Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie wtryskiwaczy - pompowtryskiwaczy Diesla


szyba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mimo tego, że 2 dni temu jakiś $%@$@# wyjechał na czerwonym i skasował moją kochaną audi, postanowiłem zamieścić wam sposób na czyszczenie wtryskiwaczy oraz pompowtryskiwaczy.
Mnie osobiście silnik szarpał na 4,5 biegu przy 1500 RPM, rano po odpalaniu bardzo się trzepał i był jakby przymulony, na innych forach wyczytałem, że czyszczenie jest też dobre przy mocnym dymieniu, złym odpalaniu itp.
Pomysł zaczerpnięty został po wizycie w warsztacie który oferował czyszczenie za 300zł.
Do tego używają specyfików liqui moly oraz specjalnej maszyny JetClean, do której wlewa się preparat i tworzy próżnie po czym podłącza się pod filtr paliwa.

A więc ... domowy system JetClean :)

Czego potrzebujemy:
1. Preparat Liquily Moly Diesel-System-Intensiv-Reiniger Liqui Moly 5154 (czytałem, że jest jednym z najlepszych). Do kupienia przez allegro oraz przez sieć InterCars.
2. Czystą butelkę PET (najlepie 2L).
3. 0,5 L ropy
4. Strzykawkę
5. Dwa przeźroczyste przewody o średnicy 9mm po 1metrze każdy.
6. Opaski zaciskowe oraz metalowe do zaciśnięcia przewodów przy filtrze paliwa.


Do dzieła !

1. Czekamy aż silnik osiągnie temp. 90stopni, wyłączamy, odkręcamy osłonę silnika i lokalizujemy filtr paliwa.
2. Wypinamy z filtra paliwa przewody które są skierowane do kabiny pasażera i zaślepiamy je (śrubką).
3. Wpinamy do filtra paliwa przewody jak na zdjęciu.
Lewy przewód (ten bliżej silnika) jest przewodem WEJŚCIA PREPARATU a ten po prawej WYJŚCIA PREPARATU.

image.jpg

4. Montujemy nasz Home Jet Clean na masce samochodu. Ja przeciąłem butelkę PET na samej górze i opaskami zaciskowymi zawiesiłem na masce, mniej więcej tak.

60339191.th.jpg

5. Do przewodu WEJŚCIA PREPARATU wlewamy strzykawką trochę ropy tak aby doszła ona do poziomu naszej butelki PET, ja miałem może 15cm przewodu na samej górze który był zapowietrzony i w niczym to nie przeszkodziło.
6. Ściskamy wszystkie przewody i przy butelce PET i przy filtrze paliwa tak aby nie wyleciały podczas pracy silnika i wlewamy preparat do butelki.

65585395.th.jpg

7. Sprawdzamy jeszcze raz wszystko i odpalamy silnik. Zauważamy jak oba przewody w sekundzie zapełniają się preparatem i silnik pracuje tylko i wyłącznie na nim.
8. Po 15-20 minutach pracy silnika zaczynamy przygazówki do około 2500RPM powtarzając to przez 5 minut, u mnie osobiście w tym momencie działy się cuda :) Preparat momentalnie zmienił kolor na czarny, więc wniosek jest prosty - DZIAŁA !

48892605.th.jpg


9. Czekamy aż silnik przepali całą resztę preparatu, u mnie trwało to około 40minut. Po tym czasie wlałem jeszcze trochę ropy do butelki żeby preparat całkowicie się spałił.

10. Wpinamy wszystko po staremu.

Jedyne na co musimy uważać to poziom preparatu w butelce tak aby nie zapowietrzyć silnika.
Z tego względu , że paliwo będzie gorące butelka może wydawać się miekka a paliwo będzie parowało, ale u mnie nic się z nią nie stało.


Po całym procesie pojechałem na jazdy próbne i byłem w szoku. Zero szarpania silnika, bardziej reagował na gaz, pracował lekko.
Preparat bez porównania działa o wiele lepiej jak środki STP i temu podobne.
Myślę, że po czyszczeniu spokojnie można stosować STP jako profilaktykę ale po samym STP takich efektów na pewno nie osiągniemy.

