Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Regulacja świateł reflektorów


strzeha

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ nie znalazłem takiej wskazówki na naszym forum postanowiłem ułatwić nieco innym szukającym takiej informacji i opisać co i jak po kolei. Dokładny opis na którym się opierałem znalazłem tutaj

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65210

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295266-procedura-poziomowanie-reflektorow-xenon-bixenon/


a w uproszczeniu wygląda to tak

ustawienie_wiate.jpg
Jak widzimy na zdjęciu granica światło-cienia zmienia się liniowo więc można to wykorzystać i łatwo przeliczyć wszystkie parametry względem swoich warunków parkingowych (nie każdy ma w garażu ekran w odległości 10 m :confused4: ). Wiec tak...
- środek reflektora u mnie wychodzi na wysokości H=65cm
-odległość do ściany L = 4.5m
-odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%

USTAWIENIE PIONOWE
- wyliczam sobie odchylenie granicy światło cienia
e = 1.0% x 4,5 m = 0, 045 m czyli e = 4,5 cm
- teraz mogę wyliczyć wysokość h na której powinna być granica światło-cienia na odległości L=4,5m (w moim przypadku)
h =H-e= 65-4,5= 60,5 cm czyli h=60,5 cm od ziemi

USTAWIENIE POZIOME
po naniesieniu na ścianę środków reflektorów "+" regulujemy wiązkę światła tak aby linia wznosząca zaczynała się na przecięciu z osia pionową naniesionych punktów

więc biorę imbusik i do dzieła,
wewnętrzna regulacja steruje wysokością, zewnętrzna steruje światłem na boki
a oto efekt końcowy :>
ustawienia_zgodne_z_norm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz zobaczcie jak światła miałem wyregulowane chwile wcześniej, przez specjalistę z urządzeniem do tego przeznaczonym.

diagnosta.jpg

ok zawsze trzeba się liczyć z poprawką bo to był w końcu hiszpańczyk

ale bez przesady świeciłem sobie pod samochód zamiast przed siebie

na nie oświetlonej drodze w całkowitej ciemności mogłem jechac max 50 km/h bo nic nie widziałem 20m przed autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz zobaczcie jak światła miałem wyregulowane chwile wcześniej, przez specjalistę z urządzeniem do tego przeznaczonym.

diagnosta.jpg

ok zawsze trzeba się liczyć z poprawką bo to był w końcu hiszpańczyk

ale bez przesady świeciłem sobie pod samochód zamiast przed siebie

na nie oświetlonej drodze w całkowitej ciemności mogłem jechac max 50 km/h bo nic nie widziałem 20m przed autem

kreciłes tylko regulacja pionowa (gora, doł) czy ruszales moze jeszcze pozioma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- w pionie regulowałem oba reflektory

- w poziomie regulowałem tylko prawy refloektor dałem go trochę w prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- w pionie regulowałem oba reflektory

- w poziomie regulowałem tylko prawy refloektor dałem go trochę w prawo

tak przypuszczalem: juz po twoim ustawieniu "swiatła" sa bardziej oddalone od siebie

manual super :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis się przyda bo niestety i u nas w kraju fachowcy jakoś nie potrafią przyłożyć się do prawidłowego ustawienia świateł :thumbdown: sam doświadczyłem tego na własnej skórze, trzech różnych fachowców i jeden poprawiał drugiego, a efekt taki jak kolega napisał świeciłem sobie pod auto... a ma może ktoś jakieś wskazówki dotyczące ustawienia poziomego ? bo jak na razie tego ustawienia nie brał pod uwagę żaden diagnosta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ustawisz auto prostopadle do ściany i naniesiesz sobie na ścianę punkty odzwierciedlajace środek reflektora "+" to musisz ustawić więzkę światła tak, żeby linia wznosząca (pochylona pod kątem 15%) zaczynała się dokładnie w tym punkcie "+" i to wszystko.

pktynascianie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki.

