Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Montaż podłokienika


marinero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - pomimo tego ze temat byl maglowany wielokrotnie nigdy nie pojawilo sie fotostory z montażu. Postanowilem zrobic mala relacje podczas dzisiejszego montażu u mnie w niuni. Podłokietnik jest nowy kupiony na jednej z aukcji na a....o, w dziale promocje, rabaty podaje detale gdyby ktos chcial sobie taki prezent sprawic. Podłokietnik nie jest oryginalny ale bardzo fajnie i dokładnie wykonany co bedzie mam nadzieje widać na zdjęciach. Ja niestety nie dostałem pod kolor mojego wnętrza (blue marine) więc czeka mnie na wiosne wizyta u tapicera.

Czas pracy: 2 godziny (wszystko robilem pierwszy raz)

Narzędzia potrzebne:

Klucz nasadowy łamany - 8 mm

Klucz nasadowy 12 mm

Klucz nasadowy 13 mm

Śrubokręt krzyżakowy

3 x blaszka bądz srubokręt

Przed montażem tak to mniej więcej wyglada:

dsc02218be2.jpg

Przesuwamy obydwa fotele przednie jak najbardziej do tyłu. Ukażą sie nam zaślepki które zdejmujemy lekko podwazajac od spodu i odkręcamy śruby które są pod spodem - 8 mm.

dsc02221tc6.jpg

Ja użyłem takiego klucza:

dsc02222yx2.jpg

Nastepnie wyjmujemy popielniczke z tylu i odkrecamy srube przytrzymujaca tunel kluczem nasadkowym 13 mm (to ta na zdjeciu z podkladka). Przed zdjeciem tunelu nalezy zdjac obudowe hamulca recznego - dynks do wyjecia znajduje sie pod spodem dzwigni pomiedzy raczka a kolnierzem (nalezy go pociagnac na dol). Nalezy tez odpiac kostke do komputera - tutaj przydadza sie trzy blaszki badz srubokrety ktore wkladamy w wyciecia i popychamy kostke na dol.

dsc02224zl1.jpg

Podnosimy dzwignie hamulaca maksymalnie do gory i zdejmujemy powoli tunel pamietajac o odlaczeniu z przodu kostki od zasilania zapalniczki. Teraz możemy powedrowac do stolu warsztatowego gdzie jesli na tunelu od spodu jest zaznaczony obrys podlokietnika to wycinamy zaznaczony elelment. U mnie nic nie bylo zaznaczone wiec wkrecilem podtsawe podlokietnika w tunel a nastepnie odrysowalem olowkiem podstawe, odkrecilem i odejmujac po kilka mm wyciolem wczesniej narysowany ksztalt. Mozna wyciac duzo mniej i potem dopasowywac sobie do ksztaltu nogi od podlokietnika.

dsc02226re7.jpg

Powinnismy uzyskac nastepujacy efekt koncowy - mozna lekko spilowac boki dla lepszego efektu:

dsc02230kb3.jpg

Nastepnie zakladamy zalaczona uszczelke - ja u siebie wyciolem kawalek przy wycieciu na hamulec reczny co widac na ponizszym zdjeciu:

dsc02233cx4.jpg

Wszystko (podstawe z podlokietnikiem) teraz skrecamy uzywajac nasadki 12 mm - patrzac na ulozenie uszczelki:

dsc02236rf8.jpg

Tak wyglada calosc zlozona ktora w odwrotna strone skladamy dodajac i dokrecajac 13 mm nakretki z podkladkami nad podstawa podlokietnika. Teraz pozostaje nam sie cieszyc caloscia.

dsc02234vf1.jpg

Pozostaje nam tylko zlozyc wszystko w odwrotnej kolejnosci i cieszyc sie caloscia. Mam nadzieje ze w miare logicznie wszystko ulozylem w calosc i bedzie pomocne. W razie pytan i udoskonalen piszcie smialo.

Powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytnijcie wiecej w miejscu gdzie wchodzi plastik od dzwigni chamulca recznego bo mozna sie nie milo zaskoczyc po zmontowaniu. jest tam za ciasno i mozna polamac plastik od podłokietnika zaciagajac reczny. ciecie po zlozeniu nie jest zabiegiem za prostym i mozna sobie tylko szkody narobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za praktyczne wskazówki koledzy, właśnie taki podłokietnik dostałem (faktycznie jest fajnie zrobiony :th:), za chwilke zabieram się do montażu, jak wyjdzie - zobacze. Ale jeśli chodzi o wykonanie podłokietnika - polecam, a i pieniądze nie są za niego duże. :> Pozdrawiam.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że odświeżam ten stary temat ale mam pytanie odnośnie tego podłokietnika. Nie jest on krótszy od oryginału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, montowany przezemnie podłokietnik (zapewne taki sam montował marinero) nie odbiega w żaden sposób od oryginału jeśli chodzi o jego długość, jest bardzo wygodny w użytkowaniu. Jeśli chodzi o montaż, to naprawde bardzo prosta sprawa i faktycznie w moim audi było wszystko przystosowane już pod montaż, więc wyglądało to jak składanie "klocków lego". Należy pamiętać, że w większości elementów wyposażenia dodatkowego wszystko w autach już jest przystosowane, tylko kiedyś kupujący nie dopłacił za zamontowanie (takie jak: podłokietnik, wyświetlacz temperatury w zegarach czy nawet parktronik - wiem bo wszystko to już zamontowałem w swej audi). Mam wiele fotek z moich dokładek "fabrycznych niedociągnięć" :naughty:, więc jeśli ktoś potrzebuje dodatkowego foto story z powyższych udoskonaleń - podać maila i już wysyłam. Pozdrawiam.

