strzeha 0 #1 Posted February 10, 2011 Ponieważ nie znalazłem takiej wskazówki na naszym forum postanowiłem ułatwić nieco innym szukającym takiej informacji i opisać co i jak po kolei. Dokładny opis na którym się opierałem znalazłem tutajhttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65210http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295266-procedura-poziomowanie-reflektorow-xenon-bixenon/a w uproszczeniu wygląda to takJak widzimy na zdjęciu granica światło-cienia zmienia się liniowo więc można to wykorzystać i łatwo przeliczyć wszystkie parametry względem swoich warunków parkingowych (nie każdy ma w garażu ekran w odległości 10 m ). Wiec tak...- środek reflektora u mnie wychodzi na wysokości H=65cm-odległość do ściany L = 4.5m -odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%USTAWIENIE PIONOWE- wyliczam sobie odchylenie granicy światło cieniae = 1.0% x 4,5 m = 0, 045 m czyli e = 4,5 cm - teraz mogę wyliczyć wysokość h na której powinna być granica światło-cienia na odległości L=4,5m (w moim przypadku)h =H-e= 65-4,5= 60,5 cm czyli h=60,5 cm od ziemiUSTAWIENIE POZIOMEpo naniesieniu na ścianę środków reflektorów "+" regulujemy wiązkę światła tak aby linia wznosząca zaczynała się na przecięciu z osia pionową naniesionych punktówwięc biorę imbusik i do dzieła,wewnętrzna regulacja steruje wysokością, zewnętrzna steruje światłem na bokia oto efekt końcowy :> 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
kris_lpgcars 0 #2 Posted February 10, 2011 mi się takie info bardzo podoba i bym był za tym żeby to do góry podpiac 0 Go to top \\\\\\"another day another dollar\\\\\\" Share this post Link to post Share on other sites
strzeha 0 #3 Posted February 10, 2011 To teraz zobaczcie jak światła miałem wyregulowane chwile wcześniej, przez specjalistę z urządzeniem do tego przeznaczonym. ok zawsze trzeba się liczyć z poprawką bo to był w końcu hiszpańczyk ale bez przesady świeciłem sobie pod samochód zamiast przed siebie na nie oświetlonej drodze w całkowitej ciemności mogłem jechac max 50 km/h bo nic nie widziałem 20m przed autem 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
cool506 0 #4 Posted February 12, 2011 dobra robota !! 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
midqard 0 #5 Posted February 12, 2011 To teraz zobaczcie jak światła miałem wyregulowane chwile wcześniej, przez specjalistę z urządzeniem do tego przeznaczonym. ok zawsze trzeba się liczyć z poprawką bo to był w końcu hiszpańczyk ale bez przesady świeciłem sobie pod samochód zamiast przed siebie na nie oświetlonej drodze w całkowitej ciemności mogłem jechac max 50 km/h bo nic nie widziałem 20m przed autem kreciłes tylko regulacja pionowa (gora, doł) czy ruszales moze jeszcze pozioma? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
strzeha 0 #6 Posted February 12, 2011 - w pionie regulowałem oba reflektory - w poziomie regulowałem tylko prawy refloektor dałem go trochę w prawo 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
midqard 0 #7 Posted February 12, 2011 - w pionie regulowałem oba reflektory - w poziomie regulowałem tylko prawy refloektor dałem go trochę w prawo tak przypuszczalem: juz po twoim ustawieniu "swiatła" sa bardziej oddalone od siebie manual super 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
lyku23 1 #8 Posted February 13, 2011 opis się przyda bo niestety i u nas w kraju fachowcy jakoś nie potrafią przyłożyć się do prawidłowego ustawienia świateł sam doświadczyłem tego na własnej skórze, trzech różnych fachowców i jeden poprawiał drugiego, a efekt taki jak kolega napisał świeciłem sobie pod auto... a ma może ktoś jakieś wskazówki dotyczące ustawienia poziomego ? bo jak na razie tego ustawienia nie brał pod uwagę żaden diagnosta... 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
strzeha 0 #9 Posted February 13, 2011 Jezeli ustawisz auto prostopadle do ściany i naniesiesz sobie na ścianę punkty odzwierciedlajace środek reflektora "+" to musisz ustawić więzkę światła tak, żeby linia wznosząca (pochylona pod kątem 15%) zaczynała się dokładnie w tym punkcie "+" i to wszystko. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
lyku23 1 #10 Posted February 13, 2011 ok dzięki. Tylko wydaje mi się, że popełniłeś błąd w wyliczaniu wartości e, gdyż w naszym przypadku, audi a4 b6, producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu jako wartość 1% (patrz zaczep lampy), a nie tak jak ty podstawiłeś według rysunku 1,2%. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
