Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Przewody hamulcowe w oplocie


kileeer

Rekomendowane odpowiedzi

do b6 jest 4 przewody. No ale ciekawe czy miałby i w jakiej cenie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy, Suli.. przewody zrobione. Do odebrania u mnie lub we wtorek na spocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy, Suli.. przewody zrobione. Do odebrania u mnie lub we wtorek na spocie.

masz moze jakies fotki tego ustroństwa ???? :> :> :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz moze jakies fotki tego ustroństwa ???? :> :> :> :>

cyknę dziś z domu.. [br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 10:05_________________________________________________powiem tylko, że jestem pozytywnie zaskoczony jakością wykonania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz moze jakies fotki tego ustroństwa ???? :> :> :> :>

cyknę dziś z domu.. [br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 10:05_________________________________________________powiem tylko, że jestem pozytywnie zaskoczony jakością wykonania :)

nie jestem zdziwiony :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa Sruby do tego ????? :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze pasują ze starych, tylko zdjąc podkładki nie jest łatwo :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze pasują ze starych, tylko zdjąc podkładki nie jest łatwo :mysli: :mysli: :mysli:

nie powinno być problemów, jak będą jakieś komplikacje z podkładkami to dam znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze pasują ze starych, tylko zdjąc podkładki nie jest łatwo :mysli: :mysli: :mysli:

nie powinno być problemów, jak będą jakieś komplikacje z podkładkami to dam znać :)

MOJE STARE PODKLADKI POSZLY SIE ...przy demontazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego o tym pisze, jak sie zdejmie podkładki to gwinty na srubach sa do du...py

jakiś czas temu SID miał takowe wystawione na alledrogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjdzie, wyjdzie, nim zaczniesz to montowac przygotuj sobie śruby i podkladki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopie - przewody w oplocie pasuja do wszystkich rozmiarow oraz oska/q? Tylko jeden jest ich rozmiar/gwint itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, trepek napisał:

Odkopie - przewody w oplocie pasuja do wszystkich rozmiarow oraz oska/q? Tylko jeden jest ich rozmiar/gwint itp?

takie same

mam jak chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię temat i chciałbym otworzyć dyskusję dot. trwałości przewodów, a w szczególności tych w oplcie. Ostatnio miałem sytuację w której przewód w oplocie strzelił po 8 latach użytkowania i przejechaniu 130 kkm. Na szczęście stało się to na postoju, gdy w ramach testu mocno nacisnąłem na hamulec. W efekcie trochę nerwów, laweta i serwis, ale nie chcę myśleć co by się mogło wydażyć gdyby uszkodzenie nastąpiło w trakcie jazdy.

Wydaje się że 8 lat to nie tak dużo, szczególnie że część forumowych aut zapewne jeździ jeszcze na oryginalnych przewodach hamulcowych, a więc w niektórych przypadkach 20 letnich. Przewód strzelił w prawym przednim kole, a więc tam gdzie dużo pracuje (koło skrętne, szczególnie narażone na pracę w dużych zakresach np.wjazdy na krawężniki itp.). Piszę to z uwagi na fakt że wybierając przewody w oplocie (dwa razy droższe od standardowych) wydawało mi się że są pewniejsze i nie będę musiał ich już wymieniać, okazuje się jednak że jest inaczej i tym samym chciałbym uczulić forumowiczów aby sprawdzać przewody pomimo dobrego stanu wizualnego. Aby mieć pewność wypadałoby je jednak regualnie wymieniać, a takiej informacji ani tu na forum ani na stronie producenta nie znalazłem. Sądzę że niewiele osób zastanawia się nad ponowną wymianą zakupionych już przewodów. Dodam tylko że u mnie układ był regularnie sprawdzany a płyn wymieniany co dwa lata . 

Przy tej okazji w serwisie dowiedziałem się że jakiś czas temu taki sam przewód strzelił znajomemu w A4 B7 i to po krótszym czasie użytkowania. Usłyszałem również opinię że przewody w oplocie są szytwniejsze i mogą przez to być bardziej podatne na uszkodzenia powstające w wyniku pracy koła.

Przy najbliższej okazji wrzucę zdjęcia uszkodzenia. Może spróbuję zareklamować przewody bo niby mają dożywotnią gwarancję. Niemniej nie o reklamację się rozchodzi a o bezpieczeństwo podróżujących. W aucie mam zestaw 320/288 aby mieć pewność że w awaryjnych sytuacjach hamowanie będzie skuteczne. Przerwany przewód to pedał w podłodze i bardzo nieprzyjemna świadomość że auta praktycznie nie da się zatrzymać. Faktem jest że nasze auta są już mocno leciwe a lata swojej świetności i pewności elementów mają za sobą. Niemniej auta te dłubiemy i doposażamy, regualnie wymieniając części eksploatacyjne tak by dojechać do celu. Ja mimo że dbam o auto tym razem do celu dotarłem na lawecie. Po tej sytuacji zakupiłem już standardowe przewody hamulcowe.

Czy ktoś z Was miał już taką sytuację i podzieli się swoimi przemyśleniami?

Polecam również regularne testowanie układu hamulocwego mocnym deptaniem hamulca na postoju, tak by w układzie wytworzyć maksymalne ciśnienie. Mnie to uratowało przed potencjalną tragedią. 

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też przewód w opleci Hel strzelił po 3latach!! Na szczęście nie w trasie tylko podczas badania technicznego. Założyłem teraz zwykłe przewody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...