0c4119a885c921a8m.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no podlokietnik ma wymiary zbilizone do ori moga sie ruznic minimalnie ale niewidac roznicy :naughty: podlokietnik u mnie sie sprawuje super polecam kazdemu :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za offtopic, ale interesuje mnie do czego sluzy rozowe zlacze na zdjeciu nr 4. Jesli pytanie jest infantylne to sorry :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za offtopic, ale interesuje mnie do czego sluzy rozowe zlacze na zdjeciu nr 4. Jesli pytanie jest infantylne to sorry :]

to jest złącze obd2 - łączysz auto poprzez interfejs obd2 z komputerem (mały serwis, sprawdzasz, testujesz, kasujesz błędy, inspekcje ) itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj montowałem z kumplem u mnie podłokietnik do b6

Nie trzeba rozbierać tunelu środkowego... wystarczy :

1. Wyjąć tylną popielniczkę

2. Odkręcić 2 śruby pod tylną popielniczką ( klucz 13 mm)

3. Wsadzić tą "blaszkę" do mocowania podłokietnika i przykręcić....

4. Wymierzyć dziurę do wywiercenia.... korzystaliśmy z tego zdjęcia

podlokietnik1dy5.jpg

( z serwisówki audi ) A - 9 mm

B - 5 mm

C - 39 mm

D - 31 mm

E - 15 mm

F - 16 mm

G - 9 mm

H - 43 mm

Suwmiarką wszystko pomierzyliśmy , mazakiem zaznaczyliśmy

5. Wkrętarka i malutkie wiertełko po zaznaczonej lini z 50 otworków i dziura juz była ;)

6. Gdy otwór juz był wycięty użyliśmy pilnika żeby krawędzie poszczępione doprowadzić do porządku

7. W nóżce podłokietnika szły kable ( jeden od anteny drugi od ładowarki ) wywaliłem je

8. Włożyliśmy podłokietnik wszystko ładnie pasowało, skręciliśmy i koniec.

Szkoda ze zdjęć nie robiłem... no ale moze następnym razem

Czas pracy 1,5h z przerwami na herbate i batonika :tongue4:

Efekt Super. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem...

Podlokietnik przyszedl wczoraj poczta i zaraz wzialem sie do montazu...nie bylo ciezko...:-)

Jedyna roznica miedzy tym co ja dostalem a tym ktory jest na zdjeciu w opisie to troche inny typ lapy podtrzymujacej. U mnie nie bylo uchytow z otworami do przykrecenia lapy do tunelu...

Otwor w tunelu wykonalem mala szlifiereczka (rozwiertakiem jak kto woli ;-)

Polecam podlokietnik

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktos wie czy podlokietnik z tunelem od passata b5 da sie wlozyc z tunelem do a4 aby uniknac ciecia itd?poza tym mam opcje w tym tunelu na napoje z tylu a w audi nie mam i mam popielniczke w tym od passata ktorej nie mam w audi i jest tak lipna dziura dzieki za odp pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również jestem po montażu podłokietnika , postępowałem według instrukcji i wszystko było ok do momentu gdy po zmontowaniu wszystkiego chciałem wsadzić popielniczkę z maskownicą na miejsce , okazało się że stopka mocująca podłokietnik jest za blisko popielniczki i nie jestem wstanie zamknąć ani otworzyć popielniczki , niestety próbowałem wcisnać na siłę i urwałem mocowania popielniczki z maskownicą , jedynym rozwiązaniem wg mnie poza oczywiście naprawą mocowania jest zeszlifowanie tylnego żebra łapy mocującej co da ok 1 cm pozwalający na swobodne manewrowanie zaślepką popielniczki , czy wy również spotkaliście się podczas montażu z tym problemem , czy może ja zrobiłem coś nie właściwie , proszę o konstruktywne uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kupielem podlokietnik od passata z popielniczka i tunelem caly montaz zajal mi 10 minut(dzieki za wskazowki z forum) ipolegal na odkreceniu 3 srub mam teraz tunel i podlokietnik od passata wszystko wyglada jak oryginal od audi a za tunel z wysylka od passata dalem 125 zl .Reasumujac kupujac podlokietnik z tunelem od passata nie trzeba nic ciac itd trzeba tylko przykrecic 3 sruby(2 z przody jedna z tylu) wypiac kostke od kompa i puscic ja z boku wszystka gra jak trala pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez posiadam ten podlokietnik ale jak sie opieram o niego to plastik bardzo skrzypi czy tez u was tak jest ?? mozna to jakos posmarowac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...