strzeha 0 #11 Posted February 13, 2011 A to może być bardzo prawdopodobne gdyż z pośpiechu nie sprawdziłem tego przyjąłem poprostu wartość 1,2% jako bezpieczniejszą bo przy tej wartości światła skierowane są niżej ale jeżeli jest tak jak piszesz to sprawdzę jeszcze u siebie i wprowadzę korektę do manuala. Dzięki za podpowiedź. Ps -zgadza się jest taka informacja (na wewnetrznym mocowaniu) odchylenie osi = 1% korekta w manualu wprowadzona Pozdrawiam 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
piko-miko 0 #12 Posted February 19, 2011 opis się przyda bo niestety i u nas w kraju fachowcy jakoś nie potrafią przyłożyć się do prawidłowego ustawienia świateł sam doświadczyłem tego na własnej skórze, trzech różnych fachowców i jeden poprawiał drugiego, a efekt taki jak kolega napisał świeciłem sobie pod auto... a ma może ktoś jakieś wskazówki dotyczące ustawienia poziomego ? bo jak na razie tego ustawienia nie brał pod uwagę żaden diagnosta... zgadzam się a jak ma się ustawianie siwateł soczewkowych z ksenonem ?.może dziwne pytanie ale takie musze ustawic 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
strzeha 0 #13 Posted February 19, 2011 Zgodnie z instrukcją opisaną powyżej. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
moscic 1 #14 Posted February 22, 2011 Mam tez jedno pytanie po trochu zwiazane z tym tematem. Mam ksenony zamontowane (cos w stylu taniej chinszczyzny z allegro ale taki samochod juz kupilem). Otoz lampy posiadaja homologacje na ksenony ale samopoziomowania oraz spryskiwaczy na reflektory to nie mam. Chce ta instalacje ksenonow usunac (zreszto i tak slabo swieci, chyba wlasnie zle ustawione swiatla niestety). I teraz sprawa zarowek. Chce cos kepszego (niby). Np osram night breaker lub philips xtreme vision. Co sadzicie o tych zarowkach? Czy moze lepiej zostawic te ksenony (nie wiem czy w pelni jest to legalne). A moze po prostu zwykle zarowki bo duzej roznicy nie ma miedzy tymi lepszymi (czyt. drozszymi)? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
tomek20stencel5 3 #15 Posted February 22, 2011 Ja bym zdjął, bo na 100% jest to nielegalne, a jeżeli w dodatku świeci to w ogóle lipa. Na pewno dobrze wyreguluj światła i włóż jakieś porządne żarówki. Jeżeli chodzi o mocniejsze żarówki to polecam Ci tungsram megalight ultra + 90%. Są to markowe żarówki i są mocniejsze i mają przyjemniejszą barwę światła, w dodatku są to dosyć tanie żarówki. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
strzeha 0 #16 Posted February 22, 2011 Mogą być 3 przyczyny słabego świecenia 1) złe ustawienie świateł -więc przede wszystkim ustaw sobie światła, 2) wypalone odbłyśniki -możesz oddać je do regeneracji lub spróbować kupić nowe lub po regeneracji ostatecznie wymiana reflektorów, 3)kiepskie HIDy -możliwe że z czasem ksenon sie wypala, traci swoje właściwości i w efekcie świeci kiepsko, nie wiem jak to dokładnie jest, (ja swoje mam dopiero 3 tyg) niech doświadczeni sie w tej kwestii wypowiedzą 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
armando 1 #17 Posted February 22, 2011 watek pomocny dzieki 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
zgredek27 0 #18 Posted March 8, 2011 Nie licz na to ze nightbreaker itp czyli cokolwiek co jest zwykłą żarówką będzie świeciło nawet porównywalnie z nowym zestawem (nawet HID). Różnica jest x3 w ilosci dawanych lumenów jesli chodzi o żarniki wyładowcze. Skupiłbym się na sprawdzeniu czy żarniki nie są już wypalone - wraz z iloscią godzin które przejechały zaczynają świecić coraz bardziej na różowo i coraz słabszym światłem. Sprawdź też stan odbłyśników o ile po podmianie żarnika jakośc światła się nie zmieni. Przetwornice zostają ostatecznie do podmiany. A światła ustaw wg. opisu. EDIT. oczywiscie jesli nie masz samopoziomowania i spryskow to twóch ksenon jest nielegalny i możesz stracić dowodzik za niego. 0 Go to top Obecnie:B3Q US/B5/B5Q/A3Q 8L/B4Q R5/R4 TDI/V6/R4 1.8T/R4 Montaż xenon, bixenon, czyszczenie lamp itp. Share this post Link to post Share on other sites
zdzis 0 #19 Posted March 9, 2011 Panowie pytanie mam następujące. Jak wiadomo w Europie obowiązują światła asymetryczne (prawda?) Więc jak to się ma do ustawiania powyższą metodą? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Kamilos89 0 #20 Posted March 13, 2011 Przyda się bardzo bo zmieniłem zawieszenie na wyższe i musze ustawić światełka. Dzięki 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Agrzesiek4 0 #21 Posted June 11, 2011 panowie ja mam soczewki, ustawialem swiatla na diagnostyce i na tej maszynie linie byly idealne ale.... jak staje przy scianie jakies 50 cm to linia swiatla lampy lewej i prawej sa na tym samym poziomie, ale jak odjezdzam do tylu to lampa od strony pasazera swieci coraz nizej, tak ma byc? czy o co kaman? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
