Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Dziwny metaliczny odgłos w silniku(1.8T AEB)


llevy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie a mianowicie gdy autko się rozgrzeje z głowicy dochodzi dziwny metaliczny odgłos.Koleś w serwisie stwierdził ze przyczyną może być łańcuszek oraz napinacz,niestety po rozebraniu okazało się że wszystko jest w porządku :thumbup:.Zaproponował mi kolejny termin i wspominał coś o rozpięciu skrzyni biegów i kole dwu masowym.Może ktoś z was miał już podobny problem,bardzo bym prosił o jakieś wskazówki co może być przyczyną takiego odgłosu(dochodzi on z miejsca gdzie właśnie znajduje sie łańcuszek) :wallbash:Z góry dzięki Llevy :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, watek moze troche przestarzaly ale mysle ze moge pomoc. Sam mialem ten problem i po licznych mylnych diagnozach udalo mi sie dojsc gdzie tkwi problem.

Najpierw wszystko wskazywalo na glowice i paski ale po wymianie ( rozrzad kpl) nic nie uleglo zmianie. Potem powstalo przypuszczenie ze to pompa wodna ( nie wiem jak w innych wersjach ale AEB ma lozysko pompy w jednej czesci ze srodkiem ).

Po rozebraniu oslony silnika i zderzaka okazalo sie ze pompa jest w stanie bardzo dobrym. Nie pomogl mi renomowany mechanik w mojej okolicy ani serwis Audi. Kiedy odwiedzalem n-ty zaklad samochodowy, bardzo juz zirytowany owym dzwiekiem, ( nie wiedzialem czy to cos powaznego ) mechanik X powiedzial ze nie ma pojecia co to za dzwiek ale pojedzie po Zbycha bo on jest dobry w te klocki o.O Po chwili przyjechal Pan Zbych :> Typowy polski mechanik ( chyba wiecie o czym mowie :D ) Ku mojemu zdziwieniu Pan Zbych bez chwili zastanowienia wzial pokazna przedluzke od klucza, przylozyl do bloku silnika a drugi koniec blisko ucha ( trzeba bylo wsadzac twarz w garacy silnik o.O ). Troche pomachal przepustnica i zaczal badac katalizator, turbine i inne elementy silnika. Potem poprosil mnie zebym zrobil to samo.

Okazalo sie ze dzwiek ten pochodzil z turbiny a przez to ze jest ona polaczona "na sztywno" z silnikiem dziwiek sie przenosil i wydobywal z bloku. Po przylozeniu metalowego pretu do ucha bylo to slychac idealnie. 10 punktow dla Pana Zbycha =) Nawet mi szmery w katalizatorze wywietrzyl i zapowiedzial ze mi sie sypnie ;/

Przyczyna usterki : Turbina jest zasilana olejem przez przewod ktory idze bezposrednio nad kolektorem wydechowym - ten z kolei osiaga wysokie temperatury podczas pracy silnika. Kiedy wylaczymy silnik po "wiekszym" deptaniu olej przestaje byc transportowany i spoczywa sobie nad tym piekielkiem. To prowadzi do zgestnienia i osadzania sie na sciankach przypalonych resztek a dalej zmniejszenie srednicy wewnetrznej. Potem turbina ma niedobor oleju i lapie luzy ( za slabe smarowanie na niskich obrotach ) . Metaliczny dzwiek jest slyszalny miedzy 1,5k a 3k obrotow. Wtedy to zanim turbina zlapie odpowiednie obroty wpada w rezonans. Potem jest ok.

Zaliczylem rowniez renomowanego "turbiniarza" we wroclawiu. Powiedzial ze turbo zrobi za 1k PLN ale musze wymienic ten przewod bo inaczej nie ma to najmniejszego sensu. Przewod zasilajacy turbine olejem kosztuje 250 PLN o.O Problem w tym ze nie moge go dostac!

Slyszalem ze polozenie tego przewodu to duza gafa ze strony konstruktorow i przez to 1.8T w Audi i VW czesto sie sypia. Czasu mam malo a samochod potrzebny do jezdzenia wiec dzwiek sie dalej wydobywa :) Przejechalem tak 15k km i wszystko dziala. Jak sie turbo do konca sypnie to sie rusze. Innych konsekwencji ( uszkodzen ) z tego tytulu nie bedzie ;P

P.S. Sam sie wiem dlaczego tyle napisalem ale historia ta kosztowala mnie duzo zachodu o.O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie kolego moze to byc to o ile mnie pamiec mie myli na forum byl podobny temat dotyczacy, metalicznego dzwieku i za kazdym razem sprowadzalo sie to do turbinki,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie do wypowiedzi AJAXA. Otoz wezyk zasilajacy olej kosztuje 108zł a dostac go mozna bez najmniejszych problemow w serwisie audi albo vw nie wiem skad podajesz taka zawyzona kwote skoro sam taki wezyk zamawialem bo wymienialem u siebie pozdrawiam[br]Dopisany: 23 Styczeń 2008, 01:47 _________________________________________________a owinac go mozna termoizolacja specjalna ktora sie kupuje i napewno nie nagrzeje sie tak jak normalnie,sam tego wsumie jeszcze nie obwijalem ale przed wakacjami trzeba bedzie to zrobic inaczej nowy wezyk za dlugo nie posmiga poniewaz robie sporo km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy rozwiazanie jest bardzo proste zeby nie zapiekal sie olej w przewodzie otuz trzeba oryginalny wymienic na caly taki elastyczny w oplocie metalowym i problem znika moge jutro fotki strzelic jak ma on wygladac i jak jest zalozony cena ok 100 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz za***iste forum fontanna wiedzy .................... zenada

Na czym opiera się twoja wiedza na temat napędu pompy oleju w silniku 1.8?

Przede wszystkim pompa nie jest napędzana łańcuchem tylko paskiem zębatym.

Jak byś przeczytał przynajmniej ten temat to byś wiedział jakie łańcuszki dzwonią w silniku.

Nie będę komentował twojego podejścia :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co jest forum poto zeby takiego glaba jak ja na temat Audi uswiadomic ze tak nie jest Jezdzilem i bede zawsze jezdzic BMW ale dziewczyna kupila takie gowno i sie cos tlucze chcialem wiedziec co to b wszystko o czym tutaj mowa mam sprawne !!!!! Potrzbna jest u was na forum prowokacja zeby ktokolwiec cos zauwazyl i laskawie odpowiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...