POZDRAWIAM !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze przed tym zabiegiem lepiej by było wymienić filtr paliwa na nowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calkiem ciekawy sposob tylko czy nie ma grozby uszkodzenia silnika wypalenia gniazd zaworowych jakis wzerow itp.? zauwazmy ze silnik jest przystosowany do on a ten preparat niewiadomo co zawiera sam w sobie i jest przeznaczony do mieszania z paliwem w zbiorniku w jakims tam stosunku do ON(no chyba ze inaczej jest podane w instrukcji ze to ma wlasnie pracowac na only tym preparacie to wszystko wyjasnia) jak mozesz to napisz co tam jest na ulotce ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie zaryzykował czyszczenia tylko preparatem (bez mieszania z ropa) :cool1:

Lepiej juz chyba proporcje zmienic.

...Lub moze cos takiego: http://ofertyfirm.com.pl/o_53528_Czyszczenie+uk%B3adu+paliwowego+agregatem+Liqui+Moly/Czyszczenie+uk%B3adu+paliwowego+agregatem+Liqui+Moly.html

Koles testował na swoim aucie i zyje :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ulotce jest napisane, że preparat stosowany jest do czyszczenia wtryskiwaczy itp przez urządzenie jetClean (a je wpina się właśnie pod filtr paliwa) lub jako dodatek do paliwa.

Środek sam w sobie zawiera ropę a po drugie w momencie wpięcia naszego układu do filtra paliwa i odpalenia silnika środek momentalnie zmienia barwę na barwę ropy.

Przecież mamy jeszcze ropę w filtrze paliwa, w przewodach itp itd. więc momentalnie wymiesza się z ropą w tym "małym układzie".

Co do pomysłu zmiany filtra na nowy, owszem, ale po zabiegu. Jak zobaczycie na zdjęciach pod sam koniec nasz preparat jest cały czarny z nagaru który wyczyścił więc momentalnie zawalilibyśmy sobie nowy filtr paliwa.

Co do składu znalazłem kartę charakterystyki tego specyfiku na stronie importera:

http://www.liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.getfile&file_id=0&product_id=90&f=k&product_sku=5154

Dodam jeszcze, że podczas czyszczenia silnik pracował normalnie, postaram się wrzucić jeszcze film który nakręciłem.

[br]Dopisany: 11 Luty 2011, 09:22_________________________________________________

Ja bym nie zaryzykował czyszczenia tylko preparatem (bez mieszania z ropa) :cool1:

Lepiej juz chyba proporcje zmienic.

...Lub moze cos takiego: http://ofertyfirm.com.pl/o_53528_Czyszczenie+uk%B3adu+paliwowego+agregatem+Liqui+Moly/Czyszczenie+uk%B3adu+paliwowego+agregatem+Liqui+Moly.html

Koles testował na swoim aucie i zyje :kox:

Podałeś stronę firmy która wykonuje tą samą usługę która ja przedstawiłem wyżej :) Agregat Liqui Moly to właśnie ta maszynka JetClean, nie robi nic innego jak tworzy próżnie co zapobiega zapowietrzeniu się silnika. Jeżeli umieścisz pojemnik nad filtrem paliwa (tak jak na zdjęciach) i będziesz uważał , żeby podczas pracy nie wypadł Ci przewód z butelki to możesz być spokojny, że nic się nie stanie.[br]Dopisany: 11 Luty 2011, 09:35_________________________________________________Obiecany film :) Krótki ale widać i słychać, że silnik normalnie pracuje na preparacie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pkt 8 to wg instrukcji czy sam to wymyśliłeś?

Według instrukcji, nie jest ona zamieszczona na opakowaniu ale na innych forach oraz youtubie zawsze tak robią.

Można sobie wpisać "clean pd" w serwisie youtube i wyskoczy kilka filmów z całą instrukcją.

Zauważyłem, że niektórzy w przewody wpinają jeszcze proste przepływowe filtry paliwa celem bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem zrobić coś podobnego, z tym samym środkiem LM z tym ze chciałem iść na łatwiznę i wlać całość do nowego filtra paliwa (lub starego a później zamontować nowy). Pochodził by sobie z 15 min na wolnych obrotach, a później w drogę..... Podczas jazdy pompki są bardziej obciążone wiec, podejrzewam ze szybciej by się przeczyściły. Skutek powinien być ten sam...a mniej kombinacji :) Sprawdzałeś może jak przed i po zabiegu poprawiły się gr 13 i 23?

