Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Duże spalanie silnik


czarnecky

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli jeździsz tak jak mówisz, czyli 5 km bez korków to jednak ciut za duże spalanie. Mój pali 8,5 zimą ale rano 7 km jadę właśnie w jakieś 15-20 minut, ale po południu te same 7km robię ponad dwa razy dłużej (30-35 minut), do tego na drodze mam sporo sygnalizatorów.

Parametry dawki właściwe dla silnika to w granicach 3-5 mg, ale im mniej tym dawka WYŻSZA, a auto się lepiej zbiera z niskich obrotów i szybciej reaguje na gaz. Ja mam teraz 2.8-3mg i nie zauważyłem jakiegoś wzrostu spalania w porównaniu do wcześniejszej dawki w granicach 4mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mój AFB 2.tdi v6 spali około 8>9 w zimę a to przecież 6 cylindrów a twój 4 .Dodam że w lato ok 7>8 i jestem zadowolony ,a na trasie to już naprawdę ładnie[br]Dopisany: 16 Grudzień 2010, 17:01_________________________________________________pomyliłem się 2.5 tdi v6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili mam do pracy 12 km nagrzewa się do 90 stopni około 8-10 przy włączonym ogrzewaniu na 23 stopnie od pełnego zbiornika do połowy w tej chwili mam 450 kilometrów latem spokojnie osiągam 500 kilometrów na pół baku czasem stoje w korkach czyli jeśli spali 8 litrów teraz zimą to nie jest zły wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mój AFB 2.tdi v6 spali około 8>9 w zimę a to przecież 6 cylindrów a twój 4 .Dodam że w lato ok 7>8 i jestem zadowolony ,a na trasie to już naprawdę ładnie[br]Dopisany: 16 Grudzień 2010, 17:01_________________________________________________pomyliłem się 2.5 tdi v6

W taki wynik to nie wierze. AFN normalnie w lato 7-7,5 pali a tobie 2.5 tyle pali? Jezdzilem paskiem 2.5 tdi i spalanie 12 l po miescie bylo w lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie ma co szukać dziury w całym. Moja pali teraz 7,5l, tylko ja jeżdżę codziennie miasto + trasa 18 km i czasami nawet nie złapie 90 stopni, więc silnik nie dogrzany i stąd to większe spalanie. Jak Ty robisz cały czas miasto to jak ma silnik się rozgrzać i mało palić, to nie realne... O małym spalaniu i 5l/100 można pomarzyć, ale przy dodatnich temperaturach i na pewno nie w cyklu miejskim, ale na trasie. Duży wpływ też ma jakość paliwa i ciężar nogi kierowcy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zdrowym AFN/AVG ze sprawnym termostatem i turbinką do 100 km lekko można osiągnąć 5,0 l/100km

Teraz zimą max 6,9 l na 100 km i to jeszcze mi tak spalał z niesprawnym termostatem, 80*C mianowicie, teraz 6,5 litra, cykl trasa-miasto korki + dłuższe odcinki.

Termostat nowy ASO 90*C sztywno jak pal Azji.

Podstawa to nowe filtry, olej i termostat. Płyn oczywiście G12+ :ON:

Aha dodam, że jeżdżę na niemieckim paliwie z Arala.

-10*C i pali za pierwszym kopnięciem

Na biogównie pali więcej. :kwasny:

:ON:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś AFNa i nigdy mi tyle nie palił :blink:

AJM w porównaniu do AFN poli mi duzo więcej bo około 7litrów (miasto-trasa).

U mnie to samo. Nie wiem skąd macie wyniki 9-10 litrów ale ja po 3 city w zeszłą zime nie wszedłem powyżej 7,3L.

Odcinki to 6km w jedną stronę do pracy.

W tą zimę jeszcze do 7L nie doszedłem. Dodam że zarówno rok temu jak i w tym roku jak tylko się nagrzeje to zwiększam obroty gdyż lubię zabawę na śniegu.

reasumując : chyba tylko my we dwóch mamy jakieś lewe silniki co nie palą 10L :confused4:

i powiesz mi jeszcze ze w lato w miescie pali ci 5 l/100km? Ja teraz zima rzadko kiedy wrzucam 4 bieg jak jade do pracy. caly czas 1-2-3. Mowiac o spalaniu mowisz o tym z FIS'a?

