Jump to content
0
strzeha

[ALL] Regulacja świateł reflektorów

Recommended Posts

Ponieważ nie znalazłem takiej wskazówki na naszym forum postanowiłem ułatwić nieco innym szukającym takiej informacji i opisać co i jak po kolei. Dokładny opis na którym się opierałem znalazłem tutaj

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65210

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295266-procedura-poziomowanie-reflektorow-xenon-bixenon/


a w uproszczeniu wygląda to tak

ustawienie_wiate.jpg
Jak widzimy na zdjęciu granica światło-cienia zmienia się liniowo więc można to wykorzystać i łatwo przeliczyć wszystkie parametry względem swoich warunków parkingowych (nie każdy ma w garażu ekran w odległości 10 m :confused4: ). Wiec tak...
- środek reflektora u mnie wychodzi na wysokości H=65cm
-odległość do ściany L = 4.5m
-odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%

USTAWIENIE PIONOWE
- wyliczam sobie odchylenie granicy światło cienia
e = 1.0% x 4,5 m = 0, 045 m czyli e = 4,5 cm
- teraz mogę wyliczyć wysokość h na której powinna być granica światło-cienia na odległości L=4,5m (w moim przypadku)
h =H-e= 65-4,5= 60,5 cm czyli h=60,5 cm od ziemi

USTAWIENIE POZIOME
po naniesieniu na ścianę środków reflektorów "+" regulujemy wiązkę światła tak aby linia wznosząca zaczynała się na przecięciu z osia pionową naniesionych punktów

więc biorę imbusik i do dzieła,
wewnętrzna regulacja steruje wysokością, zewnętrzna steruje światłem na boki
a oto efekt końcowy :>
ustawienia_zgodne_z_norm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz zobaczcie jak światła miałem wyregulowane chwile wcześniej, przez specjalistę z urządzeniem do tego przeznaczonym.

diagnosta.jpg

ok zawsze trzeba się liczyć z poprawką bo to był w końcu hiszpańczyk

ale bez przesady świeciłem sobie pod samochód zamiast przed siebie

na nie oświetlonej drodze w całkowitej ciemności mogłem jechac max 50 km/h bo nic nie widziałem 20m przed autem

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz zobaczcie jak światła miałem wyregulowane chwile wcześniej, przez specjalistę z urządzeniem do tego przeznaczonym.

diagnosta.jpg

ok zawsze trzeba się liczyć z poprawką bo to był w końcu hiszpańczyk

ale bez przesady świeciłem sobie pod samochód zamiast przed siebie

na nie oświetlonej drodze w całkowitej ciemności mogłem jechac max 50 km/h bo nic nie widziałem 20m przed autem

kreciłes tylko regulacja pionowa (gora, doł) czy ruszales moze jeszcze pozioma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- w pionie regulowałem oba reflektory

- w poziomie regulowałem tylko prawy refloektor dałem go trochę w prawo

Share this post


Link to post
Share on other sites

- w pionie regulowałem oba reflektory

- w poziomie regulowałem tylko prawy refloektor dałem go trochę w prawo

tak przypuszczalem: juz po twoim ustawieniu "swiatła" sa bardziej oddalone od siebie

manual super :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

opis się przyda bo niestety i u nas w kraju fachowcy jakoś nie potrafią przyłożyć się do prawidłowego ustawienia świateł :thumbdown: sam doświadczyłem tego na własnej skórze, trzech różnych fachowców i jeden poprawiał drugiego, a efekt taki jak kolega napisał świeciłem sobie pod auto... a ma może ktoś jakieś wskazówki dotyczące ustawienia poziomego ? bo jak na razie tego ustawienia nie brał pod uwagę żaden diagnosta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli ustawisz auto prostopadle do ściany i naniesiesz sobie na ścianę punkty odzwierciedlajace środek reflektora "+" to musisz ustawić więzkę światła tak, żeby linia wznosząca (pochylona pod kątem 15%) zaczynała się dokładnie w tym punkcie "+" i to wszystko.

pktynascianie.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki.