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem zrobić coś podobnego, z tym samym środkiem LM z tym ze chciałem iść na łatwiznę i wlać całość do nowego filtra paliwa. Pochodził by sobie z 15 min na wolnych obrotach, a później w drogę..... Podczas jazdy pompki są bardziej obciążone wiec, podejrzewam ze szybciej by się przeczyściły. Skutek powinien być ten sam...a mniej kombinacji :) Sprawdzałeś może jak przed i po zabiegu poprawiły się gr 13 i 23?

Pozdr

Jeżeli wlejesz ten środek do filtra paliwa i zaczniesz jeździć to efekt będzie taki jakbyś wlał go do baku, ponieważ paliwo krąży do pompowtryskiwaczy i część która nie zostanie "użyta" wraca do baku, dlatego do butelki podłączyłem 2 przewody, jednym (tym od strony silnika) paliwo wchodziło do filtra a drugim wracało do butelki. 15minut pracy na wolnych obrotach też niczego nie da. 0,5L preparatu silnik przepalił dopiero po 40minutach pracy. Z tego względu, że pompki podczas jazdy są obciążone bardziej to po 20minutach pracy silnika przez 5 minut robiłem przygazówki do 2500RPM i faktycznie dopiero po tym widziałem jak preparat zaczyna robić się czarny czyli czyścił o wiele skuteczniej. Niestety nie sprawdziłem grup 13 i 23 ponieważ tak jak pisałem wcześniej jeździłem po czyszczeniu 4 dni i miałem wypadek - aktualnie samochód nie nadaje się do jazdy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z pompą w baku ona nadal tłoczy paliwo nic się z nią nie stanie poprzez zaślepienie przewodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z pompą w baku ona nadal tłoczy paliwo nic się z nią nie stanie poprzez zaślepienie przewodów?

Nic się nie stanie, w baku jest paliwo, smaruje pompe więc będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np jakby te zaślepione przewody połączyć ze sobą jak żeby zrobiły obieg zamknięty. Co ty na to szyba? A tak w ogóle to fajny pomysł z tym czyszczeniem :good:

Też widziałem takie sposoby ale nie potrafiłem kupić takiego łącznika. Myślę, że nawet jest to lepsze rozwiązanie niż śrubki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam zaproponuje , jak sie boicie o pompe to wyciagnijcie na czas testu wtyczke od pompy nie bedzie ona wtedy pracowac :)

Dobrze widze szyba robiłes to na PD AJM ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam zaproponuje , jak sie boicie o pompe to wyciagnijcie na czas testu wtyczke od pompy nie bedzie ona wtedy pracowac :)

Dobrze widze szyba robiłes to na PD AJM ???

PD AVB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jak to podłączyć w gąszczu przewodów w ajm-mie?pompy elektrycznej nie mam w baku i czy jak zastąpie bak tym zbiornikiem to będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest takiej samej konstrukcji silnik który również posiada pompę w baku identycznie podłączasz jak wyżej tylko twój filtr jest z podgrzewaczem paliwa podpinasz pod zasilanie i powrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamierzam przetestować ten środek bo mam lipę przy pierwszym odpaleniu przebiera cylindrami przez kilka sek a dokładniej 2 sek czasami 5 sek bipy ok do maks 18 dochodzą ale korekta na trzecim cylindrze przy odpaleniu dochodzi do maks granicy 2.99 po 20 sek spada do 0.99 na pierwszym -0.82 drugi -0.52 czwarty -0.64 są to wyniki na zimnym silniku -4 stopnie zobaczymy czy to coś da jak tylko wykonam test dam info jak wyszło :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamierzam przetestować ten środek bo mam lipę przy pierwszym odpaleniu przebiera cylindrami przez kilka sek a dokładniej 2 sek czasami 5 sek bipy ok do maks 18 dochodzą ale korekta na trzecim cylindrze przy odpaleniu dochodzi do maks granicy 2.99 po 20 sek spada do 0.99 na pierwszym -0.82 drugi -0.52 czwarty -0.64 są to wyniki na zimnym silniku -4 stopnie zobaczymy czy to coś da jak tylko wykonam test dam info jak wyszło :rolleyes:

Super by było gdyby ktoś z forumowiczów przetestował to i dał znać bo jak dotąd tylko ja sobie to chwalę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...