Tylko wydaje mi się, że popełniłeś błąd w wyliczaniu wartości e, gdyż w naszym przypadku, audi a4 b6, producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu jako wartość 1% (patrz zaczep lampy), a nie tak jak ty podstawiłeś według rysunku 1,2%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to może być bardzo prawdopodobne gdyż z pośpiechu nie sprawdziłem tego przyjąłem poprostu wartość 1,2% jako bezpieczniejszą bo przy tej wartości światła skierowane są niżej ale jeżeli jest tak jak piszesz to sprawdzę jeszcze u siebie i wprowadzę korektę do manuala. Dzięki za podpowiedź.

Ps

-zgadza się jest taka informacja (na wewnetrznym mocowaniu) odchylenie osi = 1%

korekta w manualu wprowadzona

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis się przyda bo niestety i u nas w kraju fachowcy jakoś nie potrafią przyłożyć się do prawidłowego ustawienia świateł :thumbdown: sam doświadczyłem tego na własnej skórze, trzech różnych fachowców i jeden poprawiał drugiego, a efekt taki jak kolega napisał świeciłem sobie pod auto... a ma może ktoś jakieś wskazówki dotyczące ustawienia poziomego ? bo jak na razie tego ustawienia nie brał pod uwagę żaden diagnosta...

zgadzam się a jak ma się ustawianie siwateł soczewkowych z ksenonem ?.może dziwne pytanie ale takie musze ustawic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez jedno pytanie po trochu zwiazane z tym tematem. Mam ksenony zamontowane (cos w stylu taniej chinszczyzny z allegro ale taki samochod juz kupilem). Otoz lampy posiadaja homologacje na ksenony ale samopoziomowania oraz spryskiwaczy na reflektory to nie mam. Chce ta instalacje ksenonow usunac (zreszto i tak slabo swieci, chyba wlasnie zle ustawione swiatla niestety). I teraz sprawa zarowek. Chce cos kepszego (niby). Np osram night breaker lub philips xtreme vision. Co sadzicie o tych zarowkach? Czy moze lepiej zostawic te ksenony (nie wiem czy w pelni jest to legalne). A moze po prostu zwykle zarowki bo duzej roznicy nie ma miedzy tymi lepszymi (czyt. drozszymi)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zdjął, bo na 100% jest to nielegalne, a jeżeli w dodatku świeci to w ogóle lipa. Na pewno dobrze wyreguluj światła i włóż jakieś porządne żarówki. Jeżeli chodzi o mocniejsze żarówki to polecam Ci tungsram megalight ultra + 90%. Są to markowe żarówki i są mocniejsze i mają przyjemniejszą barwę światła, w dodatku są to dosyć tanie żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być 3 przyczyny słabego świecenia

1) złe ustawienie świateł

-więc przede wszystkim ustaw sobie światła,

2) wypalone odbłyśniki

-możesz oddać je do regeneracji lub spróbować kupić nowe lub po regeneracji ostatecznie wymiana reflektorów,

3)kiepskie HIDy

-możliwe że z czasem ksenon sie wypala, traci swoje właściwości i w efekcie świeci kiepsko, nie wiem jak to dokładnie jest, (ja swoje mam dopiero 3 tyg) niech doświadczeni sie w tej kwestii wypowiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na to ze nightbreaker itp czyli cokolwiek co jest zwykłą żarówką będzie świeciło nawet porównywalnie z nowym zestawem (nawet HID). Różnica jest x3 w ilosci dawanych lumenów jesli chodzi o żarniki wyładowcze. Skupiłbym się na sprawdzeniu czy żarniki nie są już wypalone - wraz z iloscią godzin które przejechały zaczynają świecić coraz bardziej na różowo i coraz słabszym światłem. Sprawdź też stan odbłyśników o ile po podmianie żarnika jakośc światła się nie zmieni. Przetwornice zostają ostatecznie do podmiany. A światła ustaw wg. opisu.

EDIT. oczywiscie jesli nie masz samopoziomowania i spryskow to twóch ksenon jest nielegalny i możesz stracić dowodzik za niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...