Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Mrugająca kontrolka hamulca


manius_29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku dni, po odpaleniu zimnego samochodu, przez kilka sekund na pracującym silniku mruga kontrolka od układu hamulcowego (nie ręcznego) i potem gaśnie. Poziom płynu hamulcowego jest OK, ponadto wczoraj prysnąłem WD-40 we wtyczkę od czujnika poziomu płynu i nic nie pomogło.

Ma ktos pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo, przez kilka sekund mruga potem sama gaśnie. Przyłączam się do pytania :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hhmmm ..... to bardzo ciekawe, dziś jak było -4 kontrolka dała sobie na luz (żadnych mrugnięć). Wczoraj sporo jeżdziłem i trochę podładowałem baterię, więc to może być to. Sprawdzę kondycję akumulatora (podładuję , ewentualnie uzupełnię elektrolit).

Tak na marginesie, też wyczytałem na forum że za zapalenie się kontrolki może być odpowiedzialny za niski poziom płynu wspomagania. Sprawdziłem - u mnie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skorpion80

Witam :hi:Chciałbym również podpiąć się do tematu bo mam ten sam problem z migającą lampką od dwóch dni przy starcie,ale miga mi tez parę sekund jak przejadę parę kilometrów i stanę na światłach :( Dodam że aku i płyn mam wporządku a temperatura zewnętrzna powyżej +3 :mysli: Myślałem może że to oznaka braku klocków hamulcowych,ale wymieniałem w maju więc to chyba nie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wyczytałem na forum, że jeśli jest zimno, a kontrolka zapala się tylko przy odpalaniu winny może być akumulator, którego napięcie spada poniżej 11V (przy rozruchu).

W poniedziałek troszkę podładowałem baterię akumulatorów i jest spokój. Troszkę to zbyt krótki okres czasu by wydawać ostateczny wyrok, niemniej jednak powyższa sugestia o winie baterii wydaje sie trafiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skorpion80

U mnie sprawa się wyjaśniła,ubywa mi płyn ze zbiornicza :confused4: Jeszcze dokładnie nieznam przyczyny,ale jutro jadę to sprawdzić :mysli:

Pozdrawiam i odchodzę od tematu ponieważ to już inny dział i problem :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Miałem dokłądnie taki sam przypadek. Kontrolka migała mi kilka razy i chyba 4 razy o ile dobrze pamiętam sygnał dźwiękowy.

Płyn był ok, klocki też.

Wystarczy naładować akumulator i po sprawie.

Pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu.

Dzisiaj rano przy temperaturze -12 odpaliłem niunię i na odcinku ok 2 km przy każdym skręcie w prawo zapalała się kontrolka układu hamulcowego i hamulca ręcznego. Klocki i tarcze mam :th:

Jak silnik sie trochę rozgrzał to się uspokoiło. Jeździłem cały czas i ostro skręcałem w prawo i wszystko było :th:. Więc zastanawiałem sie czy może czujnik przymarzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu.

Dzisiaj rano przy temperaturze -12 odpaliłem niunię i na odcinku ok 2 km przy każdym skręcie w prawo zapalała się kontrolka układu hamulcowego i hamulca ręcznego. Klocki i tarcze mam :th:

Jak silnik sie trochę rozgrzał to się uspokoiło. Jeździłem cały czas i ostro skręcałem w prawo i wszystko było :th:. Więc zastanawiałem sie czy może czujnik przymarzł.

Miałem to samo jak byłem na słowacji, teraz jak auto stoi w garażu, to prawie wcale sie nie włacza, ale zdarzaja się pojedyńcze przypadki,tarcze i klocki OK, myśle że ilość płynu nie ma tu znaczenia, bo jakby bylo za malo to czy skrecalo by sie w prawo czy w lewo to by się włączała kontrolka caly czas, a tak tylko przy delikatnym skrecie w prawo.Obstawiam, że przymarza któryś czujnik, podpinałem Vaga i żadnych błedów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że może to być też poziom płynu w zbiorniczku.

To zależy gdzie jest usytuowany czujnik.

Jeżeli od strony silnika, to przy skręcie w prawo (płyn przemieszcza się w lewo) i może działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano przy temperaturze -12 odpaliłem niunię i na odcinku ok 2 km przy każdym skręcie w prawo zapalała się kontrolka układu hamulcowego i hamulca ręcznego. Klocki i tarcze mam :th:

Jak silnik sie trochę rozgrzał to się uspokoiło. Jeździłem cały czas i ostro skręcałem w prawo i wszystko było :th:. Więc zastanawiałem sie czy może czujnik przymarzł.

Mam to samo, też przy skręcie w prawo, ale też jak wjadę w jakaś większą nierówność to wtedy to samo - zamiga FIS i kontrolka hamulca ręcznego oraz buzzer brzęczy 3 razy.

Muszę sprawdzić stan płynu, ale u mnie akurat są tarcze do wymiany i klocki już mają gdzieś 50% normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Migająca kontrolka hamulca - tarcze, klocki są, płyn hamulcowy wymieniony, ABS sprawny mimo to przy temp - (minusowej) w mojej bestii :audi::a4fan: pojawia sie sygnał dźwiękowy i kontrolka (czerwone kółko z wykrzyknikiem). Mechanicy z warsztatów VW AUDI SKODA SEAT twierdzą że to może "moduł świateł stopu" lub uszkodzony czujnik poziomu płynu h. w zbiorniczku,ale u mnie wszystko jest sprawne. Strasznie mnie irytuje jak rano przy odpalaniu :a4fan: wita mnie ta wstrętna kontrolka. Czy ktoś wgryzł sie w temat i to naprawiał (po za doładowywaniem akumulatora). P.S. z hamulcami nie ma żartów !! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel w A4 1.6 miał to samo i zmienił akumulator i jest luzik :>. Może tak jak napisal Łukasz1981 wystarczy naładować akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli winny jest akumulator i zbyt niskie napiecie, wtedy sprawdzajac bledy VAG-iem znajdziemy, blad zbyt niskiego napiecia zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przy rozruchu napięcie spada poniżej 10V (o ile mnie pamięć nie myli) komputer sygnalizuje tym piszczeniem że nie ma wystarczająco dużo prądu na zasialnie podzespołów - ABS itp. Po uruchomieniu autka i rozpoczęciu ładowania mamy już większe napięcie na aku więc jazda jest możliwa. Ja taką sytuację miałem już 2 razy - mało jeździłem niunią i akumulatorek się trochę obraził na mnie.

Prosty test - jeżeli piszczy to zapalamy autko i jeżdzimy nim przynajmniej z 30minutek, żeby się podładowało co powinno. Gasimy autko na kilka minut i przy ponownym zapaleniu już nic nie powinno piszczeć. Ale to na krótką metę.. bez prostownika nie obędzie się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam tez problem z tą kontrolką tyle ze u mnie ona miga cały czas ... hamulce działają dobrze a ona miga jak odpale samochod i nim jade ... caly czas ... co to moze byc ??? Płyn uzupełnialem ostatnio akumulator tez jest ok ... pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam tez problem z tą kontrolką tyle ze u mnie ona miga cały czas ... hamulce działają dobrze a ona miga jak odpale samochod i nim jade ... caly czas ... co to moze byc ??? Płyn uzupełnialem ostatnio akumulator tez jest ok ... pomocy

A czy przypadkiem przy okazji świeci się ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...