Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Regeneracja tylnego spryskiwacza z mechanizmem napędu wycieraczki.


zagma

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem o tym wcześniej ale nikt się nie kwapi :kwasny: w końcu sam zdjąłem tragedii nie ma nic się nie pourywało trzeba energicznie podejść do tematu.


witam, potrzebuję kogoś do pomocy przy prawdobodobnie pęknietym wężyku tylnego spryskiwacza, chętnie zapłacę żeby ktoś zrobił, bo przy moim szczęściu up...dolę wszystkie możliwe zatrzaski :decayed: .

Mi pękł ten przewód z przodu przy zbiorniku na płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.Załozyłem przypadkowo silniczek z anglika i wycieraczka tylna zatrzymuje sie po lewej stronie a nie jak powinna z prawej stojąc z tyłu auta. :facepalm: Można jakoś przepiąć tak żeby w odwrotną strone działał :decayed:

a mozliwe ze to przez silniczek?bo cały czas zatrzymuje sie po lewej.Napisze ktos cos?

Edytowane przez Czesław112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem nieszczelność przy obudowie wycieraczki,trochę się z tym bawiłem uszczelniałem silikonem ale nic nie pomogło. Wreszcie wymieniłem simering w plastikowej końcówce na której jest wężyk, która się wciska w obudowę mechanizmu, na razie jest szczelnie, jeszcze poobserwuje :banan: Simering wziąłem stąd : http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6103502748&reco_id=207ee13c-080a-11e6-bcba-02e028c1d167&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Reco&bi_c=Product&bi_term=Przemys%C5%82-16696_Materia%C5%82y+i+akcesoria-121333_Obr%C3%B3bka+metali+-121431_%C5%81o%C5%BCyska+toczne-121490

Edytowane przez Piter75r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam problem z omawianą tylną wycieraczką - ułamał mi się ten element, na który wciska się plastikową dyszę, w dodatku i tak był cały zakamieniony. Czy da radę kupić tylko ten element, czy muszę cały mechanizm nowy?

c6a1914ba74cb634med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytania gdyż mam ten sam problem. Pasuje to może z jakieś innej tańszej wycieraczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w uzywce sprawne takie cale mechanizmy chodza po 100-120zl. Dodatkowo czesto w srodku przekladni leje sie plyn i cala rdzewieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ten wirnik powinien wyjść normalnie na zewnątrz bez żadnego problemu ?rozebralem wszystko posmarowałam ale muszę wyjechać jeszcze wirnikiem i nie chce mi on wyjść :))

Wyslane z mojego LG G4 przy uzyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ i u mnie wycieraczka tylna zaczęła wariować postanowiłem dobrać się do niej, jednak wcześniej chciałbym kupić sobie wszystkie niezbędne materiały. Wiem że będę potrzebował simering 6x16x5 rurkę mosiężną fi6 x 0,5 mm grubości oraz oringi tylko jakie? Ma ktoś wymiary?

Edytowane przez bossawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy zalewaniu silniczka wam tez tykało coś przy bezpiecznikach przy probie włączenia wycieraczki  ? Dodam że wycieraczka działa mi cały czas nie mogę jej wyłączyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na początku chciałbym podziękować wszystkim którzy zabrali głos w tym temacie.

Dzięki temu manualowi udało mi się rozebrać ten mechanizm który po ściągnięciu obudowy wyglądał w moim przypadku tak:

Resize of IMG_20170712_190629.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zablokowany był trzpień.

Jestem w trakcie czyszczenia.

Niestety na odcinku trzpienia który współpracuje z simeringiem są duże wżery, co widać na zdjęciu poniżej.

Czy ktoś ma może tą cześć w lepszym stanie do odsprzedania?

Resize of IMG_20170713_212226.jpg

Resize of IMG_20170713_212231.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć rozebranego mechanizmu. Może komuś się przydadzą.

Trzpień wyciągnąłem demontując najpierw czarną plastikową tulejkę od strony wieloklinu, spryskałem WD 40 i odczekałem godzinkę.

Następnie przez kawałek drewna uderzałem delikatnie młotkiem w trzpień po stronie wieloklina. Wyszedł bezproblemowo.

Trzeba jeszcze wyciągnąć o-ring wewnątrz tuleiii.

Resize of IMG_20170713_212304.jpg

Resize of IMG_20170713_212312.jpg

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez pabloo2
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Na początku rada na przyszłość. Problem jak w temacie - wycieraczka z tyłu chodziła coraz ciężej i stanęła. Rozbieram mechanizm (podziękowania za instrukcję!!!) i winowajcą okazał się zatarty mechanizm + wytarte niebieskie plastikowe koło zębate. Z racji tego, że miałem już taki mechanizm (tylko że z mercedesa) to przełożyłem koło zębate... tylko tutaj było żółte. Na pierwszy rzut oka wszystko pasuje więc montuje. I tutaj zonk, wycieraczka chodzi z lewej do prawej. Więc ponowny demontaż i co... pod tym kołem zębatym blaszka o 180st. obrócona (w porównaniu do org. niebieskiego). Aby wszystko chodziło elegancko to krótka instrukcja: delikatnie tą blaszkę wyjąłem z trzech otworów na których była zamocowana. Następnie wywierciłem otwory pod nowe położenie (w kole zębatym). Zeszlifowałem ten plastik z jednej strony aby wszystko było gładkie, a z drugiej strony poxilina aby ten metalowy "ząbek" chodził bez zacinania. Praca to max 30min. Złożyłem wszystko do kupy po wyschnięciu i wszystko elegancko chodzi. Gdyby ktoś miał jakieś problemy to chętnie służę pomocą (Wrocław).