Latem w mieście średnio 5,6 miałem, rzadko ponad 6 (chyba 6,4 max).

Nie mam fisa leje po 800 km. Czasem jak sie rezerwa zaświeci. Ostatnie zalanie ok 2 tyg temu w sztumie wylot na malbork było 6,8 L (ok250km trasa a tak to 3city)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj rekord tej zimy z 600km wyszlo 7,8. Wszystko miasto, nogi najlzejszej nie mam, wiec faktycznie moze cos z ta dawka masz nie tak? Ostatni zbiornik 50% miasto 50% trasa 6,66 :evil: No i wymien ten termostat;) Koszt smieszny, a spalanie na pewno spadnie i szybko sie zwroci..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku to tylko do palenia. Podczas jazdy komputer sam reguluje dynamiczny kąt wtrysku. Osobiście nie chce mi się wierzyć w spalanie 9-10l w AFN. 1Z i AFN to chyba najoszczędniejsze TDIki.Nie ma co porównywać VP do PD bo różnice w spalaniu jednak są zauważalne.Proponuje podpiąć pod vag zrobić diagnostykę.Albo zmienić system sprawdzania spalania :)

Wiadomo że na krótkich odcinkach przy mrozie nie spali nam 5l :polew: ale 10 to już kosmos. Podczas jazdy na krótkich odcinkach/korki to wskazania Fis dotyczące średniego spalania są mocno oszukane.Przynajmniej u mnie. Gdy jeździłem jeszcze 1Z na hybrydach i chipie ~średnio wychodziło 7 max 7.5. Obecnie w zamulonym AVB PD na podjazdach dochodzi do 8l max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku to tylko do palenia. Podczas jazdy komputer sam reguluje dynamiczny kąt wtrysku. Osobiście nie chce mi się wierzyć w spalanie 9-10l w AFN. 1Z i AFN to chyba najoszczędniejsze TDIki.Nie ma co porównywać VP do PD bo różnice w spalaniu jednak są zauważalne.Proponuje podpiąć pod vag zrobić diagnostykę.Albo zmienić system sprawdzania spalania :)

Wiadomo że na krótkich odcinkach przy mrozie nie spali nam 5l :polew: ale 10 to już kosmos. Podczas jazdy na krótkich odcinkach/korki to wskazania Fis dotyczące średniego spalania są mocno oszukane.Przynajmniej u mnie. Gdy jeździłem jeszcze 1Z na hybrydach i chipie ~średnio wychodziło 7 max 7.5. Obecnie w zamulonym AVB PD na podjazdach dochodzi do 8l max

niestety, prawda jest bolesna, pali 9-10 litrow i nie ma chu** we wsi. nie cisne bo nawet sie nie da, ulice sa zasniezone i oblodzone, mocniejsze wcisniecie gazu odrazu zrywa przyczepnosc. ja nie wiem jak wy jezdzicie... widocznie nie potrafie. na vagu dawka ustalona na 4mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na i ja coś dorzucę :)

-Wymiana uszczelki głowicy

-planowanie głowicy

-wymiana popychaczy

-wymiana nagrzewnicy

-dawka paliwa na Vag- 4.5

-wymiana płynów

-wymiana oleju

-wymiana filtrów

-wymiana termostatu

-regeneracja turbinki (2 lata gwarancji)

ZIMA: aktualne spalanie na nie dogrzanym silniku mam 7 do 7.5 litra na odcinkach około 15km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, prawda jest bolesna, pali 9-10 litrow i nie ma chu** we wsi. nie cisne bo nawet sie nie da, ulice sa zasniezone i oblodzone, mocniejsze wcisniecie gazu odrazu zrywa przyczepnosc. ja nie wiem jak wy jezdzicie... widocznie nie potrafie. na vagu dawka ustalona na 4mg.

mówisz że pali 9-10 a masz w opisie 6-7 :wink4:

co do przyczepności to faktycznie tragedia.. najgorzej przy ruszaniu jak kawałki lodu są na ulicy.. mieli, łapie, mieli, łapie.. szarpie jak by sprzęgło padało.. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie jeszcze nie udało mi sie wkleic logów bo dopiero wczoraj je zrobiłem, a dzisiaj w dostepie do neta mam jakies ograniczenia ze nie moge zjęc wklejac.

