Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, Rozmieszczenie, Opis, Nastawy Podstawowe


olo-sline28

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie podpięta jest wiązka silnika v113 bo u mnie nie mogę jej namierzyć i brak jest tego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam u siebie następujący problem, miałem błąd zablokowanego silniczka v159 ale został rozebrany wyczyszczony nasmarowany i teraz błędu brak.

Problem mam ze zrobieniem adaptacji gdyż po uruchomieniu adaptacji wartości skalują cały czas powyżej 200 i nie spadają do 0 nawet po dłuższym oczekiwaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Jaki masz interfejs/program ? , spróbuj też na odpalonym aucie... 

Robię na odpalonym, klimatronik w auto, program vcds. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, emilk89 napisał:

Witam mam u siebie następujący problem, miałem błąd zablokowanego silniczka v159 ale został rozebrany wyczyszczony nasmarowany i teraz błędu brak.

Problem mam ze zrobieniem adaptacji gdyż po uruchomieniu adaptacji wartości skalują cały czas powyżej 200 i nie spadają do 0 nawet po dłuższym oczekiwaniu

A przy skanowaniu modułu klimatronika, są jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Langista napisał:

A przy skanowaniu modułu klimatronika, są jakieś błędy?

Brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób testy wykonawcze vcdsem czy w ogóle sie porusza silniczek i czy steruje klapą. Może gdzieś haczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem jak silniczek nie mógł się dalej obrócić, było słychać tylko że próbuje co chwilę. Ruszył dopiero jak mu pomogłem popychając ramię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pacjent Audi A4 B6 1.8T.

Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika przez około 2-3 minuty słychać charakterystyczne "cykanie" z okolic schowka. Z czym to może być związane i czy to jest normalne? Po podłączeniu pod komputer dostałem dwa takie oto błędy:

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            41-00 - Blocked or No Voltage

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek  v113 sterujący klapą obiegu zamkniętego przerwa lub zwarcie na +

Ale skoro go słychąć to pewnie się gdzieś zawiesił i nie może wysterować  pozycji w której ma ustawić klapkę. Odkręć schowek i zobacz co się tam dzieje. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usunięciu błąd powraca? Mnie tez te błąd wyskoczył jak klima mi klękła ale skasowałem i nie wrócił.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, błąd wraca cały czas. Jeszcze jak przełączam na obieg wewnętrzny to słychać skrzypienie przy przesuwaniu klap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj schowek, potem silniczek, rozbierz go, przesmaruj od nowa w środku smarem do elektroniki lub wazeliną techniczną, w miejsce potencjometra psiknij delikatnie kontakt sprayem, to samo w kostkę. 

WAŻNE zapamiętaj jak potencjometr był ustawiony w silniczku, aby z powrotem włożyć go w tej samej pozycji.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy potencjometr w silniczku v70/G112 ten z białym elementem ma inny potencjometr? Inne parametry bo wygląda tak samo.

Pytam bo wymieniałem 3 szt i akurat w tym wyskakiwał błąd:

Wartość skrajna adaptacji przekroczona.

Wszystkie inne normalnie przyjęły nowe potencjometry.

Podmieniałem ten potencjometr na używane z auta i cały czas to samo.

Błąd pojawia się odrazu w komputerze bez możliwości skasowania.

Po każdej wymianie potencjometru sprawdzałem błędy, kasowałem i robiłem nastawy podstawowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy któryś silniczek może blokować powietrze z nagrzewnicy ?

Mam taką dziwną sytuację , że od nagrzewnicy ucieka mi gorące powietrze na nogi , z kratek nawiewu leci elegancki chłodek .

Dzieje się tak na włączonej klimie lub econ , jakby klapy były zamknięte przy samej nagrzewnicy przez co ucieka bokiem do kabiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, wywala mi bledy silniczków, wymiana czy istnieje jakaś inna możliwość naprawy?

87A4A370-4BDE-4898-96AA-87AD87F7FA65.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych przypadkach wystarczy przeczyścić i przesmarować. W innych  są to uszkodzenia natury mechanicznej (wyłamane trybka) lub elektronicznej (potencjometr). Wszystko zależy od tego jaką masz usterkę. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...