Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Jak wymienić płyn wspomagania.Opis jak to zrobiłem.


czeslaw555

Rekomendowane odpowiedzi

Opisze jak to robiłem w swojej Audicy. Niczego nie rozkręcam i nie ściagąm żadnych węży.Biorę sporą strzykawkę ,zakładam wężyk taki np. do paliwa na strzykawkę i ściągam ze zbiorniczka .Do dalszej zabawy potrzebna jest druga osoba która kręci kierownicą w lewo i w prawo (nic przyjemnego) oczywiście przy zgaszonym silniku ,w tym czasie ściągam to co wlatuje do zbiorniczka .Trochę zabawy z tym jest ale idzie to zrobić . Jak już nic się nie udaje ściągnać ,zalewam nowym płynem i znowu kręcenie kierownicą (nadal nie zapalam silnika).Uzupełniam płyn do max. i jak już nie ubywa zapalam silnik ,kręcę kierownicą w obydwie strony .Płyn będzie trochę z bąblami ale za chwilę bąble znikną .Gaszę silnik i ponawiam cały proces z wyciąganiem płynu i nalewaniem nowego .Daje to pewność że wymieniliśmy praktycznie cały płyn, jednak powodem nie zawsze jest stary płyn ale wymiana na nowy jeszcze nikomu nie zaszkodziła :) .Kupiłem 1 litr i tyle prawie wymieniłem ,powtarzając opisane wyżej czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej jak byś ściągną jeden przewód powrotu podpiął do butelki i przepłukał cały układ (trzeba zaślepić powrót w zbiorniczku)żeby było łatwiej kręcić podnosimy przód auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy może zrobić jak zechce ,ja zrobiłem tak jak opisałem ,nic nie musiałem rozbierać ,odkręcać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej jak byś ściągną jeden przewód powrotu podpiął do butelki i przepłukał cały układ (trzeba zaślepić powrót w zbiorniczku)żeby było łatwiej kręcić podnosimy przód auta

Dokładnie tak samo zrobiłem :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem jeszcze inaczej :> Wysysam strzykawką co się da.Zalewam nowy płyn,odpalam auto kręcę prawo lewo do oporu tak z 10 na lewo i 10 na prawo.Powtarzamy czynność...nie pamiętam ile razy :wallbash: ..w każdym bądź razie do dyspozycji miałem 2 Litry Febi mineralnego. Nawet nie wyobrażacie sobie jaki syf wyciągałem,a przed wymianą płyn był w miarę. Od operacji minęło już 1.5 roku a układ ma się bardzo dobrze,płyn przejrzysty i nic nie piszczy-nawet jak skręcę do oporu.

W/w sposób uważam za najskuteczniejszy i najprostszy. Gdzieś zresztą musiałem taki opis tej czynności przeczytać.... 30l a taka skleroza :gwizdanie:

Pozdrawiam! Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy wymianie rozrządu i oleju, korzystając z faktu że samochód stał w garażu z kanałem również wymieniłem płyn. Ja również zdjąłem wężyk z powrotu i kręcąc kierownicą spuściłem cały płyn do pojemnika. Gdy wszystko zeszło dolałem troszkę świeżego i również spuściłem, żeby przepłukać układ. Później "na gotowo" zalałem nowy płyn, efekt u mnie odczuwalny. Kierownica kręci się lżej i kierowca spokojny o stan wspomagania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie jest zielony to wymień a powinno sie co 2 lata

- nie polemizuję, że dobrze jest w starym samochodzie wymienić płyn ale tego, żeby olej wspomagania wymieniać co 2 lata to nie widziałem w instrukcji serwisowej. Co innego płyn do hamulców - ten trzeba wymieniać co 2 lata bez względu na ilość km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj panowie wężyk musowo ściągamy bo pod filtrem jest masakra a stary wylatując plucze pod filtrem szlam. Zresztą ja nawet filtr wyjmuje.

Sony Xperia Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie jest zielony to wymień a powinno sie co 2 lata

- nie polemizuję, że dobrze jest w starym samochodzie wymienić płyn ale tego, żeby olej wspomagania wymieniać co 2 lata to nie widziałem w instrukcji serwisowej. Co innego płyn do hamulców - ten trzeba wymieniać co 2 lata bez względu na ilość km.

ten płyn jest mineralny i powinien byc wymieniany co 2 lata lub co 60000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na mineralnym przeciekała maglownica był za rzadki więc kupiłe boxol ten do ciągników do wspomagania jest gęstszy zalalem i nie cieknie a chodzi tak samo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2011 o 21:36, Karl28 napisał:

Ja robiłem jeszcze inaczej ? Wysysam strzykawką co się da.Zalewam nowy płyn,odpalam auto kręcę prawo lewo do oporu tak z 10 na lewo i 10 na prawo.Powtarzamy czynność...nie pamiętam ile razy :wallbash: ..w każdym bądź razie do dyspozycji miałem 2 Litry Febi mineralnego. Nawet nie wyobrażacie sobie jaki syf wyciągałem,a przed wymianą płyn był w miarę. Od operacji minęło już 1.5 roku a układ ma się bardzo dobrze,płyn przejrzysty i nic nie piszczy-nawet jak skręcę do oporu.

W/w sposób uważam za najskuteczniejszy i najprostszy. Gdzieś zresztą musiałem taki opis tej czynności przeczytać.... 30l a taka skleroza :gwizdanie:

Pozdrawiam! Karol

Tylko czy to jest bezpieczne przy zmianie z czerwonego na zielony (prawidłowy)? Mój obecny jest prawdopodobnie czerwony (foto kilka postów wyżej), no chyba że był zielony i jest aż tak zasyfiony na kolor bordowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...