Ale zjdęcia mam przy sobie i tak jak na nie patrze to jedna rzecz mi sie w oczy rzuca.

Korzystam z programu Polski VAG wersja 4.9 (ma ktos taki?) i w diagnostyce silnika w bloku 13 pokazującym opóźnienie zapłonu na każdym cylindrze wartośc dla cyl1 = 130, cyl2 = 134, cyl3 = 110, cyl4 = 136. Zwłaszcza cyl3 mnie dziwi bo mocno odbiega od pozostałych. Co to może być? Znaczy jaka może byc tego przyczyna i czym to grozi jeśli ktos wie? Bardzo bym prosił o powdpowiedź. Badanie na wolnych obrotach temp silnika 75 C (8 km przejechane, temp otoczenia -10).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem A4 (ok rok temu) miałem podobne problemy jak autor tematu... Mój znajomy mechanik powiedział tak: "Jak jeździ i silny to nie ma co szukać dziury w całym tylko lać i jechać bo można przedobrzyć..."

A kolega jakim autem wcześniej jeździł co ? Ja po zakupie też miałem takie spalanie ponieważ lubiałem depnąć gdyż przesiadłem się z benzynki 1,3 75KM. Zima owszem robi swoje, a spalanie w naszych audiczkach jest niestety mocno zróżnicowane od warunków atmosferycznych, przebywanych odległości i poziomu położenia pedału gazu i obrotomierza... To nie golf czy polo tylko ciężkie audi to raz, a dwa to fakt iż to już leciwe i niestety troche wyeksploatowane autko i nie jeden szczęśliwy nabywca jest nieco rozczarowany kiedy magiczne 5,5 litra na 100 km staje się troche nie osiągalne. Gdyby A4 tyle paliło to wiele lżejszy i mniejszy golf 3 powinien zjadać 3 litry...

U mnie też na krótkich odcinkach do pracy lubi zjeść w zimie ok 8 litrów a w lecie tak do 7,5... Dodam że wcale mu nie żałuje gazu bo lubie zasypiać i zapóźniać :). Jeśli będziesz jeździł bardzo elastycznie do 2,5/3 tys obr to nieco zaoszczędzisz.... Przejedź się na trasę, wtedy dopiero zauważysz różnicę... Ja byłem bardzo zaskoczony kiedy to na 11 litrach pierwszy raz w trasie po ok 9 miesiącach od zakupu zrobiłem 210kilometrów.... Jeśli będziesz jeździł po trasie z żółwim tępem do 100km/h to zejdzie Ci poniżej 6... Jeśli będziesz jeździł bardziej dynamicznie to spalanie będzie utrzymywalo Ci się na poziomie 6/7 litrów, zobaczysz.... Narazie jesteś świeżo po zakupie więc nic nie kombinuj tylko daj sobie chwilę czasu....

Dodam jeszcze iż poznałem dziewczynę która ma B6 z silnikiem bodajże AWX 130PS i na baku robi ok700km w zimie więc też żadnej reweli... Mój zaś brat ma Mondeo III 2.0 TDDI 115PS i też spala mu ok 8 litrów więc wydaje mi się że dla takiej masy aut to normalne i wiarygodne spalanie.... A kiedy słucham że komuś stare TDi pali 4 litry to poprostu przytakuje a w myślach śmieje się z tego :)

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale takie moje zdanie

Dodam jeszcze że spalanie jest również uzależnione od paliwa... Jak zalejesz kiepskiej ropy to też lubi wiele spalić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj AFN pobija Wasze.. spalanie rzędu 13l/100

ostatnio wymieniony rozrząd, termostat i czujni ktemp cieczy chlodzacej i bez zmina.

Co prawda walcze jeszcze z błędami (zwarcie na czujniku ) i zobaczymy jak to się skończy.

Wiązka silnikowa pewnie do wymiany ale Obawiam się ,że po prostu wtryski leją...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...