Tylko wydaje mi się, że popełniłeś błąd w wyliczaniu wartości e, gdyż w naszym przypadku, audi a4 b6, producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu jako wartość 1% (patrz zaczep lampy), a nie tak jak ty podstawiłeś według rysunku 1,2%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to może być bardzo prawdopodobne gdyż z pośpiechu nie sprawdziłem tego przyjąłem poprostu wartość 1,2% jako bezpieczniejszą bo przy tej wartości światła skierowane są niżej ale jeżeli jest tak jak piszesz to sprawdzę jeszcze u siebie i wprowadzę korektę do manuala. Dzięki za podpowiedź.

Ps

-zgadza się jest taka informacja (na wewnetrznym mocowaniu) odchylenie osi = 1%

korekta w manualu wprowadzona

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

opis się przyda bo niestety i u nas w kraju fachowcy jakoś nie potrafią przyłożyć się do prawidłowego ustawienia świateł :thumbdown: sam doświadczyłem tego na własnej skórze, trzech różnych fachowców i jeden poprawiał drugiego, a efekt taki jak kolega napisał świeciłem sobie pod auto... a ma może ktoś jakieś wskazówki dotyczące ustawienia poziomego ? bo jak na razie tego ustawienia nie brał pod uwagę żaden diagnosta...

zgadzam się a jak ma się ustawianie siwateł soczewkowych z ksenonem ?.może dziwne pytanie ale takie musze ustawic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z instrukcją opisaną powyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tez jedno pytanie po trochu zwiazane z tym tematem. Mam ksenony zamontowane (cos w stylu taniej chinszczyzny z allegro ale taki samochod juz kupilem). Otoz lampy posiadaja homologacje na ksenony ale samopoziomowania oraz spryskiwaczy na reflektory to nie mam. Chce ta instalacje ksenonow usunac (zreszto i tak slabo swieci, chyba wlasnie zle ustawione swiatla niestety). I teraz sprawa zarowek. Chce cos kepszego (niby). Np osram night breaker lub philips xtreme vision. Co sadzicie o tych zarowkach? Czy moze lepiej zostawic te ksenony (nie wiem czy w pelni jest to legalne). A moze po prostu zwykle zarowki bo duzej roznicy nie ma miedzy tymi lepszymi (czyt. drozszymi)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zdjął, bo na 100% jest to nielegalne, a jeżeli w dodatku świeci to w ogóle lipa. Na pewno dobrze wyreguluj światła i włóż jakieś porządne żarówki. Jeżeli chodzi o mocniejsze żarówki to polecam Ci tungsram megalight ultra + 90%. Są to markowe żarówki i są mocniejsze i mają przyjemniejszą barwę światła, w dodatku są to dosyć tanie żarówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogą być 3 przyczyny słabego świecenia

1) złe ustawienie świateł

-więc przede wszystkim ustaw sobie światła,

2) wypalone odbłyśniki

-możesz oddać je do regeneracji lub spróbować kupić nowe lub po regeneracji ostatecznie wymiana reflektorów,

3)kiepskie HIDy

-możliwe że z czasem ksenon sie wypala, traci swoje właściwości i w efekcie świeci kiepsko, nie wiem jak to dokładnie jest, (ja swoje mam dopiero 3 tyg) niech doświadczeni sie w tej kwestii wypowiedzą

Share this post


Link to post
Share on other sites

watek pomocny dzieki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie licz na to ze nightbreaker itp czyli cokolwiek co jest zwykłą żarówką będzie świeciło nawet porównywalnie z nowym zestawem (nawet HID). Różnica jest x3 w ilosci dawanych lumenów jesli chodzi o żarniki wyładowcze. Skupiłbym się na sprawdzeniu czy żarniki nie są już wypalone - wraz z iloscią godzin które przejechały zaczynają świecić coraz bardziej na różowo i coraz słabszym światłem. Sprawdź też stan odbłyśników o ile po podmianie żarnika jakośc światła się nie zmieni. Przetwornice zostają ostatecznie do podmiany. A światła ustaw wg. opisu.

EDIT. oczywiscie jesli nie masz samopoziomowania i spryskow to twóch ksenon jest nielegalny i możesz stracić dowodzik za niego.


