa samochodu (silnik benzynowy lub wysokoprężny)

Dopasowanie 1 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem wysokoprężnym.

Dopasowanie 2 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem benzynowym.

Kanal 06

Dopasowanie funkcji Ogrzewanie dodatkowe

Dopasowanie 0 (Ustawienie fabryczne)

- Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem wysokoprężnym powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania (ustawienie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie nie może zostać wyłączone).

– Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem benzynowym nie powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji /ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania

Dopasowanie 1

To dopasowanie może być przeprowadzone w samochodach z silnikiem benzynowym.

– Ogrzewanie postojowe powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych zażąda dodatkowej mocy grzania.

Kanal 07

Ten kanał dopasowania jest obecnie niewykorzystany :cool1:

Kanal 08

Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu sprawdzenia wielkości dawki wtrysku pompy dozującej .

Ustawienie fabryczne 0

– Pompa dozująca sterowana jest z podaną częstotliwością przez ustawiony czas (podany w sekundach) w funkcji ''Nastawy podstawowe'' , grupa wskazań 077 przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (np. w czasie produkcji w celu napełnienia przewodu paliwa przez 250 sek.)

– W celu sprawdzenia wydajności pompy paliwa komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy nastawić poprzez funkcję ''Dopasowanie'' na 250 .

– Po wybraniu funkcji ''Nastawy podstawowe'' grupa wskazań 077 (np. w celu sprawdzenia wydajności pompy dozującej ), wskazanie zmienia się z np. 250 z powrotem na 0.

– W przypadku dostarczonego jako część zapasowa komputera sterującego ogrzewania dodatkowego -może się także wyświetlić 200 , w tym przypadku zmienić dopasowanie na 0.

Kanal 09

Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu napełnienia przewodu paliwa ogrzewania dodatkowego .

Ustawienie fabryczne 0

Kanal 81

Dopasowanie w celu skasowania zapamiętanego w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numeru nadwozia

– Dopasowanie to należy przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli np. komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został zamontowany w innym samochodzie, aby skasować numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego .

W komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego podczas włączania zapłonu numer nadwozia odbierany przez magistralę danych Komfort jest porównywany z numerem nadwozia zapamiętanym w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego .

– Jeżeli w nowym komputerze sterującym nie jest zapamiętany numer nadwozia, zostanie on zapamiętany i tym samym zostanie ustanowione przyporządkowanie komputera sterującego do samochodu.

– Jeżeli w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętany jest inny numer nadwozia, następuje wpis w pamięci usterek.

Kanal 87

Dopasowanie najmniejszej dopuszczalnej liczby obrotów dmuchawy powietrza spalania.

– Dopasowanie to przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004 ogrzewanie postojowe dymi podczas przełączana lub po przełączeniu z trybu obciążenia pełnego na tryb obciążenia częściowego, a nie występuje żadna usterka w ogrzewaniu postojowym i jego zasilaniu paliwem.

– Ten kanał dopasowania jest zablokowany , aby można było kanał ten wywołać, należy go najpierw odblokować w funkcji 11 (Login) poprzez wprowadzenie kodu Login 22222.

Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) ''00048''

- Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 4800 / min.

Ustawienie dla opisanych wyżej samochodów (z komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) i opisanej powyżej reklamacji ''00065''

– Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.

Po zmianie dopasowania sprawdzić zawartość CO 2 w spalinach ogrzewania postojowego.

– W celu sprawdzenia skuteczność wykonanych czynności, pozostawić ogrzewanie postojowe tak długo włączone, aż co najmniej raz przełączy się na przerwę regulacyjną.

Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części od indeksu C) ''00065''

– Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.

Ale sie opisalem :heat: mysle ze dla potomnych sie przyda :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wrclaguna !!!

Duża ilość wiedzy.

Czasami zastanawiam się skąd czerpiesz dokumentację :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wrclaguna !!!

Duża ilość wiedzy.