Ale przechodząc do rzeczy. W ów momencie jak wycieraczka jeszcze chodziła to po naciśnięciu spryskiwaczy wycieraczka robiła trzy obroty. Teraz po naprawie, wycieraczka podaje spryskiwacz ale nie robi tych trzech obrotów tylko rusza się cyklicznie co kilka sekund. Jak jest u Was, jak to powinno rzeczywiście chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zabieram się za silniczek , bo zaczyna coś wariowac, tylko chce mieć już wszystko co jest potrzebne.

Simeringi 6x16x5

a oringi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na początku było niedrożne, udrożniłem igłą same dysze i okazało się , że do tego cieknie

po przeczytaniu postów z tego tematu temat się rozwiązał

koszt to 3,5zł simmering  (6x16x5) plus kawałek starej anteny z radia

do tego przy okazji czyścimy ze szlamu mechanizm i smarujemy czymś

 

wrzucę kilka zdjęć dla potomnych

- po odkręceniu klapki odłączamy plastikowy element, trzeba uważać żeby nie połamać niczego

187182584bb7200cfccf19f91173fcc901acb89f

 

- tutaj mamy potrzebny zestaw naprawczy

4269596102d185be186eb04303c1abac5ce398bb

 

- zmieniamy simmeringa

53382512514d007da3d4f2a621d91fac01790c6b

- szlifujemy lekko trzpienia i wciskamy kawałek anteny po czym szlifujemy żeby nie było ostrych krawędzi

26276466a9a59b4a71158e7aacead1b6ece61da0

 

- składamy wszystko do kupy i zapominamy o problemie ze spryskiwaczem

32397753f42828eae3060d898ea9ad30dcf2db4a

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2012 o 09:02, manny90 napisał:

Wczoraj zamontowałem silniczek który kupiłem od kolegi z forum. Przed założeniem otworzyłem, w środku malina, jak nówka, żadnego "błota". Złożyłem bez oringów, podłączyłem i cieknie... Dzisiaj oringi już założone i jest suchutko ;)

Polecam nawet profilaktycznie zrobić coś takiego, koszt niezauważalny a na przyszłość można dużo oszczędzić :wink:

kolego, mam problem z króćcem gdzie przychodzi koloanko 90" do mechanizmu silniczka - mianowicie mam skorodowaną rurkę w tym miejscu  czy uratuje mnie jakiś oring?

 

Panowie, problem jeden rozwiązany (nowy uszczelniacz 6x16x5 pomógł, cały mechanizm wyczyszczony i przesmarowany smarem, dodam że na starym uszczelnieniu pękła malutka sprężynka).

I nastał drugi problem ... :[ Dalej mi cieknie płyn od spryskiwaczy ale w połowie szerokości klapy w okolicach podsufitki !!!

Dla potomnych... Pękł przewód od spryskiwacza tylnego w prawym zawiasie klapy bagażnika.

1. Demontujemy wszystkie osłony klapy oraz zaślepki zawiasu

2. Musimy wycofać się z przewodami zasilania silniczka spryskiwaczy oraz zasilania płynu spryskiwacza do zawiasu, czyli odpinamy elektrykę ogrzewania tylnej szyby oraz masę z klapy.

3. Następnie odwijamy czarny bandaż na przewodach w dół aby gumowa osłona dała się zsunąć na doł.

4. Jak nie potrafimy zdiagnozować wycieku to dla ułatwienia można prysnąć z manetki tylko wcześniej podłączamy przewód do króćca.

5. Przecinamy wężyk w miejscu pęknięcia i nasuwamy Koszulkę termokurczliwą z klejem w środku po czym zgrzewamy i składamy wszystko

Edytowane przez dudi2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2016 o 08:50, maciejko111 napisał:

Witajcie, mam problem z omawianą tylną wycieraczką - ułamał mi się ten element, na który wciska się plastikową dyszę, w dodatku i tak był cały zakamieniony. Czy da radę kupić tylko ten element, czy muszę cały mechanizm nowy?

c6a1914ba74cb634med.jpg

Czy ktoś z Was znalazł rozwiązanie z tym ułamanym krućcem? 

Zastanawiam się, czy jest jakiś szybki patent, (pomijam kwestie odkręcenia śruby), czy zakupić gotowy zamiennik np. 

https://www.dlaauta.eu/product-pol-15673-Audi-A4-B6-Avant-00-04-ZESTAW-silniczek-wycieraczki-wycieraczka-tylna-ramie-pioro-dysza-spryskiwacza-tylnej-szyby-3szt-KPL.html

https://allegro.pl/oferta/silnik-silniczek-wycieraczki-tyl-do-audi-a4-b6-b7-8141471743

 

U mnie wygląda to tak:

 

20191204_121350.jpg

20191204_121343.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wyczytałem tu dwa razy o rozmiaru simmeringa, 6x16x5. Pytanie tylko, gdzie to w ogóle ma wejść? Tam gdzie nachodzi wężyk? A jakie wchodzą tam gdzie ten trzpień z mechanizmu wchodzi? Wiem że jest tam miejsce na dwa simmeringi w środku aby woda z zewnątrz nie przeciekała, ale jakie by to miały być, wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś linka do tego simmeringa? Może ktoś ostatnio kupował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po rozebraniu silniczka nigdzie tego simmeringa nie widziałem, nie wiem skąd oni go wzięli. Jedynie co to wyczyściłem mechanizm, poskładałem na nowo i wymieniłem jeden oring, który uszczelnia silniczek przed wodą z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo szukałeś xD
Ja już u siebie wyczyściłem, ale dopatrzyłem się, że cały problem powoduje ten simering i/lub skorodowany trzpień, bo tamtędy przedostaje się płyn do całego mechanizmu. Dlatego cała robota szybko pójdzie na marne jak się chociaż simeringa nie wymieni.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...