Obecnie:
B3Q US/B5/B5Q
/A3Q 8L/B4Q

R5/R4 TDI/V6/R4 1.8T/R4

Montaż xenon, bixenon, czyszczenie lamp itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pytanie mam następujące. Jak wiadomo w Europie obowiązują światła asymetryczne (prawda?) Więc jak to się ma do ustawiania powyższą metodą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie ja mam soczewki, ustawialem swiatla na diagnostyce i na tej maszynie linie byly idealne ale.... jak staje przy scianie jakies 50 cm to linia swiatla lampy lewej i prawej sa na tym samym poziomie, ale jak odjezdzam do tylu to lampa od strony pasazera swieci coraz nizej, tak ma byc? czy o co kaman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam u mnie obniżają się obie wraz z oddalaniem się od ściany ale przyjże się jeszcze dokładnie przy najbliższej okazji. Zakładam że kwestię nierównej podłogi wyeliminowałeś i jest równo jak na lodowisko w miejscu gdzie robisz próby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam takie pytanie (może głupie), ale jak do tej regulacji przenosicie owe punkty z reflektorów na ekran, tak aby oś podłużna auta była prostopadła do ekranu? Macie jakąś precyzyjną metodę? Bo jakby nie patrzeć na 5m odchylenie może być niewielkie, ale podczas użytkowania to te światła świecą jednak na te powiedzmy parędziesiąt metrów.


... Są rzeczy które w życiu trzeba zrobić i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakowało takiego wątku na forum a napewno sie przyda :wink4:


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam A4 po lifcie i reflektory Valeo zespolone z kierunkiem. Prawy świeci trochę niżej niż lewy. Czy da się podregulować indywidualnie jeden reflektor w górę lub w dół? i jak to zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Tak jak kolega wyzej mam reflektory valeo zarowki H7. Regulacja zawsze jest taka sama w kazdych reflektorach, czyli wewnetrzna wysokosc swiatel a zewnetrzna regulacja (przy kierunkach) na boki??

Juz wiem wewnetrzna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja mam takie pytanie (może głupie), ale jak do tej regulacji przenosicie owe punkty z reflektorów na ekran, tak aby oś podłużna auta była prostopadła do ekranu? Macie jakąś precyzyjną metodę? Bo jakby nie patrzeć na 5m odchylenie może być niewielkie, ale podczas użytkowania to te światła świecą jednak na te powiedzmy parędziesiąt metrów.

no wlasnie ja to robilem za pomoca lasera i trudno mi bylo w aucie znalezc jakis punkt zeby znalezc os podluzna auta

wysokosc byla prosta bo skorzystalem z niwelatora laserowego ale os to mordega a i tak nie mam 100% pewnosci czy jest dobrze

jesli macie jakis sposob to prosze o wskazowki

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie:

Wczoraj próbowałem wyregulować biksenon w B6 z racji tego, iż lewa lampa świeci około 10 cm za wysoko, a prawa parę cm za nisko. Przystępiłem do całej procedury zgodnie z opisem w pierwszym poście i gdy próbowałem ustawić lampę wewnętrznymi śrubami lampy nie zareagowały na jakie kolwiek kręcenie. Po tym chciałem przywrócić programem polski VAG ustawienie fabryczne wysokości ksenonu, wszedłem w opcję regulacja wysokości i nie zmieniałem żadnych wartości. Od tego momentu w fisie świeci mi się kontrolka błędu regulacji, a komputer wyrzuca błąd "Brak ustawień początkowych- niewłaściwe narzędzie lub brak narzędzia". Przy próbie jego wykasowania ksenony zjeżdżają w dół i później podchodzą w górę, ale błąd pozostaje i przy odpaleniu autoa nie ma procedury regulacji. Co z tym zrobić?? Jak mogę wykasować ten błąd?? Czy procedura przywrócenia ustawienia fabrycznego w VCDSie może pomóc??

Share this post


Link to post
Share on other sites

wewnterzne sruby reguluja swiatla na boki

to zew. srubami podnosi sie i opuszcza

i pamietaj w basic settings ma byc learning jak skonczysz to dajesz jedna pozycje do gory zeby zapamietal

Share this post


Link to post
Share on other sites
wewnterzne sruby reguluja swiatla na boki

to zew. srubami podnosi sie i opuszcza

i pamietaj w basic settings ma byc learning jak skonczysz to dajesz jedna pozycje do gory zeby zapamietal

A czy jest możliwe, że reflektory nie będą reagowały na regulację śrubami, jeśli nie będzie włączone przyuczanie w VCDSie?? Próbowałem ustawić światła nie podłączając komputera i lampy nie reagują na kręcenie śrubami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...