Czasami zastanawiam się skąd czerpiesz dokumentację :good:

Z Elsy :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody z silnikiem wysokoprężnym

– Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), co odpowiada 5.7 Hz

Jak to ustawienie ma się do pełnego i częściowego otwarcia przepustnicy, czyli w fazie początkowej i końcowej ogrzewania? Logiczne wydaje się, że ustawienie w kanale 02 jest wartością wyjściową stopniowo obniżającą się w czasie pracy...

Ile proponujecie ustawić, żeby pozbyć się wyraźnego dymienia w fazie początkowej? Może 200 ms czyli 5 Hz?

Czy da się tak zakodować ogrzewanie, żeby wyłączało się zawsze po odpaleniu silnika, ale tak, żeby można go było zawsze włączyć z poziomu FIS np. stojąc w korku?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj zmienic te wartosci moze cos to da :) Jezeli chodzi o wlaczanie podczas jazdy ( stanie w korku :naughty: ) da sie wlaczyc webasto tylko musisz odwiedzic ASO :cool1: ta opcja nie jest dostepna przy Vagu :confused4: tylko VAS

Ja bylem w ASO z tym zapytaniem i mozliwoscia przestawienia i oczywiscie wszyscy otwozyli oczy :shocked: ( co...jak ... :blink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody z silnikiem wysokoprężnym

– Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), co odpowiada 5.7 Hz

Jak to ustawienie ma się do pełnego i częściowego otwarcia przepustnicy, czyli w fazie początkowej i końcowej ogrzewania? Logiczne wydaje się, że ustawienie w kanale 02 jest wartością wyjściową stopniowo obniżającą się w czasie pracy...

Ile proponujecie ustawić, żeby pozbyć się wyraźnego dymienia w fazie początkowej? Może 200 ms czyli 5 Hz?

Proponuje Ci sprawdzić pierw dawkę paliwa i dopiero korygować te wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrać funkcję „10 - Dopasowanie"

Kanał 08

Wprowadź wartość 250

Następnie:

04 - Nastawy podstawowe

wybierasz grupe 77 i potwierdzasz

Pompa dozująca -V54- zostaje wysterowana z wprowadzoną na stałe częstotliwością taktowania.

Pompa dozująca -V54- zostaje teraz wysterowana przez 250 sek. z częstotliwością 5 Hz (5 impulsów na sek.). Nastawiona w pompie dozującej -V54- wydajność wynosi przy tym ok. 0,03 ml na skok (0,03/1000 l)

Wartość wymagana:

34 ml -2 ml /+4 ml (dopuszczalny zakres tolerancji 32 do 38 ml) oczywiście dla wartości 176ms[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 10:57_________________________________________________Jęsli dawka jest dobra to wina leży w wentylatorze i jego obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 ml -2 ml /+4 ml (dopuszczalny zakres tolerancji 32 do 38 ml) oczywiście dla wartości 176ms

Dzięki ale z czym tą wartość mam porównać? W odpowiednim polu w grupie 077 po upływie 250sek.?

Chyba, że mam odlewać tą dawkę do kieliszka :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 ml -2 ml /+4 ml (dopuszczalny zakres tolerancji 32 do 38 ml) oczywiście dla wartości 176ms

Dzięki ale z czym tą wartość mam porównać? W odpowiednim polu w grupie 077 po upływie 250sek.?

Chyba, że mam odlewać tą dawkę do kieliszka :kox:

:polew: myślałem, ze się domyślisz.

Musisz wypiąć gdzieś przewód paliwowy i to paliwo do jakiegoś pojemnika z miarką, lub później gdzieś zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzenie dawki muszę sobie aktualnie odpuścić, bo zima znowu atakuje.

Zwiększyłem czas taktowania do 183ms (oryginalnie miałem 175ms) i ogrzewanie dymi tylko na początku, ale o wiele mniej niż przedtem. Po upływie ok 5min dymienie jest akceptowalne :)

Interesujące jest to, że ogrzewanie dymi najbardziej, gdy wyłączy się go z poziomu FIS w trakcie pracy. Wtedy wydobywa się dużo niebieskiego dymu tak jakby paliwo leciało dalej a świeca nie grzała. U Was też tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...