Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, Rozmieszczenie, Opis, Nastawy Podstawowe


olo-sline28

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.05.2016 o 06:41, Norbert Werpachowski napisał:

cześć chłopaki ;) mógłby ktoś podpowiedzieć w którym miejscu psiknąć aby nasmarować te silniczki od regulacji klap nawiewu ?

Wszystkie nastawniki składają się z obudowy,ramienia nastawianego silniczkiem,i potencjometru,który mierzy opór elektr.w zakresie ok. 4,6kohm,a dokładnie podział tej oporności.Suwak potencjometru dzieli  oporność a więc napięcie na dwie wartości co komputer odczytuje jako zadane wartości i steruje silniczkiem a ten ramieniem mechanicznie sprzężonym z osią obracającą o określony kąt,klapą.Zasada działania niby prosta,ale zauważyłem że każdy potencjometr w tych nastawnikach klap klimy ma opór 4,6-4,7 kiloomów.Wyjęty do naprawy potenc.lepiej odrazu pomierzyć i nowy ustawić w tym samym położeniu.Silnik V158 (czerw.ramię)Lewa strona kręci potencjometrem 4,7kilooma,tak przynajmniej wskazuje pomiar na 1 i 3 (skrajnych nóżkach).Potencjometry "zielone" można kupić dziś za 10pln i mają włąsnie 4,7k.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2015 o 22:16, mario1234321 napisał:

sa gdzies podane koncowki symbolu angielskich silniczkow? i czy one tez podejda do europejskich wersji?

Ze względu nato ,że anglik ma kierownicę po prawej stronie,więc klmatyzacja jest niemal lustrzanym odbiciem w wersji kontynentalnej.N.p. dmuchawa ma łopatki w "lewą stronę".Ale nastawniki,w nich silniczki i potencjometry są takie same,i ramiona w nich wyjmujemy i wstawiamy kontynentalne,czy inaczej mówiąc normalne,dla ruchu prawostronnego,z kierownicą po L stronie.Tylko te ramiona do sprawnych ang.nastawników przekładamy z np uszkodzonych "naszych" L stronnych klim.Albo uszkodzone,przeważnie  naprawiamy,wymieniając w nich umiejętnie,potencjometry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2019 o 10:09, GRADIENT napisał:

Panowie.

Czy silniczek od anglika może być?

Stoi u mnie na szrocie małysz z silnikami 8E2820511A.

Gość chce 30zł za silniczek.

U mnie jest zablokowany V158

Ne wiem czy się różni 8E1 OD 8E2 czy czasem dźwignie nie będą odwrotne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2019 o 10:09, GRADIENT napisał:

Panowie.

Czy silniczek od anglika może być?

Stoi u mnie na szrocie małysz z silnikami 8E2820511A.

Gość chce 30zł za silniczek.

U mnie jest zablokowany V158

Ne wiem czy się różni 8E1 OD 8E2 czy czasem dźwignie nie będą odwrotne.

Dżwignie będą odwrotne,pomijając kolor (żółty).W klimie z anglika dmuchawa nieprzydatna inny kierunek nawiewu,łopatek turbiny.Tylko sam nastawnik,z potencjometrem i silniczkiem znajdzie zastosowanie na kontynencie.Wyciągasz ang.dżwignię wkładasz starą ,kontynent,,po dokładnym ustaleniu montujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2016 o 12:42, lukaszooo napisał:

Jesli rozebral bys potencjometr to zobaczyl bys ze nie ma on zakresu 360 tylko ok 170. Na pierscieniu potencjometru jest taka strzalka i ona ma wakazywac ramie silniczka. Jesli zle ustawiles potencjometr to wylamal sie ogranicznik w potencjometrze i taczej nadaje sie na smietnik.

Strzałka wskazuje ramię,ale już  po zamknięciu obudowy trzeba to ramię włożyć w otwór i wtedy można podać napięcie, bo ramię ogranicza wypust na obudowie i nie pozwala na zbytni  obrót w lewo czy w prawo (min. czy max.) a tym samym wyłamanie i zniszczenie potencjometru.Wiem to z doświadczenia,kiedy BEZ ramienia podałem napięcie,i za moment potencjometr "chrupnął".Jedynie z włożonym w obudowę ramieniem można podłączać,i tylko do momentu oparcia ramienia o półokrągly wypust,ograniczający zakres ruchu ramienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie, potrzebuję szybkiej porady, może ktoś miał taki sam problem.
Nawiewy pracują normalnie na LO, jeśli podniosę temperaturę na 18C* lub więcej centralny potrójny wylot zostaje zamknięty, mam tylko nawiew ciepłego na bocznych oraz na stopy, centralny całkowicie zamknięty, jednak czuję, że wewnątrz za kratkami robi się ciepło, po prostu wylot ten zostaje zamknięty/ źle wysterowany klapką. Który silniczek atakować? A może zacząć od VAG'a i nastawów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, qunik napisał:

Cześć Panowie, potrzebuję szybkiej porady, może ktoś miał taki sam problem.
Nawiewy pracują normalnie na LO, jeśli podniosę temperaturę na 18C* lub więcej centralny potrójny wylot zostaje zamknięty, mam tylko nawiew ciepłego na bocznych oraz na stopy, centralny całkowicie zamknięty, jednak czuję, że wewnątrz za kratkami robi się ciepło, po prostu wylot ten zostaje zamknięty/ źle wysterowany klapką. Który silniczek atakować? A może zacząć od VAG'a i nastawów? 

W trybie auto tak ma być, tak zrobiła to fabryka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam z ciekawości, czy macie tak czasami, że klimatronik nie reaguje na zmiane regulacji prędkości? Dopiero po iluś tam kliknięciach zaczyna podnosić siłę nadmuchu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy po mocniejszym kliknięciu jest reakcja? Może same przełączniki już padają? Mają w sumie do tego prawo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2019 o 08:25, Bromchit napisał:

W trybie auto tak ma być, tak zrobiła to fabryka. 

Nigdy nie używam trybu auto, zawsze manual.
Pamiętam, że kiedyś środkowe nawiewy działały normalnie, i na ciepłym i zimnym :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien że silniczek padł? Jak koledzy wyżej pisali sam pozycjoner się wyrabia, a silniczek wystarczy przeczyścić i śmiga dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Sprawa wygląda następująco

Nawiew na szybę się nie włącza, po zdieciu schowka i dobraniu się do silniczka , pierwsza diagnoza potencjometr, został wymieniony na nowy, niestety dalej po podłączeniu silniczka się on zamykał po włączeniu zapłonu lecz już się nie otwierał, 

OK przelozylem drugi dokupiony lecz te same objawy po włączeniu zapłonu się on odrazu zamyka i niestety już se niechce otworzyć. 

Miial ktoś tak? Jaka może być przyczyna? Teraz działa w manualu, tzn otwarta do połowy bez silniczka :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest wymienić wszystkie potencjometry na raz,trzeba sprawdzić czy mają po 4,7Kohma by zbyt dużych odchyłów nie było bo silniczki zaczynają wariować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. zamwial ktos z allegro te potencjometry? 

Potencjometr-silniczka-klimy-Audi-A4-B6-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 13,86 zł - Potencjometr silniczka klimy Audi A4 B6 B7 V158 (8361150088). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

  cos sypie bledem V158 i chcialbym odrazu kupic zeby nie bawic sie w 2 x wyciaganie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...