strzeha 0 #22 Posted June 15, 2011 Z tego co pamiętam u mnie obniżają się obie wraz z oddalaniem się od ściany ale przyjże się jeszcze dokładnie przy najbliższej okazji. Zakładam że kwestię nierównej podłogi wyeliminowałeś i jest równo jak na lodowisko w miejscu gdzie robisz próby? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
hellbean 0 #23 Posted December 30, 2011 A ja mam takie pytanie (może głupie), ale jak do tej regulacji przenosicie owe punkty z reflektorów na ekran, tak aby oś podłużna auta była prostopadła do ekranu? Macie jakąś precyzyjną metodę? Bo jakby nie patrzeć na 5m odchylenie może być niewielkie, ale podczas użytkowania to te światła świecą jednak na te powiedzmy parędziesiąt metrów. 0 Go to top ... Są rzeczy które w życiu trzeba zrobić i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi ... Share this post Link to post Share on other sites
chriss 1 #24 Posted December 30, 2011 Brakowało takiego wątku na forum a napewno sie przyda 0 Go to top [sIGPIC][/sIGPIC] Share this post Link to post Share on other sites
fireman82 2 #25 Posted October 4, 2012 Witam Mam A4 po lifcie i reflektory Valeo zespolone z kierunkiem. Prawy świeci trochę niżej niż lewy. Czy da się podregulować indywidualnie jeden reflektor w górę lub w dół? i jak to zrobić? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Wind911 0 #26 Posted December 1, 2012 Witam. Tak jak kolega wyzej mam reflektory valeo zarowki H7. Regulacja zawsze jest taka sama w kazdych reflektorach, czyli wewnetrzna wysokosc swiatel a zewnetrzna regulacja (przy kierunkach) na boki?? Juz wiem wewnetrzna. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
chester121 0 #27 Posted January 17, 2013 A ja mam takie pytanie (może głupie), ale jak do tej regulacji przenosicie owe punkty z reflektorów na ekran, tak aby oś podłużna auta była prostopadła do ekranu? Macie jakąś precyzyjną metodę? Bo jakby nie patrzeć na 5m odchylenie może być niewielkie, ale podczas użytkowania to te światła świecą jednak na te powiedzmy parędziesiąt metrów. no wlasnie ja to robilem za pomoca lasera i trudno mi bylo w aucie znalezc jakis punkt zeby znalezc os podluzna auta wysokosc byla prosta bo skorzystalem z niwelatora laserowego ale os to mordega a i tak nie mam 100% pewnosci czy jest dobrze jesli macie jakis sposob to prosze o wskazowki pzdr 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Krumak 8 #28 Posted January 30, 2013 Panowie mam pytanie: Wczoraj próbowałem wyregulować biksenon w B6 z racji tego, iż lewa lampa świeci około 10 cm za wysoko, a prawa parę cm za nisko. Przystępiłem do całej procedury zgodnie z opisem w pierwszym poście i gdy próbowałem ustawić lampę wewnętrznymi śrubami lampy nie zareagowały na jakie kolwiek kręcenie. Po tym chciałem przywrócić programem polski VAG ustawienie fabryczne wysokości ksenonu, wszedłem w opcję regulacja wysokości i nie zmieniałem żadnych wartości. Od tego momentu w fisie świeci mi się kontrolka błędu regulacji, a komputer wyrzuca błąd "Brak ustawień początkowych- niewłaściwe narzędzie lub brak narzędzia". Przy próbie jego wykasowania ksenony zjeżdżają w dół i później podchodzą w górę, ale błąd pozostaje i przy odpaleniu autoa nie ma procedury regulacji. Co z tym zrobić?? Jak mogę wykasować ten błąd?? Czy procedura przywrócenia ustawienia fabrycznego w VCDSie może pomóc?? 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
chester121 0 #29 Posted January 30, 2013 wewnterzne sruby reguluja swiatla na boki to zew. srubami podnosi sie i opuszcza i pamietaj w basic settings ma byc learning jak skonczysz to dajesz jedna pozycje do gory zeby zapamietal 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Krumak 8 #30 Posted February 4, 2013 wewnterzne sruby reguluja swiatla na bokito zew. srubami podnosi sie i opuszcza i pamietaj w basic settings ma byc learning jak skonczysz to dajesz jedna pozycje do gory zeby zapamietal A czy jest możliwe, że reflektory nie będą reagowały na regulację śrubami, jeśli nie będzie włączone przyuczanie w VCDSie?? Próbowałem ustawić światła nie podłączając komputera i lampy nie reagują na kręcenie śrubami. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites